0 Joulukuun Tähtöset viikkoon 20 0

Vierailija

Alotin meille uuden viikkopinon uuden viikon kunniaksi :)

Hirvittävä määrä pahoitteluja ja suuria virtuaalihaleja viuhalle, iiiikille ja maamuskalle.. Niin kurjia uutisia, ettei niiitä oikein edes käsitä :( Koittakaa jaksaa, ajan kanssa sitten helpottaa - varmasti. Onnea jatkoon, ja ootte AINA tervetulleita kertomaan ja katsomaan kuulumisia tänne meidän joulukuisiin e Sitten, kun on taas voimia!

.:Nar:. 8+2

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Jee, meidän pienen sydän sykki ja jalat viuhtoivat, ihan minun näköinen joten varmaan tyttö tulossa ;-) La siirtyi aikas paljon eteenpäin, kuten olin ajatellutkin, on siirtynyt aiemmissakin raskauksissa.

Kerrottiin tänään vanhemmille, lapsille ja sisaruksille, joille ei vielä oltu kerrottu, ja kaikki olivat ihan innoissaan ja odottavat nyt kovasti joulua =) Toivottavasti tämä nyt syntyisi tämän vuoden puolella, on tupanneet viihtymään nuo aiemmat masussa jonkin verran yliaikaa.

Meinaavatko monetkin ottaa sukupuolen selville? En ole aiemmin halunnut tietää, mutta nyt vähän kiinnostaisi..

Werde 9+2

Vierailija

Ällöttävää tää ällöttävä olo. Mulla alkanut tän viikon aikana. Sama kuin sulla lilla79, kaikki ruoka, varsinkin hajut tekee pahaa. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta koko ajan on paha olo. Karmeeta kun tänäänkin mies teki ruokaa, josta olen kyllä ennen tykännyt, niin varmaan meni 30min. kun puursin sitä alas pitäen nenästä kiinni ja katsellen ikkunasta ulos.

Jopa maailman paatunein kahvinjuoja eli minä, en ole kahteen päivään juonut kuppiakaan kahvia, kun meinasin lavuaariin oksentaa, kun rupesin keittämään kahvia ja suodatinpussin jouduin ottamaan pois ja laittamaan biojätteeseen....Ihan sairasta...

Ja mikä musta ihmeellistä, phv ei helpota edes syömisen jälkeen, ajattelee vaan että onneks ei tarvi nyt syödä vähään aikaan. No se mun ällötyksistä. Mikä teillä muilla menee helposti alas? Mulle maistuis pelkästään kylmät juomat, niin kun jääteestä on tullut mun ihan ykkössuosikki nyt. Siihen jääpaloja sekaan, niin helpottaa toi jatkuva kuvotuskin hetkeksi....

Nudivas + masukki 7+3

Vierailija

Heippa!

Pikkupiru: Oma äitipä monen lapsen äitinä kertoi sellasta, että hänelle tuli useasti raskauden aikana jostain syystä poskiontelontulehdus. Toivottavasti menöö ohi sairastamalla, nythän on ollut uutisissa, että useimmat poskiontelontulehdukset voittaa muutaman päivän sairastelulla.

Jepuli: Oon itse rv 9 +1 ja täytyy sanoa että maha on välillä niin turpee, että hirvittää. Hyvä kuulla että en ole ainut näin varhain turboilija :) Koitetaan kestää! :_|

Vierailija

petite-te - 12.5.2008 21:26 (ID 94019) (43/43)

hep

pikkupiru,täällä yksi ilman turvotusta,lähes ilman mitään muita oiretakaan.lähinnä välillinen uupumus ja vessassa juoksu viestii raskaudesta :)

mies tänään kauniisti sanoikin että on varmaan poika tulossa kun en oo vielä levinny B-) joo-kiitti vaan :)

poika olo on muutenkin...oikeastaan ihan pikkiriikkisen toivon tyttöä,tulee pieni ikäero ja tytölle löytyi yllinkyllin tarviketta,kun edellinen siis tyttö.mutta poika olo on ja poika se on kuitenkin ;) poika on tervetullut siinä missä tyttö!

halaukset ja myötätunto lähetykset kaikille menetyksen kokeneille!!!!!

Vierailija

Oon aina suosinut näitä sivuja mutta nyt kyllä ottaa lujasti aivoon!

Himotuksista.Hillosipulit!!!Ja mozzarella!!!

maustamaton jugurtti kauraleseillä!!!Ihan oudot himot on :)

Ihanaa sain huomiseksi kampaajalle ajan.Väriä ja mallia pitkiin hiuksiini.Saakin katkaista oikeen kunnolla.En varmaan vuoteen oo päässyt...

Mulla oli tosi huono viime yö.Käsiä särki(?)ja nukuin pätkissä.Väsyttää ihan turkasesti nyt!

Tasan viikko seuraavaan ultraan,jännittää nyt jo ihan simona=)

Hellurei ja toivotaan että nää sivut nyt alkais vihdoin toimimaan kunnolla.

petite-te ja bèbè rv 11+3(huh!)

Vierailija

Mut kokeilempa nyt onnistuisko tänne kirjottaa. Sitä ekaa neuvolaa tässä odottelen. Se olis 12.30, mutta joudun lähtemään varmaan tuossa 11 aikaan, että pääsen perille noiden muksujen kanssa.

Meillä meni sunnuntaiset pojan 6v synttärit tosi hienosti, paitsi että mä makailin joka raossa sängyssä kun sattu just samalle päivälle mieletön päänsärky. Aiemmin kyllä äidillekkin kelpas kakku ja sipsit, mu nyt ei kyllä saannu alas menemään mitään. Toivottavasti saan nyt sitten reseptin jälleen noihin pahoinvointi pillereihin, ja tuohon hb:hen jotain kunnolista lääkettä, jotta vois taas toimia vähä pirteämmin.

Jännittää kovasti, sydänäänten kuuntelu. Aiemmin on ollu vähän niin ja näin, osassa raskauksia kuulunu, osassa ei tässä vaiheessa.

Eipä tässä kummepia, nyt vain odotellaan sitä neuvolaa ja puetaan lapsia. Onneks ilma on noin viileä, niin ei tartte hikihatussa kävellä. Mukavat tiistaipäivät kaikille.

Vierailija

Kertokaa joku tälle tietämättömälle, mikä on esittelypino ja mistä sen löytää....Muuten täällä asiat entisellään, paitsi työssäkäynti ei huvita, ei sitten millin vertaa.Muuten kyllä väsymys hallinnassa, mutta tuntuu että töissä riistäytyy käsistä. Eikä kukaan vielä tiedä töistä...Joten varmaan ihmettelevät tehottumuutta entiseen minään verrattuna.... Nooh eläköön nyt hetken vielä epätietoisuudessa.Nudivas + masukki 7+0

Vierailija

MIELITEOISTA: Minulla on myös käytössä nuo kantrimarian mainitsemat xylitol-sisu-salmiakkipastillit ym. vastaavat. Lähinnä olen pitänyt pahimmat äklötykset poissa pastillien avulla töissä ja kotonakin välillä...Toivottavasti mun salmiakin syöminen loppuisi samalla, kun tämä alkuraskauden etominen päättyy, sillä mulla on kaikissa raskauksissa ollut taipumusta verenpaineen nousuun (tosin ei vielä näin alussa, mutta loppua kohti). Se on kyllä sukuvikakin, kun äiti on verenpainetautinen. Mulla tuppaa varsinkin jännittäminen neuvolassa itse mittaustilanteessa nostamaan verenpainetta -joskus kotona mittaillut raskausaikana lainamittarilla ja ollut ihan normaali, vaikka neuvolassa korkeahko... Ajattelinkin, että voisi hankkia oman mittarin käyttööni tässä raskaudessa, niin ei tartteisi niitä neuvolan mittauksia panikoina...Okei, siis vielä mielitekoihin. Mun ihannejanojuoma, kylmä vesi, ei jostain syystä "maistu" hyvälle lainkaan välillä. Ihan pitää itsensä pakottaa juomaan vettä, kun sen juominen kuitenkin olisi hyväksi. Nyt olenkin enimmäkseen lipittänyt kaikenlaisia ananas- ja multivitajuomia, jotka on maistuneet paremmin. Kahvi ei ole mennyt alas yli kuukauteen, vaikka yleensä juon kahvia monta kertaa päivässä. Hajukin on ihan kammottavaa nyt!

Lisäksi välillä mieliteot vaihtelee. Ennen raskautta teki mieli suklaata joka ilta...nyt ei tee, syön välillä "väkisin" muutaman palan, kun suklaahan on hyvä (vaikkei se nyt tunnu siltä). Samoin muitakaan "herkkuja" ei tee mieli, vaan lähinnä normaalia perusruokaa, leipää, kasviksia, hedelmiä ym. menee tosi paljon....Painoa on tullut varmaan jo 2-3kg, koska täytyy syödä niin usein...

MUUTA: Masentaa tuo kylmä kevätilma. Toivottavasti viimeistään kesäkuussa saadaan kunnon kesä! Mulla on vielä 2 viikoa töitä, sitten pääsee kesälaitumelle kirmaamaan :) Tosin levosta ei tietoakaan, koska kolme lasta kotona hoidettavana, piha- ja rakennustöiden tekemistä ym puuhaa tiedossa, mutta onhapan ainakin erilaista verrattuna työarkeen.

Mukavaa sunnuntain jatkoja kaikille,

Menninkäinen rv9+4

Vierailija

Anneiki; jaa-a, nyt en kyllä osaa sanoa, onko tuore inkivääri vaarallinen vai ei, jotenkin maalaisjärjellä ajateltuna ei kyllä uskoisi. Ja gyne sekä neuvolatäti kehoitti luottamaan maalaisjärkeen, hih:) Tietääkö joku muu?

Hyviä Unia Kaikille:)

pariisitar ja Toukka

rv8+4

Vierailija

Täälläpä pinossa aika hiljaista nyt?Lie syy uusituissa sivuissa ja toimimattomuudessa....Me oltiin reissussa eilinen ja mun vatsaa on kipristellyt.Käväsen tänään neukussa kuuntelemaas s-ääniä,josko joo saatais kuuluviin.Täytyy niiden jo kuulua,nyt viikot 10+5(kai)ennen on kuulunut jo 9+ viikoilla.Tietty jos istukka on edessä niin sitten...Iskias!!!!Onko kellään kokemuksia?Entä esm jumppaohjeita?Millä auttaa lievittää,ehkäistä???Mulla viimeksi iski pahaksi loppuvaiheessa ja nyt jo ilmoittelee näin alkuviikoilla itsestään,HUI!!

Vierailija

Ekanakin iiikille, viuhalle ja maamuskalle lohtuhalit ja pahoitteluni. Jaksuja vaikeana aikana. Kurjia uutisia, joita ei kenellekään kyllä soisi.

Ruoka-aineista oli ollut puhetta: itse olen välttänyt pastoroimattomia maitotuotteita, kahvia juonut max 3kuppia päivää, vihannekset pestyinä. vaihdellen eri kaloja. Lihaa en syö muutenkaan, joten maksan välttely ei tuota ongelmia. Lähinnä hankala syödä ulkona ja kahviloissa, kuin ei tiiä, onko vihannekset pesty/juustot pastoroidusta maidosta valmistettu. Toisaalta olen miettinyt maalaisjärjellä, että kaikkia vaaroja ei voi eliminoida.

Stiin@; moikka vain:) Juu, Enskoihin liittyminen on kyllä käynyt mielessä, kun olen porukassa pyörinyt viimeiset pari vuotta, ja tutuksihan ovat Enskasisaret tulleet. Mutta en vielä kuitenkaan ajatellut ehkä liittyä *turvallisempia viikkoja odotellessa*

(.): odotetussa ultrassa käyty ja Toukka vastasi viikkoja 7+5 (säntillisesti, kun näin olin laskenutkin), pituutta huimat 12.8mm ja sydän sykki vimmatusti. La 24.12:) Ja kaikki hyvin:) Ihana olo:)

nyt nukkumaan...

pariisitar&toukka

rv 7+5

Vierailija

Näky tulleen toi aamullinen viesti sit kolmena kappaleena, vaikka ensin en meinannu saaha sitä millään lähtemään!!!! Ärsyttää todella sivujen toimimattomuus, mutta jospa se tästä pikkuhiljaa...

Meninkin aamulla sanomaan, ettei enää oo etonu, nyt nimittäin etoo ja rankasti. Oon yrittäny jotain pientä napostella, josko helpottais, mutta ei.

Mullakin huono nimimuisti, joten kommentoin yleisesti kaikille. Käsittääkseni melkein kaikki raskauden seurantaan liittyvät tutkimukset on kuntakohtaisia, joten ultria voidaan tarjota normitilanteessa joko yksi tai kaksi. Muistan että 9 vuotta sitten kävin pelkässä rakenneultrassa, koska silloin täällä ei muuta tarjottu, ellet kuulunut jonkinnäköiseen riskiryhmään (suvussa Down-lapsi, "iäkäs" odottaja, yms. yms.), jotta oisit päässyt np-ultraan. Nyt np-ultra tarjotaan täällä jokaiselle, samoin kuin rakenneultrakin. Rakenneultra mulla on heinäkuun lopussa.

Kauheen vaikee yrittää muistaa, mitä saa tai ei saa syödä, en nimittäin ollenkaan muistanut, ettei homejuustoakaan sais syödä... Otin eilen lounaaksi pizzan aurajuuston kera. Onneksi se nyt kuitenkin oli kuumennettu, mutta silti. Mitähän muuta olen mennyt syömään huomaamattani!

Toksoplasmoosi on myös alkanut mietityttämään, Meillä kun on kissa täällä pohjosessa (lähes karvaton katti Cornish Rex, täysin sisäkissa, mutta silti), minä kun olen ainoa, joka laatikkoa putsaa. Käytän kyllä joka kerta kumihanskoja, mut silti. Lisäksi katti nukkuu samassa sängyssä kanssani, joko peiton alla tai viereisellä tyynyllä (joskus änkeää samallekin tyynylle). Ennen joulukuuta vieroitetaan katti nukkumaan toisessa huoneessa kokonaan, saa siirtyä esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Aluksi riittää kiitos minä, mies ja vauva samassa sängyssä. Vaikka eipä tuota oo esikoinenkaan nukkunu vauvana meidän välissä, paremmin tuhisi omassa sängyssään...

Vierailija

Kyllä ei oo pahemmin taas ehtinyt koneella käydä.Eilen kävin sit np ultrassa ja vaavilla kaikki hyvin,vilkutteli sieltä monitorin kautta mamille ja sain yhden kuvan mukaani.Meillä ei myöskään täällä päin ole kuin yksi ultra eli tää np ultra on ainoa.Tossa joskus aiemmin kertoilinkin kun lääkäri veikkasi että olisi viikon pidemmällä niin kyllä se ultran tehnyt tätikin oli samaa mieltä että pidemmällä on joten siirsi nyt sit LA:n 30.11. mutta ajattelin kuitenkin pysytellä täällä joulukuisten puolella koska sehän syntyy sit kun syntyy.....Pahoitteluni kaikille jotka ovat surullisia uutisia saaneet,voimia kaikille!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat