Seuraa 

kuinka vaarallista on sikiölle. Sain eilen antibioottikuurin ja olen sitä vuorokauden syönyt, nyt 38.3 kuumetta. Gynen ensiavusta täällä ruotsissa mut tyrmättiin ihan tyhmänä kun juuri soitin ja selitin, että vointi on paljon huonompi kuin eilen. Itse olen urologisella töissä ja soitin meidän urologillekin, joka oli sitä mieltä, että jos nousee yli 38.5 tarvitaan sairaalahoitoa. Hoitsu gynen puhelimessa nauroi, että haloo, luuletko sä että kaikki virtsatieinfektiot tarvii i.v. antibioottia... juu en ja paskat minusta itsestäni, mutta olen huolissani vauvasta...

Apua kaipaan...

Kommentit (7)

sain odotella 1.5 vuorokautta ennekuin aloitettiin oikeat antibiootit. Tiesin itse koko ajan että väärää syöttävät ( olen sh urol. ) Ilmeisesti ei ollut pyelonefriitti vaan umpisuolentulehdus, jota nyt yritetään parantaa antibiootein. Eli perjantaista sain odottaa maanantaihin pitkälle iltapäivään ennenkuin hoito aloitettiin kunnolla. Eli mut toimitettiin kirran osastolle ja gyneä ei enää sen jälk. minä tai vauva kiinnostanut, tokasi vaan kun käytävässä tivasin, että onko vaarallista vauvalle: onhan se jos infektio fokus sijaitsee kohdun lähellä, jos bakteerit sinne pääsee on todella vaarallista. Ja 125 CRP, joka mulla eilen oli ei itsessäni olisi muuten huolta aiheuttanut, mutta tiesin sen olevan tosi poikkeava ja raskaus tekee asiasta sen, että siihen pitää reagoida heti... mietin siinä, että odotellaanko tässä Sepsistä ennenkuin mitään tehdään. No ootellaan nyt jos nää tabut purisi...Olen ihan hajalla henkisesti.

pyelonefriitti on jo munuaistulehdus (tai munuaisaltaan tulehdus) eikä vti (virtstie infektio). Jos antibioottit eivät ala puremaan ja olo huononee, vaatii yleensä sairaalahoidon ja i.v. antibiootit. Sinuna marssisin ensiapuun jossa crp-kontrolli josta näkee onko nousussa vai laskussa. Otettiinhan crp kun lääkkeet määrättiin?

T. Millian (sairaanhoitaja itsekin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vti:ssä (tai pyelonefriitissä) ensin kuume kääntyy laskuun ja sen jälkeen vasta crp. Ja kuume kääntyy laskuun yleensä vasta pari päivää antibiootin aloittamisen jälkeen.

Lasten puolella vti tai pyelonefriitti saattaa nostaa crp:n yli 400. Tosin aikuisilla ei noin ylös yleensä nouse, mutta 200 on vielä rajuissa taudeissa melko yleistä.

Tietenkin kannattaa omaa vointia seurata ja olla tarkkana, mutta tauti on ylensä aika rankka.

Tsemppiä paranemiseen!

Mun mielestäni Suomessa tollainen tauti hoidetaan po ab, sillä infektiofokus on selvä. Eri asia on, jos crp reilusti yli 100 ja infektiofokus epäselvä.

Oikea paikka ottaa yhteyttä tässä tapauksessa, jos kova kuume jatkuu on (terveyskeskuksen kautta, josta lähete) sisätautien pkl. Naisten pyelonefriitit hoidetaan yleensä ainakin Suomessa yleensä siellä. Mutta toivottavasti kuume on jo laskenut, että pääsit säikähdyksellä.

Musta tuo crp on tosi korkea. Ihme jos ei sua oteta sisään tuolla arvolla ja vauva mahassa. Varsinkin kun antibioottia on mennyt pari päivää. VAADI hoitoa!!Tsemppiä!

itselläkin oli tossa hetki sitten virtsatie infektio ja kaksi munuaistulehdusta, käyn vieläkin kontrolleissa..

Leikkauksen jälkeen siis sain kyseiset taudit ja olin sitten 4 vrk sairaalassa suonensisäisessä hoidossa ja kun kotiin pääsin kävin vielä 3vrk kautta ottamassa suoneen antibioottia tk:ssa, joten sinuna kyllä hakeutuisin sairaalaan päin niin ihottavaa se on.

rottahilarius 12+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat