Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sanokaa mitä mun pitäisi tehdä. Lapsen kaveri on meillä paljon yötä, koska äitinsa dokaa jatkuvasti.

Lapsi on meillä ehkä noin puolet kuukaudesta. Äiti on sosiaalityöntekijä, ja hoitaa itse työssään vastaavanlaisia tapauksia. Monesti äiti lähtee esim. viikonlopuksi ulkomaille, ja jättää 9-vuotiaan siksi aikaa kotiin ilman hoitajaa. Ehkä soittaa siskolleen, ja ilmoittaa että tyttö on yksin, voisko käydä vilkaisemassa.

Tyttö on tosi kiltti ja ihana, ja mielelläni pitäisin hänet vaikka kokonaan, mutta tämä tällainen on kummallinen tilanne. Lapsi on tuonut myös ylimääräisen loven kukkaroon, koska syö meillä usein ja paljon. En millään jaksaisi alkaa taas taistelemaan yhden väärinkohdellun lapsen puolesta ja kohtaamaan juoppoa äitiä, joka ei omasta mielestään tee mitään väärää. Olen tehnyt niin ennenkin, mutta viranomaiset eivät tehneet mitään. Tuli tosi voimaton olo.

Täällä Helsingissä on niin paljon vastaavanlaisia tapauksia, että viranomaiset eivät ehdi/jaksa/viitsi paneutua ennenkuin jotain hirveää tapahtuu. Minä en myöskään voi olla varajeesus kaikille raasuille, vaikka haluaisinkin. Ei vaan voimat ja aika riitä.

Mutta ei kai tämä voi jatkua näin?

Kommentit (5)

Kyse oli lapsesta, jonka äiti teki jatkuvasti katoamistemppuja, ja jätti lapsensa joskus 3 päiväksi kotiin ilman ruokaa. Puhelimensakin jätti kotiin, ettei äitiä voinut tavoittaa.

Jos juttelen tämän nykyisen lapsen äidin kanssa, pelkään että äiti kieltää lapsen meilletulon kokonaan.

Tuo on hyvä idea, että laitan kaikki heitteillejätöt tarkasti muistiin.

Voisinko vaivihkaa eden pyytää äidiltä maitorahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinuna pitäisin kirjanpitoa niistä ajoista jotka lapsi teillä viettää. Koska äiti tulee varmaan sanomaan että on ollut teillä hoidossa kerran kaksi vuodessa.

kun lapsi jää heitteille. Miksi sinun täytyy taistella. Tee nimetön ilmoitus,

parempi kai että ne kerrat on kirjattu johonkin, kun että kukaan ei koskaan saa tietää miten lasta kohdellaan.

Jaksat kuitenkin ruokkia ym lasta, luulisi sen olevan rankempaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat