Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihan mielenkiinnosta kyselen etta miksi lennatte suomeen synnyttamaan asuinmaastanne?Yhden synnyttaneena en haluaisi matkajarjestelyja, toisen nurkissa odottamista ja tuntemattomia laakareita ja ym henk kuntaa siina tilanteessa.

Lennatteko sinne ' kotimaisuuden' takia vai jostain muusta syysta? Luulisin kuitenkin etta useimmille expateille firman sairasvakuutus maksaa yksityisen/hyvatasoisen sairaalaoleskelun. Itsella todella hyva kokemus ranskasta, enka muilta tutuiltakaan ole kuullut euroopasta taikka aasiasta huonoja kokemuksia.

Kommentit (3)

siksi, etta olot taalla kotimaassa ei vastaa valttamatta lansimaista tasoa. Rutiinin omaisen synnytyksen kanssa ei tuskin olisi ongelmia, mutta kun ei etukateen tieda millainen synnytys tulossa. Pahimmassa tapauksessa kukaan ei henkilokunnasta puhu kunnolla (tai ollenkaan)englantia. Monet ystavani ovat synnyttaneet taalla ja olen kuullut liian monta kauhutarinaa. Kansainvaliset klinikat suosittelevat maasta pois lahtoa.

Itse asun Aasiassa ja voin väittää, että Suomessa synnyttäminen on monin kerroin turvallisempaa kuin täällä nykyisessä asuinmaassa. Myös kieliongelmien vuoksi haluan Suomeen synnyttämään, sillä täällä ei voi luottaa siihen, että saa englanninkielistä palvelua. Minunkin raskausajan lääkärini oli samaa mieltä kanssani, että Suomessa on parempi synnyttää. Tämä ei ole ensimmäinen raskauteni, vaan jo kolmas. Aiemmissa synnytyksissä on ollut hieman vastoinkäymisiä, joten senkin vuoksi haluan Suomeen. Siellä on terveydenhuollon taso niin hyvä. Ja kun tuo synnyttäminen on muutenkin jo niin rankka juttu, niin eipä siihen kaipaa mitään ylimääräistä murehtimista. Jos asuisin englanninkielisessä maassa tai ylipäätään jossakin Euroopan maassa, tuskin lähtisin sieltä Suomeen synnyttämään. Mitä tuohon synnytysreissun ajan asumiseen tulee, " muutan" lasten kanssa muutamaksi kk:ksi vuokra-asuntoon samaan kaupunkiin jossa vanhempani asuvat. Eli tarvittaessa on mummot ja vaarit auttamassa lastenhoidossa, toisin kuin nykyisessä asuinmaassa, mutta kuitenkin on tarvittaessa omaakin rauhaa. Pakko myöntää, että odotan jo sitä hetkeä kun pääsen Suomeen valmistautumaan synnytyspuuhiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Just vastasin asken, mutta juttu katosi jonnekin tietokone maailmaan...

Eli Mina olen menossa Suomeen synnyttamaan silla taalla Englannissa, alueellani, sairaalassa ollaan vain se 1 paiva tai ei edes sita jos kaikki menee hyvin. Myos ensisynnyttajat joutuu kotiin suoraan synnytyksesta eli jos aamulla syntyy olet jo illalla kotona! Kaikki popot ovat helpommin tarttuvissa silla kaikki sukulaiset savat tulla vierailulle milloin lystaa ja tuoda poponsa osastolle. Ja on muutenkin poposempaa seutua. Lisaksi Suomessa tiedan mita voin vaatia ja mita en.

Vakuutus ei korvaa minun synnytystani ja minulla on asunto (vapaa-ajan tosin) Suomessa missa voimme majoittua sen ajan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat