Vierailija

Kommentit (14)

Ja sairaalasta tai terveyskeskuksesta saatetaan lähettää selvästi tippaan kuuluva lapsi kotiin.

Näitä ajatellessa olen taas onnellinen että imetän myös taaperoa. Sitä lapsi yleensä syö kun mikään muu ei uppoa ja on takuulal ravitsevaa ja nopeastisulavaa ja imeytyvää.

2vrk hän ripuloi. Imetin yötä päivää ja annoimme osmosalia minkä vaan alas sai.

Kolmannen päivän aamuna veimme vauvan terveyskeskukseen, jossa huomattiin lieviä kuivumisen merkkejä ja passitettiin kotiin tarkkailemaan tilannetta ja käskettiin ottaa yhteyttä jos tila muuttuu radikaalisti.

Saman päivän iltapäivänä menimme ambulanssilla tiputukseen!

Se kävi todella nopeasti! Ennen päikkäreitä poika vielä jaksoi leikkiä ja nauraakin. Sitten nukahti, muttei halunnut enää herätä:(

Mitä olisin voinut tehdä enempää?

kauheaa syyllistämistä täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sairasti adenovirusripulin 4 kk iässä ja ripuloi 3 viikkoa mutta ei kuivunut, koska imetin. Eli rintalapselle paras ripulilääke on rintamaito.

Minun sukulaistyttöni kuoli 2-vuotiaana kuivumiseen. Hänellä oli rotavirus ja vanhemmat eivät huomanneet kuivumista ajoissa, vaan lapsi kuoli ambulanssiin matkalla sairaalaan. Hänen pikkusiskonsakin oli teho-osastolla monta päivää samasta taudista johtuen ja todella taisteli hengestään (ikää puoli vuotta). Kaikki tapahtui todella nopeasti, ei siis mitenkään pitkällä ajalla.

Oma lapseni sairasti pahan mahataudin ollessaan alle 1v ja 11h sairastettuaan hän meni yhtäkkiä ihan veltoksi (juotettiin koko ajan ja tarkkailtiin kuivumisen merkkejä), sairaalaassa sitten lääkäri sanoi että pieni lapsi kuivuu todella nopeasti.

Prosessi ei todellakaan ole mikään äkäinen. Kuivumisen merkit ovat selvät ja lapsen kunnon huononeminen on niin dramaattista, että ei siihen voi olla reagoimatta.

Oltiin siellä rotaviruksesta johtuneen kuivumisen takia. Kotona ei kuulemma oltais ehditty pakkojuottaa nestettä niin paljoa kuin sitä tuli ripulikakkana ulos.

lapsi vain yhtäkkiä veltostui. Sairaalassa sitten sanottiin, että hyvä kun tulitte pari tuntia myöhemmin tilanne olisi voinut olla paljon pahempi.

Imetin ihan koko ajan ja kun ei tissi kelvannut, juotettiin Osmosalia hörpyttämällä ja ruiskulla. Lapsi oli jopa taksimatkan sairaalaan koko ajan tissi suussaan. (tämän kikan olen oppinut muutamalla automatkalla, eli kuinka imettää lasta silloinkin kuin tämä on turviksessa).

-3-

Vierailija:

Lainaus:

Minun sukulaistyttöni kuoli 2-vuotiaana kuivumiseen. Hänellä oli rotavirus ja vanhemmat eivät huomanneet kuivumista ajoissa, vaan lapsi kuoli ambulanssiin matkalla sairaalaan. Hänen pikkusiskonsakin oli teho-osastolla monta päivää samasta taudista johtuen ja todella taisteli hengestään (ikää puoli vuotta). Kaikki tapahtui todella nopeasti, ei siis mitenkään pitkällä ajalla.

Oma lapseni sairasti pahan mahataudin ollessaan alle 1v ja 11h sairastettuaan hän meni yhtäkkiä ihan veltoksi (juotettiin koko ajan ja tarkkailtiin kuivumisen merkkejä), sairaalaassa sitten lääkäri sanoi että pieni lapsi kuivuu todella nopeasti.

Ja joskus vanhemman on ripulitaudinkin yhteydessa vauikea huomata, imeytyvatko nesteet, vai valuvatko ns suoraan lapi vaippaan.

Omaa lastani kaytin sairaalapaivystyksessa, josta hanet passitettiin kotiin osmosal-ohjeiden kanssa. Vuorokauden paasta uudesttaan sairaalassa, silla kertaa teholla ensiavussa, lapsi oli taysin veltto. Teholla olikin sitten viikon ja osastolla viikon.

Nesteita hanelle meni, mutta ne eivat imeytyneet enaa, vaan tulivat suoraan lapi..

Vierailija:

Lainaus:

Prosessi ei todellakaan ole mikään äkäinen. Kuivumisen merkit ovat selvät ja lapsen kunnon huononeminen on niin dramaattista, että ei siihen voi olla reagoimatta.

Olen itse kayttanyt paivittain lastani paivystyksessa, koska nesteet eivat menneet niin millaan ja kaikki mika meni sisaan tuli heti ulos. Kohtelu oli siella niin toykeaa, etta ei uskoisi, ja minua kutsuttiin vainoharhaiseksi.

Itse nain kuivumisen merkit ja vein sairaalaan, mutta henkilokunta passitti aina vaan kotiin, kunnes oltiin tosiaan teholla...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat