Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (82)

Kyllä se usko on kuitenkin täysin eri asia kuin tieto. Sinä uskot olevasi oikeassa, siinä on iso ero tietämiseen. Ole ihan vapaasti vaan sitä mieltä, että kristinusko on ainoa oikea, minusta se on kyllä niin omahyväinen usko ja varsinkin tällä palstalla on ihan liikaa rasittavan jankuttavia ja itseään korokkeelle nostavia kristittyjä, että huh. Onneksi tiedän, että on muunlaisiakin. Vaikken silti ikinä kyseistä uskoa itselleni halua, kokeiltu on, ei kiitos :)

Minulta on varmasti sitten jokin viesti jäänyt välistä, vaikka seuraankin tätä palstaa aika usein. Ensin oli juttua käsillä parantamisesta ja Harriet sanoi, ettei sellaista ole. Silloin ajattelin, että sama se, miten sen parantamisen armolahjan ilmaisee, joten en ottanut juttua kovin vakavasti.

Sitten luin sen linkin, missä puhuttiin reikistä ja silloin jotenkin ajattelin, että kirjoitit sukulaisesi harrastavan reikiä. Oikeastaan tässä vaiheessa vähän vilkuilin viestejä alaspäin, mutta en suoraan osannut yhdistää sitä linkkiä sinun viesteihisi.

Ymmärsin siis koko jutun väärin. Mutta tästähän tulikin jo minun kantani selville:

Parantamisen armolahja on olemassa ja se toimii vielä tänäkin päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos sukulaisesi puhuu reikistä, hän ei tee parantamistaan Jumalan nimeen. Internetistä löytyy paljon tietoa reikistä, eikä sillä ole mitään tekemistä kristillisyyden tai Jumalan kanssa.

Jos sukulaisesi parantaa Pyhän Hengen nimeen, hän ei paranna reiki-keinoin.

Kuten tuolla jo kyselit tuomitsemisesta, niin en voi muuta sanoa kuin, että se, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Eli missään nimessä kukaan ei voi tuomita sukulaistasi tässä asiassa.

Hän kuitenkin liikkuu vaarallisilla vesillä, joten hänen kannattaisi selvittää itselleen Raamatun kanta asiaan.

Toisaalta tämäkin kohta on Raamatussa:

Luuk. 9:

49 Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: " Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme" .

50 Mutta Jeesus sanoi hänelle: " Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne" .

että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Totuus on helppo: Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Johanneksen evankeliumi:

14:6 Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

eiköhän ton ajankäytön jokainen sovita miten parhaaksi näkee.....

moomaxilta tulikin jo hyvä kirjoitus asiasta, joten mitäs sitä turhaan samoja asioita toistelemaan. Tuota mieltä olen itsekin, ei mikään noista esittämistäsi asioista ollut sellainen, että se kaipaisi jonkin jumaluuden olemassaoloa. Kyllä maailma voi olla olemassa ja elämä jatkua eteenpäin muutenkin.

Ateismista vielä sen verran tarkennusta, että se ei ole mikään tarkkaan määritelty ryhmittymä, ei sillä tavalla kuten uskonnot. Oikeastaan ainoa kaikkia ateisteja yhdistävä tekijä on juuri tuo jumaluskon puute. Ateismi ei välttämättä lue pois muuta yliluonnollista, kunhan kyseessä ei ole jumaluudet. Käytännössä silti suurin osa ateisteista pohjaa oman ajatusmaailmansa tieteisiin ja tieteelliseen maailmankuvaan. Itse olen lisäksi pahemmanlaatuinen skeptikko :)

Itse en tarvitse tuota näkemystä, että kaikella pitäisi olla tarkoitus. Miksi pitäisi? Itse ajattelen niin, että elämä on sitä mitä siitä itse tekee ja sattuma huolehtii lopusta. Entä mikä on elämän tarkoitus? Minulle se on elämä

Josefiina4 toi esiin yksityisen kielilläpuhumisen funktion. Julkinen kielilläpuhuminen taas on todistukseksi ulkopuolisille tai rohkaisuksi muille, kunhan siihen tulee ymmärrettävä selitys.

Apt 2:4-14 ilmaisee selkeästi, että paikalla olleet juutalaiset ymmärsivät ainakin tekstissä mainittujen viidentoista alueen kieliä, joita Hengellä täyttyneet kristityt puhuivat ymmärtämättä itse sanojensa sisältöä. Kyseessä ei siis ole regressiotila sanan psykologisessa merkityksessä, vaan luonnolliset selityskeinot ylittävä tapahtuma.

Ateismi on virallisesti jumaluskon puuttumista. Ateistilla ei siis ole mitään jumalia eikä hänellä ole uskoa sellaisiin. Kyse ei ole jumalien kieltämisestä, mikä oikeastaan tarkoittaisi, että silloin myöntäisi niiden olemassaolon, vaan ihan vaan tuon uskon puuttumista.

Minulle ateismi antoi onnen siitä syystä, että huomasin etsiskelyjen ja pohtimisen jälkeen sen olevan sitä, mitä itse ajattelin ja tunsin. Etsimisen loppuminen ja sen oman paikkansa löytäminen jo sinänsä antoi rauhan. Tuskin olisin sen onnettomampi ollut, vaikken olisi löytänyt jotain nimeä sille, mitä ajattelin, mutta onhan se mukavaa näinkin. Ainakin välttyy yleensä siltä, että joutuisi pitkästi selittämään toiselle omia ajatuksiaan, riittää, kun sanoo olevansa ateisti ;)

Ateisti olen siitä syystä, etten tosiaan voi uskoa mihinkään jumaliin, yksikään niistä ei ole sitä, mitä elämääni haluaisin. Epävarmuus ei haittaa minua ollenkaan ja oma moraalini riittää kertomaan mikä on oikein tai väärin. Enemmän ahdistaa se, että olisi joku korkeampi taho, joka määräisi mitä minulle tapahtuu jne. Ja koska en usko helvettiin tai mihinkään saatanoihin, on maailmani ihan mukava paikka. Kerran elämisessä on se hauskuus, että koska on vain yksi elämä, on siitä otettava kaikki irti ja elettävä se niin hyvin kuin osaa :)

Sinulla on tottakai oikeus omiin tunteisiisi :) Minusta tuntui pahalta se, että opetin sellaista, johon en itse uskonut enää ollenkaan. Siis aloitin tottakai vakaasti asiaani uskoen, mutta loppuvaiheessa aloin epäillä, ettei tämä nyt ihan näin mene. Voisi sanoa, että tulin järkiini ;D

Jeesusta on kokeiltu, ihan pyhäkouluopettajaksi asti ;) Ateisti kuitenkin olen ja sellaisena pysyn :)

anteeksi kun kysyn, otitko Jeesuksen konnolla vastaan sydämmeesi, olitko uudesti syntynyt?? minäkin olin luopio,mutta Jumala piti minusta kiinni kaikestahuolimatta ja kutsui takaisin luokseen jonka armosta sain vastaanottaa.

Hebrealaiskirje:

3:8 älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,

3:15 Kun sanotaan: " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa" ,

4:7 niin hän taas määrää päivän, " tämän päivän" , sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."

Jumala sinua siunatkoon porenn.

" Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..." tuo vedetään hihasta siinä vaiheessa kun ei enää itse keksitä mitään vasta-argumenttia.

No... jos minä vaikka sanon että kaikki kristityt ovat keskustelukyvyttömiä laumasieluja, niin jokainen kristitty joka vastaa tähän " ei" myöntää että kaikki kristityt ovat keskustelukyvyttömiä laumasieluja. Eikö?

:D

(kaiken varalta rautalankaa... en ole sitä mieltä. Tosin varsin äänekäs osa kylläkin)

Lily:

Lainaus:

mutta sen verran mullakin leikkaa, että Harrietin kaltainen kiihkoilija ei voi tietää " totuudesta" ... Onko sulla perhettä? Miten sulla on aikaa?

Muut asiat ei sinulle kuulu.

Porenn:

[quote]

harriet: ei, en vetänyt hernettä nenään, sitä minulle tapahtuu erittäin harvoin. Väsyttää vaan yrittää keskustelua sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät yhtään kuuntele, vaan todistelevat vain sitä oman näkemyksensä loisteliaisuutta ja muiden yläpuolella olemista. Yöök.

1.Korinttolaiskirje:

14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

eikös toi ole aika selvästi tuossa sanottu.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat