Seuraa 

Täällä sitten otettiin kunnon tutustumiskäynti sairaalaan, kahdeksan tuntia siellä oltiin ja supistuksia tullut kymmenen tuntia aika säännöllisesti 5min välein. Ei mitenkään kauheen kivuliaita, mutta säännöllisiä. Kohdunsuu auki reilu 3cm ja kohdunkaulaa vajaa sentti jäljellä neljän aikaan yöllä ja tilanne sama kymmenen aikaan aamulla supistuksista huolimatta. Kotiin siis tultiin ja nyt ois kiva kuulla kokemuksia, että kuinka pian muut olette päässeet tositoimiin? Kätilö sanoi, että saattaa syntyä vielä tänään tai sitten vaikka vasta ensi viikolla... tuskallista odotusta siis tiedossa... :)

-Monkey rv. 39+2-

Kommentit (9)

Mulle " kokeneet" synnyttäjät suositteli jo ekan aikaan et eikun peppu pystyyn ja nojailee esim. keittiön pöytää vasten ja sit lantio vaan pyörimään. Tämä kuulema auttaa avautumiseen :) Tiiä sit mut ite aukesin ekan aikaan aika nopsaan... Saappa nähä sit tän toisen :)

Jarniina rv 38+5

yhdessä kasassa. Viime yönä ei ollu tietoakaan supistuksista. Tänään oltiin kauppakierroksella ja siellä muutamia supistuksia tuli, samoin kuin nytkin. Limatulppaa irtoo aika reilusti... että jospa sitän tänään vielä pääsis tositoimiin!

-Monkey rv. 39+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

liikkumalla ja rentoutumalla. Minä oli 4 cm auki toisessa synnytyksessä sairaalaan mennessä ja kätilö sanoi heti, että katsotaan, johtaako supistukset mihinkään vai lähdenkö vielä kotiin. Kuten ekassakin synnytyksessä, ohjatiin minut suihkuun istumaan jumppapallon päälle. Leveä istuma-asento ja pieni pomputteluliike aiheuttaa painetta lantion seutuun ja lämmin suihku taas rentouttaa ja siten edesautta tilannetta. Niin päästiin hujauksessa kuuteen senttiin, johon jäätiin 3 tunniksi, koska vedet eivät suostuneet menemään, kaikki oli muuten edennyt hyvin. KAlvojen puhkaisun jälkeen joka supistuksella ryöpsähti vettä ulos ja vikalla supistuksella myös vauva ;-) Hurjaa toimintaa, minä kun en vielä edes ollut varma, jäädäänkö sairaalaan vai vieläkö mennään kotiin.

Eli jos sinulla ei ole palloa, lähde lenkille, kävele rappusia ja pidä itsesi liikkeessä, istu lattialla jalkapohjat yhdessä jne.. Jos supistuksia tulee, saatat hyvinkin päästä vielä tänään jatkamaan synnytystä. Pidän peukkuja!

ä-polilla kävin aamulla ja oli 3cm auki, kanava hävinnyt ja ihan pehmeet paikat. Yöllä oli tullut 2t ajan säännölliset supistukset, jotka loppuivat.

Siitä sitten ma-ti yönä tuli taas napakoita suppareita, mutteivat säännöllistyneet.

Ti-ke yönä heräsin klo 2 kipeään supistukseen ja heti alkoi tulla 3-5min välein. Tyttö syntyi sitten keskivko aamuna.

Eli voi hyvinkin syntyä jo tänään, mutta voi toisaalta mennä vaikka ensi viikolle. Mulla on kokemusta siitä, että kohdunsuu aukeaa aivan viimeisten viikkojen aikana 3 - 4 senttiin, mutta synnytys pitää lopulta käynnistää kalvot puhkaisemalla, kun ei omin konstein tule ulos. Eli nuo käynnistykset on olleet rv42+0 ja rv42+1.

Mut jos sulla on nyt " kerta heitolla" kohdunsuu auennut noihin lukemiin, niin voi hyvinkin olla, että " toisella heitolla" syntyy jo vauva. Toivotaan näin! Onnea matkaan!!!

neronja rv15+5

Mulla neljännessä raskaudessa kävin eka kerta yritään 37+3.

Olin muutaman tunnin sisällä ja supparit loppu. 3cm auki. Eivät meinanneet päästää kotiin, mutta sovittiin sitten et tulen helposti takaisin kun suppareita taas tulee.

Läksiäisiksi kätilö sanoi, et nähdään sitten illalla.

Välillä supisteli muutaman kerran ja aina ne loppu kun meinattiin lähteä synnyttään.

No, lapsi sitten syntyi tasan 3 viikon päästä! Että näinkin voipi käydä.

Nyt on lenkillä käyty ja sauna lämpiämässä, jospa sitä jotakin edistystä tässä illan ja yön mittaan tulisi. Kävellessä tuli supistuksia ja vatsa muutenkin kipeä kun oikein reippaasti käveli. Miehelle kerroin vinkeistänne ja hän sanoi " sähän oot tehny just päinvastoin, kun käsketään" . Otin siis tuossa alkuillasta reilun parin tunnin päiväunet, kun ei viime yönä tullut nukuttua ollenkaan. Siinä sitten huusin hänelle, että onhan mun levättäväkin...

-M-

oletko huomannut auttaisiko kävely ja pystyssä oleminen supistuksia vahvistamaan? Mulla toiseksi nuorimman kohdalla liikkuessa supisteli 3-4min välein ja heti jos istuin tai makasin käyrillä niin väli piteni 7min. Meillä kätilö silloin passitti mut ja mieheni lenkille ja uudestaan näytille parin tunnin päästä. Niin vaan sairaalaa kiertäessä oli tilanne edistynyt 2cm-6cm.

Tsemppiä sinne!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat