Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moi!

En tiedä olenko oikealla palkstalla, mutta olisin kysynyt onko kellään teistä kokemuksia au-pairin palkkaamisesta? Jos on, mitä kautta kaikki byrokratia on sujunut, eli oletteko käyttäneet jotain toimistoa ja mitä?

Meillä au-pair olisi ajankohtainen syksyllä, ja nyt viimeistään kannattaisi varmaan aloittaa haku ja järjestelyt, että sellainen onnistuu, mutta mistä aloittaa?

Kommentit (3)

Meille Au Pair tuli Ultima Travel Oy:n kautta. He lähinnä välittävät vaihtareita suomeen, mutta myös joskus au paireja. Hoitivat hommansa hyvin. Ainakin sieltä voi kysyä, onko heillä tällä hetkellä Au Paireja tarjolla.

Suomeen Au Paireja välittää myös Snow Au Pair, mutta siitä minulla ei ole mitään kokemusta.

Muita toimistoja ei minun tiedossani ole...

Toinen hyvä www-sivusto on www.greataupair.com, jos haluaa itse etsiä au pairin.

Olisi tosi kiva tietää, vai haluatko pitää sen " ei julkisena" ?

Kiitokset kommenteistasi, tuo vero-asia näyttää todellakin olevan aika hankala juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ollut au paireja saksasta. Toine tuli toimiston kautta toinen netistä löydetyn sivun kautta www.findaupair.com. Sieltä löytyy useita suomeen haluavia tyttöjä. Toimiston kautta on sinänsä helpompaa että he haastattelevat tytö ym. Tuolta nestistä löytyy vain yhteystiedot ja kuvaukset.

Eu maasta tuleva ei tarvitse mitään työlupia, täytyy vain käydä rekisteröitymässä poliisilaitoksella maahan tulon jälkeen.

Verotus onkin se vaikeampi juttu, koska eri veroviratot/ verohenklöt anatavt erilaisia vastauksia siitä pitääkö verot maksaa. Pääsääntö on että verot ja eläkemaksut tulee maksaa, mutta meille eräs henklö verohallinnosta antoi vastauksen että jos kuitenkin voidaan katsoa että au pair ei ole työsuhteessa vaan kulttuurivaihdossa, niin veroja ei tarvitse maksaa. Mikä sitten on työsuhde ja kulttuurivaihdon ero, sitä hän ei pysytynyt kertomaan. Meillä au pair on nimenomaan kilentakia, jotta lapsilla pysyy tarhassa opittu kieli mielessä ja hänellä ei ole oidettavanaan alle kouluikäisiä lapsia, olen katsonut au pairin olevan kulttuurivaihdossa. Silloin kun ensimmäisen au pairin tehtäviin kuului myös alle kouluikäisen lapsen hoito, katsoin sen työsuhteeksi ja maksoin verot ja eläkkeen. Kotitaulusvähennyshän on mahsollinen, jos on maksanut verot ja eläkkeet...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat