Vierailija

Leipäveitsi juuttuu vetolaatikon tukkeeksi siten, ettei laatikkoa saa enää auki. Veistä ei saa siirrettyä mitenkään muutoin kuin katkaisemalla veitsen väkivalloin tai irroittamalla laatikoston päällä olevan tason.

Eilen huomasin laatikon jumittuneen paikoilleen, joten pyysin miestä hoitamaan asian sillä aikaa kun nukutan lasta. Jossain välissä " pauke" lakkasi ja tyytyväisenä sitten kysyin mieheltä, että miten sait jumin poistettua. Totesi vain, ettei sitä saanut pois. Kysyin että onko ideoita miten sen saisi taas korjattua, mies vastasi, ettei ollut.

Minä sitten häädin tänään lapsen miehen kanssa ulos ja korjasin laatikoston. Eli nakuttelin työtason laatikoston päältä pois tasapäisellä meisselillä ja vasaralla. Sitten liimasin erikeepperillä (vahvemmalla sellaisella) ja kittasin raot takaisin.

Meidän perheessä minä olen se remonttireiska. Joskus suututtaa, ettei miestä kiinnosta ottaa näissä asioissa " hommaa haltuun" .

Kommentit (17)

Minä maalla omakotitalossa kasvaneena osaan näitä juttuja ihan eri tavalla kuin mieheni, joka on kasvanut isossa kaupungissa kerrostalossa yksinhuoltajaäitinsä kanssa kahden --> osasi hädin tuskin vaihtaa hehkulampun yhteen muuttaessamme...:/

Minä siis poraan, naulaan, asennan kodinkoneet yms. Välillä kyllästyttää, mutta onneksi mies tekee sitten paljon myös " naisten töitä" , jopa minua enemmän - työnjako siis toimii, vaikkei perinteisesti.

Mies ei oikein oo kiinnostunu " kodin pikku korjaushommista" , mä taas oon, joten mä hoidan kaiken minkä vaan osaan. Ja jos en osaa, opettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli mies yksinhuoltaja äidin kasvattama kaupunkilaispoika ja minä omakotitalossa remonteissa pienestä pitäen auttanut. Joskus vaan suututtaa, ettei mies edes halua yrittää. Onneksi silti pyykkää ja tiskaa, eikä tarvitse kotitöihin koskaan houkutella.

Ap

Itse olen tosin yh, niin että lähes poikkeuksettakin on tehtävä itse myös " miesten" työt. Mutta eipähän jää sormi suuhun hankalankaan paikan edessä ;)

mun mies on insinööri eli suunnittelee hienosti miten hoitaisi homman.. Mä olen siinä ajassa, kun hän saa ajatustyösä loppuun, hoitanut homman..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat