Vierailija

.

Sivut

Kommentit (32)

romanttinen ja maailman ihanimmat lapset. lisäksi vasenkätiset ovat yleisesti luovempaa porukkaa, kun tavikset oikeakätiset. Että en koe vasenkätisena mitenkään epäonnistuneeni elämässä. Niin, ja ihan hyvännäköiseskikin mua on sanottu. Oppimisvaikeuksia ei ole koskaan ollut!

Terv. Menestynyt, luova, kaunis ja rikas vasenkätinen

Lainaus:

Vaikkapa vasenkätisten pelikortit, jotta voisi pitää kortteja samalla tavalla viuhkassa kuin oikeakätiset pitävät.

t. vasuri, jonka mies on myös vasuri ja joiden lapset ovat paradoksaalisesti oikeakätisiä..

meillä perheessä muuten yksi molempikätinen (minä), yksi täysvasuri (mies) ja oikeakätinen (tytär 4v, vuosi sitten alkanut kätisyys vakiintua)

-15 ja mikähän muu numero

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nimittäin sellaisia tavaroita, jotka tavallisissa kaupoissa ovat aina oikeakätisille suunniteltuja ja joita saa vasureiden erikoiskaupoista (netissä): sakset, veitset, nuo purkinavaajat, kalenterit, viivottimet, soittimet ja avaimenrenkaat (nämä tavalliset ovat ihan tuskallisia vasureille: avainta ei saa renksuun eikä renksusta vaikka seisoisi päällään). Kuulemma autot ovat "vasenkätisiä" eli luontevampia vasureille kuin oikeakätisille.

Itse en omista vasta kuin sakset... Vink, vink, suku!

ainoastaan jotkut automaatit, kuten VRn lippuautomaatit ovat ärsyttäviä, kun pitää kurotella koko hökötyksen poikki numeronäppäimistölle. Samoin ärsyttää kun sillä metalliketjulla pöytään kytketty kynä on kaupassa aina niin että se pirun ketju (tai lahjanaru tms) heiluu siinä allekrjoitettavan paperin päällä jos on vasenkätinen. AAAARGH!

.

Lainaus:

mutta vasemmallakin se sujuu, on siitä hitosti hyötyäkin ollut, voi kertoa. Pelataan molemmat esim. tennistä ja sulkista ja salibandya molemmilta puolilta tasavahvasti.

Itse olen molempikätinen siinä mielessä että käytän molempia, mutta en samoihin asioihin. Eli kirjoitan vasurilla ja teen muutkin pikkutarkat työt mutta kaikki voimaa vaativat hommat oikealla. Esim. palloa heitän oikealla, työkalut on oikeassa, mailat oikeassa. Palloa potkaisen ehkä melkein yhtä hyvin vasurilla kuin oikealla. Salibandy / lätkä jne -maila on left (kun taas täysvasuri-mieheni käyttää rightin mailaa). Mutta joskus olen miettinyt kummalta puolen löisin golfia mutta en tiedä. Pitäis varmaan mennä testaamaan.

minä ja esikoinen ollaan molempikätisiä. Ottaisin milloin vain lapselle ja itselleni vahvan käden ja ihan sama kumpi oikea tai vasen, näiden kahden tumpelon sijaan!

Vasenkätisten maailma voi joskus olla hankala, mutta ette arvaakaan jos ei ole kumpikaan käsi vahva..

Kirjoitan ainoastaan vasemmalla, loput teen millon vasemmalla, millon oikealla kädellä. Oikea on kumminki se vahvempi käsi.

Lapsena äiti yritti saada selvää kumpi kätinen olen ja pitkään siinä meni ennenkuin se selvisi;) Tein ensin jotain oikealla ja kun jatkoin työtä tein sitä samaa vasemmalla.

Kutomisesta ja virkkaamisesta ei ensin alkuun tahtonut tulla mitään ku kukaan ei tienny millä kädellä virkkaan. Olin ensin aloittanu oikeakätisesti ja kohta tein vasemmalla.. no eihän siitä tullu yhtään mitään.

Nyt kutominen ja virkkuut on vakiintunu oikeakätiseksi, sillä koulussa opettaja oli oikeakätinen ja helpompi oli omaksua oikeakätinen kutominen/virkkuu.

Pallon heitto sujuu molemmilla, vaan oikeassa on enemmän voimaa. Syödä voin kummalla kädellä vain, yleensä syön oikealla. Mailapelit lätkin molemmilla käsillä. Veitset, sakset on mulla oikeakätisiä.

Kaikkein ahdistavinta vasenkätisenä on luentosalit jotka on auttamattomasti suunniteltu oikeakätisille kirjoittajille.. samoin kansiot, kierrevihot jne.. Kansiot käytin väärinpäin, että kirjoittaminen sujui ilman paperin irroitusta..

Lainaus:

mutta samoin teen eri asioita eri käsillä. Kynää pidän vasemmassa, samoin lusikkaa ja pelkkää haarukkaa, jos en käytä veistä (kuulemma oikeakätiset ottavat haarukan oikeaan, jos eivät syö haarukalla ja veitsellä). Iso leikkuuveitsi on parempi oikeassa kädessä. Harjaan hampaat ja hiukset vasemmalla kädellä, mutta tiskiharja onnistuu vain oikealla. Käytän normaaleja saksia, tölkinavaajaa ja normaalia tietokoneen hiirtä (myös läppärin touchpadia) oikealla kädellä. Neulon tavanomaisella tavalla, mutta virkkaan vasenkätisesti. Neulalla ompelen oikealla. Kannan laukkua vasemmalla kädellä tai olalla. Kännykkää näppäilen ensisijaisesti oikealla kädellä, mutta jos käsi väsyy, voin vaihtaa joksikin aikaa vasempaan. Samoin kaukosäätimet menee oikealla kädellä.

Vasaran käyttö taitaa onnistua molemmilla käsillä. Palloa en osaa heittää kummallakaan :-)

Lainaus:

Itse olen molempikätinen siinä mielessä että käytän molempia, mutta en samoihin asioihin.

mutta samoin teen eri asioita eri käsillä. Kynää pidän vasemmassa, samoin lusikkaa ja pelkkää haarukkaa, jos en käytä veistä (kuulemma oikeakätiset ottavat haarukan oikeaan, jos eivät syö haarukalla ja veitsellä). Iso leikkuuveitsi on parempi oikeassa kädessä. Harjaan hampaat ja hiukset vasemmalla kädellä, mutta tiskiharja onnistuu vain oikealla. Käytän normaaleja saksia, tölkinavaajaa ja normaalia tietokoneen hiirtä (myös läppärin touchpadia) oikealla kädellä. Neulon tavanomaisella tavalla, mutta virkkaan vasenkätisesti. Neulalla ompelen oikealla. Kannan laukkua vasemmalla kädellä tai olalla. Kännykkää näppäilen ensisijaisesti oikealla kädellä, mutta jos käsi väsyy, voin vaihtaa joksikin aikaa vasempaan. Samoin kaukosäätimet menee oikealla kädellä.

Vasaran käyttö taitaa onnistua molemmilla käsillä. Palloa en osaa heittää kummallakaan :-)

Eli käsissäni ei taida oikein olla mitään selvää logiikkaa, mutta ensisijaisesti miellän itseni vasenkätiseksi, vaikka on paljon asioita, joita en sillä osaakaan tehdä.

vahvampaa kättä. Omalla pojallani on opettajan opettama erikoinen kynäote ja kömpelö käsiala eikä ihme, lapsen vahvempi käsi on se "toinen". Epävarmoissa tilanteissa neurologi kyllä pystyy vahvemman käden todentamaan. Ei esim. besserwisser -terveydenhoitaja (kuten meillä). Tämä sama oli sitä mieltä että olen epänormaali, kun pidän lasta oikealla puolella lonkan päällä enkä sydämen puolella. Nyt tiedän että 20% naisista pitää lasta oikealla ilman että se on EPÄNORMAALIA.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat