Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on myös pieniä lapsia (1,3 ja 5-vuotiaat).

- pitäisi olla maa jossa pärjää englannilla eikä tartte opiskella uutta kieltä

- ympärivuotinen lämpö ja rannat

- mielellään edullinen hintataso

- turvallinen ympäristö lapsille

Olen jo salaa haaveillut Australiasta, miehelle en oo vielä puhunut, mutta uskon, että mies saisi töitä helposti ulkomailta. on DI koulutukseltaan. Ite oon ihan puutunut Suomessa asumiseen..nytkin ulkona 12 astetta. Mutta suositelkaapa jotain maita, ite en oo vielä keksinyt muita kuin Australian ja USA:sta esim. Florida tai California.

Sivut

Kommentit (36)

Paljon brittituristeja, käsittääkseni entinen siirtomaa tai jotain, joten ihmiset osaa aika hyvin englantia. Pieni saari, tuntui olevan sellainen herrankukkaro. Lämpöä on kohtalaisesti talvellakin (toki ei mitään rantakelejä). Ja kaunista. Ja aika edullista myös, ainakin edullisempaa kuin täällä.

lisäksi, lämmintä ja lämmintä. Olin hiihtolomalla viimeksi ja Piranissa (rannikolla) tarkeni loistavasti t-paita päällä. Maaliskuussa. Toki siellä nyt on talvella viileämpää, mutta ei nyt kylmä.

Kanada on toinen suosikkimaani. BC:ssä ei oo kylmät talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan mahtava maa! Tosi monipuolinen, lähellä kaikkea. Vielä ainakin edullisempaa kuin Suomessa, toki euro on nostanut hintoja (olen käynyt monta kertaa, sekä ennen euroaikaa, että euron käyttöönoton jälkeen). Ljubljanan vuokrataso on jotain Oulu-Tampere-tasoa, mutta esim Mariborissa on jo edullisempaa. Olen aivan rakastunut maahan, samoin kuin koko Balkaniin.

Ja vaikka kyseessä onkin ex-Jugoslavian maa, niin on todella siisti. Olen matkustanut todella monessa maassa Euroopassa ja muuallakin ja missään ei ole niin siistiä kuin Sloveniassa. Ljubljanan rautatieasemakin kiiltää puhtauttaan. Lisäksi todella turvallista, ei taskuvarkaita tms.

mielikuvani päivittyi viime viikolla rajumman kautta kun oli singaporelaisia harrastustuttuja Suomessa käymässä... Tiesittekö, että siellä voidaan pitää ihmistä pidätettynä ilman oikeudenkäyntiä vaikka lopun elämäänsä?? En taitaisi haluta muuttaa sinne.

kun palasin palstalle. Australia minua kiehtoo eniten, voin ihan kuvitella ne rannat ja ihanan lämmön..nam..kohta valuu kuola suusta lol :D

Mies on aiemmin ollu ulkomailla töissä englannissa (ennen kuin tapasi mut) joten uskon että saisi työtä australiastakin. Lähinnä nyt vaan siis kiinnostaa kokemukset erilaisista LÄMPIMISTÄ maista. Joku voi ajatella että tää on pikkujuttu, mutta mä ainakin oon ihan täynnä tätä talvea ja 10 asteen kesiä. Ei jaksa enää.. Miten tuo Australian pistesysteemi menee? Me kai olisimme aika korkealla sijoituksella kun kuitenkin valkoisia ja miehellä hyvä koulutus + työ eli ei mitään venepakolaisia :)

Singaporekin alkoi kiinnostaa. Onko kenelläkään sieltä asuinkokemuksia? Tai edes lomamatkoja? Slovenia ei kiinnosta, liian kylmä.

Sitten vielä kysyisin että millaiset mahdollisuudet länsimaisella naisella on löytää työtä ulkomailta? Koulutus YO, kielitaito englannissa kohtalainen, Yo-kirjoituksista C, mutta sen jälkeen oon kyllä käyttäny englantii esim. lomamatkoilla ja tullut hyvin ymmärretyksi. Ennen lapsia olen ollut vähän kaikenlaisissa töissä, kaupassa, tarjoilijana ja muissa vastaavissa.

Mutta meille kyllä riittäis jo sekin että mies saisi töitä. Kannattaishan siitä lämmöstä nauttia. Missä lämpimässä maassa muuten tienaa parhaiten? Aattelen ihan siltä kantilta jos en ite löydä työtä niin missä pärjäis parhaiten pelkästään miehen palkalla?

t. ap

Aborttikin on laiton, tapauksesta riippumatta. Vaikka ois ryhmäraiskattu niin sikiö on synnytettävä. Ja alateitse tietenkin. Siinä niitä naisten oikeuksia.

Lainaus:

siina on etta yrittaa jarjestaa elamaansa mielensa mukaiseksi?

Pitääkö pikkurouvan saada pitää päänsä, jos mies ei halukaan muuttaa rouvan tavoin lämpimään etelään? Tai jos lapset eivät halua muuttaa kotimaastaan mihinkään?

Maa on puhdas, turvallinen, ruoka hyvää...Joka päivä +32 astetta, sadekautena sataa joka päivä. Melkein joka condossa on oma uima-allas ja kuntosali. Shoppailijalla on varaa mistä valita. Viikonloppuna pääsee helposti ja nopeasti esim. Indonesiaan tai Thaimaaseen.

Työn puolesta miinusta on, että työmatkoihin kuluu hirveästi aikaa (jos joutuu reissaan maan ulkopuolella). Pieni miinus, siellä ajetaan väärällä puolella.

Itse voisin vielä lähteä uudelleen, mutta vain määrätyksi ajaksi - pidemmän päälle pieni (Tampereen kokoinen) Singaporen pläntti alkaa käydä tylsäksi.

...ensin pitäis varmaan saada se työpaikka vähän pidemmäksi aikaa, kun tuo muuttaminen on aika kallista ulkomaille.

Kannattaa myös miettiä, että millainen työkulttuuri kyseisessä maassa on. Joissain maissa ei perheenisää tarvitse juurikaan katsella, kun noi työajat on tosi pitkiä.

Etelä-Afrikkaan en itse lähtisi edes lomalle... siellä ei rikkaan valkoisen hengellä ole kovinkaan paljon arvoa, kun tulee ryöstetyksi jopa vartioidulla alueella..

englanninkielisia britannia (kylmaa ja sateista), USA, Kanada ja Australia, Uusi Seelanti nyt ekana tulee mieleen. esim. Australiassa on kaytossa pistesysteemi maahanmuuttajille eli ei sinne niin vaan muuteta, googleta lisatietoa vaatimuksista. itse pysyttelen mieluiten euroopassa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat