Seuraa 

Onko muita joilla häpyluu ja iskiashermo kipeytyneet? Yölläkään ei saa kunnolla nukuttua kun särkee ja kun yrittää nousta ylös tuntuu kuin maha ja koko alakroppa tippuisi... Onko nämä niitä liitodkipuja vai mitä? Ajattelin soitella huomenna äitipolille kun on muutenkin asiaa.

Kommentit (2)

Se häpyluun kipeytyminen on just liitoskipua. Hormonit pehmittää lantion alueen liitoksia tulevaa synnytystä varten. Sinänsä ihan kätevää, että kroppa varautuu joustamaan, mutta ikävää, että joittenkin kohdalla se tarkoittaa kuukausien tuskaa.

Itse kuulun juuri näihin, joilla on kohtalaisen pahat liitoskivut. Esikoista odottaessa kipu alkoi juuri noihin aikoihin, tässä raskaudessa vielä aikaisemmin.

Kävely pahentaa mulla kipuja huomattavasti, ja nyt loppuraskaudessa tunnin seisaalla olo/kävely tarkoittaa sitä, etten loppupäivän aikaan meinaa päästä tuolista ylös. Kaikkein pahimmalta tuntuu jalkojen nostelu vähän sivulle päin (esim. sängystä noustessa, housuja ja kenkiä pukiessa jne.)

Liitoskipuun ei juurikaan ole mitään apua. Tyyny yöllä polvien välissä helpottaa vähän. Nyt ihan uutena kuulin, että akupunktiosta saattaisi olla apua, mutten taida enää rueta ottamaan siitä tarkemmin selvää, kun on jo rv 38+3, eli eiköhän kipu helpota tässä muutaman viikon kuluessa. (Saattaa muuten jatkua vielä jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin, mutta loppuu lopulta joskus.)

viime neuvolalääkäri käynnilläni se lääkäri kun mittasi sf mittaa ni sano siinä juuri että onko mulla häpyluu kipeenä.. kun joillakin se kuulemma saattaa olla kipeenä. Eli ei kait mitään vakavaa kunhan kysyi kun siinä paineli.. Tai siis että kuuluu raskauteen.

rv 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat