Seuraa 

Jep jep...aamu alkoi klo 5.30. Ei auttanut maito, vaan virkeitä oltiin kuin peipposet.Noustiin sitten isin kanssa samaan aikaa ylös.. :)

Sivut

Kommentit (30)

Täällä yksi flunssainen äiti. Harmittaa kun piti mennä tänään töihin ja nyt jäi sitten palkka saamatta kun sairastuin. Mä kun teen hoitajan keikkoja niin en saa palkkaa jos sairastun. Koko viikko on sairastettu ja ajattelin et jos olisin ollut jo tänään terve mutta eilen illallakin oli vielä 38,5 kuumetta joten oli pakko soittaa työpaikalle... Nyt on lämpöä enää 37 (koputtaa puuta ettei nouse enää...).

Mies kävi Henrin kanssa äsken hammashoitajalla 1v tarkastuksessa. Hyvin meni kuulemma! olis ollu kiva päästä sinnekin mukaan mutta ei tässä kunnossa kun jaksan olla vaan hetken ylhäällä : (

Meillä olikin molemmilla tämä viikko talvilomaa niin on ollut hyvä sairastaa...heh, tunnollinen työntekijähän on vain lomalla sairas. No nyt ihmettelette tietty et miten mä oon lomalla ja olisin mennyt töihin. Mä oon siis opiskelun ohella marketissa vielä vähän aikaa kassana ja sieltä on lomaa. Sitten t een satunnaisia keikkoja vanhainkodissa ym. hoitolaitoksissa jos koululta ja perheeltä jää aikaa ja sitä aikaa ei tunnetusti oikein koskaan ole paitsi tällä viikolla olis ollu hyvä tilaisuus. No nyt lopetan tän surkuttelun!

ELIISAKU: miten meni siellä ultrassa? Tuulia sitä jo eilen kyselikin mutta en ainakaan löytänyt vastausta. ei tietty ole pakko kertoa mut kiinnostais kyllä kovasti.

TUULIA: Sä oot myös ollu rakenneultrassa...multa on varmaan mennyt ohi mutta kysyittekö te kumpi siellä masussa köllii? Ei tietty tartte kertoa, kumpi mut ihan mielenkiinnosta kyselen et oletteko kuitenkin kysyneet asiaa?

YÖKYLÄILY: Täällä on ollut juttua, onko taapero ollut yökylässä tai pidemmän aikaa hoidossa. Henri ei ole koskaan ollut vielä yökylässä mutta oli juuri pari viikkoa sitten pidemmän pätkän isovanhemmilla hoidossa. Vein aamulla klo 9 ja hain illalla 19.30. Kyllä se yökin olis varmaan samaan putkeen mennyt mutta mulla oli jo kova ikävä niin kuin aina työpäivän jälkeen!

TURVAVÄLINEET: Huh, me oltiin ajateltu sellaista hellasuojaa mut 50e on kyllä törkeen paljon! Kyllä lapsiperheillä rahastetaan taas....

Vielä sellaista kyselyä et meiän tarhassa järjestetään naamiaiset? Onko ideoita, mitä voisin Henrille laittaa päälle? Aiheena on VIIDAKON ELÄIMET. Meillä olis sellainen kirahvi unipuku mut onko se ihan tyhmä juttu? Jos ostais siihen kirahvin kainaloon? Päähän ei kuitenkaan suostu mitään naamaria yms. pistämään ja kai sen kanssa olis vaikea kävelläkin. En viittis ostaa mistään kallista pukua vain tuota juttua varten kun ei muuten tartte. Mut ideoita otetaan vastaan mielellään!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kalamami ja Henri 1v

Ps. Onnittelut kaikille 1v täyttäneille! Oon monta päivää ollut poissa netin ääreltä niin synttärisankareita varmaan on ollut monia.

TuuliEmilia: Kiva kun tulit nettipimennosta takaisin. Yks päivä tässä jo huhuilin että mihkäs olet hävinnyt :) Joo, kukin tyylillään noissa ruoka-asioissa. Meidän neiti syö nykyään sata kertaa paremmin omatekoista ruokaa jossa jonkin verran mausteita ja OMIN sormin :) Sotku on järkyttävä mutta sitähän se.

Marju: Asutaan Imatralla. Tuo lääkäri oli kyllä jotain ihan omaa luokkaansa. Aivan uskomaton tapaus. Olin vielä ihan varma että vauva on mennyt kesken ja jännitti pirusti.

Heippa,nyt mennään kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missäs päin te asuittekaan? Ajattelin vain, että mulla oli aivan samanlainen ultraaja kun Jennaa odotin. Ei puhunut minulle mitään, vaan selitti miehelle harvakseen jotakin. Lähinnä vain mumisi hiljaa. Ärsyttävä tyyppi! Minä kun luulin, ettei sellaista voi olla missään muualla kuin meidän tuppukylässä. Joko asutaan samassa kaupungissa tai sitten noita mumisevia vanhoja työhönsä leipiintyneitä ultraajia on muuallakin.

Me oltiin eilen naapurissa kylässä. Saatiin nimet rakennuslupahakemukseen, joten tänään viedään hakemus kaupungintalolle. Toivottavasti ensi viikolla saadaan rakennuslupa ja työt voidaan sitten aloittaa heti kun routa sulaa. Ihanaa saada lisää tilaa!

Huomenna lähdetään sitten risteilemään. Mukavaa lähteä vähän kotinurkista pois.

Reipasta viikonloppua kaikille!

Marju ja Jennukka

pari riviä, pitää mennä kuorimaan perunoita ennenkuin poitsu herää toisilta uniltaan...

Meillä opittiin sitten kävelemään. Hataraahan se vielä on, mutta kahdeksan askelta ennen muksahtamista on nyt ennätys. Kävely naurattaa kovasti poikaa, välillä niin, ettei sen takia pysy pystyssä ja keikahtaa kumoon. Onneksi sekin vain naurattaa :)

Eilen juhlittiin meillä siis synttäreitä ja lahjoja tuli paljon. Ihan kivat synttärit vaikka appiukko ärsytti valtavasti, kun ehtivät olla n. puolituntia niin tällä ukolla oli jo hirveä kiire jotain metsästysjuttuja ostamaan, ennenkuin kaupat menee kiinni. Noh, eipä tullut häntä ikävä, kun kaupoillensa lähti!

Ainoa lapsivieras oli serkkuni 10kk poika, jonka kanssa Aatu istuskeli samassa pahvilaatikossa ja tappelivat leluista ;)

Nyt on sitten taas arki alkamassa, huomenna neuvola... Nyt yskii tuolla, pitää mennä

Neiti+Aatu 1v.

En valita aikaisista aamuista, kun meillä kuitenkin nukutaan melkein seitsemään. Ja meneepä likka sitten aikaisin nukkumaankin, joka ilta on petissä ennen kahdeksaa. Kelpaa mulle.

Me ollaan lähdössä tänään maalle viikoksi, joten olen nettipimennossa taas hetken aikaa. Viikonloppusuunnitelmissa on Kaisan juhlia sekä lauantaina että sunnuntaina. YÖKYLÄSSÄ Kaisa on ollut kahdesti ja menee kolmannen kerran lauantaina. Me mennään miehen kanssa teatteriin. Sit ens viikolla heti tulee neljäs yökyläily, kun mennään kylpylälomalle kaksin. Me koitetaan aina viettää sitä yhteistä aikaa silloin kun ollaan maalla. Täällä kotona kun noita hoitajia ei oikein ole.

Jännittää tuo jälkimmäinen hoito, kun anoppi ei ole ennen ollut Kaisan kanssa muutamaa tuntia kauemmin. Ja nyt pitäis sitten kertarysäyksellä olla vuorokausi. Nuo muut yökyläilyt ovat olleet mun äidin luo. Jotenkin omaan äitiinsä on helpompi luottaa kuin miehen äitiin. Onko muilla samaa?

Nii ja kun anopista pääsin valittamaan, niin jatkan vähän. Eliisalle lohdutukseksi, että me järjestetään juhlat anopin luona siksi, kun sieltä ei olis kanssa kukaan tullut meille. Nimijuhliin anoppi ei tullut, kun piti olla koiravahtina. Kerran jätti tulematta kylään, kun piti kastella tomaatteja kasvihuoneessa. Tekosyitä riittää. Päätin, että 1v. synttärit ei jää väliin, kun pidetään ne siellä. MUTTA nytpä sitten anoppi järjestää tarjoilut sun muut täysin oman päänsä mukaan. Ei jättänyt paljon sanottavaa, kun soitti, että hän on jo leiponut kaiken. Ja kaiken huippu on se, että täytekakkua ei kuulemma tarvita. Kun tarjotaan ennemmin jotain hänen itsekeksimäänsä torttua ja jätskiä. " Selvä" , vikisee miniä ja kiroaa taas itseään. Ens vuonna voivat sitten jättää vaikka juhlat väliin, mutta ne pidetään meillä kotona!!

Onneksi pidetään mun sukulaisille erikseen synttärit sunnuntaina, sinne saan tehdä kaiken niin kuin haluan. Vaikka nekin on siis mun siskon luona, eikä meillä kotona.

Pakkailu on vielä vähän kesken, joten kai sitä on mentävä jatkamaan. Mies tulee jo puolilta päivin kotiin, jotta päästään liikkeelle ajoissa. Jospa Kaisa nukkuisi edes hetken matkasta. Useimmiten unta ei riitä kuin 2 x 30 min ja matkaan sentään kuluu 3,5 - 4 tuntia. Viihdytysjoukkoja siis tarvitaan takapenkillä. Tuleekohan joskus vielä aika, jolloin saa taas istua etupenkillä??

Hauskaa ja toivonmukaan aurinkoista viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille. Kuullaan taas!

kua ja Kaisa 25.3 ( la 19.3 )

Meillä herättiin kans 5:30 (kuten joka aamu kohta jo 1kk ajan) sitä ennen herätys oli 06. Tähän alkaa jo tottua ja uni tulee helpommin itsellekin silmään aikaisemmin illalla. En enää pistä näitä aamuja pahakseni, vaan hoidan silloin kotihommia:pesen pyykkiä, leivon jne. Kun ei oikein puistoonkaan kehtaa lähteä.

Viikonlopunohjelmista:

Tänään menen sovittelemaan iltapukuja pyöristyvän mahan päälle. Pitäisi löytää omaan väitöskaronkkaan joku kolttu. Hankalaa. Ehkä turvaudun ompelijaa, jos tänään ei tärppää. Sitten mennään mammakavereiden kanssa lounaalle. Iltapäivällä pääsen toivottavasti kurkkaamaan sisustussuunnittelijamme valmiita suunnitelmia. Sanoi, että voisivat olla valmiita pe tai sitten ensi viikon alusta.

Lauantaina leivotaan ja ulkoillaan. Sunnuntaina on Epojan 1v. päivä ja juhlistetaan sit' nyt sitten leikkikavereiden ja mun porukoiden ja siskon voimin, kun miehen vanhemmat ja sisarukset eivät tulekaan. Ei mitään isoja kekkereitä, mutta vähän tavallisesta poikkeavaa kahvittelua kuitenkin. Kakku tietty tulee... teemakin on jo valittu, jos vain osaan sen ideani toteuttaa käytännössä.

Kovasti vuoden takaiset tunnelmat tunkevat mieleen aina kun on hetki aikaa ajatella omiaan.

Nyt jatkamaan kotihommia.

-eliisa *viime vuonna 41+5* & oliver 19.3.

KALAMAMILLE vilkutukset, kiitokset kyselyistä. Oli sellaista vilskettä ja menoa to ja pe, että oksat pois. Kuulumisien kirjoittelu jäi. Mutta nyt sitten niihin.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Tässä kuten niskapoimussakin koon mukaan La olisi jo n. 2.-3.8. eikä vasta 8.8. mutta eipä tuota siirrelty. Tulihan tuo maalismussukkakin maailmaan 42+0 ja odottelua oli ilmassa vuosi sitten jo ihan hurjasti, kun silloinkin mitat olisivat viitanneet vielä isompiin rv-lukemiin. Onneksi 4kg tuntumassa pysyttiin silloin ja toivottavasti nytkin. (sorry taisin eksyä aiheesta).

Kättärillä olivat tosiaan ottaneet tiukan linjan ettei sp-kerrota kenellekään. Mä sain kuitenkin vilkuiltua sen verta, että sain itselleni kuvan siitä kumpi on tulossa, ja kun sen ääneen totesin, niin eipä tuo kätilö sitä vastaankaan purnannut. Mies ei tällä kertaa ottanut selkoa, sillä hän oli paikalla vain osan ajasta, sillä maalismukelomme oli mukana, kun mummi matkoilla ja muut hoitajat eivät vieläkään! ole hänelle kelvanneet. Itkee vaan. Eli eka kätilö mittaili ja tarkasti rakenteet ja sitten pyydettiin mieskin sisään esikoisen kanssa ja katsastettiin nopsasti kaikki läpi.

Osallistuttiin myös ennenaikaista synnytystä tutkivaan tutkimukseen ja ainakaan vielä ei meidän näytteistä ollut mitään merkkiä tuosta löytynyt ja kohdun suu oli napakka ja samoissa mitoissa kuin rv 13. Mielenkiintoista joskus lukea noita tutkimuksia, kun keskosuus on lääketieteessä niin mystinen juttu. Miksi toiset syntyy niin tosi aikaisin?

Parantavia säteitä lähettelemme kaikille maaliksille ja heidän äideilleen. Kurjia ovat sairastelut. Ilmankin päirjäisi, eikö? ;)

Nyt aamiaiselle ja sitten kauppaan. Pitää alkaa valmistelemaan huomisten synttärien tarjottavia. Kakku-teema galluppiin vastailen vasta ensi viikosta, kun muuten pilaisin tätä palstaa lukevien vieraiden yllätyksen.

-Eliisa *viime vuonna 41+6* ja Oliver 19.3.

Ihan ensiksikin Kalamamille: käyppä kurkkaamassa www.tinttu.com

Siellä on aikas mukavia asuja myös naamiaisiin :)

Juu....äsken tos luuttusin lattiat. Eilen vaihdoin illalla petivaatteet ja imuroin. Ja eilen päivällä pyyhin pölyt ja siivosin vessan. Kestää tää siivoominen :) Kun teen tuota imurointia mieluusti niin että mies juoksee likan perässä :) Nyt likka nukkua tohottaa jotenka luuttusin lattiat. Kävi jo klo 9 nukkumaan kun heräs taas jotain kuuden pintaan. Onneks viihtyy sängyssä tunnin verran ja mamma saa vedellä hirsiä :)

YÖKYLÄSTÄ: meillä likka on ollu monta kertaa hoidossa. Ehkä joku 5 kertaa täs vuoden aikana. Hyvin on aina mennyt. Nyt olen itse lähdössä kamuni synttäripartyihin 1.4 ja mies on kotona. Menenkin sit 3.4 töihin joten " juhlitaan" samalla sit sitäkin :)

TURVAJUTUISTA: meillä ei oo kummemmin mitään turvajuttuja. Likka kun ei vielä nouse seisomaan niin ei ole ollu tarvetta. Koti on " suojattu" niin että ovia suljetaan ja esim. säkkituoli on pelastus. Sen takana on olkkarin pöytä ja lehtiteline. Kukkia sun muita ei ole lattiatasossa. Cd levyt yms. olen nostellut ylemmäksi.

VIIKONLOPUSTA: Ainut pakollinen ohjelma on huominen kaupassakäynti. Ihanaa kun ei olekaan ohjelmaa. Viime viikonloppuna oli meillä synttärit lauantaina ja siskon pojalla sunnuntaina. Hulinaa riitti vähäksi aikaa.

Ukolla on tänään tuplavuoro töissä. Onneksi sai lainattua veljeltään autoa ja meille jäi siis meitin auto. Vien illemmalla kummityttöä ratsastamaan ja likka pääsee myös katsomaan heppoja :) Ihme kyllä ei pelkää. Miehen sisko tulee kohta 5kk pojan kanssa kylään. Jeps, nyt taidan vetäytyä sohvalle. Se on moros!

Voi tätä päätä, aina unohtuu.

ONNEA Marjulle rakennuslupahakemuksesta. Ja oikein nautinnollista risteilyä!!!! Itse odotan sitä 1.4 kun olen lähdössä likkaporukalla radalle :) Kummasti sitä nyt tekee mieli jonnekin. Vielä joku aika sit minuu ei saanu mihinkään. No, ehkä oon luuhannu jo tarpeeks täs kotinurkissa. Onhan se töihinmenokin kohta edessä.

*HAUKOTUS*

Ensimmäistä kertaa tuntuu että nyt tältä äidiltä katkeaa kohta pinna. Neitinekulle siis sympatiaa. Meillä tulee selkeästi hampaita (2) ja panadolin tai pamol f:n avulla mennään aina muutama tunti kerrallaan. Viime yönä kävi nukkumaan klo 20, heräs klo 22, 01. 03, 05 ja puol seittemän ylös. Äsken nukkui päikkäreitä ihan kokonaista PUOLI TUNTIA ja alkoi karjuminen. Iskän kans yritettiin tos nukkua mutta eihän siit mitää tullu. Ja nyt sit kitisee ja vätisee IHAN koko ajan. Hermo menee, ei mahda mitään.

Oletko Neitinekku antanut kipulääkettä? Se on ainut mikä meillä hiukan auttaa. Ja minun pitäis kohta lähteä töihin...aapuuuva! Toivottavasti hiukan hellittäis nää yökeikkumiset.

SORI, tuli valitusvirttä.

Meidän kone on edelleen hoidossa, joten vähiin on jäänyt nettiseikkailut.

Meillä oli eilen 1-v neuvola, ja kaikki oli hyvin. Pituutta oli tullut huimasti, alle kahdessa kuukaudessa yli 3cm. Paino ei ihan ollut pysynyt pituuskasvun perässä, mutta ei mitään huolestuttavaa. Rokotusta ei edes huomattu =)

Nasulina kyseli ruuasta/suolasta. Meillä ollaan neidin ruokien suhteen melko tarkkoja. Joidenkin mielestä olen varmasti nipo... Mutta jokainen tavallaan. Samoja ruokia syödään tytön kanssa, jos pystyn helposti ottamaan annoksen erilleen ennen suolaa. Lihaliemiä ei käytetä, eikä marinoituja lihoja.

Meillä kävellään hienosti muutamia metrejä. Sitten keskittyminen herpaantuu, ja muksis... Onneksi ei ole mitään haavereita kuitenkaan sattunut. Konttaamalla pääsee vielä paaaaljon nopeammin.

Nukkuminen on tällä hetkellä mallikasta. Tyttö nukahtaa klo 20 ja 21 välillä, ja herää 7 ja 8 välillä. Joinain öinä herää aamuyöstä, ja haluaa meidän väliin nukkumaan. Neuvolantäti sanoikin, että nyt on menossa se vaihe, kun tyttö hieman itsenäistyy mutta silti ero vanhemmista ahdistaa. Tässä vaiheessa on kuulemma erityisen tärkeää antaa huomiota/syliä silloin kun lapsi sitä haluaa. Silti, välillä rasittaa se 24h jalassa/vieressä roikkuminen...

Että tämmöstä tällä kertaa =)

Kiva istahtaa tähän siivouksen lomassa, kun poikakin just meni unille. Tosin kiirettä pitää ja pitäisi jatkaa äkkiä siivoamista ja lähteä sen jälkeen kauppaan. Huomenna pidetään siis meillä kekkerit, Aatu täytti eilen siis 1v. Eilen illalla, kun poika oli mennyt nukkumaan, muistelin vuodentakaisia tapahtumia (syntyi klo 20.40) ja katottiin ukon kanssa kuvia vastasyntyneestä jne. niin piti siinä mulla itkutkin vääntää sitten ;) Haikeata... mutta samalla kiva, että poika on jo noin " iso" ja tomera miehenalku :)

Eli meillä menee tosiaankin huominen juhliessa ja sunnuntaille ei sitten ohjelmaa olekaan ainakaan toistaiseksi tiedossa.

MILLAISIA KAKKUJA olette rakennelleet nyt synttäriksi muut? Itse teen Pirkan ohjeen mukaisen nalle-kakun, toivottavasti onnistuu, en ole mikään kokkauksen ihmelapsi! Eilen, kun isäni kävi synttärikahveella, kun ei huomenna pääse, niin syötiin jäätelökakkua ja pitihän sitä Aatullekin antaa vähän, mutta ei toinen tykännyt ollenkaan!

YÖKYLÄSTÄ, meillä ei ole Aatu vielä ollut kertaakaan yökylässä. Ehkä kesällä vasta ekan kerran jos käydään miehekkeen kanssa jossain pikkureissulla tms. Muille en halua jättää, kun omalle äidilleni...

Meillä on 20. päivä, eli maanantaiko se nyt on, 1-vuotis neuvola. Saap nähä, kuinka isoja ollaan, painavalta tuntuu, mutten usko, että paljoa yli 12kg on. 10kk neuvolassa oli 12,300kg ja sen jälkeen liikkuminen on vain koko ajan lisääntynyt, joten voi olla aika samoissa tuo paino, veikkaisin. Mitähän siellä 1-vuotis neuvolassa tehdään?

Meillä alkoi tänään aamupäivällä uusi muskari. Tykkäsin ja Aatukin näytti tykkäävän. Mielestäni paljon parempi, kuin MLL:N muskari, jossa käytiin syksy. Tuo tykkää muutenkin musiikista kauheasti (tai no kukapa pikkuinen varmaankaan ei tykkäisi). Tanssii ja hytkyy kauheasti heti, kun pikkuisenkin musiikkia kuuluu. Jopa kun kännykkä alkaa soida, niin tanssi alkaa :D

Nyt on pakko lähteä haukkaamaan jotain välipalaa ja jatkaa tätä siivousta, onneksi osa on jo tehty eilen. Mukavia synttäreitä taas tämänkin päivän sankareille! :)

Neiti+Aatu 1v.

SUOLAGALLUP: ei anneta vielä mitään suolaista ja muutenkin on ruokavalio vielä sopimattomuuksien ja niiden selvittelyn takia hyvin suppea. Hapanmaitotuotteita ollaan nyt 2 viikkoa testailtu, mutta muuten mennään maissi+peruna+riisi+lihat+vadelma+mustikka ruokavaliolla. Ehkä muuten voisi mm. leipien mukana mennäkin, mutta kun ovat nyt pannassa.

ASUINPAIKKAGALLUP: asustellaan P-Helsingissä

YÖKYLÄÄN: kerran on poju ollut täällä omassa kodissaan yötä mummin kanssa, kun oltiin miehen kanssa rentoutumassa Haikon kartanossa mun 30v. synttäreiden merkeissä. Pitäis tässä joskus ottaa uusiksi. Toukokuulle ollaan yksi yöhoitokeikka jo sovittukin.

ANOPPI VS. OMA ÄITI HOITAJANA: Meillä mun äiti on ainut joka pojulle kelpaa. Kyllä mä muuten luottaisin molempiin, lähes yhtä paljon. Anoppiin karvanverran vähemmän, kun on sellainen hössöti, eikä meinaa totella erikoisruokavalion ohjeita vaan on aina tyrkyttämässä, että kai se nyt sentään voi mumman leipomia pipareita/pullia jne syödä. Onneksi - ja myös harmiksi - poju on itse niin arka, ettei toistaiseksi harjoitteluista huolimatta muut kuin mun porukat ole hoitajiksi kelvanneet.

Nyt taas kiiruusti leipomusten pariin, ettei ole vain astiasto huomenna pöydässä. ;)

-eliisa ja oliver 19.3.

Voisin sanoa että tätä maalismussukan äitiä alkaa jo hiukan väsyttämään kun tuo neiti ei nykyään millään tahdo nukkua öisin, ennen nukahti klo 21 ja sitten aamulla rupesi huoneesta kuulumaan jotain aikaisintaan 8.00, mutta nyt onkin sitten kaikki toisin, nukahdetaan kyllä klo 21, mutta ensimmäinen huuto saattaa tulla jo klo 23 ja siitä sitten ihan tasasen tappavasti koko yön, välillä huuto on sellaista että neidin huoneeseen on pakko mennä tassutteleen ja välillä huuto loppuu itsekseen. Mikähän sitä voisi vaivata?? Kellään vinkkejä mitä tehdä??

Täksi päiväksi olen varannut neidille lääkäriajan että käydään näyttämässä korvia kun eilisen koko päivän niitä hinkutti ja saadaan sit ainakin suljettua se pois. Mitään uusi ruokia ei meillä ole syöty ja muutenkin neidin vatsa on aina kestänyt kaikki ruuat, että en usko et vois olla jotain kamalia vatsan väänteitä.

Turvavälineistä: Meillä on vessan ja kylppärin ovessa hakanen, että kissa pääsee niihin mutta neiti ei, roskakaapin ovessa on lukko, siivouskaappi on pikku eteisessä ja sinne on aina ovi kiinni, eipä meilläkään vielä hirmuisesti turvavälineitä ole.

Yökyläilystä: Meillä on Neea ollut ensimmäisen kerran yökylässä jo 3 kk ikäisenä, kun en enään imettänyt niin se onnistui ja tämä äiti sai yhden päivän huilata. Nyt on sitten aikas lailla joka toinen kuukausi mummilassa yökylässä ja se on kyllä ihan mukavaa että saadaan miehen kanssa yhteistä aikaa. Ja tällä hetkellä saadaan nukkua edes yksi yö kunnolla.

Nyt alkaa torkku kitinä eli tätyy laittaa neiti vähäks aikaa kärryihin nukkumaan.

Palaan illalla taas lukemaan jos jollakulla olisi mulle vinkkejä mitä tekisin noiden öiden kanssa. Kiitti jo etukäteen.

K ja Neea 4.3

No niin, ehti jo neitokainen lähettää äsken viestin...

Äsken vähän ulkoiltiin, aivan upea ilma!

Matot on pihalla ja kunhan saan neidin unille niin jatkan siivoilua,

Meillä on viikonloppuna tiedossa; Hannan 1v kekkerit sunnuntaina ja huomenna on valokuvaus. Muuten taitaa huominen mennä leipomisen merkeissä. Siinähän se viikonloppu hujahtaakin. Keskiviikkona on 1v neuvola, sinne on varattu tunti aikaa.

Nyt lähdetään syömis puuhiin ja sitten päikkäreille.

Viikonloppuna en varmaan ehdi kirjoitella, mutta maanantaina kertoilen viikonlopun kuulumiset ja miten 1v juhlat meni.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille maaliksille!

Hanneliini & Hanna

Jos pinoutuisin...

Meillä on siis vietetty pojan synttäreitä koko viikonlopun. Samalla myös poika sai vihdoin oman huoneen, joten on kaksi yötä nukkunut omassa huoneessaan. Tosin äiti on hakenut molempina öinä pjan viereen nukkumaan, kun ei ole enää viihtynyt sängyssään =).

Siis on ollu hulinaa... ja ihanaa! Poika on ollu todella innoissaan juhlista ja saanu syödä herkkuja niin että kirjamellisesti perästä kuuluu =). Annettiin sitten hieman molempina päivinä ilmavaivoihin lääkettä, niin olo parani.

1v-neuvolassakin tuli käytyä. Pituutta 76,3cm ja painoa n.9600g. Poju oli laihtunut!!! Joten mennään paino kontrolliin muutaman kuukauden päästä. Oli tosin kasvanut pituutta lähes kolme senttiä kuukauden aikana. Laitan mitat vielä neuvolapinoon jos se vielä löytyy.

Mukavia synttäreitä kaikille maalismussukoille!

Noopu ja Tuukka 1v1pv!

Toivottavasti Tuulia selviät vatsapöpöstä helpolla, eikä se tarttuisi Mimmiin.

On taas heräilty ihan ajoissa. ;) Varmaan useammassa kodissa, ainakin alkuviikon viestiketjun perusteella muuallakin harrastetaan aikaisia aamuja. Ei vain meillä.

Heräsimme kuuden maissa. Kuukahdin illalla sohvalle suhteellisen ajoissa (22.00), heräsin siitä yhden maissa, kun mies ei varmaan raskinut herättää. Yöllä tyhjensin vielä pesukoneen ja sitten omaan petiin. Ihan oli nukkua! Saunoimme eilen, ja vaihdoin vielä kaikille puhtaat vuodevaatteet. Nautinto oli käpertyä peiton alle.

Pitäisi tässä nyt reipastua ja leipoa ensi viikonloppua varten. Isovanhemmat ja Topin eno tulevat meille juhlimaan pojan ensimmäistä syntymäpäivää, hieman etuajassa. Eilen varasin myös ajan valokuvaukseen. Jospa pysyisi sen hetken aloillaan, että saadaan muutama kuva napattua. Harmittaa kun viikonloppu on lähinnä kotihommia - ilma ei kyllä ole houkutellut lainkaan ulkoilemaan, meillä on satanut räntää eilisaamusta saakka. Viikolla oli upeat aurinkokelit ja sitten kun haluaisi/ennättäisi hieman reippailla päivisin, niin on kovin harmaata..

Viikolla jutustelitte turvavälineistä, yökyläilystä jne. Meillä ei ole mitään turvavarustusta, mutta lieteen olisi kyllä hyvä laittaa suoja. Pari kertaa on jo uuniin väännetty lämmöt päälle ilman äidin lupaa.. Ja muutenkin osoittaa mielenkiintoa keittohommiin. ;)

Yökylässä ei poika ole ollut yksin, aina on ollut äiskä tai isä mukana. Kun olin reissussa, niin miehet keskenään kolusivat mummuloissa yökyläilemässä, mutta isänsä siis oli aina läsnä. Nyt ehket huhtikuussa menemme kahdestaan ystäväni valmistujaisjuhliin ja pojat menevät mummilaan yöksi. Tosin me menemme myös sinne nukkumaan, joten aamulla kuitenkin vanhemmat lähellä.

Suolainen ruoka ei vielä kovin ajankohtaista. Suolaa on jo syönyt, mutta yritämme ottaa poitsulle oman annoksen perheen ruokakattilasta ennen suolaamista. Eilen tein esikoisen herkkuruokaa spaghettia ja jauhelihakastiketta ja maustoin sen vahvasti muuten, en niinkään suolalla. Kaikki söivät, enemmän tai vähemmän, ja esikoinen sanoi syötyään että kieli on ihan hassu. Tuli hieman ujutettua chiliä ja pippuria joukkoon.

Mutta nyt taas keittiöön. Ensin teen tuttavuuksia pesukoneen kanssa..

Onnittelut kaikille syntymäpäiviään juhliville lapsukaisille!

Pippandii ja Huvituttia kuunteleva aviomies ja poika 10/02 sekä jo nokosilla oleva maalismussukka 03/05

Kalamamille: kyllä me ultraajalta kysyttiin kumpa siellä köllii, mutta hän sanoi ettei siellä mitään ainakaan näy(pippeliä), muttei suoranaisesti sanonut että ois tyttö. Meillä itellään on tyttöfiilis, mutta menen ultraan vielä viikoilla 28 ja 36, joten kurkitaan sitten uudelleen =)

Olen tässä nyt tälläytyneenä illan juhliin. V***taa kun ei mahdu mihkään kolttuun, on aika arkiset vaatteet. Kouvolan mammavaate valikoima on todella kehno, ettei sieltä mitään löydä.

Mimmi lähti mummolaan tuossa yhden maissa, jonka jälkeen otin kunnon päikkärit. Jaksan sitten kuunnella juhlioitten juttuja ja kenties joutua kuskaamaakin ..plää.

Mutta eipä tässä kummempaa..palaamisiin taas!!

Ihana ilma ulkona. Oltiin Ässän kanssa aamupäivällä puistossa. Ei olla vielä hirveästi puistossa aikaa vietetty, mutta tästä se lähtee. Ollaan siirtymässä vain yksiin päiväuniin, joten on keksittävä aamupäiviksi ohjelmaa ettei pikkuinen väsähdä kotona.

Eilen Ässä nukkui hienot kolmen tunnin päikkärit ja yksillä selvittiin. Tänään matkalla puistoon poika simahti n. 15 minuutiksi ja lounaan jälkeen nukkui pikkuisen yli 2 tuntia. Toivottavasti selvitään sillä tänään.Yöt menevät hienosti nukkuen ja siitä olen onnellinen.

Kiva kuulla, että muillakin on ollut jo yökyläilyjä. Meille tuli kutsu yksiin juhliin, joten kohta on pojalla tiedossa toinenkin yö hoidossa.

Viikonloppuna ollaan kotona ja järkätään sunnuntaisia juhlia. Huomenna voisi kyllä mennä perheen kesken uimaan.

Hauskaa viikonloppua :)

Vuokko ja Ässä 20.3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat