Vierailija

päiväkotiin tai tarhaan lainkaan. Tulee pienelle aivan liikaa omaksuttavaa koulussa, jos kaikki sosiaalisista ja akateemisista taidoista lähtien täytyy vasta ekalla opetella. Eskarikin on vähän liian myöhään, minun mielestäni.

Sivut

Kommentit (69)

lapsen kannattaa ehdottomasti viedä päiväkotiin vaikka äiti kotona! Ei hyvät hyssykät, koittakaa nyt jo päättää onko se oikein vai väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ennen koulua? Minä osasin lukea, kirjoittaa ja laskea 5 vuotiaana. Ja voi taivas oli supertylsää ekaluokalla. Toiset jankutti A AA, I II... jne. Joten oppisin että koulunkäynti on lasteleikkiä. Yllätys olikin melkoinen kun mentiin kolmoselle ja enkä osannutkaan niitä asioita. Se oli shokki! Annetaan lasten olla lapsia, se lapsi joka kiinnostuu ilman " väkinäisiä" virikkeitä lukemaan, oppii sen oli kotihoidossa tai päiväkodissa.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta toisaalta lapsilla on vähän enemmän ikää ja kypsyyttä ja ehkä vähän enemmän mahiksia käsitellä sitä kamaluutta. mutta kyllä kotiopetus on hyvä vaihtoehto.

Itsekin ehdottomasti sitä mieltä että lapselle (ja aikuiselle) olisi hyväksi kaikenlainen integroituminen niin että esimerkiksi juuri pk-ryhmässä olisi lapsia joilla jokin kehitysviive/vamma aivan kuten erivärisiäkin lapsia keskenään mutta ei homma saisi edetä jonkun muun/muiden kustannuksella. Kun ryhmässä on lapsi jolla jokin ongelma kehityksessään niin hän tarvitsisi/ansaitsisi ehdottomasti 1 omahoitajan itsellensä. Muussa tapauksessa hän vie kohtuuttomasti aikaa ja voimavaroja sekä huomiota ryhmän 3 muulta aikuiselta ja se heijastuu väistämättä muuhun lapsiryhmään. Se ei ole hyväksi hänelle itselleen, ei muille lapsille eikä niille työntekijöille.

Ja valitettaavsti tämä on epäkohta johon nykyisin törmää enenevissä määrin kiitos säästöjen joka heijastuuu myös hlökunnan palkkaukseen.

Itse aion pitää perhepäivähoidossa eskariin asti. Tosin hoitajamme onkin erittäin aktiivinen. Aktiviteettiä enemmän kuin tarhoissa.

Eiköhän tuo vuosi eskarissa ja samalla tarhahoidossa ole ihan riittävä ensiaskel kouluun. Eka luokka on vielä aika tarhamaista muutenkin

Päiväkodissa olleet lapset menestyvät paremmin koulussa kuin kotihoidossa olleet. Tästähän oli juttua parisen vuotta sitten ja fundamentalistimammat vetäisivät aamukaffet väärään kurkkuun.

Minä taas en enää yhtään lastani tarhaan laittaisi. Ensimmäinen siellä oli..toiset perhepäivähoidossa.

Tulin täysin toisiin aatoksiin suhteestani päiväkoteihin kun olin siellä muutaman vuoden töissä. En suoraan sanottuna uskaltaisi lapsiani enää tarhaan laittaa. Humatkaa vielä, että olen ollut monessa eri tarhassa töissä, että kokemusta ei ole vain yhdestä " huonosta"

Vierailija:

Lainaus:

päiväkotiin tai tarhaan lainkaan. Tulee pienelle aivan liikaa omaksuttavaa koulussa, jos kaikki sosiaalisista ja akateemisista taidoista lähtien täytyy vasta ekalla opetella. Eskarikin on vähän liian myöhään, minun mielestäni.

Äitinsä oikein ylpeilee sillä, että tyttö haetaan aina klo 12.30 pois eskarista. Ja ainoa todella ilkeä, itsekeskeinen ja sosiaalisilta taidoiltaan täysin nolla oleva lapsi siinä ryhmässä on juuri tämä tekopyhän kotiäidin vekara.

Minäpäs kannan omat korteni kekoon.

Minulla on neljä lasta, kaksi heistä on mennyt päiväkotiin nelivuotiaina, kaksi alle vuoden ikäisenä. Jokainen heistä on jo koulu-urakkansa aloittanut.

Jokainen näistä lapsista on oppinut lukemaan nelivuotiaina.

Jokainen on pärjännyt koulussa juuri samalla tavalla. Todistusten keskiarvot ovat yli yhdeksän. Lapset pärjäävät tosin eri aineissa eri tavoilla.

Jokaisella heistä on monta läheistä ystävää ja suhteellisen paljon kavereita. Yksi on tosin luonteeltaan huomattavasti ujompi, kuin muut. Hän on toinen näistä alle vuoden ikäisenä päiväkotiin menneistä.

Jokaisella on ollut normaalit kehityskaudet oikeilla paikoillaan. On ollut parivuotiaan uhmaa, kuusivuotiaan uhmaa, seitsemänvuotiaan itsenäistymisvaihetta ja kahdella jo murrosiän oireitakin.

He ovat kaikki normaaleja lapsia.

Päiväkoti oli heille jokaiselle paikka, jossa heidän täytyi olla, koska he eivät pärjänneet keskenään kotona minun ollessani töissä.

Otan suurimman osan kunniasta heidän kasvattamisestaan itselleni.

Meidän lapset ovat käyneet puolipäiväisessä kerhossa 3 kertaa viikossa,ja muuten ovat leikkineet kavereiden kanssa ulkona,meidän kotona tai kaverin kotona.

Hölmöä yleistämistä,jälleen kerran.

Meidän lapset ovat erittäin sosiaalisia,kaikki erilaisia luonteeltaan ja pärjäävät mainiosti koulussa ja esikoulussa. Pienemmät ovat vieläkin kotihoidossa vaikka ovat JO 1v11kk ja 4v (joka käy myös kerhossa), hui!

Meillä tuo 4v5kk esikoinen kirjoittaa muutamia sanoja perheenjäsenten nimien lisäksi mutta erityistaitonsa on piirtäminen, se taito on kuulema n.7v lapsen tasolla.

Kuopus taas osaa jo ne aakkoset, osannut n.½v ajan.

Mutta kai ne pitäis silti lykätä päiväkotiin, ihan vain varmuuden vuoksi:o))

Kaikki oleelliset taidot olen kuitenkin oppinut. Ammatti on ja vakituinen työsuhde. Perheenkin olen onnistunut saamaan...

Jokainen taplaa tyylillään mutta kaikille ei sovi se sama " kaava" .

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat