Vierailija

Viikon olen nyt karpannut silleen rennosti eli en ole laskenut hiilareita mutta kaikkin kielletyn olen jättänyt pois. Kaikkia kasviksia olen popsinut, pari appelssiiniä, täysruisleipää 2 siivua joka päivä ja paino on pudonnut 4kg!!!! Uskomatonta! Nesteitä tossa tietty on mutta painonvartijoissa ei ole koskaan mennyt nesteitä 2kg enempää eka viikolla. Nälkä ei oo ollut kertaakaan :))

Sivut

Kommentit (23)

Proteiinia ei kannata syödä ihan tolkuttomia määriä karpatessakaan, se nimittäin kuormittaa munuaisia ja tuntuu ainakin minulla hikoiluna ja hienhajuna.

Eli leipänä toimii kaalin siivu. Päälle laitan juustoa ja leikkelettä.

Ja olen hiukan " lepsumpi" karppi, mutta joskus syön lisäksi Fitness-muroja tai mysliä, molempia siis maidon kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luulen että et ole täysin tietoinen siitä mitä karppaaminen on. Toki senkin voi vetää äärimmilleen mutta sellaisena kuin useimmat sitä toteuttavat se menee yksiin myös tuon Heinosen kirjan kanssa.

-ap

Täällä yksi tyytyväinen karppaaja lisää.

t. ex-karppaajien mollaaja, joka päätti kokeilla karppausta voidakseen mollata sitä paremmin :D

Justiinsa on karppipizza uunissa ja päivällä syötiin kaali-kana-koskenlaskija-wokkia. Muita usein tekemiämme ruokia:

- lohta smetanakermakastikeessa

- lihamureke/pyllat/pihvit

- kaalilaatikko

- kanawokki

- pihvit

Lisäkkeenä höyrytettyjä kasviksia, kukkakaalimuussia, kukkakaaligratiinia, kasviksia juustossa yms.

Käy katsomassa karppaus . info ja sieltä forum ja reseptit. Siellä hyviä vinkkejä!

Itsekin olen vähähiilarisella ja painoa on lähtenyt vaan pari kiloa. Aina välillä repsahdan, kun on ollut matkoja ym, joissa on hankala saada vähähiilarista ruokaa. Olen kuitenkin huomannut, että normaali leipä/peruna/pasta ruoka tekee vaan vatsavaivoja ja näin on parempi olo.

Mitä ruokaa teet lämpimäksi ruuaksi? Esim? Erilaiset ideat on tervetulleita!

Vaihtaa esim. perunan tilalle usein haudutettua täysjyväruista, -ohraa, -riisiä, -vehnää tai vaikka hirssiä. syö paljon kasviksia niin kypsinä kuin raakoinakin, proteiinit pääosin pavuista, soijasta ja palkokasveista, joskus kalaa jne. Juurekset isoksi osaksi kaikkea ruoanlaittoa... Tällainen elämäntapamuutos on suolistolle ja muulle elimistölle elinikäisenä muutoksena terveellinen, eikä paino nouse.

En minäkään sokeria ja valkojauhoja popsi. :)

12 (tai mikä se nyt olikaan)

tässä vedän karkkia eli karkkaan ja hyvin toimii ;). Kohtuus kaikessa, nautitaanpa elämästä. Itse joskus hysterisoin hiilareista ja meinasi syömishäiriö tulla. Joten en laske tai punnitse ruokaani, vaan tarkkailen sitä miltä näytän peilistä ja mille olo tuntuu. Se toimii parhaiten.

en muista nimeä tarkkaan, mutta otsikoitu jotenkin " hiivaongelmat, -suoliston merkitys terveydelle" tms.

Rankkaa tieteellistä tekstiä, josta käy ilmi mitä runsaasti eläinperäisiä proteiineja sisältävä ruokavalio saa pitkässä juoksussa aikaan elimistössä. (ja ei muuten mainitsekaan karppaamisesta kirjassa, eli ei ole mikään kannanotto siihen)

T: 20 kg laihtunut HIILIHYDRAATTIPITOISELLA kasvispainotteisella ruokavaliolla.

Mä olen pihvien ystävä joten on tullut syötyä nauda/härän pihvejä. broilerin rintafileitä ja päivisin kun olen kotona lasten kanssa olen syönyt erilaisia salaatteja juustosta, leikkeistä ym.

Kauhea jano on kaiken aikaa?? Yleensä olen joutunut pakottamaan itseni juomaan mutta nyt menee varmaan 2l päivässä ihan silkkaan janoon. Kuuluuko asiaan?

-ap

joku teistä karppaajista kertoa, mitä syötte päivän aikana? Kaipaisin konkreettista listaa päivän syödyistä ruuista, millä paino tippuu.

Tai olisiko kellään hyvää linkkiä asiaankuuluvaan sivustoon?

Joo. totta on, että en karppaamisesta paljoa tiedä, ja varmaan on vääriäkin käsityksiä. Mun yksi kaveri vaan hehkuttaa sitä kuinka nykyään syö suunnilleen vaan voita ja lihaa niin paljon kun haluaa, kunhan ei koske leipään... Ei kuulosta mun korvaan kovinkaan terveelliseltä kun itse tulen lihasta huonovointiseksi ja ruokavalioni perustuu täysjyväviljatuotteiden käyttöön.

Tää on ollut aika helppoa muuten mut aamun paahtoleipää on vähän ikävä ja hetkellisesti tulee himo suklaaseen. Peruna, riisin, pastan ym pois jättäminen ei ole ollut vaikeaa koska en niistä koskaan ole oikein pitänyt.

Nyt tässä napostelen pistaasipähkinöitä. nam =)

- ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat