Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heippa!

Päätin antaa läskeille kyytiä ja aloitin viime maanantaina Nutrilett-kuurin ja tänä aamuna vaaka näytti -3.8kg vähemmän. Olen kyllä valitettavasti sortunut viikon aikana syömään suklaatakin, joten siihen nähden tulos on todella hyvä. Tänään on kyllä mennyt leipää, juustoa ja aimo annos jätskiä että nyt on taas otettava itsestään niskasta kiinni. Tarkoitus olisi jatkaa vielä n. kolmen viikon ajan ainakin.

Pituutta on 168cm ja tällä hetkellä painoa on mahtavat 102.8kg!!

Löytyykö täältä muita Nutraajia? Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja tsempata puolin ja toisin.

Kommentit (20)

valitaanko ryhmälle jokin punnituspäivä, jolloin kerrotaan paino vai jutellaanko koko ajan tasaisesti tuntemuksista? Minulle sopii miten vain. Nutraus on kuitenkin käsittääkseni aika rankkaa puuhaa (taas äitini kertomaa), että tukea tarvitsee varmasti ihan päivittäin, mutta miten on, kannattaako vaakalla pomppia joka aamu?

T:Kola

Söderille tsemppiä!!! Ei se siihen kaadu, uutta tuulta vaan purjeisiin.

kola: en uskalla ostaa sitä parsaa, kun jos en tykkää niin jää sitten syömättä ja menee rahat hukkaan.

4. päivä menossa ja nyt alkaa vissiin olo tasottua. Metsämarja ei maistu enää pahalle, mut taidan tulevaisuudessa kuitenkin tyytyä tuohon suklaaseen, se kun oikeasti maistuu suussani hyvälle.

Minäkään en pysty (lue:halua) kahvista luopumaan, joten ihan hyvillä mielin juon mukillisen päivässä sokerin ja maidon kera. Ei se voi tätä juttua kaataa. ja se on hyvä, esim. kyläillessä, kun juo kahvia normaalisti, niin ei tarvi selitellä mitään, jos ei osu ruoka-aikaan.

Mitenkä muut olette ratkaisseet kyläilyn, nutraus kuurin aikana? Mä kun en halua kaikille kertoa olevani kuurilla.

t: sininenkirsikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla

totaalisen pieleen :o(

Olen pysyny tosi hyvin nutri kuurissani ilman kummempia kompasteluja ja kyenny vastustaa mielitekojakin aika hyvin, mut tänään heitti yli laidan... Käytiin pizzalla kun siskoni tuli kylään ja koko pizza piti munkin ahtaa napaani, vaikka mitään tarvetta ei ois ollu...

Nyt ottaa päähän, mut en aijo jäädä tätä murehtii, vaan huomen on taas ihan tavallinen Nutraus päivä ja viikkopunnitus mulla maanantaina.

t: sininenkirsikka jolla pahaolo (kirjaimellisesti)

tänään alottanut.

Mulla meni kanssa hermot nykyiseen peilikuvaani ja siihen kun on paljon kaapissa vaatteita jotka ei mahdu päälle.

Pituutta mulla 165cm ja painoa 97kg :o/ tavoitteena jossain vaiheessa päästä 68-65kg tienoolle. Pitkä matka siis edessä vielä. Olin ajatellut Nutrilettia käyttää nyt pari viikkoa ja sitten siirtyä pisteitä laskemaan ja opettelemaan kohtuullista syöntiä.

Mitä makuja sulla on käytössä? Mulla nyt metsämarja ja suklaa. Menettelevät mut eivät kyllä mitään herkullisia. Tiedätkö onko " suolaisia" makuja muita kuin tuo parsa? En voi sietää parsaa!

Onnea huimasta pudotuksesta ja tsemppiä eteenpäin! Tosi mukava että löytyy muitakin nutraajia :o)

t:sininenkirsikka

Painoindeksi ollut 31 ja olo sen mukainen :/ Saadakseni kunnollisen alun laihtumiselle, aloitin maanantaina " rajatun" Nutrilett-kuurin. Päivän muut ateriat Nutrilettia, pusseja tai pureskelun tarpeeseen patukoita, mutta iltaruoka samaa kuin muu perhe syö - pieni annos. Olisi toki järkevämpää syödä " oikea" ruoka päivällä eikä illalla, mutta haluan osallistua perheen ainoalle päivittäiselle yhdessäsyötävälle aterialle, enkä halua tehdä laihdutuksestani suurta numeroa. Suuria numeroita on vaatekaapissa kyllästymiseen asti :)

Tulin tätä kertomaan, kun luin hampurilaisrepsahduksesta - aivan sama jos kerran syö sopimattomuuksia! Siitä on taas hyvä jatkaa tiukkaa linjaa. Tsemppiä kovasti toivoo

ayap

Vietin tänään vanhimman pojan kanssa aikaa kahdestaan ja käytiin Sellossa shoppailemassa ja tietty Hesessä syömässä!! Kyllä se kerroshampurilainen maistui hyvältä, mutta nyt kaduttaa rankasti. Tiedän ettei tämä nyt tähän kaadu, mut huominen punnitus jännittää.

olin aivan varma että pystyn torjumaan kiusauksen ja tilaan vain pojalle hampurilaisen vaan yhtäkkiä kuulin itseni sanovan että " lasten ateria lelulla ja kerroshampurilainen" . Voi elämän kevät että sitä voi olla tyhmä! Toivottavasti edes opin tästä jotain, mut mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, tulen sortumaan uudelleen vielä tämän kolmen viikon aikana. Nyt ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa huomenna uudelleen tiukalla linjalla.

Koittakaa te muut olla parempia kuin minä ja pysykää tiukalla linjalla. Vaikka kyllä mä olen koittanut itselleni höpöttää et ei tää todellakaan tähän kaadu, kun sanotaanhan ohjeissakin että Nutriletillä voi korvata joko kaikki tai muutaman päivän aterioista ja jos nyt leikitään et mä söin tänään yhden kunnon aterian ja muuten pussittelin... No joo, huomenna aloitan taas tiukemmalla linjalla enkä jää murehtimaan tämän päiväistä.

Noista suklaa-patukoista.. Mä olen kokeillut kaikkia makuja, mut ehdoton suosikki on tumma suklaa jota nykyään yleensä ostan. Se ei vaan maistu kovin hyvältä jos " parasta ennen" päiväys on lähestymässä, joten kannattaa valita mahdollisimman tuore tapaus. Mulla on suklaapusseja jäljellä pariksi päiväksi ja sit kokeilen metsämarjaa.

Nyt nukkumaan ja kauhulla odottelemaan huomista punnitusta...

SININENKIRSIKKA: Joo, en voi todellakaan enää suositella tuota parsaa, en pysty itse juomaan sitä enää yhtään. Pakko kai ostaa lisää suklaata, koska sen saan juotua oikein hyvin ja jopa pidän siitä. Päivällä join sitä niin, että sekoitin jauheen kylmään kahviin. Se oli tosi hyvää!

SÖDER: Ei mikään kuuri kaadu yhteen hampurilaiseen, nyt vaan niskasta kiinni itseäsi ja uusi tsemppi päälle!

Kola

Ps. Nyt on siis toinen päivä menossa, nälkäisenä joudun menemään nukkumaan, joten toivon, että näläntunne häipyisi pikkuhiljaa jonnekin. Kävin tosin päivällä hiihtämässä kevyen lenkin, joten energiaa on kulunut aika paljon.

Hienoa että löytyy muitakin.Aloitin nutraamisen eilen ja mieliala on vielä korkealla suklaalla aloitin sitä parsaa en voi sietää. pituuteni on vaivaiset 154 ja paino tällähetkellä 78kg eli tuli pitkä kevät. nutriletilla ajattelin sinnitellä kolme viikkoa muta saas nähä miten käy? kertokaa kuulumisia ja kannustetaan josko tämä tästä lahtisi tavoite on nyt ensin saaha 5kg pois .

SÖDER: Sinähän olet ihan konkari jo yhdeksällä päivälläsi. Minä aloitin juuri äsken, eli päivälliseksi nautin kupillisen herkullista parsakeittoa ja tuopillisen raikasta vettä:) Toivottavasti vältyn kuvaamaltasi kasvojen kukkimiselta.

SININENKIRSIKKA: MIten sujuu? Joko pääkipu hellittää?

Juotteko muuten kahvia? Itse en voi siitä luopua, joten juon varmasti kahvia myös kuurilla. Parsakeiton makuinen Nutrilett muuten maistui oikein hyvältä, jotenka uskoisin, että se auttaisi myös SINISENKIRSIKAN suolaisen himoon.

Tsemppiä kaikille ja uudet tervetuloa!!

En kylläkään ole kovin tiukalla linjalla, koska pudotettavaa on suht vähän (väh. 5 max 10 kg), mutta koville ottaa senkin pudottaminen!

Olen keventänyt syömistä sekä määrällisesti, että laadullisesti ja tällä hetkellä kokeilen Nutrilett-patukoita korvaamaan yhden aterian päivässä.

En kestä olla nälässä ja ihmeen hyvin tuollainen patukka pitää nälkää loitolla. Sanoinkin miehelle tänään, että jotain mätää tässä täytyy olla, kun ei tarvitse nähdä ruuan laittamisen vaivaa, syö makean patukan, joka helpottaa karkkihampaan kolotusta kun muuten namit on pannassa ja nälkä pysyy ihan hyvin kurissa iltapalaan asti ilman tavallista naposteluhimoa : ). Eli olen korvannut nyt päivällisen Nutriletilla. Aamupalan syön muuten normaalisti, mutta jugurtin olen vaihtanut hedelmään ja entisen kahden leivän sijasta syön vain yhden. Lounas on suht normaali annos, mutta kevennetyillä aineksilla. Kahviakin juon yhden kupin päivässä.

Saa nähdä onko tällä mitään vaikutusta. Olen vähän epäileväinen näiden diettien suhteen. Kyllä paino varmasti laskee niilläkin, mutta kuinka pysyvästi?

Olen vuosikaudet aina päättänyt laihdutuksesta, aloittanut ja jossain vaiheessa repsahtanut (kukapa ei olisi...). Kunnon tuloksiin en kuitenkaan ole koskaan päässyt.

Jos tästä " löysästä" kuurista ei ole mitään apua niin täytynee kokeilla muutaman päivän pirtelödiettiä.

Eli tämmöinen tapaus liittyy joukkoon. Toivottavasti saan täällä roikkua, vaikka en oikeastaan mikään oikea nutraaja taida ollakaan.

t. Olivia

Mulla siis menossa tänään 9pvä ja olo vaan paranee koko ajan. Pientä päänsärkyä on tänään ilmennyt, mutta muuten kaikki ok. Kun aloitin nutraamisen niin naama rupesi " kukkimaan" eli elimistö alkoi puhdistautumaan ja finnejä ilmaantui kuin sieniä sateella! Näky ei todellakaan ollut mikään ruusuinen... onneksi ovat jo häviämään päin.

Äsken sorruin syömään yhden perunan lihaliemen ja puolakkahillon kera ja maku oli taivaallliiineeen!!

Mulla on makuina ollut vain suklaa, mutta seuraavaksi ajattelin kokeilla sitä metsämarjasekoitusta vai mikä se nyt olikaan. Pelkkä ajatuskin parsasta ällöttää vaikka muuten parsasta tykkääkin. Välillä olen korvannut kaksi pussi sillä nutrilett-suklaapatukalla. On muuten tosi hyvää ja täyttävää, varsinkin jos sen päälle juo runsaasti. Pitää nälän pitkään loitolla.

Mä olen sairaalassa töissä (hoitovapaalla, mutta keikkailen) ja siellä osaston lääkärit olivat sitä mieltä että on ihan turvallista jatkaa nutraamista yli kahden viikonkin jos itse kokee olonsa hyväksi. Helsingin lääkärikeskus kuulemma on joskus järjestänyt 8 viikon nutrikursseja terveydenhoitajan valvonnassa eli ei kai se niin kamalan vaarallista voi olla. Ja näinkin muuten lehdessä mainoksen Nutrilettista ja siinä sanottiin että voi käyttää yksistään noin kolmen viikon ajan.

Mä aion jatkaa ainakín vielä sen kolmen viikon ajan ja jos kykenen niin siitä viikon tai kaksi eteenpäin. Sitten jatkan painareiden pisteiden laskemisella.

Minä käyn vaa' alla joka päivä jotta tiedän missä mennään ja saan tsemppiä päivään.

Lähtöpaino oli 106.5kg ja paino tänään 102,4 eli -4.1kg.

Toinen nutripäivä menossa, inhoan jo sitä parsakeittoa... Eilen vielä tykkäsin, täytynee syödä vain yksi parsakeitto päivässä, ja painua ostamaan lisää sitä suklaata. Siitä ainakin tykkään.

Minä syön joka päivä yhden oikean aterian eli työpaikkalounaan. Eli en ole aivan oikeaoppinen nutraaja, mutta käy kai se näinkin. En kyllä suosittele tuota parsaa enää kenellekään. Ainoa postiivinen puoli siinä on se, että se on suolaista ja sekoitetaan kuumaan veteen, muistuttaa siis ihan oikeaa lämmintä ruokaa, jos makean syöminen tökkii.

T:kola

Saanko hypätä pinoon mukaan?

Olen viime aikoina " kasvanut ulos" vaatteistani, joten ennen kesää täytyy jotain tapahtua painolle. Alaspäin on tietysti tarkoitus sitä saada :)

Käyn tänään hankkimassa Nutrilettia, vissyä ja jotain kasvispuolta, ja huomenna sitten aloitan.

Tsemppiä kaikille, teillä on jo hyvässä vauhdissa homma :)

vaihtelevasti edetään täällä päin...

Kummitteleva päänsärky tuntuu hellittävän, eikä nälkä kummittele (onneksi) vieläkään, mutta pinna on kireällä :o( Ukko kulta sai tänäänkin pyyhkeitä ihan mitättömistä asioista :o(

Tänään tein sellasen liikkeen, että yhden pussi aterian sijaan söin 100g raejuustoa tomaatin ja kurkun kera. Kalorimäärä suht sama kuin pussi ateriassa ja vihdoin jotain muuta kuin makeaa :o) Näin olenkin ajatellut jatkaa ja muuten syön sitten 4 pussi ateriaa päivässä.

Ostin uteliaisuutta myös pari nutrilett patukka pakettia kaappiin odottelemaan, mukavampi ottaa mukaan silloin kun lähtee esim. kylään.

SÖDER: minkä makuisia patukoita olet syöny? Ite ostin toffee karamellin ja aprikoosi sitruunan.

tsemppiä!

käytättekö siis sitä Nutrilet-intensiveä? Ajattelin vain, kun ohjeessa sanotaan et sitä saa käyttää vaan kaks viikkoa kerrallaan ja osa meistä kuitenkin kaavailee pidempää aikaa.

Ite ajattelin olla nyt sen kaks viikkoa ja sit syödä hetken pointsella ja myöhemmin keväällä ehkä nutrata sit viel viikon tai kaks.

t: sininenkirsikka, siis tässä hommas vielä ihan alottelija :o)

Saanko liittyä seuraan? Kyselinkin tänään aihe vapaalla nutrauksesta. Aloitan itse vasta keskiviikkona tai torstaina, kunhan saan ostetuksi nutriletit. Minulla ei ole hirmuisesti pudotettavaa, mutta olen nyt viimeisen vuoden (lapsen jälkeen) yrittänyt pudottaa pari kolmea sitkeää kiloa, jotka eivät unnu lähtevän sitten millään.

Aloitan parsa- ja suklaajuomilla, kokeilen nyt ensin sen 30kpl eli syön päivttäin kevyen työpaikkalounaan, muut ateriat (4 pss/pv) korvaan pusseilla. Eli kuuri kestää reilun viikon. Sitten jatkan kevyellä linjalla kohti tavoitetta. Tavoitteeni on pääsiäisenä, kun minulle rakas ystävä vihitään, ja haluan mahtua ihanaan juhlamekkooni:)

Mittani:

Pituus: 161cm

Paino nyt: 60 kg

Tavoite: 57 kg aluksi, jos onnistuu, niin 55 kg (paino aina ennen)

ja vielä ainakin sujuu suht hyvin. Juon nutriletin tasasin väliajoin ja runsaasti nestettä, niin ainakaan vielä ei ole nälkä päässyt yllättämään :o) Vähän meinaa täälläkin tuo päänsärky kummitella, mut ei pahasti.

Ainut " todellinen ongelma" on suolasen himo, mistä johtuen " sorruin" tänään syömään siivun leikkelemakkaraa. No onneks tämä ei siihen kaadu! Siis kun makuina mulla metsämarja ja suklaa jotka molemmat makeita, niin jotain suolasta kyllä kaipaisin.

Äidiltäni sain vinkin jota ajattelin kokeilla seuraavan kerran kun himo iskee (itse pudotti painoa aikanaan diettaminilla), neuvoi ottamaan suuhun kiteen merisuolaa, auttaa kuulemma. Nähtäväksi jää...

Kol@ kyseli mielipidettä punnitus päivästä ja kuulumisista. Mun mielestä kuulumisia ois kiva vaihtaa pitkin viikkoa, mut kerran viikos vois tilastoida menetetyt kilot. Mitä muut olette mieltä?

t:sininenkirsikka

Minuakin kiinnostais nutraaminen. Olen jo 1½vuotta yrittänyt tarkkailla syömisiäni, mutta paino vaan hivuttautuu ylöspäin. Liikuntaakin harrastan, mutta tuntuu ettei tämä painonnousu lihaksien kasvamisestakaan johdu:D Koska tuntuu ettei mikään auta, täytyy kai kokeilla kuuria, jos vaikka saisin uskoa että voin vielä laihtua, vaikka väliaikaisestikin:)

Voisin aloittaa ensi maanantaina, mun pitäis hankkia uus vaakakin, nykyinen näyttää hurjasti liian vähän:D

pilkku, 31v kahden lapsen äiti, 170cm 69kg?

luulen, että ne tilaamani nutriletit ovat juuri noita intensivepakkauksia. En osaa sanoa, kauanko niillä voi turvallisesti laihduttaa, mutta äitini sanoi joskus (apteekissa töissä), että lääkärin valvonnassa niillä voisi laihduttaa aika pitkäänkin. En usko, että niistä mitään vaaraa on, vaikka laihduttaisi vähän pitempäänkin kuin kaksi viiikkoa. Voithan tietenkin tehdä niinkin, että pidät aina kahden viikon jälkeen tauon, ja jatkat sitten taas. Tauolla syöt tietysti terveellisesti ja kevyesti:)

Kertokaahan konkarit (eilen aloittaneet) miltä tuntuu? Minua vähän jännittää, aloitan joko huomenna tai ylihuomenna. Siihen asti syön kevyesti, olen jo vähentänyt herkut pois sekä iltasyömisen. Onko teillä ollut nälkä? Kuinka paljon olette juoneet? Pystyttekö ajattelemaan muuta kuin ruokaa? Apua, mitenköhän sitä selviää... Syöttekö mitään muuta kuin noita pusseja?

T:Utelias Kola

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat