Vierailija

Olisi kiva jos joku viitsisi ottaa kantaa meidän juttuun. Itsellä pää niin pyörällä etten osaa tehdä mitään päätöksiä miten eteenpäin. Meidän ongelmat ovat noin suurpiiteisesti tässä.

Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta ja nuorin 6 kk joka heräilee n. tunnin välein yöllä ja herää sitten kokonaan n. klo 6. Joten itse olen jo ihan kuitti. Mutta miehini joka tekee vuorotyötä ei jaksa/välitä auttaa millään lailla, vaan nukkuu aamuisin pidempää ja vielä vetäisee päikkäritkin. Eipä ole kysellyt että tarttisiko minun levätä vaan päin vastoin huutaa lapsille ja uhkailee minua ( ei väkivallalla) mököttää päivätolkulla ja sanoo vaan että työ rasittaa ja hullun mylly vielä kotonakin. Vaikka minä hoidan lapset, syötän nukutan ei tarvitse edes vauvaa päivittäin ottaa syliin. Hänen mielestään olen itsekäs jos sanon hänelle jotain esim hänen karjumisestaan lapsille. On hänellä tietysti välillä hyviäkin päiviä jolloin leikki lasten kanssa. Mutta vastuuta ei ota mistään asiasta. Alkoholikin tuntuu olevan ongelma, koska monesti ennen mäyräkoiran ostoa mökötellään ensin ja järjestetään riita jostain ja eikun kalja kauppaan. itsellä alkaa olla mittatäysi tätä " yksinhuoltajan" elämään, mutta jotenkin erokin tuntuu niin vaikealta ratkaisulta. Viedä lapsilta isä, mutta toisaalta en halua antaa tuollaista miehen malliakaan. Esikoinen sanoi että isi on melkein aina väsynyt, nukkumassa tai huonolla tuulella. Olen ehdottanut parisuhdeneuvontaa, mutta mies ei lähde.

Kommentit (7)

Meillä elämän tilanne ei ollut aivan samanlainen mutta todella yhteneväisyyksiä tarinaasi löytyy. Meilläkin kolme lasta ja kolmannen ollessa noin 7-8 kk olimme eroamassa / harkitsimme vakavasti eroa. Riitelimme asiasta ja asioista ja keskustelimme koko yhteisestä elämästä vakavasti...

Halua olla yhdessä kuitenkin vielä löytyi ja molempien piti hieman muuttaa omaa käyttäytymistapaa ja ajatuksiaan. Konkreettisena asiana muutimme toiseen kaupunkiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse tein niin, kun olin nääntyä väsymykseen aikoinaan. Sain neuvolasta erittäin hyvän vastaanoton ja rutkasti apua. Minulle järjestettiin kaupungilta kodinhoitoapua, nukahtamislääkkeet jotta sain nukuttua univelkoja pois, keskusteluja lääkärin kanssa ja myöhemmin itse vielä kävin sarjan keskusteluja terveyskeskuspsykologin kanssa.

Kaikki tuo auttoi mahdottomasti. Kun neuvolatäti vielä muutama päivä ensimmäisen keskustelumme soitti perään ja kysyin, miten voin, tuli puhelun jälkeen itku. Ajatella, että joku ihan oikeasti välitti siitäkin, miten minä jaksan!

Ota asia puheeksi ja jos neuvolassa ei onnistaisi, niin muitakin tahoja on. Ensin sinun on saatava levätä, sitten voit pikku hiljaa alkaa ratkoa muita ongelmia elämässäsi. Varmasti miehesikin on väsynyt ja kriisikin hänellä kuulostaisi olevan, mutta sinun täytyy ensin hoitaa itsesi kuntoon. Silloin jaksat paremmin lasten kanssa. Tuo 6kk ikäinen on aika vanha myös herättelemään pitkin yötä. Siihenkin on keinoja, jotta lapsi rauhoittuisi ja saisitte miehenne kanssa nukkua yönne.

Väsymys on hirveä asia ja sen ymmärtää täysin vasta sitten, kun siitä pääsee eroon. Omasta kokemuksestani tiedän.

Kaikkea hyvää teille ja heti maanantaina, soita neuvolaan!

Miksi 6kk heräilee noin usein? Heräileekö aina samaan tahtiin? Onko varma, ettei hänellä ole kipuja (allergiaa, korvatulehdusta tai jotain) tms. minkä takia heräilee?

Vauvalla ollut jo 3 kk:n aikana 3 korvatulehdusta ja on muutenkin huono nukkuja kuten perheemme muutkin lapset. Joten kokonaista yötä ei ole tullut nukkuttua yli 6 vuoteen.

Yritin taas vaihteeksi keskustella miehen kanssa kun pahin kiukku oli laantunut, mutta vastaaukseksi tuli ettei ole mitään keskusteltavaa.

t. ap

Otappa puheeksi vaikka neuvolassa, jos niillä olis joku hoitoapu tai muu juttu. Neuvolassa on myös tarjolla perheneuvontaa.

Väsyneenä ei aina jaksa kuin perusasiat ja mies saattaa siksi olla tuommonen.

Mitä jos menisitte koko perhe nyt ulos kävelylle ja jättäisitte muutamaksi tunniksi sohvan. Sitten happihyppelyn jälkeen on kiva löhötä!

Koita helpottaa elämää vaikka et mieti tavaroille uusia säilöntöpaikkoja, osta supi-sukanpidikkeitä niin ei tartte ettiä sukkapareja, tee pakkaseen ruokaa, tai osta valmispöperöitä, voisko pienimmäisellä olla liian pitkiä päiväunia jotka vaikuttaa yöheräilyyn?

Nuku kun vauva nukkuu ja kokeilkaa perhepetiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat