Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Olemme ajatelleet antaa pojallemme nimeksi Aleksi Titus. Mitä mieltä olette tästä nimestä?

Salla ja poika 3vkoa

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluaa hiukan harvinaisemman, mutta kuitenkin tavallisen nimen, niin hyvä vaihtoehto voisi olla

Akseli Tiitus

Tiitus Akseli

Itse pidän enemmän Akselista kuin Aleksista, joka on jossain muodossa " joka toisella" pojalla nimessään.

Mietin vaan onko Titus (tai Tiitus) liian erikoinen nimi etunimeksi?Tykkäämme molemmat siitä tosi paljon ja itse asiassa olemme puhuneet pojasta koko ajan tällä nimellä!

Mieheni pitää myös kovasti Aleksi nimestä vaikka se valitettavasti onkin kovin yleinen.

Itse en haluaisi antaa omalleni kovin suosittua nimeä, koska aikanaan koulussa kärsin, kun minua ei oikein koskaan kutsuttu oikealta nimeltä, vaan koska luokassa oli muitakin samannimisiä niin aina olin " Minna K." tai iso-Minna. Ja Aleksi nimi on tiukasti TOP-10:ssä, taitaa olla peräti TOP-5:ssäkin. Toissa vuonna nimen etunimekseen sai lähes 500 poikaa. Tästä syystä laittaisin, kuten jo ehdotettiin, sen Tiituksen etunimeksi :o)

Tiitus Aleksi, tai sitten Titus Alex? Jos päädytte kuitenkin Aleksiin, niin yhdistäisin kirjoitusasua Yhdellä i:llä kirjoitettuna Titus on supisuomalaisen Aleksin perässä vähän samantyylinen kuin Kaarlo Andrew...

..mutta minäkin laittaisin Aleksi Tiitus, kahdella iillä..

Myös Tiitus Aleksi on tosi kiva nimi, jos nyt ei oo ihan ' pakko' olla Aleksi ensimmäisenä nimenä.. :)

glemei

..annatte sitten pojalle nimeksi Tiitus Aleksi. Ihanan pirteä nimi ja tosiaan ei niin yleinen!

Ei kuitenkaan mikään ääriharvinainenkaan.. Vrk:n mukaan vuosina 1980-99 on nimetty 91, vuosina 2000-05 220 ja tänäkin vuonna jo 2 Tiitusta. Kaiken kaikkiaan yhteensä 376kpl.

glemei

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat