Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osaako joku muu 4v keittää kahvia?

Vierailija

mieheni opettanut tytölle kuinka keittää ja hyvin menee, hassun näköistä.

Kommentit (11)

Vierailija

Meilläkin 1-vuotias tänään imuroi, 3-vuotias pesi vessan ja pyyhki pölyt, koululainen pesi lattiat kun tuli koulusta. 5-vuotias teki sillä välin ruoan koko perheelle, perunamuusia ja pippuripihvit.

Ja minä sain kaikessa rauhassa istua koneella koko päivän.

Vierailija

Yksi alkoi 4v keittämään aamupuurot itselleen. Kattilaan vesi, levy päälle ja kun kuplii levy pois päältä ja hiutaleet sekaan.

Samoin kaikki ovat 4 alkaneet keittämään kahvia/ teetä keittimessä.

Nykyään kaksi vuotias pilkkoo perunoita.

Olen aina pitänyt ruuan laitosta ja ottanut lapset heti mukaan kun ovat tahtonee.

Isommat lapset 11 ja 9 leipovat itsenäisesti paljon sekä laittavat helppoja ruokia.

Lapset oppivat juuri sen mitä heille opettaa ja mitä näkevät paljon.

Minusta se on vanhempien velvollisuus opettaa lapsille kotityöt.

Ja onhan se ihanaa tulla saunasta kun lapset ovat laittaneet iltapalan, paistaneet munat, tehneet lämpimiä voileipiä, dippi vihanneksi ym.

Minusta on hauskaa leipoa lasten kanssa. Ja siinä voi samalla opettaa matikkaa. Tulee mittasuhteita ja tieoa siitä että litraa menee 10 desilitraa ym. Opitaan katsomaan kellosta kuinka kauan pullat on uunissa.

Nyt siis todella iso apu jo 9 ja 11 v lapsista kun auttavat ruuanvalmistuksessa.

Vierailija

Haluaa aina olla mukana, kun laitan konetta. Osoittaa aina johtoa ja vesihanaa, joihin ei itse yletä, ja sen jälkeen innokkaana kääntää koneen ohjelmavalitsimen oikeaan kohtaan ja painaa sen jälkeen oikeassa järjestyksessä kolmea nappia:)

Vierailija

Eli siinä kohtaa kun oppi laskemaan.

Kyllä meillä hieman hitaasti jotkut vieraat katsoo, kun poika utelee, joko saa mennä keittämään kahvit ja mä sanon joo. Eli siis poika tekee kaiken. Laittaa keittimeen veden, ottaa kaapista suodatinpussin ja kahvin ja mittaa purut sen mukaan mitä on vettä laittanut jne.

Vierailija

Eli siinä kohtaa kun oppi laskemaan.

Kyllä meillä hieman hitaasti jotkut vieraat katsoo, kun poika utelee, joko saa mennä keittämään kahvit ja mä sanon joo. Eli siis poika tekee kaiken. Laittaa keittimeen veden, ottaa kaapista suodatinpussin ja kahvin ja mittaa purut sen mukaan mitä on vettä laittanut jne.

Vierailija

tietää, että äidin aamukahvi valmistetaan näin: iso mukillinen kylmää vettä keittimeen, suodatinpaperi paikalleen ja kaksi tasaista mittaa kahvia. ja sit päälle.

herään useinkin poikani keittämään kahviin.

mies tuon tavan on pojalleni opettanut.. ihania ovat molemmat.

Uusimmat

Suosituimmat