kaverin lapsi lyö lastani

Vierailija

tilanne on jatkunut jo pitkään ja olen koittanut hyvin järkevästi asian ottaa, mutta kiehuttaa todella..

pojat ovat eskari-iässä. ovat samassa paikassa ja perheet olemme ystäviä. muitakin lapsia molemmissa perheissä. kaverin lapsi on hyvin mukava poika mutta suuttuessaan nyrkit heiluvat. hänen käytöstään on pähkitty vuosia ja erityislastentarhan opettajat mukana myös.

vuosien varrella ollaan usemman kerran perheiden kesken juteltu ja lasten kanssa puhuttu. pyydetty anteeksi ja selvitelty. kielletty jne.. mutta niin vaan on pojaltani huuli halki. alan jo ihan totissani miettiä että sanoisin että lyö takaisin. olen aina aiemmin pojalleni sanonut että karjua saat takaisin vaikka miten lujaa ja puolia pitää pitää, mutta että kertoisi aikuisille tai muuten ratkaisisi tilanteen kuin lyömällä. oma poikani myös hakeutuu muuhun leikkiseuraan, mutta tuntuu että toinen tulee silti ja mäiskii.

kaveriperheen poikaan ei tunnu oikein kukaan saavan otetta. en ole koskaan nähnyt vanhempien komentavan topakasti poikaansa. komentavat kyllä mutta lähinnä linjalla: älä viitsi kulta. olen koittanut suhteellisen hienovaraisesti ilmaista että ottakaa nyt tiukempi ote sen pojan tekemisiin, mutta vanhemmat (toinen opettaja) ovat jotenkin kuin luovuttaneet pojan suhteen ja toteavat että se meidän poika on sellainen ja pyytelevät kovasti anteeksi hänen käytöstään. poika on isokokoinen ja voimakas. tuntuu että on vain ajan kysymys kun jotain pahempaa sattuu.

mitä tässä voi tehdä? kaverin pojalla tuntuu olevan aika vaikeaa ja varmaan vaikeampaa on tulossa jos ei rajoja löydä. ja alan jo itsekin miettiä että onko aika alkaa pyörtää omia periaatteita siitä että takaisin ei saa lyödä.

mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat