Vierailija

Minä en aio. En halua totuttaa heitä siihen että ovat poissa valvovan silmän alta ja voivat tehdä mitä vaan. Vanhin on nyt 11v ja on alkanut kärttää yökylään kun muutkin pääsevät, mutta minä en halua. En luota hänen kavereihinsa enkä heidän perheisiinsä. Vaikka vielä ei mitään " pahaa" sattuisikaan niin miten kiellän yökyläilyt 15vee jos ne aikaisemmin ovat olleet sallittuja? Minulle on tärkeää että estän seksi- ja alkoholikokeilut alaikäisiltä, joten minun on itse valvottava sitä ellei kyläpaikan vanhemmat ole varmasti luotettavia näissä asioissa (siis että vahtivat).

Kommentit (9)

Lapsi hyötyy kuitenkin valtavasti siitä, että joutuu uudessa paikassa itse selviämään mm. pukemisista (mitä aamulla päälle kassista?) ja muutenkin oppii tärkeitä sosiaalisia taitoja. Lapsi varmaankin ymmärtää, jos hänelle selittää, että siskolle on meidän kriteerit täyttävä yökyläpaikka, mutta sinulle ei nyt tällä hetkellä. Sitten vaan aktiivisemmaksi seurakunnassa tms, lapsi vaikka leirille ja tutustumaan toisiin, saman arvomaailman omaaviin lapsiin ja vanhempiin.

kavereilla ei ole vielä käyneet, mutta juuri ollaan siitäkin puhuttu vanhemman kanssa.

tietenkään minulla ei ole kokemusta 15vuotiaista ,

mutta luulisi lapsen tajuavan ettei nyt pääse vaikka on joskus nuorempana päässytkin!

ja varsinkin kun selität asian hänelle, miksi!

Ja sitäpaitsi nuoret kokeilee vaikka sulta salaa sitä tupakkaa ja alkoholia,et ehkä edes arvaa milloin on aloittanut kokeilut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tytöllä on kohta ikää 6v. Just pe oli synttäriyökylä bileissä, ja oli kuulemma tosi hauskaa. Nää meidän yökyläpaikat on tuttavaperheissä ja sit mummin luona on usein yökylässä.

Ikää tyttärillä 3v ja 5v. Nauttivat kovasti tyttöjen kesken pyjamabileistä. Olemme uskonnollisia, samoin kuin kodit, joissa ovat yökylässä. Uskon, ettei tarvitse pelätä sitä, että tulevaisuudessa vanhemmat eivät tuolla valvoisi heitä seksi/alkoholiasioissa.

mutta pojille ei ole löytynyt samanhenkisiä kaveriperheitä. Suuri harmi, mutta minkäs teet. Meijän pikkulikalle sitten uskisperheitä olisikin, mutta olen miettinyt että on epäreilua päästää häntä yökylään, mutta poikia ei. Eli tarttee kai kieltää se ilo kaikilta.

Miksi ihmeessä en päästäisi? Minä luotan lasteni kavereiden vanhempiin ja tunnen heidät jo vuosien takaa. 15-vuotiaan tyttöni kaveri oli meillä toissa yönä yökylässä eivätkä tytöt tehneet täällä sen kummempaa kuin katsoivat yhden DVD:n ja surffailivat netissä (ja juttelivat aamuyöhön).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat