Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kenellekään kokemusta sydämen lisälyönneistä, jos on niin kauan ne kestivät? mulla on ollut nyt flunssan yhteydessä viikon verran ja oon aika huolestunut. kävin kyllä lääkärissä sydänfilmissä jossa ne näkyivät, mutta lääkäri sanoi että se on normaalia.

kuitenkin vähän huolestuttaa...

lohduttaisi siis vähän jos joku muukin toteaisi ne vaarattomiksi ja on niistä vielä selvinnytkin.

kiitos kovasti.

Kommentit (10)

stressaantuneena jne. Käsittääkseni ne on aika yleisiä ja vaarattomia, varsinkin jos ne on tutkittu. Minullakaan ei ollut sydänfilmissä mitään.

kiva kun näinkin moni vastasi. luin kyllä, että ne on vaarattomia ja varsinkin kun nyt sydänfilmi on otetu. se mikä ihmetyttää niin on se että ovat kestäneet näin pitkään. onko se ihan normaalia?

parempi etten lue enempää netistä, oon niin luulosairas muutenkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja se on täysin normaalia. Vasta kun lisälyönnit muuttuvat pitkäkestoisiksi ja kivuliaiksi, on syytä huolestua. Muutamalla hassulla lisälyönnillä silloin tällöin ei ole merkitystä.

T:työkseen EKG:tä ottava

Tulevat yleensä nukkumaan mennessä ja joskus ovat tosi voimakkaita, niin, että huimaa ja on paha olla. Lääkäriin en ole saanut mentyä, mutta kaipa ne olisi hyvä tutkituttaa.

Ainakin osasyyllisenä pidän jatkuvaa väsymystilaa.

tulee monta lisälyöntiä peräkkäin tai jättää väliin tai muuttaa muotoaan niin sitten kannattaa huolestua. eli jos ennen on tullut vaikka pari kertaa vuorokaudessa yksi lisälyönti ja yht' äkkiä alkaa tuleen kymmenen kertaa niin kannattaa tarkistuttaa tilannetta. lisälyönnit on aina normaaleja, niiden syntymekanismi määrää sen onko ne vaarallisia. yksi lisälyönti silloin tällöin ei ole vaarallista, mutta kaksikin lisälyöntiä peräkkäin pari kolmekin kertaa päivässä saattaa olla jo todella huono juttu.

tässäkin kannattaa muistaa se ettei rehki niin kauan kun niitä on ja jos alkaa tuntuun sille et on jotenkin erilaisia tms. ja epäilyttää vähänkin niin kannattaa mennä heti lääkäriin. toisilla on vaarattomia lisälyöntejä useamman kerran vuorokaudessa ja ne saattaa kestää pidemmänkin aikaa kerralla. esim. joka 10. on ylimääräinen lyönti ja tuota voi toisilla kestää tunnin tai parikin ilman, että on mitenkään vaarallista

Vierailija:

Lainaus:

kiva kun näinkin moni vastasi. luin kyllä, että ne on vaarattomia ja varsinkin kun nyt sydänfilmi on otetu. se mikä ihmetyttää niin on se että ovat kestäneet näin pitkään. onko se ihan normaalia?

parempi etten lue enempää netistä, oon niin luulosairas muutenkin :)

ja mitä enemmän niitä seurailet, sitä enemmän oirehdit : (

Kyllä niitä voi tulla ilman mitään edellämainittuja syitäkin.

Koita olla ihan rauhassa. Eivätköhän ne flunssan jälkeen rauhoitu.

Ja jos jatkuvat ja haittaavat normaalia elämää, käy lääkäreissä uudestaan. Tieto niiden vaarattomuudesta rauhoittaa ja beetasalpaajalääkitys ainakin pitää oireet kurissa.

Suomi 24:lla on sydänaiheinen keskustelupalsta, sieltä löydät kohtalontovereita ja hyödyllisiä neuvoja.

Varo kuitenkin, ettei käy niin, että tunnet itsesi entistä sairaammaksi luettuasi toisten tarinoita; minulle ainakin kävi niin, ennenkuin opin

vähän suodattamaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat