Seuraa 

Ja LA:t? Itselläni on laskettuaika 7.9.06. Asumme Pirkanmaalla Tampereelta n.40km pohjoiseen päin. Seurantakäynnit ovat Tayssissa äitiyspolilla ja ensimmäinen käynti on 25.4 (rakenneultra). Ihana päästä pikkuisia katsomaan.

Mitenkäs olette voineet? Olen voinut ihan hyvin. Mitä nyt vähän enemmän väsyttää kuin esikoista odottaessa ja päätä särkee jokseenkin enemmän kuin normaalisti. Esikoinen on nyt 1v5kk ja touhua riittää hänen kanssaan.

Vatsa alkaa pikkuhiljaa kasvaa, mutta ei vielä kovin näkyvästi näy. Vauvojen liikkeitä olen tuntenut rv.13 lähtien. Nyt rv. 15+3.

Kommentit (20)

Täällä on kanssa tuplien odottaja pääkaupunkiseudulta! Laskettuaika on 12.9.2006 ja masussa myllertävät kirjaimellisesti pikkukakkoset. Esikoinen on 1v2kk, joten villiä menoa ja harmaita hiuksia on meilläkin odotettavissa syksyllä. Kaksosia on suvussa ja on periytynyt äitini kautta.. Emme kuitenkaan ollet osanneet odottaa tätä.

Alkuraskauden pahoinvoinnista ja pahimmasta väsymyksestä toipuneena elämä taas voittaa. Hiukan kyllä mietityttää selviäminen kolmen pienen lapsen kanssa syksyllä. Loistavaa, että täältä löytyy kohtalotovereita, joiden kanssa voi vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia!!!

Tänään oli tosiaan tuo np-ultra meilläkin ja siellähän ne tuplat köllöttelivät päällekäin sydämet kovasti sykkien ja käsiään heilutellen. Varsinkin päälimmäinen kaveri B, oli sangen vilkas liikkeissään =) Kaverukset näkyivät tosi hyvin, lääkärikin totesi, että harvoin saa kaksosista näkyviin niin hyvää kuvaa, kun yleensä toiselta näkyy pää ja toiselta vartalo...totesin vaan että tykkäävät vissiin poseerata! ;) Olivat melkein 70mm pitkiä, vastasivat viikkoja melkein täysin ja niskaturvotus jäi reilusti alle 3mm. Eli kaikki siltä osin hienosti.

Ainoa mutta on nyt se, että istukoita on vain yksi eli ovat kiinni samassa istukassa. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että ovat vasten alkutietämystä identtiset kaksoset eikä eri munaiset niin kuin luultiin. Tulossa on siis kaksi poikaa tai kaksi tyttöä. :)

Yhden istukan raskaushan on aina vähän enemmän riskiraskaus ja riski ennenaikaisuuteen kasvaa vielä vähän verrattuna kahden istukan raskauksiin / eri munaisiin kaksosiin. Useimmiten kaikki sujuu ihan hienosti, mutta siihen täytyy kuitenkin varautua, että jotain vaikutusta raskauden kulkuun tällä voi olla. Tämä on kyllä yhtä yllätystä yllätyksen perään koko raskaus - mitähän vielä ;) Toivotaan, että kaikki menee mahdollisimman hyvin ja olihan ne IHANIA!!!!! Saatiin tosi hyvät kuvatkin mukaan, niitä kelpaa esitellä :)

Seuraava ultra on sitten vkolla 20, sen jälkeen alkaa tiheämmät seurannat n. 2-3vkon välein. Vkolta 30 eteenpäin kontrollit siirtyvät Taysiin, koska silloin joudutaan joka kerta miettimään joko vauvojen on tultava maailmaan. Saamme myös valita tapahtuuko lääkärintarkastukset neuvolassa vai keskusäitiysneuvolassa jossa nyt kävimme. Itse tietysti toivoimme että voisimme käydä samalla lääkärillä kuin nyt eli tuolla keskusäitiysneuvolassa. Eipä tarvitse lähteä monen ihmisen kanssa näitä asioita veivaamaan.

Ai niin, lopuksi lääkäri vielä totesi, että kannattaa varautua siihen, että " susta tulee kyllä hitsin iso jos 30 vkolle pääset" - thanks! :)

(ihan ystävällisessä hengessä kylläkin asian esitti)

Ihan hyvä mieli jäi vaikka tuo istukka-asia nyt vähän lisäkysymyksiä aiheuttaakin.

Nyt suihkuun, hyvät yöt!

:) elaine + papu ja ässä rv 13+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyselit Elaine, en tiennytkään että vasta 30 viikolta sinne ohjaillaan... minut sinne kutsuttiin varmaan sen takia kun kaksosraskaus todettiin taysissa, olin ihan toisen vaivan takia kontrollikäynnillä ja ystävällisesti ultrasivat kun olin kerran raskaana ;) tää oli n. rv 10. Eli ihan sattumalta sain samalla käynnillä kaksosuutisia! Lääkäri totesi vaan että laitetaan lähetettä äitipolille... En niin mielellään siellä kyllä ramppaisi kun siitä saa sen 22¿ aina pulittaa mutta kaipa sinne nyt mennään kun kutsu kävi!

Elise ja papuset 15+3

Kiva huomata että täällä on useampikin suunnilleen samoilla viikoilla. Meillä on tämä perussetti, erimunaiset omat istukat jne. Joku sitä äitiyskortin lamda-merkintää mietti, se tarkoittaa kalvopussien rakennetta. Tai niiden saumakohtaa lähinnä, se voi olla ainakin T-mallinen tai lamda-mallinen. Tuo lamda-mallinen on se paras mahdollinen, käsitin että se on vahvin rakenne ja siis pussit on selkeästi erilliset, tai jotain siihen suuntaan. Tuo rakenne on nähtävissä vain alkuraskaudessa ja se on kai aika oleellista tietoa, mulla tuo lamda-rakenteen kuva liitettiin oikein äitiyskorttiin kiinni. Niin meillä np-ultra oli viime viikolla. Kaikki oli hyvin ja vilkkaita muksuja, ylempi muksi alempaa päähän. Alemmalla oli hienosti toinen käsi torjumassa mutta selvästi oli vähän altavastaajana, ressukka.

Minä käyn kanssa (ultrat) Tommi Vimpelillä vai Vimperillä..? ;) Keskusäitiysneuvolassa, sekä omalla neuvolalääkärillä joka kuulemma keskittyy työkyvyn arvioimiseen, ja sitten vielä äitipolilla on jokunen käynti, seuraava rv 18+. Rakenneultra on rv 20+. Että kyllä näitä lääkärikäyntejä riittää! Otti muuten multakin tuo Tommi Vimpeli luulot pois kun pelotteli isolla mahalla ja kaikella mahdollisella, mutta munkin mielestä parempi niin että osaa varautua siten että tuosta kesästä selviää kunnialla. Täytyy miestäkin valmistaa siihen että saa ottaa esikoisesta täyden vastuun ens kesänä, ettei ainakaan ala elokuuksi suunnitteleen lomareissuja jätkäporukalla, heh!

Elisel ja papuset 15

Joku kyseli, että onko päänsärkyä ollut? Niin kyllä on ollut ja tosi paljon. Päänsärkyä on ollut varmasti nyt tämän raskauden aikana enemmän kuin normaalisti, ei raskaana.

Itse olen nyt rv16+ tasan ja kilo on tullut painoa tähän mennessä lisää. Tällä viikolla huomasin, että vatsa oli noussut koholle vähän enemmän niin, että mieskin sanoi: on se kasvanut. :)

Muiden ihmisten ja tuttujen kommentit ovat olleet: Eikä! No, teistä tulee suurperhe. Kyllä tulee olemaan raskasta. oli yksikin kommentti.

Olen vanhempien luona viikonloppuvierailulla ja täälläkin oli pakko tulla koneelle katsomaan missä mennään...;)

Noista päänsäryistä kun oli puhetta ja kuten on jo todettu ei perus-panadolista hirveämmin apua siihen vaivaan ole..no, minä ostin apteekista " vertailevaa tutkimusta" varten Panadol Zappia sekä Panadol poretabletteja. Olen nyt pari kertaa ottanut tuota poretabletti-jutskaa ja vaikuttaa siltä, että se on tehokkaampaa kuin perus-panadol :) Tuota Zappia en ole vielä testannut. Joka päivä kun särkee päätä niin sitä on kyllä valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista... Seuraava askel on hierojalle meno koska niskat on aikas jumissa ja osa päänsärystä tulee sitä kautta.

Sain siskoltani tänään hänen vanhan tukivyönsä ja " kauhistuin" ;) kun sitä sovittelin, oli meinaan ainoastaan pikkuriikkisen iso eli viikon/parin päästä pienimmillään ihan sopiva ja viikkoja tosiaan vasta 13+4... aika vauhdilla tuntuvat nuo tuplat kasvavan :)

Elisel: Uteliaisuuttani kyselen noista äitipolin käynneistäsi, onko niihin jokin erityinen syy miksi käyt siellä? Ihan vain sillä kyselen, kun minua ei ainakaan vielä ole sinne suuntaan ohjattu. Np-ultrassa Vimpeli kertoi, että vkon 30 jälkeen seuranta siirtyy Taysiin.

:) elaine + papu ja ässä rv 13+4

Tulinpa taas lukemaan näitä viestejä ja täällähän oli vaikka mitä mielenkiintoista!

Elisel ja elaine80: Mä kävin kanssa Vimpelillä viikko sitten. Oli vähäpuheinen, mutta ajattelin kaiken olevan hyvin, kun mitään kummempaa sanottavaa ei löytynyt. Mua ei puolestaan varoiteltu isosta mahasta eikä muustakaan. Ei ohjattu äitiyspolille, sen aika on kuulemma vasta joskus tosiaan rv 30 tienoilla. Rakenneultra rv 20 olisi seuraavaksi.

Ainoa, mitä Vimpeli sanoi, oli että jatka elämistä ihan normaalisti eikä varoitellut mistään.

Jännä, että on niin erilaisia tietoja tullut eri ihmisille.....

Noh, ei kai tässä ongelmia tarvitse ruveta etsimään, täytyy vain olla tyytyväinen, kun kaikki on hyvin :)

EmpOmppu ja Muksu+Möksö 14+4

Koskahan se kevät oikein mahtaa tulla? En jaksaisi odottaa, ärsyttää tuollainen räntäkeli ja harmaus. Olin pari päivää Helsingissä koulutuksessa ja kyllä huomasi, että alkaa pikkuhiljaa olo " raskautua" sen verran paljon ähisin ja puhisin kun piti pitkään istua paikoillaan.

(.) Kävin tiistaina neuvolassa ja kaikki ok. Painoa oli tullut 400g lisää viime käynnistä, korttiin merkitsi 82g viikolle. Hemoglobiini oli pudonnut 121:stä 115:sta, mutta neuvolan täti ei laittanut vielä rautakuurille, sanoi tuon 115 olevan alaraja raskaana oleville ja että jos tuosta tippuu niin sitten. Verenpaineet oli ihan ok, hiukan matalat, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Pissassa oli hitusen proteiinit korkealla eli joudun viemään perjantaina pissatestit labraan ettei ole mikään infektio. Sanoi kyllä, että usein valkovuoto pissan joukossa saattaa sekoittaa tuloksia.

Sydänääniäkin kuunneltiin ja hienosti kuului kummankin kaveruksen jumputukset =) Toisen sykkeet oli pikkuisen kiihkeämmät ja potkiskeli kovasti doppleria ;), toinen olikin sitten hiukan rauhallisempi. On se vaan ihana ääni!!! :) Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja ultra vkolla 20.

Tukivyötä kehotteli pikkuhiljaa alkaa käyttämään...

Elisel ja Empomppu: Nauratti nuo Vimpel-vertailumme, täytyy toivoa ettei käy täällä salaa lueskelemassa ;) Tylsä kyllä Elisel tuo äitipolin joka kertanen maksu :/ No, kai se tietty on pääasia että pääsee tarkistuttamaan masuvauvojen tilanteen oli paikkana sitten äitipoli tai keskusäitiysneuvola.

Miten muuten, montako äitiyspakkausta olette ajatelleet ottaa? Minä olen vähän pohdiskellut josko ottaisi kaksi pakkausta ja yhden rahana, saa nyt nähdä.

Kirjotelkaahan kuulumisianne kaikki!!

:) elaine + papu ja ässä rv 14+2

Kaksosodottaja! LA on 25.9. ja Turun lähettyvillä asustellaan. Meillä on myös -01 syntynyt poika ja -02 syntynyt tyttö, ja nyt siis ollaan kasvamassa suurperheeksi! Vointi on ollut kohtalaisen hyvä, etovaa oloa on usein, mutta oksentamaan en ole joutunut! HUH! NT-ultrassa kävin jo viikolla 11+2, ja kaverit liikuskelivat hyvinkin vilkkaasti, toinen hyppi tasajalkaa =)

Omissa kalvopusseissaan ovat meilläkin, ja ilmeisesti myös omat istukat...Hyvä niin.

Jatkoista ei ollut täällä kyllä sen enempää puhetta, kuin että rakenneultra on seuraava (vk19-20), ja sen jälkeen useammin, mutta ei sitä sanonut kuinka usein...Mä en ole mielestäni tuntenut liikkeitä vielä, mutta en kyllä noista vanhemmista lapsistakaan tuntenut kuin vasta vk 18+, odottelen kyllä joka ilta jo että koska sieltä tuntuis jotain!!!

Vielä Tampereella, mutta kohta muutetaan naapurikuntaan.

elaine80: Kuka sulla oli lääkärinä siellä keskusäitiysneuvolassa? Mä kävin np-ultrassa päivää ennen sua ja ihmettelin vähän lääkärin vähäsanaisuutta sekä sitä, ettei se selittänyt merkinnöistään mitään, vaikka yritin kysellä. Mieskin totesi, että taisi olla sellainen tutkija-lääkäri, jolla ei ole ihmissuhdetaitoja laisinkaan.

Sun lääkäri tuntui tosi symppikseltä! Miksei mun.....höh...

Kaikki oli ultrassa kuitenkin hyvin ja seuraavaksi sitten rv 20 rakenneultraan. Nyt olen väsymyksen takia sairaslomalla, mutta muuten on ihan kivaa.

EmpOmppu ja pikku-ötökät 13+6

ää syyskuussa. La ilmeisesti sitten 28.9.06. Neuvolassa laskevat tosisella tavalla ja NKL:lla toisella: kävin nt-ultrassa 12+0 (sikiöt vastasivat silloin 12+2 ja 12+3) ja kaksi päivää sen jälkeen neuvolassa (12+2) niin th:n mielestä olin 12+0 taas?? No, menen tuon NKL:n mukaan kuitenkin.

Menemme siis Elaine80:n kanssa samoissa sillä mulla siis nyt 13+2.

Ja lisäksi myös ilmeisimmin yhteinen istukka. Eivät osanneet ultratessa varmasti sanoa onko yksi vai kaksi, jotka ovat kasvaneet yhteen. Omissa vesipusseissaan ovat kuitenkin, mutta se varsinainen kalvopussi, jossa suonet sun muut näyttäisi olevan yhteinen. Eli NKL:lla sanottiin, että vasta syntymän jälkeen voidaan todeta ovatko identtiset vai ei. Tokihan rakenneultra saattaa valottaa asiaa mikäli ovatkin eri sukupuolta.

Meille kaksoset oli täysi yllätys, koska alkuraskauden ultrassa (8+5) oli yksi vain näkyvissä ja nt-ultrassa siis kuultiin kanssamatkustajasta.

Maha on jo suhteellisen iso ja kilojakin on tullut jo 5,5. Äitiyshousut jo käytössä, kun muut eivät enää mahtuneet. Ei siis pysy enää salassa eikä ole tarkoituskaan. Esikoiselle (2v,2kk) ollaan kerrottu jo myös ja puhuu kovasti jo, että vauvat tulevat syksyllä kotiin.

Aika uutta kaikki vielä ja kovasti olen yrittänyt infoa metsästää aiheesta. (erit. nämä istukka-asiat jne.)

Minkälaisia kommentteja olette muuten saaneet kuulla, jos/kun olette kertoneet?

Hippopetteri 13+2

mitä nyt kuullut olen, että tarkempaa seurantaa kuin yhtä odottaessa ja alkuun vissiin käyntejä joka kuukausi ja loppuraskaudesta sitten kai viikon välein. Ja normaalit neuvolakäynnit omalla paikkakunnalla. Sen paremmin en asiasta tiedä. Jos joku tietää, niin voisko vähän valaista asiaa?

Kaksosilla laskettu aika 20.9 ja Jyväskylän lähituntumassa asutaan. Meille tulevat kaksoset ovat ensimmäiset lapsemme ja luomuna saivat alkunsa. Ekassa ultrassa 9 + saatiin tietää tulokkaista. Sen jälkeen on käyty jo kerran äitipolilla Jyväskylässä ja taas mennään ensi viikon perjantaina.

Äitipolilla ultrassa mitattiin np (molemmilla hyvä tulos) ja todettiin, että ovat eri pusseissa, mutta yhteisen istukan varassa, jonka takia sitten ollaan tarkemmassa seurannassa ainakin raskauden puolivälin yli. Olo on ollut suht hyvä, vain hirmuinen väsymys....

Oli kiva löytää tämä palsta ja TEIDÄT kaikki, joilla sama " jännityksen" aihe/aika.

Mukavaa päivänjatkoa!

lukeekohan se tätä palstaa ;) Ei uskalla enää pelotella, heh. Itse asiassa tuo Vimpeli sanoi minullekin että touhua ja elä mahdollisimman normaalisti nyt kun EI ole mitään rajoituksia, rv 20 eteenpäin voi jo olla toisin ja mennään pienin välietapein...

Olo onkin ollut mahtava nyt viimepäivinä kun alotin jo vitamiinikuuritkin. Jaksan touhuta aamusta iltamyöhään mikä on hyvä koska on kämpän myynnin/kevätsiivousten merkeissä hommaa vaikka kuinka!

Elise ja papuset 15+5

Meille tulossa kaksoset (helsinki) ja LA 10.syyskuuta. Viikot taitaa olla 15+4. Meillä on ennestään Poika, joka jo teini-iässä. Olen voinut aika huonosti testistä lähtien, pahoinvointi on seurannut tähän päivään saakka ja toivon, että se helpottaisi jossain vaiheessa. oksentelu on ollut välillä todella rajua. Uutena karmea närästys, johon olen saanut helpotusta magnesiamaidosta. Päänsärky alkoi noin viikko sitten ja on jokapäiväinen vieraani. Liikuntaa ei ole tullut harrastettua enää ollenkaan koska vointi on ollut niin huono, joten 5 kiloa on tullut painoa. Sehän näkyykin kun olen 156 cm pitkä. Vatsa on jo aika iso, joten tätä ei voi peitellä ja äitiyshousuja saa jo käyttää. Rinnat on kasvanut A:sta C-kuppiin:) Pikkuiset on jo lakaneet liikkumaan ja aika vilkasta siellä kohdussa tuntuu olevan:) Meillä sai tuplat alkunsa hedelmöityshoidoista, pakastetun alkion siirrosta. Kyllä täytyy sanoa, että ollaan todella onnellisia Tuplista:)

Tsemppiä kaikille monikkoäideille!!!

EmpOmppu: Meillä oli lääkärinä Tommi Vimpeli, ei se mikään kauhean suulas kaveri ollut eikä myöskään liikoja selitellyt merkintöjään, mutta ihan mukava oli silti. Ainakin ultrasi tosi huolella ja kuulinkin myöhemmin, että hänen pitäisi olla tosi tarkka ultra-lääkäri. Ensimmäisenä se kehu mun neuvolan tädin, sanoi että olen saanut ehkä " täyspäisimmän tämän kunnan alueella" työntekijäkseni ;) Mulle Vimpelistä jäi ihan hyvä olo, meen ihan mielelläni hänelle uudelleenkin. Aion toivoa, että voin käydä kaikki lääkärintarkastukset hänellä enkä erikseen neuvolalääkärillä.

Ostin tänään erilaisia Panadoleja (panadol zapp ja poretabletteja), kun tuota päänsärkyä on melkein joka päivä eikä ihan perus panadoli auta kyllä oikeastaan yhtään. Ajattelin tehdä vertailevaa tutkimusta onko noistakaan vaihtoehdoista mihinkään ;) Päänsärky on oikeastaan ainoa raskausvaivani, ihan riittävän inhottava tosin. Onko muilla sama vaiva kiusana?

Noista kommenteista; reaktiot on olleet kyllä aika hauskoja, ensimmäinen on yleensä kyllä ollut " Ihanko totto, eikä!!!" tai jotain muuta vastaavaa. Sitten on alkanut melkein heti " voi miten ihanaa, niistä on tosi paljon seuraa toisilleen sitten isompana" -linja :) Mun oma äitini nauroi sellaista puolihysteeristä naurua vaikka kuinka kauan, taisi mennä pienen shokin puolelle ;) Ihaninta oli kuitenkin mun isäni, joka ei kovinkaan railakkaasti tunteitaan yleensä esittele vaan on enemmänkin sellainen metsien mies joka ei turhia hötkyile, niin hänellä oli ihan vedet silmissä kun uutisen tuplista kerroimme =)

Onpa kiva hippopetteri että menemme samoissa viikoissa ja yhdellä istukalla (se ei nyt välttämättä ole kiva asia), helpottaa ylipäätään kun tietää että on muitakin. :)

Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

:) elaine + papu ja ässä rv 13+2

Eli np-ultran tuoreet kuulumiset tässä - tämä äiti sai huokaista helpotuksesta, hirmuisesti jännitti etukäteen, että onko kaikki kunnossa!

Mittaa oli molemmilla vauvoilla sen verran että viikkoja voisi olla yksi enemmänkin, la ei kuitenkaan muuttunut virallisesti, kun oli jo laitettu ekan ultran perusteella sinne 30.9. (nyt kone tarjosi 22.9.). Niskaturvotus oli ihan hyvin normaalin rajoissa, joten siihen täällä tarjottavaan " tulosta tarkentavaan" seerumiseulaan en enää mennyt (kaksosraskaudessa veressä joku pitoisuus nousee tavallista enemmän, ja sitten jollain laskukaavalla sitä koitetaan kompensoida siinä seulassa, mutta on epävarmempi kuin normaalisti). Kaikki elimet löytyi, mitä nyt tässä vaiheessa näkee, ja - helpotuksen huokaus - molemmilla oli omat kalvot ja omat istukat. Toisella oli istukka kohdun takaseinässä ja toisella etuseinässä. Itse vauvat köllöttelivät vaakatasossa vieretysten, päät vastakkain (eivät siis alekkain, kuten luulin), eivätkä muksineet toisiaan kuten eilisessä Prisma-dokkarissa, koska tilaa oli oikein hyvin muutenkin. :) Vasemmanpuolimmainen jumppasi kovasti (on kuvassakin kintut suorina ponnistamassa), oikeanpuolimmainen oli rauhallisempi, vaikka virkeä kuulemma hänkin. Munuaistaudin osalta otettiin kyllä vielä se verikoe, tuloksethan siitä tulee sitten vasta myöhemmin.

Lääkäri oli hyvin nuori, mukava nainen, joka tosin meinasi ensin sekoittaa oikean ja vasemman ja otti sitten varman päälle että mittaa varmasti molemmat vauvat eikä vahingossa vain toista kahteen kertaan. ;)

Seuraava ultra on sitten tuolla polilla rv 18 eli rakenneultra, ja sitten alkaa olla tiheämpään seurantaa. Lääkäri veikkaili, että toimistotyössä voin jaksaa hyvinkin olla esim. rv 28 asti töissä, mutta että tilanteen mukaan toki sitten mennään. Vähän noista alavatsan vihlonnoista koitin jo kertoa, kun kyseli, miten olen voinut, mutta niistä ei vastannut/kommentoinut oikeastaan mitään.

Neuvolakorttiin lääkäri raapusti, että " lambda sign + crl 73/75 mm, n/n" . Noi millit on varmaan vauveleiden pää-perä-mitat, mainitsi muistaakseni samaa luokkaa olevat lukemat siellä ultratessaan. Lambda + tarkoittaa ilmeisesti sitä, että on omat kalvopussit molemmilla.

Mutta onpa oikeasti tosi helpottunut olo! Toisaalta tekis mieli mennä päikkäreille, kun nukuin niin huonosti, mutta ei kyllä malta... Pitää informoida kaikki ystävät, jotka myös jännäsi että mitä ultrassa näkyy. :)

Palaillaan taas asiaan!

Nyt on menossa rv 15. Asumme Tampereen naapurikunnassa, ja kontrollit hoidetaan TAYS:n kautta. Meillä on yksi lapsi, 2-vuotias poika joka olisi kaksosten syntymän aikoihin n. 2.5-vuotias. Tähän mennessä kaikki on sujunut hyvin, vaikka täytyy tunnustaa, että kaksosuutinen oli aluksi pieni shokki sekä minulle että miehelle. Kirjoittelen lisää tuohon neuvolakuulumisketjuun.

...tuplien odottaja! Tampereella asutaan ja esikoisia odotellaan, LA on 26.9.

Vointi on ollut ihan ok. pieniä oksettavia oloja oli jossain vaiheessa, nyt ne on jääneet oikeastaan kokonaan pois. Väsynyt olen ollut, mutta en mielestäni mitenkään hurjasti tavallista enempää (minulla kun tuo väsy tuntuu olevan vähän kroonista ;). Päänsäryt ovat alkaneet vaivaamaan hiukan tavallista enemmän. Neuvolassa siitä varoittelikin, kun kerroin olevani päänsärkyherkkä ihminen. Nyt vaivaa kurkkukipu, toivottavasti ei ylly kunnon taudiksi!

Masu on kasvanut aika vauhtia siihen nähden että olen ensisynnyttäjä, reilun viikon verran on ollut jo näkyvissä selvemmin, ihan kauhean kauaa ei varmaan pysy salassa niiltä jotka eivät vielä tiedä ;) Vaatevalintoja joutuu tosissaan miettimään (siis paitoja), ettei töissä asiakkaille ihan vielä paljastuisi (työskentelen sosiaalipuolella laitostyössä). Rinnat eivät kyllä ole juurikaan kasvaneet vielä.

Meillä on np-ultra+läkärintarkastus nyt tulevana keskiviikkona, en millään jaksaisi enää odottaa :) Siellä varmaan tulee jotain selvyyttä käyntien tiheyteen. Seuraava neuvola onkin sitten viikon päästä.

Mukava kuulostella teidän muiden kuulumisia, voikaahan hyvin!

:) elaine + papu ja ässä rv 12+5

LA ihan siellä kuun lopussa, 30.9. alkuraskauden ultran mukaan. Etelä-Savossa asustellaan ja esikoiset tulossa. Np-ultra tiistaina, jännittää...

Mä olen ollut tosi väsynyt melkeimpä plussatestista asti. Töissä jaksaa käydä ja muut ajat sitten nukun tai olen muuten vaan vetämätön. Ihan viime päivinä on alkanut vähän helpottaa. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta varsinkin alkuun oli aika etova olo ja vieläkin pitää olla tarkkana että syö riittävän usein. Maha on kyllä jo kasvanut, mutta koitan sitä vielä pari päivää töissä piilotella, että saa nuo ultrakuulumiset ensin... En siis niinkään sitä turvotusmittausta siinä jännää, vaan että onko kaikki muuten kunnossa.

Jokos sinä muuten tiedät, millä aikataululla teillä seurannat menee? Mä toivon, että ne tuolla np-ultrakäynnillä polilla kertoisivat jo sen jatkoseuranta-aikataulun, saisi siitä semmoisia sopivia välietappeja tällaiselle kärsimättömälle odottajalle. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat