Seuraa 

Ei varsinaisesti palstan aihe, mutta täällä on varmaan ebaysta tilanneita. En ole koskaan tilannut ebaysta mitään, mutta nyt siellä olisi yksi tuote josta olisin kiinnostunut. Kuinka siis käytännössä toimin? Kuinka maksu tapahtuu? Miten saan selville postituskulut? Voinko kysyä myyjältä postituskuluja, miten? Kiitos avusta...

Kommentit (4)

Itse olen tilaamassa isompaa tavaraa, joten täytyy soitella tulliin ja kysellä niitä toimintatapoja tarkemmin sieltä.

Sainkin jo eilen rekisteröityä sekä paypaliin, että ebayhin, joten eiköhän tästä kohta pääse jo tilaamaankin:)

Vielä kysymys: Eli kun niitä ebay-kauppoja on monessa eri maassa, niin onko kokemusta muista, kuin USA:n ebaysta? Lähinnä, että onko postimaksuissa eroa, jos vaikka tilaa Euroopasta? Eipä postikulut kuullosta pahoilta USA:sta tilatessakaan.

Itse olen tilannut USA:n lisäksi Englannista, Saksasta ja Australiasta. Jotkut myyjät sisällyttävät postituskuluihin kaiken mahdollisen pakkausmateriaaleista postimatkan bensoihin, jotkut veloittavat pelkän postimaksun. Joskus siis olen jättänyt huutamattakin sen vuoksi, kun olen pitänyt postituskuluja kohtuuttomina.

Ei niissä postimaksuissa siis periaatteessa ole kummoisiakaan eroja eri ebay-maiden välillä; esim. USA:n pidempi postitusmatka tulee tällä hetkellä kompensoitua edullisella dollarilla (varsinkin puntaan verrattuna). Mutta myyjäkohtaisia eroja löytyy joka maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tosiaankin riippuu myyjistä. Olen myös Englannista tilannut, mutta tällä hetkellä kuten jo todettu niin edullisen dollarikurssin johdosta enemmän USA:sta. Se mitä minua kiinnostaa eli vaatteet on muutenkin edullisempia USA:ssa.

Jos mahdollisia tullimaksuja miettii niin EU-alueelta tilaaminenhan voi olla edullisempaa.

tullut ebay:sta ostettu ja kaikki sujunut loistavasti. Paketit lähetetty "first class international mail":nä ja tulleet Suomeen noin viikossa.

Lue myyjän ohjeet tarkkaan ja katso myös feedback. Joissakin kohteissa laskuri jonka avulla saa pk:t tarkistettu muuten kysy myyjältä. Kohdesivulla kohta "ask seller a question". Itse olen ostanut lastenvaatteita ja pk:t olleet esim. farkuista tai yhdesta paidasta 5-10 USD ja kahdesta tuotteesta esim. shortsit 10-15 USD. Postikulut kannattaa todella tarkistaa ennenkuin huutaa jotain.

Maksu käyttäen paypal:ia. Tarkoittaa että liität Visa-kortin paypal-järjestelmään ja ostokset maksetaan luottokortilla. Paypal.com sieltä ohjeet miten toimia.

Muista myös mahdolliset tullit (tulli.fi). Omat ostokset aina niin pienet että ei tullimaksuja, mutta nehän on aina ostajan vastuulla.

Toivottavasti tästä jotain apua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat