Vierailija

Helsingissä joukkoliikenteen tariffit vain nousevat. Minkä takia ei oteta turhia etuuksia pois mammoilta ja heidän lastenvaunuiltaan? Ihan perusteetonta minusta, että mammat saavat matkustaa lastensa kanssa ilmaiseksi. Aikaisemmin tämä käytäntö oli ihan perustelua, koska ei voinut jättää lasta yksin ja käydä näyttämässä tai ostamassa lippua kuskilta. Nykyään käytössä oleva matkakorttisysteemi mahdollistaisi sen, että nämä loiset saataisiin maksamaan matkastaan kuten muutkin ihmiset. Siihen lastenvaunutilaan voisi asentaa samanlaisen kortinlukijan kuin kuskinkin vieressä on ja siihen voisivat äidit vilauttaa lippuaan, johon on ostettu kautta tai arvoa. Lisäksi on kaikenlaisia kännykkälippuja nykyään, joten ei voisi lipun ostaminen olla helpompaa.

Kommentit (16)

Lapseni on 1,5 vee poika. Minä en ymmärrä mikä hinku kaikenmaailman tallaajilla on purkaa hyvinvointiyhteiskunnan positiivisia puolia? Yksityisautoilu pikemminkin pannaan ja ympäristöystävällisemmät autot kehäteille, kiitos.

Tai vaikka näin: eläkeläiset liikkuu vähemmän. Tai vaikka: oletteko kuulleet eläkeläislipuista ja alennuksista? Entäs opiskelijat? Otetaanko niiltäkin etuudet pois? Suurin osa synnyttäjistähän on myös aika nuoria ja nykyisin nuoruus on pidentynyt ts. koulussa voi olla vielä kolmikymppisenäkin. Mitä jos sillon on lapsia? Pakko olla kuten muut, ei lapsia? Mitä siis? Hä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei todellakaan. Keinot, millä lippujen hintoja saadaan lasketuksi on a) polttoaineen verotuksen vähentäminen, b) linjojen karsiminen ja c) palkkojen laskeminen.

Saisivat nostaa tuota sakkoa niin paljon, että ei kannata ottaa riskiä. Nythän vaan lasketaan että pari-kolme sakkoa vuodessa tulee halvemmaksi kuin matkalipun maksaminen.

Mutta en kännykällä kallista lippua. Turvallisuuden takia en lähde tällä hetkellä korttiani lukijalle esittelemään.

Mutta kaikki muutkin " pummit" olkoot hyvät ja maksakoot matkansa. Enemmän vaan tarkastajia busseihin ja varsinkin metroon ja ratikoihin. Ja haisevat pultsarit kävelkööt, en halua heidän eritteitään haistella tai kosketella!

sillä törmäsin joskus vuosia sitten kaupunginosassa, jossa asuin, isään, joka kyyditsi itseään ilmaiseksi. Bulvaanina oli n. 7-vuotias tyttö, joka istui rattaissa.

ja vaikka kannykallakin, mutta haluaiisin silloin olla varma, etta rattaani sinne bussiin mahtuvat, ja paasen kulkemaan silla bussilla, jolla olin suunnitellutkin matkustavani. En halua maksaa, jos tiedossa on joskus tunninkin odotus, etta mahtuisikin siihen bussiin.

Autoilen siis edelleen mieluummin...

Mulla ei ole mitään kortteja, kun käytän niin harvoin bussia. Tulkoon vaikka kuski sitten rahastamaan sinne keskelle, niin kyllä mulle sopii. Oikeudenmukaista on, että kaikki maksavat.

Vierailija:

Lainaus:

sillä törmäsin joskus vuosia sitten kaupunginosassa, jossa asuin, isään, joka kyyditsi itseään ilmaiseksi. Bulvaanina oli n. 7-vuotias tyttö, joka istui rattaissa.

säästöksi tulee yli 3300 euroa. Ihan mukava summa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat