Seuraa 

ja mitä sitten teitte? Meidän 9kk tyttö kun on niin tarmokas , että hirvittää rauhoittuuko yöelämä koskaan? Nyt jo toiseen kertaan unikoulu kun rataviruksen aikana oli pakko syöttää tiheään ja sehän jäi päälle. kaksi yötä nyt huudettu ilman mitään rauhoittumisen merkkejä ja olen syöttänytkin kaksi kertaa, 1-2 aikaan ja 4.30.

Auttakaa väsynyttä äitiä!

Kommentit (8)

Pakko vastata kun tuntuu, että kaikilla tuo unikoulu onnistuu niin hienosti tuosta vaan, ja VÄHINTÄÄN viikon jälkeen vaavi jo nukkuukin suloisesti koko yön...

Meillä ei todellakaan näin. Yksi kolmen viikon unikoulu on takana ilman minkäänlaisia tuloksia. No huonompaan päin ehkä saatettiin jossain vaiheessa mennä, mutta parannusta ei yöuniin saatu. Kokeilimme tassuhoito-menetelmää, mielestämme aivan ohjeiden mukaan.

Poika täyttää nyt 10 kuukautta, ja vaatii yösyöttöjä (rinnalla) useamman kerran yössä. Tulimme siihen tulokseen, että saakoon tissiä yölläkin toistaiseksi, koska en kuitenkaan itse ole vielä niin rättipoikkiväsynyt etten jaksaisi. Toivotaan, että yöheräily vähenisi, kunhan ruvetaan vieroittamaan rinnasta yhden vuoden kieppeillä.

Ei ne yöt nyt vieläkään mitenkään loistavasti suju, mutta paremmin kuitenkin. Olen nyt tehnyt niin, että syötän 1-2 aikaan ja sitten 4-5 aikaan. Silti tyttö pieniä aikoja huutelee välillä. kaipa tämä tästä joskus helpottaa. Ehkäpä tosiaan sitten kun imetys loppuu niin yötkin rauhoittuvat.

Mitä olette mieltä onko tuo huono juttu, että syötän 1-2 aikaan? Kiusaanko sillä vaan tyttöä kun seuraavaksi herättyään sitten ei saakaan rintaa? Eli olisiko kuitenkin parempi jättää tuo syöttö pois?

marenki

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä pidettiin toinen unikoulu, kun poika oli 11kk ja se tepsi. Samalla tosin lopetin imetyksen, joten se varmasti edesauttoi asiaa. Ennen unikoulua tissillä oltiin usein, ihan tunnin väleinkin ja mieluusti poika olisi nukkunut myös tissi suussa, eli aika " paha" oli jo tilanne. Ystäväperheemme on pitänyt unikoulua nyt jo useamman kuukauden ja edelleenkään heidän tyttönsä ei nuku öitä (tyttö nyt 1v 4kk).

Tsemppiä!

Täällä aloitettiin unikoulu n. kaksi kuukautta sitten. No, auttoiko?????

Yösyötöt lopetin myös silloin ja se onnistui helposti.

Tällä hetkellä tyttö nukkuu heräämättä 20-02. Sitten alkaa kova pyöriminen, kitinä ja itku.

Tassuttelu auttaa ja pieni nukahtaakin heti, mutta herää taas hetken

kuluttua uudestaan ja sama rumba sitten aamuun asti.

Nyt olen antanut maitoa ja tyttö nukahtaakin välittömästi pullon juotuaan. Nukkuu sikeästi ja heräämättä viiteen tai kuuteen.

Tämä järjestely sopii väsyneelle äidille.

Mieluummin herään kerran, kuin nukutan lasta koko aamuyön.

Sanovat sitten neuvolassa mitä tykkäävät.

Esikoinen 2v4kk ja kausittain nukkuu ihan itsekseen läpi yön joskus, jostian vuoden iästä lähtien niin teki. Ja välillä sitten taas heräillään milloin mistäkin syystä. Ja maitoakin saa, koska sillä nukahtaa sitten helpoiten, eikä tarvitse jäädä koko yöksi valvomaan... tätäkin on kokeiltu useasti.. eikä siis toimi.. Ja siis, painajaiset, hampaat, sairaudet, ja kaikki päivän toiminnot vaikuttaa niin, että sais olla yhtenään " unikouluttamassa" , ja en siis usko huudatukseen! Tutistakin päästiin eroon 2v paikkeilla ihan itsekseen, sitäkin yritettiin aikaisemminkin, mutta ei se vaan onnistunut. Ei muutamassa yössä eikä viikossa tai kahdessakaan.

Ja toisemme taas nukkui alusta asti läpi yön, ihan itsekseen. Nyt kun on lähestynyt puolta vuotta, hän on heräillyt myös öisin, muta nyt kun taas olen alkanut anta kiinteitä ja hän niihin on tottuneempi, niin taas on sellainen kausi kun ei heräillä yhtään kertaa. :) Eikä hän huoli tuttiakaan... että se on lapsestakin kiinni.

Sellaista tietysti voi kokeilla, että jos lapsi helposti nukahtaa ilman sitä maitoakin, niin mikä ettei, mutta ei sitä huudatusta... Ennemmin itse olen aina miettinyt, miksi lapsi heräilee ja koittanut korjata sen ongelman ensin, enkä siis puhu tällöin unikoulusta. Koska syy voi tosiaan olla mitä vaan, kuuma, kylmä, outo paikka, nälkä, jano, sairaus, pelko, läheisyyden tarve.. Ja " tassuttelut" kuulostaa minusta hassulle, sillä totta ihmeessä olen osannut ilman näitä termejäkin taputella lastani rauhoittaakseni hänet, jos on tarve ollut. Enkä tunne, että olisin mitenkään kovin hyvä edes niissä äidin vaistoissa.

Ja perhepedissä meillä nukutaan myös, kun se on vaan luontevinta meille, ehkä senkään vuoksi ei tarvitse miettiä mitään unikouluja... minusta vauvat ja lapset on tarkoitettukin heräilemään jopa monia vuosia öisin, että sen kanssa vaan on elettävä.

Kun neuvolalääkäri suositteli meille yösyöttöjen lopettamista, hän sanoi, että voi olla, että parina ensimmäisenä yönä tilanne vain pahenee, mutta että olisi vain jaksettava - hän vakuutti, että unikoulu auttaa lopulta kaikilla!

Meillä ollaan aloitettu unikoulu myös jo 2 kertaa, koska välillä oltiin sairaina. Aika repaleiset pari kuukautta on takana, mutta tänä aamuna typyli heräsi syömään vasta klo 6.20!!! Välillä kitisi yöllä, mutta nukahti omia aikojaan. Nyt pitää koputtaa puuta.....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat