Seuraa 

Vituttaa niin paljo ku en saatana tiiä mikä helevetti minusa on vialla ku en saa unta!!!!!!!!!!!!!!!

10kk tyttö, nukkuu yöt. Niin saatana minä herään pari kertaa yösä ja valvon AINA sen 2h ennen ku saan unen uudelleen. Ja sitte herää tyttö kuuden aikoihin yleensä. Tänäänki oon ollu hereillä jo viidestä asti!!!! Ysiltä rupes nukuttaan niin paljo että tuntu että tipahtaa JUST.

Mies heräs tytön kans olemaan ja minä menin " nukkumaan" . Niin VITUT!!!!! Taas makasin vaan jonku 3h!!!! Yritin lukea, ei auttanu, HETI ku meinas tulla vähäki uni niin saman tein HERÄS oikein kunnolla! Nyt sitte vituttaa ja masentaa ja vituttaa ja haluais tappaa ittesä melkeen ku vituttaa olla tämmönen univammmanen saatanan. Väsyneenä vaan sitte väkisellä päivät ja yöt vittu hereillä!!!!!!!!!!

Sivut

Kommentit (19)

..ja oli helpottavaa lukea että on muitakin vitun univammasia=)

Raastavaa tuo on, turhanpäiten kuolemanväsyneenä valvoo.. On väsy, pimeää, pehmeää, lämmintä, hiljaista, MUTTA EI KUN EI!!!!

Lämpimiä ajatuksia ja halauksia kaikille turhanpäiten valvoville!!

J+pikkulinnut tänään tasan 6kk

Ymmärrän hyvin missä menet. Tiedän tasan miltä tuntuu. Olen valvonut luvattoman kauan. Nukkuen/torkahdellen 1-2h/vrk. Uni vaan ei tule ja jos tulee vauva 11kk heräilee huutelemaan. Aamupäivät on väsynyt ja iltaa myöten taas piristyy jaksaakseen valvoa seuraavankin yön. Nukahtamislääkkeitä ja unilääkkeitä olen kokeillut. N.lääkkeet antoi unen 1½h, unilääkkeet 3h pyörimisen jälkeen 3½h+2h torkahtelua. Hirvittää, milloin pääkoppa sanoo poks. Jotta tilanne olisi mahd. " hekuumaallinen" , on valvomista vielä tiedossa. Olen uudelleen raskaana, rv 31.

Jos keksit jonkin patenttiratkaisun nukkumiseen, tule ihmeessä kertomaan muillekkin unettomille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on korkea aika mennä lääkäriin. Itse et taida enää päästä uniongelmasi yli. Meillä mieheni kanssa " iso pyörä" heitti jo ennen lasta välillä pahasti ja uni katosi. Ainoa tapa katkaista kierre oli hakea lääkäristä nukahtamislääkkeet ja viimekädessä unilääkkeet. Auttoi aina pahimman yli ja uni alkoi taas luistaa. Meillä syynä oli työstressi. Päätimme jo ennen lapsen syntymää, että jos tilanne alkaa luisua samaan suuntaan, haemme apua ajoissa. Toistaiseksi ei ole tavittu lääkkeitä, mutta jo ajatus avun saatavuudesta jotenkin auttaa rentoutumaan. Et todellakaan ole ainoa jolta uni katoaa stressin alla; oli syynä sitten lapsi tai työ.

Siellä voisit mennä nukkumaan just silloin kun itseäsi nukuttaa, ja lapsi vois olla kenties turvallisessa hoidossa. Sitten kierteen saa katkaistua näin kotikonstein, ja tietty ulkoilua ja saunaa ja vähän sitä punkkua tms. Itselläni toimii näin, enkä ole tarvinnut unilääkkeitä.

Olen kärsinyt samasta ongelmasta lapsuudestani lähtien. Välillä on jaksoja että nukun hyvin välillä jaksoja etten nuku kuin pari tuntia yössä. Tiedän kuinka turhauttavaa on vaan maata kun on niin hemmetin väsynyt mutta silti ei tuu uni. Se on oikeesti niin turhauttavaa että tekis mieli lyödä ittees halolla päähän!! Tekis mieli potkia ja hakata ja kiroilla ja ja.... Mutta apua on saatavilla ja sita PITÄÄ hakea!!!!!!!!!! Et ole " univammainen" vaan kärsit ongelmasta jonka lähes jokainen jossain vaiheessa elämää joutuu kokemaan. Minä otin asian neuvolassa puheeksi. Pääsin sosiaalityöntekijän juttusille nopeasti jonka kanssa siis juttelin, purin itteeni ja itkinkin. Sosiaalityöntekijä oli aivan ihana, kävin siellä noin 5 kertaa (ilmaista!) Jos sinäkin siis olet sitä tyyppiä että pää on NIIN täynnä ajatuksia, kaikki pyörii mielessä, asiat saavat suhteettomia mittakaavoja yms, niin PUHU siitä. Olen myös ottanut nukahtamislääkettä, ja yöllä kun vauva on herännyt ei ole ollut yhtään tokkurainen olo. Ja yhden asian olen huomannut, ei iltaisin viiden jälkeen kahvia eikä teetä (huom, sisältää lä' hes samanverran kofeiinia kuin kahvi) ja en voi syödä mitään monivitamiini valmisteita koska rupean heti käymään " ylikierroksilla." Homeopaattisista voi myös saada apua, mieheni sai. Eli jos tiedät kotikaupungissasi jonkun luontaistuotekaupan joka myy homeopaattisia niin rohkeasti kyselemään. Tsemppiä!!

Mulla sama juttu eli unettomuus vaivaa. Olen kyllä aina ollut melko huono nukkumaan ja kaikkiin stressitilanteisiin olen reagoinut unettomuudella. Ekan lapsen kohdalla unettomuusongelmaa ei kuitenkaan ollut, mutta tämän toisen synnyttyä olen kärsinyt todella pahoista univaikeuksista. Jo raskausaikana nukuin huonosti, mutta vauvan synnyttyä nukuin ihmeen hyvin pari ekaa kuukautta. Sitten alkoi unettomuus vaivata. Vaikka vauva söi vain 2 kertaa yössä, minä en saanut nukuttua. Usein nukahdin vasta ekan syötön jälkeen klo 2-3 ja enkä saanut nukuttua enää toisen syötön jälkeen 6 aikaan. Satunnaisesti nukuin joitain öitä hieman paremmin, mutta usein vain muutaman tunnin yössä. Päivisin en pystynyt nukkumaan. Yli kuukauden kärsimisen jälkeen hakeuduin lääkäriin ja sain nukahtamislääkkeet, jotka sillä erää auttoivat korjaamaan unirytmin. Sitten kävikin niin, että vauva alkoi heräillä 1-2 tunnin välein koko yön eli taaskaan ei nukuttu.

Nyt tyttö on 6kk vanha ja siirtyi pari viikkoa sitten omaan huoneeseen. Samalla hänen yöunensa paranivat ja herää joskus jopa vain kerran yössä klo 6 aikaan. Mutta! Nyt minä en saa taas nukuttua. Pahimpina öinä tuntuu, että en ole nukkunut ollenkaan. Väsyttää koko ajan, päätä särkee ja on huono olo. Olen taas parina iltana turvautunut nukahtamislääkkeisiin. Eivät tunnu tehoavan kovin hyvin, mutta vähän paremmin olen saanut nukuttua. Jos ei tilanne pikapuoliin korjaannu. marssin kyllä uudestaan lääkäriin. Joten suosittelen kyllä hakeutumaan lääkäriin. Jos pahat uniongelmat vaivaavat pitkään, en usko että niistä pääsee omatoimisesti eroon.

Nimittäin mäkään en saa nukuttua, vaikka olen aivan sairaan väsynyt. Muakin suututtaa välillä, mutta nyt on sellanen olo et itkettää vaan koko ajan. Viime yönä mä nukuin n. tunnin. Sain unen n. tunnin pyörimisen jälkeen, sit vauva heräsi syömään ja loppuyö olikin yhtä pyörimistä. Aivot vaan käy ylikierroksilla ja on kuitenkin sellanen olo et jokainen solu oikein sykkii ja huutaa päästä lepoon, mut uneen ei pääse. Tää on kauheeta!! Ja kukaan muu kuin sellanen, joka kärsii oikeesti unettomuudesta ei tajua tätä. Mieskin oli jossain vaiheessa oikein vihanen kun mä en osaa nukkua:( Olen aina ollut huona nukkumaan, mutta lasten ja yövalvomisten myötä tästä on tullut yhtä helvettiä! :(((((

Olin aivan tajuttoman väsynyt, mutta vaikka kuinka yritin illalla käydä ajoissa nukkumaan pojan nukahdettua, kun hän nukkuu yleensä alkuyön heräämättä (noin klo 20.30-2), niin en millään saanut unta ainakaan ennen puolta yötä. Ja niinäkin öinä kun poika ei herättänyt yöllä niin heräilin itsekseni. Ensimmäisen kerran kun poika vietiin yökylään, että saisin nukkua, niin heräsin yöllä neljältä ja sitten taas aamukuudelta enkä enää saanut unta. Tein sitten muutaman kerran niin että valvoin itse tarkoituksella jonnekin yökahteen. Seuraavana iltana sitten nukuttikin kunnolla. Olen huomannut myös että ulkoilu ja liikunta päivällä helpottaa illalla nukahtamista. Nykyään kun poika on reilu 8 kk, saan jo suht hyvin nukuttua. Minusta tuntuu että itselläni tuo valvominen johtui jostakin " ylivalmiustilasta" . Siis kun poikamme oli melkein puolivuotiaaksi asti herännyt yöllä parin tunnin välein, niin nukkumaan mennessäni odotin jo hänen ensimmäistä heräämistään.

Aivan ihana oli lukea muidenkin äitien uniongelmista ja huomata, ettei ole täysin yksin tämän vaivan kanssa.

Yllätyin myös positiivisesti, että vaikka tekstini onkin TODELLA raa' alla kielenkäytöllä kuvattu, niin ei ollut siihen puuttunut kuin yksi ihminen. Ja ymmärrän kyllä hänenkin ilmaisun täysin. Varsinkin kun nyt hieman pirteämpänä luki tuon oman tekstini uudelleen. Ja haluan myös kertoa, etten koskaan puhuisi tuollaisella kielenkäytöllä, edes mieheni kuullen. Saati sitten lapsen kuullen. Siksi kai meille on tämä nettimahdollisuus suotu...heh. Onneksi sai täällä purkaa, ettei aina tarvi vaan omassa mielessä " kiroilla" .

Mutta itseongelmaan, minulla on ONNEKSI huomenna aamulla klo 9:00 aika lääkärille tästä unettomuudesta. Nukahtamislääkkeitä olen syönyt nyt useampana iltana ja on auttanut siihen, että nyt herään " vasta" viideltä. Vauva herää yleensä silloin kans kerran ja sitten nukkuu kuuteen. Lääkäriltä ajattelin kysäistä tuosta kilpirauhasjutusta. Samoin hemoglobiini tuntuu olevan alhaalla kun niin aneemisen näköinen ihminen nykyään olen. Toivon, että sieltä saa ratkaisua tähän asiaan.

Vloppu saatiin miehen kanssa vapaaksi kun mummi halusi ottaa koko vlopuksi vauvan hoitoon :)

Toivon todella meille kaikille unettomuudesta kärsiville parempia öitä ja sen myötä parempia päiviä!

Ja kiitos kovasti kaikille vastanneille!

Johan tuo ilta ois niin pitänee lähteä " nukkumaan" x)

-Moona-

Meillä poika 5kk, ei nuku koko yötä,herää kolmen aikohin ja valvoo tunnista puoleentoista ja sillonku nukkuu,meikä valvoo. Väsyttää ihan tosissaan,tuntuu välillä ettei jaksa hengittää, mutta uni ei vaan tu. Aattelin just itekki että apua on pakko hakia,ei tätä ikuisuuksia jaksa ja lapsiki kärsii kun äiti on ku perseelle ammuttu karhu. Neuvola on onneksi ensviikolla,siellä aattelin ottaa ongelman puheeksi, kannattais sinunki. Ihana kuitenkin huomata etten o ainut joka kärsii samasta asiasta (vaikka eihän se ihanaa kuitenkaan ole...)

Johanna ja niko5kk

Ihan hyvä että purat tuntemuksia, se helpottaa. Mutta apua vaivaan saat vain apua hakemalla. Menet nyt lääkäriin ja pyydät nukahtamislääkettä pienen määrän. Kokeilet alkuun esim. puolikkaalla tabletilla miten saat unesta kiinni. Nehän eivät tee tokkuraiseksi ja heräät kyllä jos tarvetta on. Apua et saa jos et sitä itse hae!

voisit kokeilla tuikkua murheeseen, siis ihan konjakkia tms pari cl vähän ennen kuin pitäis nukkua. Ei tee vauvallekaan pahaa niin pieni määrä.

Mut kuulostaa siltä että sun kannattais hakea apua jos ei kotikonstit meinaa auttaa. Pyydä neuvolasta nukahtamislääkkeitä, siis ei mitään unilääkkeitä vaan ihan mietoja joilla saisit unen päästä kiinni ja kierteen katkeamaan. Mulla ainakin tulee yliväsymyksestä samoja oireita.

Maaria ja poika 7 viikkoa

Lähde PITKÄLLE kävelylenkille joka päivä lapsesi kanssa. Meillä se auttoi aikanaan sekä lapsen nukkumisiin, että omaan pohjattomaan väsymykseeni. Poika on harrastanut neljältä heräämistä, jokaisessa uudessa kehitysvaiheessa. Nykyisin herää onneksi vasta viiden ja kuuden välillä. Öisin on syöty, näihin päiviin asti 3-5 kertaa. Nyt hän vieroitti itsensä tissistä, mutta herää edelleen pari-kolme kertaa yössä huutamaan. Kun yhdistää pakettiin vielä sen, että teen vuorotyötä, niin väsymys on melkoinen. Ulkoilu helpottaa väsymystä ja parantaa, ainakin omaa nukkumistani melkoisesti.

Menna+poika 11 kk

Meillä meni vähän pahemmaksi tuo.. poika oli just kuukauden ikänen ja huusi kaikki yöt.. ja nukku sitten päivät.. itse sitten valvoin 4 vuorokautta nukkumatta yhtään.. jotenkin en osannut sitten nukkua päivällä vaan tajuton pakko alkaa aina siivoomaan kun poika rauhottu nukkumaan.. yksin olin sillon pojan kanssa. sitten ei vaan enää jaksanut tai pystynyt enää.. hakeuduin sairaalan päivystykseen huutava poika kainalossa.. ja sitten psykiatrit, sossut ja kaikki kimpussa sen jälkeen poika 5vrk vastaanottokodissa kun sairaalan lapsivuodeosastot täynnä ja perhekodeistakaan ei paikkoja löytynyt.. oli sitten ainoa vaihtoehto toi vastaanottokoti.. että teki tuskaa olla erossa omasta pienestä lapsesta.. mutta kyllä siitä jotenki sitten selvis.. nyt ei oo enään ollu mitään ongelmia nukkumisen suhteen... eikä poika enään huuda öitä.. kaiketi meni vaan päivä päivältä pahemmaksi kun poika vaistosi että äiti on väsynyt ja epävarma ja tunsi sitten olonsa vaan entistä epavarmemmaksi.. mut en enään ikinä suostuis viemään lasta sinne vastaanottokotiin.. liian kamalaa olla erossa pitkä aika siitä lapsesta

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat