Vierailija

Täytyy sanoa että on minulla ihana mies. Ostimme 1950-luvun talon 2002 ja maksoimme siitä 55000¿. Mies on rempannut sitä, vaihtanut kattopellit, maalannut, korjannut homeisen kellarin, valanut sinne uudet lattiat, muutellut huoneiden seiniä ja viime kesänä laittanut pihan. Haaveissa on oma uusi koti. Mieheni pisti talomme myyntiin 3vk sitten ja nyt se sitten meni perjantaina, hyväksyimme 135000¿ tarjouksen.

Onhan tästä kuluja ollut, mies on säästänyt kuitit ym, koska verottaja kuulemma muuten verottaisi myyntivoitosta. Mutta näin todellisuudessa voittoa tuli lähes 50000¿, jos omalle työlle ei lasketa hintaa. Verottaja saa tyytyä 8000¿ myyntivoitosta verottamiseen...

Nyt on hyvä mieli, maanantaina mennään ostamaan miehen siskon kerrostalokaksio 65000¿:lla ja siitten tilataan se talopaketti, tontin mies osti jo viime kesänä ihanalta paikalta joen rannalta. Siihen nousee ensi syksyn aikana 210-neliöinen kivitalo!

Kyllä elämä joskus hymyilee, vaikka välillä tuo rempan keskellä asuminen kyllä kiristi pinnaa ja suhdetta.

Sivut

Kommentit (27)

nousseet ilman remontoimistakin. Meidän tavllisen kerrostalokaksion hinta (HKI) noussut 2 vuodessa 30 000 e (100 000 -> 130 000). Ei olla muuttamassa pois, mutta hintoja seuraillaan. Hyvä näin.

Ostimme talon vuonna 1995 hintaan 500 000 mk, eli 80 000 euroa. Laajensimme sitä itse muutama vuosi sitten ja jos ei omaa työtä lasketa, niin laajennuksen hinnaksi tuli 60 000 euroa. Näin me olemme maksaneet siitä 140 000 euroa.

Tämän päivän arvo on 300 000 euroa. Siis sitä voisi pyytää, kun lähtisi myymään. Mutta miksi me kotimme möisimme...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ostettiin rivitalo-osake v.2002 80 tuhannella ja myytiin 2004 120 tuhannella..laminattilattiat laitettiin ja sauna rakennettiin itse muutamalla tonnilla...ihan mukava summa jäi nuorelle parille tulevaisuuden säästöihin

Ja tiedän tämän varmasti koska olemme itse harrastaneet mieheni kanssa kohta 7v. samanlaista bisnestä! Ja nyt olemme pian asuntovelattomia!

ja kannattaako ostaa sitä kaksiota?? Monesti pankkikin vaatii että asuu vuokralla... muutoin ei tuu laitaa uutta varten. Kannattaa ainakin etukäteen selvitää, ettei tuu yllätyksiä!

Kai tiedätte mikä on asuntojen hintakehitys ollut viitenä viime vuotena? Eiköhän lähes jokainen 2000-luvun alussa kaupat tehnyt ja nyt omansa pois myyvä tee melkoiset voitot ellei ole tehnyt aikanaan tosi huonoja kauppoja tai tuhonnut kotiaan ihan pommikuntoon? Omakin asuntomme maksoi aikanaan n. 190 000, nyt kaupittelemme sitä n. 350 000 eurolla. Toisaalta se uusi kotikin maksaa enemmän kuin olisi maksanut viisi vuotta sitten.

Eli aina kun myy ja ostaa samanaikaisesti, tulos on loppupeleissä aika lailla plus miinus nolla...

ei kapakasta ainakaan? Tässä olen hakenut miestä jo pari vuotta, mutta viimeistään kun aiemmasta liitosta oleva tytär tulee esiin puheissa, katoaa mieskin. nahjuksia ovat kaikki nykymiehet, tai juoppoja kuten ex:äni.

Että kaikkien kulujen jälkeen todellista voittoa on tullut 8000 euroa? Onpa hurjaa... Täytyyhän teidän ne materiaalikulut laskea ihan todellisiksi menoiksi, sillä olette ne maksamaan joutuneet. Olet ap aika yksinkertainen.

Maksettiin siis ihan suosiolla valtiolle sille kuuluva,(eli voitosta 29% saa vähentää kaikki remonttiin menevät tarvikkeet ym.) koska niin hyvän tilin tuossa teki.

Toki muutamaan kuukauteen ei miestä iltaisin kotona näkynyt kun teki siellä remonttia, mut nyt tntuu kivalta!!

Olemme tehneet remonttia ym. siihen on mennyt rahaa noin 25 000 nyt välittäjä kävi arvioimassa ja sanoi toteutuvaksi tulevan 280 000-290 000 pyynniksi laitetaan 299 000¿ eli kyllä meillekkin aikamoinen voitto tulee ja veroa ei mene, koska ollaan asuttu tässä kokoajan...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat