Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (82)

Helluntaina tapahtuneessa Hengen vuodatuksessa kielilläpuhumisella oli tärkeä osa, silloinhan ne ihmiset jotka olivat tulleet muista maista kuulivat puhuttavan sanaa heidän omalla kielellään (Apt. 2:7-11). Kielilläpuhuminen antoi oppimattomille miehille viedä evankeliumia eri kansojen keskuuteen. Apostoli Paavali osoitti, että aidoilla lahjoilla on seurakuntaa yhdistävä vaikutus (1.Kor. 12:12-31). Mutta kertoi myös kielilläpuhumisen Korintissa olleen sellaista mitä kukaan ei ymmärtänyt. (1.Kor.14:2--) Siinä sanotaan: " Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia. --- Mitä hyötyä minusta on veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?--- Ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin. Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, ne kaikki on ymmärrettävissä. Mutta ellen ymmärrä puheen merkitystä, olen puhujalle muukalainen, samoin hän minulle. ---Sen joka puhuu kielillä on siksi myös rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä. Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee, mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi----" Eikö tämä ole nyt vähän väärin jos melkein kaikki helluntalaiset puhuvat kielillä, mutta niitä puheen tulkitsijoita ei oikeastaan ole??

Tosin seuraavan kerran, kun olen erikoisen väsynyt, niin sitten tulee taas sellaista tekstiä, että myöhemmin kadun. Kun innostun liikaa, tulee kiire ja väsymys painaa, kirjoitan ihan juuri niin kuin ensimmäinen ajatus tulee mieleen ja silloin tulee kirjoitettua aika pahastikin.

Kiva, että joskus tulee kirjoitettua mukavastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen aidosti huolissani näistä ihmisistä jotka näkevät kaikkialla saatanan ja tunnustavat sen.

Millaista heidän elämänsä on? Saatana vaanii kaikkialla, pahuus riivaa ihmisiä missä heitä näetkin. Negatiivinen suhtautuminen elämään ja ihmisiin vie elämästä ilon ja kuoleman intensiivisen odotuksen kuolemanjäkeisestä elämästä saa voiton. Sekö on elämän tarkoitus?

Itse en tunnusta saatanaa enkä usko helvettiin. Se päivä kun luovuin uskostani elämääni astui valo ja pimeys katosi. Ihmiset ympärilläni eivät enää olleet pahoja saatanan sokaisemia, vaan heistä loisti " valo" . Jokaisessa on hitunen hyvyyttää ja oikealla kasvualustalla tuo hyvyys kasvaa rajattomasti. Minua ei hämää enää ihmisten kova ja kylmä ulkokuori.

Tepsuttaja sinusta huokuu paatoksellisuus. Mitä raamattu siitä sanoo?

tepsuttaja:

Lainaus:

Kyllä on tämän mailman jumala (Saatana) sokaissut monien mielet.

Raamatusta: Voi niitä, jotka muuttavat karvaan makeaksi ja makean karvaaksi. Hyvän pahaksi ja pahan hyväksi.

mariam-83-:

Lainaus:

mutta mitä se kielilläpuhuminen tarkoittaa? Millä kielellä puhutaan?

**********************************'

4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;

6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;

10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

http://www.james.pp.fi/kielet.html

Siellä on näyte myös kielistä:) ;)

BluePearl toi esille tärkeän pointin:

On olemassa kielilläpuhumista, jota kukaan muu kuin Jumala ei ymmärrä. Tällöin ihmisen henki rukoilee, mutta ymmärrys jää tyhjäksi. Silti hän voi olla varma siitä, että rukoilee Pyhän Hengen johtamana Jumalan tahdon mukaisesti. Nämä kielet ovat tarkoitettu yksityiseen rukouselämään, sillä niillä ei voi rakentaa hengellisesti muita kuin itseään. Välillisesti voi toki varustautua palvelemaan muita vahvistuttuaan ensin itse.

Toinen osa-alue on se kielilläpuhuminen, joka on selitettävissä. Puhuja ei ymmärrä, mitä sanoo, mutta kieli voi olla yleisesti tunnettu, jolloin joku paikallaolija ymmärtää sitä, tai sitten joku saa siihen selityksen profetianomaisesti. Selittäjä voi olla myös puhuja itse.

Tämä jako selittää näennäisen ristiriidan Paavalin kirjeissä: Tulee tunnistaa, kummasta kulloinkin on kyse.

försti:

Lainaus:

Linkistä jonka kielilläpuhumista koskien annoit, kävi ilmi, että kielilläpuhuminen voi tapahtua jollakin jo olemassa olevalla kielellä - eli vaikka suomalainen alkaa yht' äkkiä rukoilemaan ymmärrettävällä saksalla, vaikkei saksaa olisi ikinä oppinutkaan??? Voiko tuo olla totta? Tunnetteko tällaisia tapauksia??

harriet: ei, en vetänyt hernettä nenään, sitä minulle tapahtuu erittäin harvoin. Väsyttää vaan yrittää keskustelua sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät yhtään kuuntele, vaan todistelevat vain sitä oman näkemyksensä loisteliaisuutta ja muiden yläpuolella olemista. Yöök.

josefiina: Jeesusta on kokeiltu, ihan pyhäkouluopettajaksi asti ;) Ateisti kuitenkin olen ja sellaisena pysyn :)

josefiina4:

Lainaus:

Kuinka ateisti ajattelee asiat jotka tapahtuu luonnossa ja kuinka ihminen kehittyy ja avaruus ja yleensä kaikki, mistä ovat syntyneet ,kuinka???

Yleensa ateistit tuntuvat pitavan tieteellista maailmankuvaa aika hyvana selityksena ilmioille. Ihminen kehittyy (yksilona) ympariston ja geneettisen perustan ohjaamana, laji taas mutaatioiden ja ympariston yhteisvaikutuksesta (jos joku muutos tekee yksilon/yksilot tehokkaammaksi lisaantymaan, se leviaa populaatiossa). Avaruus noualttaa luonnonlakeja ja todisteet viittaavat siihen, etta jossain vaiheessa materia on ollut pakkautuneena yhteen pisteeseen. Siksi big bang on aika hyvaksytty teoria, mutta ei sita vio nykymenetelmilla ianakaan todistaa. Sen sijaan kehitys big bangin jalkeen tunnetaan (tai ainakin osataan selittaa, takaisinhan ei voi menna katsomaan) aika hyvin, eli se, mista alkuaineet kehittyivat, miten galaksit, aurinkokunnat ja planeetat syntyivat jne

Kysymykseen " miksi" tiede ei voi vastata. Meidan aikaperspektiivillamme kaikki tahan johtanut kehitys on uskomattoman epatodennakoista, mutta me emme pysty kasittamaan aikaa, joka on kulunut ja jona aikana luonto on " yrittanyt ja epaonnistunut" . Ja jos ei olisi " onnistunut" , emme olisi kyselemassa naista asioista.

Sekin, etta tulin toihin tanaan juuri 8.32.15 (suunnilleen :) on todella epatodennakoista, mutta niinpa vain tein.

Lainaus:

kuinka voi olla mahdollista ajatella ettei Jumalaa tarvita ihmisen kehityksessä? luonnossa? kuka säätää talvet ja kesät, myrskyt ym.....maanjäristykset,no mannerlaatat liikkuu mutta kuka määrää että ne liikkuu???

Miksi joku maaraisi mannerlaatat liikkumaan? Ne liikkuu, kun paine pakottaa siirtymaan. Paine tulee (kai) maan sisaisesta lammosta, joka purkaa massaa ulos vuoristoiksi joillain alueilla jne. (sorry, en ole geologi) Kesa on pohjoisessa silloin, kun maa on kallellaan aurinkoon pain ja sateily paasee lammittamaan tehokkaammin. Voisi olla toisinkin, jos akseli olisi kohtisuorassa aurinkoon nahden, meilla olisi aina tasapitka 12 tunnin paiva ilman vuodenaikoja. Ja niin edelleen.

Maapallo on kehittynyt tallaiseksi ja mahdollistaa sen, etta taalla voi olla meidan kaltaistamme elamaa. Moni muu planeetta tiedetaan elamalle mahdottomaksi, esim venuksella on satoja asteita lamminta ja meikalaisille myrkyllinen kaasukeha. Suurimmasta osasta tunnettuja planeettoja (muissa aurinkokunnissa) ei tiedeta muuta kuin koko ja etaisyys auringosta(-nsa). Jos maa olisi hyvin paljon toisenlainen, me emme olisi taalla.

Tiede ei ole kaikkitietava ja monet asiat ovat aivan liian monimutkaisia taydellisesti selitettaviksi (esim saaennuste viikon paahan...), mutta kaikki palat ovat kasassa olevan selittamiseen. Usko on sitten toinen juttu, mutta minusta noissa luettelemissasi asioissa ei ole syyta uskoa jumalaan.

Sinä vaivut kevyeen transsiin ja transsihan tarkoittaa tietoisuuden tilan muutosta. Transsiin vaipuminen on harjoituksen tulos. Kyky vaipua transsiin vaihtelee. Toiset vaipuvat siihen helpommin, kun toiset taas vaativat enemmän harjoitusta. Rukous, muusiikki, rituaalit jne... helpottavat transsiin vaipumista. Transsi ei ole mikään seitsemäs ihme, vaan on todettu, että jokainen ihminen vaipuu tietynlaiseen transsiin esim. ennen nukahtamista. Kielilläpuhuminen on usein " ei mitään kieltä" jota kukaan ei ymmärrä ja on vain toiveajattellua ihmisen mielessä, riippuen siihen mihin kukin uskoo. Transsi/kielilläpuhuminen on myös tooooooooooosi vanha asia. Vanhempi kuin raamattu

En ole kristittyy en ole oikeastaan mitään. Yritän nähdä asiat kokonaisvaltaisesti historiaan nojautuen. Ihmisen mieltä pohtien.

Raamattu ja kaikki muut helvetilliset uskonnot " tökkivät" minulle tosi pahasti. Syystä että ne rikkovat yk:n ihmisoikeuksia vastaan. Ei tarvitse olla suuri järjenjättiläinen, kun ymmärtää tämän. Esim. raamatussa näitä kohtia on kymmeniä ehkä satoja.

Ihmisen oikeus olla samanarvoinen edusti hän sitten mitä uskontoa tahansa romuttuu näissä opeissa. Ihmisellä ei ole oikeutta valita uskontoaan, vaan hänet pakotetaan uskomaan tietyllä tavalla. Jos hän ei siihen suostu joutuu hän ikuisesti kidutettavaksi. (tämä oli vain yksi esimerkki)

Minun jumalani ei ole sellainen...se on minun silmissäni selvä näky.

Anteeksi jos loukkasin jotkani teistä.

Kyllä on tämän mailman jumala (Saatana) sokaissut monien mielet.

Raamatusta: Voi niitä, jotka muuttavat karvaan makeaksi ja makean karvaaksi. Hyvän pahaksi ja pahan hyväksi.

Reiki ei ole raamatullista? Eikö raamattussa ole paljon reikkaamista? Reiki kuvaillaan raamatussa hyvin useasti. Johtuneeko kääntäjistä etteivät he ole löytäneet asialle sopivaa synonyymia? Reiki tietysti on ikivanha, vanhempi kuin raamattu, mutta länsimaissa hyvin nuori asia.

Jeesus ei ollut ainut parantaja, vaan häntä ennen oli jo muita jotka tekivät samoja tekoja.

Reiki infosi ei ole päivitetty koska siinä on virheitä.

Hoidettava saa parantavaa energiaa hoitajan välityksellä ei hoitajasta. (ei peräisin hoitajasta). Energia virtaa hoitajan käsien kautta. Se on universaalista energiaa " korkeampaa voimaa" .

Tieteellinen fakta on myös se että ihmisessä on energiaa ja se energia voidaan myöskin mitata.

tuhve:

Lainaus:

Reikin opettajat sanovat, että ihmisessä on energiaa, joka voi toiseen siirtymällä parantaa. He sanovat, että tätä samaa energiaa Jeesuskin käytti parantamiseen.

Reiki ei siis hyväksy Jeesuken jumalallista puolta ja sitä, että ihmeet tapahtuvat Jumalan nimessä. He uskovat vain ihmiseen ja ihmisen kaikkivoipaisuuteen.

On olemassa parantamisen armolahja ja se toimii. Mm. Pirkko Jalovaara ja Seppo Juntunen ovat saaneet tämän armolahjan. Mutta he toimivat Jumalan nimeen ja tunnustavat Jumalan toimivan heidän kauttaan.

Omalta kohdaltani sanon, että olen onnellinen ateistina. Mulle ei ole muita vaihtoehtoja: en halua enkä voi pakottaa itseäni uskomaan jumalaan/jumaliin. Olen suht sinut itseni kanssa, ja maailmankuvassani/ elämänkatsomuksessani hyväksyn tietämykseni rajallisuuden. Pystyn elämään tasapainoista ja tyydyttävää elämää ja hyväksyn epävarmuuden. Itse asiassa se on vapauttavaa: mun ei tarvitsekaan ymmärtää kaikkea. Onni on mulle siinä, että löytää paikkansa maailmassa ja tekee hyvää.

Moomax, hyvä huomio :)

Siitä asiastahan voisi kinastella vaikka lopun elämää, kuollessahan se totuus tosiaan paljastuu, mutta kun ottaa huomioon miten paljon maailmassa on eri elämänkatsomuksia niin onpa jännä nähdä mikä on se oikea lopputulos. Ei se ole niin sanottua, että juuri kristityt ovat oikeassa. Paitsi tietysti juuri teidän mielestänne :D Mutta muut ovat sitten ihan toista mieltä :)

millainen on se sun taivas johon pyrit?

porenn:anteeksi,mikä sun usko tai elämänkatsumus olikaan, en muista???mitä olitkaan kokeillut??

oletko kokeillut Jeesusta???

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat