Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (82)

Ateismin löydettyäni olen ollut oikeasti onnellinen.

Miten ateismista voi löytää onnen, voitko jotenkin kertoa?? en tiedä siitä mitään, tai ehkä jotain mut kuitenkin......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ande:

Lainaus:


Ihanaa muuten tuo uhkailu harriet:-D niin tyypillistä kristityille. Mainitsikin jo aikaisemmin noista ihmisoikeuksista. Huonostihan tässä käy, ei voi mitään. Lohdutukseksi kuitenkin, etten ole pyrkimässä kristittyjen taivaaseen.



ps. transsista löytyy myöskin faktaa, jos minuun ei ole uskomista.



Ja se että Tuhve saa minut hymyilemään ei johdu hänen elämänkatsomuksesta vaan itse persoonasta:) Hymyni ei ole ivaa vaan merkki siitä että pidän ihmisestä


_____________



Mutta....Kyllä kummiskin Jeesus seisoo edelleen viimeisenä multien päällä :)).. Ande, minne taivaaseen sää sit meet?



_________________________-



Porenn, voishan sitä tosiaan " vääntää kättä" , mutta me ollaan niin ihanan oikeessa:)



Porenn:

Lainaus:


Kyllä se usko on kuitenkin täysin eri asia kuin tieto. Sinä uskot olevasi oikeassa, siinä on iso ero tietämiseen. Ole ihan vapaasti vaan sitä mieltä, että kristinusko on ainoa oikea, minusta se on kyllä niin omahyväinen usko ja varsinkin tällä palstalla on ihan liikaa rasittavan jankuttavia ja itseään korokkeelle nostavia kristittyjä, että huh. Onneksi tiedän, että on muunlaisiakin. Vaikken silti ikinä kyseistä uskoa itselleni halua, kokeiltu on, ei kiitos :)




:S



Minut on kastettu vauvana, kuuluin ev.lut. seurakuntaan ja kuten tiedätte, siellä ei ole aikuiskastetta, eikä se heidän oppeihinsa kuulu. Se ei minusta kuitenkaan ole mikään mittari, uskon pitäisi olla sydämessä.

Itse en pidä sanasta " vihollinen" . Käytänkin sanaa vastustaja omassa puheessani yleisesti. Siis minulla ei ole vihollisia.



Ja tiesitkö että tuo Jeesuksen käsky ei ollut hänen keksintö. Käsky esiintyy vanhemmissa uskonnoissa kuin kristinusko.

Ihanaa muuten tuo uhkailu harriet:-D niin tyypillistä kristityille. Mainitsikin jo aikaisemmin noista ihmisoikeuksista. Huonostihan tässä käy, ei voi mitään. Lohdutukseksi kuitenkin, etten ole pyrkimässä kristittyjen taivaaseen.



ps. transsista löytyy myöskin faktaa, jos minuun ei ole uskomista.



Ja se että Tuhve saa minut hymyilemään ei johdu hänen elämänkatsomuksesta vaan itse persoonasta:) Hymyni ei ole ivaa vaan merkki siitä että pidän ihmisestä

Porenn:

Lainaus:


Ateisti olen siitä syystä, etten tosiaan voi uskoa mihinkään jumaliin, yksikään niistä ei ole sitä, mitä elämääni haluaisin. Epävarmuus ei haittaa minua ollenkaan ja oma moraalini riittää kertomaan mikä on oikein tai väärin. Enemmän ahdistaa se, että olisi joku korkeampi taho, joka määräisi mitä minulle tapahtuu jne. Ja koska en usko helvettiin tai mihinkään saatanoihin, on maailmani ihan mukava paikka. Kerran elämisessä on se hauskuus, että koska on vain yksi elämä, on siitä otettava kaikki irti ja elettävä se niin hyvin kuin osaa :)




Juuri tuo pointti, ettei voi pitaa jumalia kovin todennakoisina on useimmilla syy ateismiin. Ei mikaan kapinointi tai omantunnon aanta vastaan taisteleminen.



Sinansa, olisi peliteorian mukaan loogista uskoa erityisesti kristinuskon jumalaan, varsinkin juuri ennen kuolemaansa. Jos on vaarassa (jumalia ei olekaan), ei meneta mitaan, paitsi tietysti jos esim islam tai hindulaisuus saatuvat olemaan oikeassa, jolloin kay huonosti... Toisaalta se pieni mahdollisuus, etta on valinnnut sittenkin oikein tuottaa suuren palkinnon. Ja olettaen, ettei voi valita monta uskontoa, noille muille mahdollisislle totuuksille ei voi mitaan (ja ne vaativat enemman uhrautumista kuin kristinusko)



Tosin homman hinta olisi itsepetos, parhaimmassakin tapauksessa itsesuggestio (uskottelee, etta uskoo, omakohtaista kokemusta tuosta on kylla niin minulla kuin ymmartaakseni muillakin ei-uskovilla) ja en voi oikein uskoa, etta teeskennelty usko menisi lapi sen oletetun jumalan silmissa.

Jos alkaisin uskoa kuten kristityt menisin " moraalirappusia" alemmas. Se on ristiriidassa elämänkatsomukseni kanssa. En kertakaikkiaan voi uskoa " sadistiseen" jumalaan.



Minulla ei ole tapana vihata ihmisiä. Yksi motoistani onkin " tee vihollisesta ystäväsi"

Mua hämmästyttää suuresti se, että olet ollut kuitenkin jopa pyh.koulun ope ja nyt et enää usko omiin opetuksiisi edes..Jotenkin tuntuu minusta pahalta, että näin äärilaitaan voi mennä. En ivalla, vaan jotenkin tuntuu ikävältä. Suothan minulle sen..?

Sinansa noilla taivas-helvetti -uskovaisilla on etuasema: jos he ovat oikeassa, muut huomaavat sen kuollessaan/tuomiopaivana (ja joutuvat katumaan katkerasti...). Jos taas mina ja muut " valot pois" -teoriaan uskovat olemme oikeassa, kukaan ei kuollessaan huomaa yhtaan mitaan. On se niin vaaarin :o

mutta, mutta se joka huomaa vasta kuollessaan joutuvansa helvettiin, silloin on liian myöhäistä, ei voi enää katua, se oiskin liian helppoa jos sieltä pääsis pois jonkun ajan kuluttua kuten muslimit uskoo.

eihän sitä periaatteessa tarviis tehdä mitään uskon eteen silloin. elellä vaan vislaillen....

ei se niin mene, on valittava eläessään Jeesus tai saa...na, se on olemassa, mutta onneksi Herramme on voittanut sen! ja tulee myöhemmin sitomaan ja heittämään sen vielä ikuiseksi ajaksi tulijärveen,helvettiin.

Vai mitä sillä tarkoitat Harriet?

Ihmiselle, joka etsii " totuutta" , kuten ehkä minäkin ja lukee näitäkin juttuja sillä silmällä, ei ole kovin vetoava tyyli, joka on ylimielinen, kaikkitietävä, paatoksellinen ja ivallinen. Ei anna ymmärtää, että ihminen on sinut oman uskonsa kanssa.

ja kyllä niitä on Suomessa kymmeniä tuhansia muitakin,ehkä lähinnä vapaissa suunnissa. Itse sain kieliläpuhumisen lahjan, kun eräs veli rukoili puolestani. Yhtäkkiä suustani alkoi pulputa täysin vierasta kieltä. Voin itse kontrolloida sitä, milloin puhun, mutta se mitä puhun, ei ole hallinnassani. Olen huomannut, että samaa kieltä usaimmiten pukkaa. Joskus, kun on sydämellä erityinen rukoustaakka, olen huomannut, että kieli vaihtuu. Joku sanoi aikaisemmassa ketjussa, että vain alkuseurakunnassa puhuttiin kielillä. Se ei pidä paikkaansa. Pyhä Hneki toimii samalla lailla tänäänkin ja kielillä puhuminen on yksi armolahja siinä missä parantamisen armolahja

tuhve:

Lainaus:


Reikin opettajat sanovat, että ihmisessä on energiaa, joka voi toiseen siirtymällä parantaa. He sanovat, että tätä samaa energiaa Jeesuskin käytti parantamiseen.



Reiki ei siis hyväksy Jeesuken jumalallista puolta ja sitä, että ihmeet tapahtuvat Jumalan nimessä. He uskovat vain ihmiseen ja ihmisen kaikkivoipaisuuteen.



On olemassa parantamisen armolahja ja se toimii. Mm. Pirkko Jalovaara ja Seppo Juntunen ovat saaneet tämän armolahjan. Mutta he toimivat Jumalan nimeen ja tunnustavat Jumalan toimivan heidän kauttaan.




Mukava saada uutta verta tähän keskusteluun,ettei mene ihan mun ja Harrietin kädenväännöksi=)

Sukulaiseni siis rukoilee ja antaa kyllä kaiken kunnia Jumalalle. Hän on vaan välikäsi jonka kautta Jumala parantaa.





mutta sen verran mullakin leikkaa, että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat