Sivut

Kommentit (45)

Mutta itse ovat yhtä huonoja ihmisiä, kun eivät kuitenkaan tee ilmoitusta. Ketä haluat suojella, lapsia vai äitiä? Vai eikö kiinnosta ilmoituksen vertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oli lähtenyt kumisaappaissaan hakemaan äitiään kaupungilta. Sun velvollisuutesi on toimia ja heti. Jos tilanne on nyt päällä, niin soita poliisille nyt heti.

Ilmoita sosiaaliviranomaisille. Tosin mun mies oli yksin öisinkin toisinaan jo 5-vuotiaana ja naapurin täti oli 4-vuotiaana aina päivät yksin kotona. Mutta nykyaikana tuollainen olisi outoa. Lisäksi nämä tiesivät olevansa yksin, mutta nuo mainitsemasi lu8ulevat jonkun olevan kotona. Provoko olet.

itse olin pikkusiskon kanssa öitä kahdestaan kun isä töissä.

Oltiin alle kouluikäisiä molemmat.

Äiti oli jo aikaa sitten häippässyt ja isän oli elättääkseen mentävä sinne töihin!

Kuulemma ei ollut yövuoroja hirveesti, mutta silti...

sai onneksi pian vaihdettua päivävuoroon!

Tästä siis jo n.25 vuotta, mutta itse 3 ja 5 vuotiaiden äitinä kuulostaa järkyttävältä!!!

Itse en edes asiaa miettisi, vaan olisin soittanut jo. Itsellä on 2 ja 4 -vuotiaat lapset enkä IKINÄ jättäisi heitä hetkeksikään kaksistaan. Maailmassa tapahtuu liikaa surullisia asioita. :(

Jos tilanne on tuo, niin kotona on varmasti muutakin ongelmaa kuin vaan tuo yksinjättö :(

Tuo on varmasti vaan hännän huippu asialle... Eli soita lastensuojeluun ja kerro tilanne! Älä nyt ainakaan jää ajattelemaan, että ystäväsi suuttuu sinulle tms... Nyt on kuitenkin kysymys lasten heitteillejätöstä! Ja tuon ikäiset lapset kun eivät itse osaa hankkia apua, niin kyllä se on aikuisen tehtävä!!!

Ajattele niitä pikkuisia, miltä niistä tuntuu kun äiti ei ole paikalla...

Ja usko pois kyllä ne lapset tietää sen! Vaikka äiti muuta väittäiskin, mutta tunnetko ketään alle kouluikäistä joka ei IKINÄ herää yöllä?

Minä pyydän nöyrästi, että puuttuisit tilanteeseen...

Mitä jos joku kerta lapsille sattuukin jotakin, kuolevat tulipalossa tai joku vammautuu ja sinä olet tiennyt, että lapset ovat olleet yksin, etkä ole tehnyt mitään...kyllä sitten omatunto kaivertaa!

On aivan selvää, että se äiti tekee todella pahasti väärin. Sulle ei todellakaan kukaan sano, että olisi turha ilmoitus. Katso sitten, että asia menee oikeiden viranomaisten tietoon. Järkyttyvät varmaan hekin, vaikka monenlaista ovat nähneet.

Ei sulla tarvitse olla omia lapsia, kyllä sun oma maalaisjärki varmaan sanoo, että tuo on heitteillejättö ja siihen on puututtava!! jos niin kovasti pelkäät jostain syystä tämän äidin reaktiota, mieti se niin, että hän ei ole ystäväsi (ei kyllä silti pitäisi vaikuttaa asiaan) ja lastensuojeluilmoitus tehdään nimettömästi. Sen voi siis tehdä kuka vain, kenestä vain, jos huomaa että lapsia kohdellaan väärin. Se on velvollisuutesi ap - sano syy, miksi et tekisi ilmoitusta?? Odotat vielä seuraavaa kertaa, miksi? Mistä tiedät, saatko koskaan edes tietää seuraavasta kerrasta, jos ette ole ystäviä?

Luuletko, että saat rauhan itsellesi, jos et tee ilmoitusta - päinvastoin, jos jotain sattuu ja sen ei tarvitse olla muutakuin että lapset heräävät yöllä ja itkevät tuntikaupalla turvattomuuttaan, saisitko sitten enää nukuttua yösi? Mitä se on sinulta pois, jos teet ilmoituksen?

Aseta itsesi näiden lasten asemaan. Ole vastuullinen aikuinen ja soita sosiaaliviranomaisille välittömästi, viimeistään ma aamuna.

multa meni nyt yöunet tämän takia. Lasten tilanne surettaa todella syvältä. Ole kiltti ap ja sano että olet laittanut tän ketjun vinkit korvan taakse tarkkaan ja lupaathan, LUPAATHAN soittaa lastensuojeluun tästä? Ne tarkistaa tilanteen ja juttelevat äidin kanssa rakentavasti, ei sieltä lapsia pois viedä, jos sitä pelkäät. Mutta jo se yksi käynti saattaa avata äidin silmät ja tuollainen loppuu. Ole kiltti, tee se ilmoitus.

Olen vähän hämmentynyt itsekin, kun kuulin tästä vasta tänään juteltuani erään toisen ihmisen kanssa. Ainakin kaksi ihmistä on tästä ollut tietoisia, eikä mitään ole tehneet. Tai ovat, yrittäneet puhua äidille että hommais lapsille hoitajan, mutta äidin perustelut on just tuo että nukkuvat yön yli heräämättä. Ja kun tekee pimeesti töitä niin ei voi viedä päiväkotiin. Mulla ei ole kokemusta tuon ikäisistä lapsista joten aika hankala kuvitella omalle kohdalle.. ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat