Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko se tehty luonnolliseen kiertoon vai lääkkeillä avustettuun? Meillä seuraavaksi vuorossa PAS, mutta en oikein tiedä miten siihen pitäisi suhtautua. Lääkäri sanoi, eetä paras on tehdä luonnolliseen kiertoon jos on luonnostaan ovulatorinen. Jos ei ole, on lääkkeillä avustus pakollista. Itse en vain tiedä ovuloinko (ainakaan joka kierrolla). Joskus olen oviksen onnistunut tikuttamalla bongaamaan, joskus en, mutta kaikkiaan en ole kovin montaa kertaa yrittänytkään. Meillä on yksi luomulapsi ja nyt pikkukakkosen yritystä takana jo pari vuotta. Siihen on mahtunut jo kolme inssiä ja yksi ivf-tuoresiirto -kaikki negaa. Mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt. Hankalalta tuntuu, kun lääkäri jätti meidän päätettäväksi yritetäänkö siirtää pakaste-alkiot luonnolliseen kiertoon vai otetaanko clomit tai estrogeenihoito tueksi. suunniteltiin nyt niin että yritetään luonnolliseen, mut jos paljastuu ei-ovulatoriseksi niin se kierto " menee hukkaan" ja seuraavalla kierrolla sit lääkkeet mukaan. tulipa vähän sekava juttu, mut hankalaa kun lääkäri käskee päättämään asiasta, jota en itse kovin syvällisesti ymmärrä...

Kommentit (5)

..ei sitten oma kierto ollut oikein yhteistyökykyinen, joten ensimmäinen yritys(elokuussa) jäi todellakin yritykseksi. Seuraavaan kiertoon sitten tehtiin lääkkeellinen pas (lokakuussa), siitä nega. Heti seuraavaan (marraskuussa) tehtiin sitten toinen pas, myöskin lääkkeellisenä ja siitä plussa - nyt mennään jo 21. viikolla.

Lääkkeellinen oli mielestäni helpompikin kun ei tarvinnut stressata miten se oma kroppa toimii (mulla ei ilmeisesti ovulaatiota joka kierrossa tapahdu) ja tikuttaa ovista jne. Meillä tosin oli jotain omituista kun kaksi eri merkkistä ovistestiä näytti erilailla (toinen ei ollut näyttänyt mitään ja toinen yhtäkkiä näyttikin heti seuraavana päivänä plussaa - tosin hieman liian aikaisessa vaiheessa), mutta voin suositella edes kokeilemaan tuota luonnollista kiertoa ensin - jos ei onnistu niin seuraavaan kiertoon sitten vaikka lääkkeellisenä.

... tuo, että ensin kokeilette luonnolliseen kiertoon. Mun ainokainen PAS tehtiin lääkkeelliseen kiertoon, julkisella ei luonnollisesta edes keskusteltu, kun siirtoja tehdään vain tiettyinä päivinä. Lääkkeellinenkään ei paha nakki ollut ja koko PAS tuntui menevän tosi nopeasti - ainakin IVF tuoresiirtoon verrattuna.

Mun pointti jorinan seassa oli siis se, että hyvä kokeilla ensin luonnollinen kierto, mutta siihen ei kannata turhan pitkäksi aikaa jäädä tahkoamaan, jos ei ovista löydy tai siirtopäivä osuisi klinikan kannalta huonoon ajankohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luonnolliseen kiertoon (PAS) tehty lapsi ja toiveissa lisää... Mitään vikaan ei ole löytynyt ja samlla kaavalla mennään taas eli ivf+ sitten tarvittaessa PASsit. saa nähdä miten käy. Julkiseen hoitoon olen ollut tyytyväinen ja sen nopeuteen. Musta jälkeenpäin ajatellen vauhti oli aika huima!

että tehdään yksi luonnolliseen kiertoon ja katsotaan sitten niitä lääkkeellisiä. Toivon todella, ettei mene vähän alkiot hukkaan!!

Mule tehtiin lääkkeelinen PAS tammikuussa. Hoito meni tosi nopeasti IVF:n verrattuna. Mulla kun on toi luonnollinen kierto on ihan mitä sattuu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat