Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

. En voi millään tajuta että joku jättäisi ehkäisyn käyttämättä edellisen lapsen ollessa juuri ja juuri äidistään ulkona.

ihmiset lähtevät huolehtimaan toisten jälkeläisistä.

noin kaksikymmentä prosenttia aborteista on ns. sosiaalisin syin tehtyjä. Minun mielestä se luku ei nyt niin kauhean suuri ole.

Lainaus:

Ja niin paljon niitä sosiaalisista syistä tehtyjä abortteja on, että tuskin kaikilla heillä on sattunut luotettava ehkäisy pettämään.

Ei kyllä mahdu mun päähän miten jollekkin on helpompi tappaa sikiö kuin antaa lapsi hyvään kotiin, jossa lapsi saisi rakkautta ja hoivaa, jos ei itse ole kykeneväinen lapsesta huolehtimaan. Aika äärimmäistä itsekkyyttä. Vai olisiko kenties kyse vain ulkopuolelta tulevasta paineesta? Tällä tarkoitan sitä, että raskaudenhan huomaa lähes poikkeuksetta ja miten ympäristö sitten reagoikaan, kun synnytyksen jälkeen ei vauvaa perheessä/naisella olekkaan. ´Tunteeko nainen niin suurta häpeää ei-toivotun raskauden ilmitulemisesta, ettei sitä kestä, vaan on "pakko" hoitaa sikiö pois ennenkuin raskaus näkyy?

Itsekkin olen aborttia miettinyt, kun meille yllätyksenä viides lapsi oli tuloillaan, mutta melko pian järkytyksestä toivuin ja päätettiin pitää lapsi. Mutta missään vaiheessa ei tuo abortti ei kuitenkaan ollut mulle todellinen vaihtoehto vaikka ajatusta pyöriteltiinkin (mies ehkä enemmänkin). Adoptioon en minäkään kai pystyisi, mutta katson kuitenkin, että pystytään tämä viideskin nyt jo äärimmäisen odotettu lapsi, hoivaamaan ja kasvattamaan.

Vaikeita asioita nämä ovat joka tapauksessa, eikä toisaalta kenenkään pitäisi mennä sanomaan mitään toisen ratkaisuista, jos ei kunnolla tiedä kaikkia faktoja...

Ja aivan eri asia on sitten nämä vaikean vamman vuoksi abortoidut, joihin en nyt kommentoi...

ja silti poltetaan tupakkaa, juodaan alkoholia, syodaan rasvaa ja sokeria, ollaan ylipainoisia, ajetaan ylinopeutta jne jne. Ja joskus tullaan vahingossa raskaaksikin vaikka ehkaisy olisi kaytossa ja joskus unohtuukin kun vaan ihmisia ollaan. Ihminen on erehtyvainen ja taalla moralisoivat ovat aika yksinkertaisia ihmisia joilta puuttuu kyky laajempien kokonaisuuksien hallintaan.

Kyl huomaa että noi ketkä on abortin kannalla on sen ite kokenut tai sitten ovat niin itsekkäitä etteivät vaan kykene ajattelemaan että siinä on lapsen henki kyseessä.Just toikin että ei voi antaa adoptioon kun sitten lapsen synnyttyä ei pysty siitä luopumaankaan,ni on tyhmä ajatus. siis ite on tehny mokan mennessään sänkyyn ja tietää varsin hyvin että seurauksena voi olla lapsi. Jotes eikö edes sen verran voi vastuuta kantaa että synnyttää lapsen ja antaa sitten vaikka adoptioon jos ajatus äitiydestä on niin mahdoton.

Kyllä ymmärrän että onhan se vaikeeta vaikka 16 v. tulla raskaaksi mutta tälläisiä äitejä pitäisi vain kannustaa pitämään lapsi ja ainakin kannustaa se 9kk miettimään lapsen pitämistä. Tälläinen ei toivottu lapsi voi sit kuitenkin tulla äidille tärkeäksi tai sitten saada rakastavan uuden kodin.Kyllä tää maailma on sekasin kun naisetkin on niin ääliöitä että pystyvät väittämään että jos on ei toivottu raskaus niin siitä voi hankkiutua eroon koska naisella on päätösvalta omaan vartaloon. On äärimmäis tapauksia joissa abortti on ok minustakin mutta niitä on todella vähän.Ärsyttää tää kun ihmiset on niin kylmiä. Kohta aletaan tappamaan vastasyntyneitäkin tietysti, jos vaikka on väärä sukupuoli. ja perustellaan että onhan se lapsen vanhemmilla oikeus määrätä oman lapsen elämästä.

Ihminen siellä on. Kädet, jalat, kasvot ynnämuut. Kaikki jo paikallaan. Kyllä vastasyntynyt kiintyy muuhunkin omaan äitiinsä. Kiintymyssuhde luodaan ensimmäisen ikävuoden aikana.

..mutta pitäisi katkaista vastasyntyneen yhteys äitiinsä? Kumpikohan on julmempaa; solymöykyn "poistaminen" vaiko vastasyntyneen pienen erottaminen äidistään (tuttu ääni, tuoksu, jne.)?

jossa nainen halusi pidellä abortoitua sikiötä, ja toisaalta kävi hirvittävän sääliksi sitä namibialaistyttöä, jolle oli puoskaroitu abortti. No, itse on raskaana rv 25 ja ehkä vähän hormoneissa.

Kannattaisin ehkä sitä, että abortin hakijoita seulottaisiin raskaalla kädellä. Jos minä itse olisin sikiö, minä luultavasti valitsisin mieluummin kuoleman kuin elämän pienenä ja voimattomana lapsena oloissa, joihin ei voi itse vaikuttaa - mahdollisen pelon, kivun, yksinäisyyden. Jos nuo sikiöt saisi suoraan aikuiselämään, asia olisi toinen.

Vieruspedillä synnytyssairaalassa oli nuori nainen, joka oli aivan tokkurassa lääkkeistä ja häntä haettiin psykiatriselta osastolta tms. keskustelemaan ja tarkistamaan lääkeannoksia. Isä oli kaksi tai kolme kertaa häntä vanhempi levoton ja erikoinen mies. Mitähän heidän pienelle lapselleen kuuluu? Toivottavasti äiti on pysynyt hoidon ja tuen piirissä tai jopa jo saamassa mielenterveyttään kuntoon.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat