Seuraa 

Meillä oli kodinhoidonhuoneen lattiakaivo tukossa ja avauksen jäkeen pesin koko hoidon kloritella.Olen rv 18+ raskaana.Anoppi oli meillä ja heti kloorin hajusta sanoi että "et saa hengittää kloorin"käryjä"raskaana,vauvalle tulee epilepsia!"

--Ensin ajattellin että joo joo,nää on näitä anopin juttuja,mitä saa ja ei saa tehdä=)"vanhankansan uskomuksia"

Nyt kuitenkin alkoi asia askarruttaa ja haluankin kysyä,onko kukaan muu kuullut moista???????

Noissa kaupan kloritepuolloissa nyt ei ymmärtääkseni ole niin kovin vahvaa klooria(?)ja hanskat kädessä käsittelin,en paljain käsin.

Kommentit (6)

mutta muistattehan kaikki raskaana olevat ja ei raskaana olevat, että klooria ei saa käyttää kuuman veden kanssa tai esim. valmiiksi kuuman saunan pesussa, koska silloin se aiheuttaa myrkyllisiä kaasuja.

Heips vaan peti-te :)

Minä luulen, että maalaisjärjellä selviää. Ei kai tuossa kaupan kloritissa niin paljon sitä klooria ole. Normaali tuuletus, hanskat ja sitä rataa. Etkä sinä kloorin hajussa ole pitkään ollut joten enpä olisi huolissaan.

Perässä tullaan... Zeldatar 7+6 (kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselleni tuli mieleen kun noita kulahtaneita, entisiä valkoisia vauvan vaatteita katselin, että voisikohan niitä valkaista? Onko kellään kokemusta ja lähteeköhän varmasti pois normaalissa 60 asteisessa pesussa niin, että voisi vauvalla huoletta käyttää?

tuli läträttyä tuon kloriten kanssa paljonkin, kun se oli "niin hyvän tuoksuista" (en tietenkään sitä haistelemalla haistellut), mutta ihan terve poika tuli...

Mutta lämmöllä/kuumalla on taipumusta laittaa nuo myrkyt "liikkeelle", joten ei kuuman veden kanssa eikä tosiaan siellä kuumassa/lämpimässä saunassa kannattane kloriteiden kanssa läträtä...

Lainaus:

Itselleni tuli mieleen kun noita kulahtaneita, entisiä valkoisia vauvan vaatteita katselin, että voisikohan niitä valkaista? Onko kellään kokemusta ja lähteeköhän varmasti pois normaalissa 60 asteisessa pesussa niin, että voisi vauvalla huoletta käyttää?

hyvällä menestyksellä, eli kellastuneista valk. vaatteista on tullut valkoisia, eikä lapsillemme oo tullut mitään iho-ongelmia.

Olen huuhdellut _todella huolellisesti_ kloritet pois, ja pessyt 60 c ns. "herkkähipiäisten" pesuaineella.

Nyt odotan neljättä, ja kyllä...jälleen olen valkaissut tulevan vauvan vaatteita, sekä isompien sisarusten valkoisia tuhriintuneita vaatteita :)

Eli huoletta mielestäni pystyy kloritella valkaisemaan, kunhan muistaa huolella huuhdella kloritet ja pestä vielä normaalisti pesuaineella sen jälkeen.

Kivat viikot sulla jo!!!

Juu näin minäkin ajattelen ettei siitä haittaa.Jäi vaan tämä mietityttämään,mistä moinen uskomus vai onko vaan anopin omia sepityksiä=)

Maalaisjärjellä mennään!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat