Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Saa antaa myös vinkkejä äitiyteen =) Olen alle 25v, yli 20v.

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Edellisenä päivänä kävin kaupoissa normaalisti sunmuuta. Harrastuksissa juoksin ihan samalla lailla. Ei sitä kannata paikoilleen jähmettyä ihmettelemään. Vauva tulee, kun on tullakseen. Aika siinä tule pitkäksi, jos jalat pystyssä selällään odottelee, että josko nyt.

Vinkkejä äitiyteen. Ota iisisti. Siis turha nipotus narikkaan ja anna asioiden mennä painollaan. Jos useampi kuuntelisi niitä ihan oikeita äidinvaistojaan eikä muiden neuvoja ja opaskirjojen höpinöitä niin moni äiti ja nimenomaan vauva olisivat paljon onnellisempia. Se nyt on yksi lysti onko potkupuvun värit sävysävyyn tai osaako isä napittaa paidan oikein, kunhan se paita on vain lapsen päällä.

Omalla kohdalla neuvolantäti monta kertaa ihmetteli, kuinka olin niin rauhallinen ja näytin nauttivan vauvasta. Niin nautinkin. ei se pieni kuole vaikka itkeä tirauttaa välillä. Se ihan kuuluu asiaan. Kun on itse rauhallinen ja tasapainossa on vauvallakin turvallinen ja hyvä olla.

Mutta niinhän se on! Älä välitä, jos et muutamaan kuukauteen pääse harrastamaan tms. Nauti vauvastasi! Vauva-aika menee todella nopeaa ohi, liiankin nopeaa!

Tiedän että vain muutama prosentti syntyy sinä päivänä :) Ja meidän suvussa on lapsilla taipumus syntyä myöhässä... Esikoista tietysti odotan.

Sitten on kiva seuraavan vuoden aikana muistella mitä vielä silloin pystyit tekemään.

Laita (tai laita miehesi tekemään se) vauvan kaikki tarvikkeet valmiiksi koska vauvan synnyttyä et enää ehdi ja jaksa.

Onnea:)

Edes jonkunlaiset imetysliivit kannattaa olla varalla, tai edes yhtä kuppia suuremmat bormaalit, niin ei tartte heti lähtä kauppaan.

Jos menet sektioon niin hanki kotiin kaikkea säilyvää ruokaa, koska painavien kauppakassien kantaminen on kielletty. Ja särkylääkettä sekä korvatulpat vauvan ääntelyyn tottumattoman korville.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat