Vierailija

Suomessa on yhä enenevässä määrin ulkomailta tulleita lääkäreitä ja hammaslääkäreitä. Ikävä kyllä minä en uskalla luottaa heihin samalla tavoin kuin suomalaisiin. Liian monta läheltä piti tilannetta ja milteipä hoitovirhettä tapahtunut, niin itselleni kuin lähimmäisille.

Oikeasti, me tarvitsemme työvoimaa, mutta kuka hyötyy siitä että lääkäriin ei voikaan enää luottaa? Miksei näitä ulkomailta tulleita kouluteta jollain tasolla uudestaan, jotta tietäisivät Suomen standardit.

Viimeisin tapaus oli se, kun itseltäni lohkesi pahasti hammas. Hakeuduin päivystykseen ja egyptiläinen (mies)hammaslääkäri sanoi että juu, ei tälle mitään voida tehdä, hän vetää sen hampaan pois. Minä siihen sitten, että jospa kuitenkin hakeutuisin omalle hammaslääkärilleni. Tässä vaiheessa tyypillä oli jo pihdit kädessä. Närkästyneenä totesi, että no käyhän se niinkin. No, nyt hammastani ollaan hoidettu ja se saadaan pelastettua siitä huolimatta, että tämä egyptiläinen tinttasi siihen sellaisen väliaikaisen paikan, ettei sitä meinattu saada pois. Itseäni kammoksuttaa, että melkein jouduin luopumaan omasta hampaastani hänen ammatitaidottomuutensa vuoksi.

Ja näitä esimerkkejä löytyy lisää, tuossa oli vain viimeisin. Itse vältän ulkomaisia lääkäreitä viimeiseen asti. En koe olevani rasisti ja yleistän mielestäni täysin syystä. Tämä on oma kokemukseni - valitettavasti.

Kommentit (18)

Kävimme aikoinaan silloin 6 kk:n ikäisen lapsemme kanssa Espoon lastenlääkäriasemalla Tapiolassa tytön juomattomuuden takia. Ei kelvannut tytölle rinta, ei pullo, ei mikään.. Pelkäsin kuollakseni, että tyttö kuivuu. Tämä lääkäri hoki vaan meille, että ihan selvää vilja-allergiaa ja halusi määrätä allergiatestit. Höpön pöppöä, sanoin minä. Lapselleni ei kelvannut maito. Miten helkkarissa joku idiootti voi yhdistää sen vilja-allergiaan?! Sen jälkeen emme ole käyneet koko lääkäriasemalla, emmekä mene. Meni luottamus koko lafkaan, vaikka hämminkiä ei aiheuttanutkaan kuin tämä yksi tietty lääkäri.

on aika vaikee asia. Mun sisko meni lääkäriin, ja siellä määrättiin verenpainelääkitys, ja ohjeet: mittaa paineet kaksi kertaa viikossa neljän viikon ajan, ja sitten soitooaika lääkärille. no, siskon papereihin tuo samainen lääkäri kirjoitti: mittaa paineet 4 viikon päästä kaksi kertaa. Eli kaksi ihan eri asiaa!!! Lisäksi määräsi verenpainelääkettä xxx, mutta kun sisko meni sitten hakemaan reseptiä (oli puhelimessa sovittu, koska ensin otettiin verikoeet ja sydänfilmit sun muut) niin olikin lääkettä YYY, eli ihan eri valmiste. Ja lääkäri oli siis ulkomainen, hoono soomi.

Kaveri taas joutui päivystykseen, missä mahakipuisena selitti oireita, ja että a-hepatiittirokote on otettuna. No, loppujen lopuksi sai dg a-hepatiitti ilman mitään virusvarmistusta. Ei lääkäri ymmärtänyt, että on siis saanut jo rokotteen vaan luuli, että epäilee a-hepatiittia.

Lisäksi ei aikonut tehdä ilmoitusta KTL:lle vaikka pitäisi, koska ei heilläpäin näistä pidetä kirjaa... (oli jostain marokosta).... No, nuo korjattiin, kun kaveri soitti ylilääkärille, eli tarkastettiin,e ttä a-hepatiitista ei ollut kyse, vaan sappikivistä. Mutta tääkin siis kielitaitoon liittyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

EGYPTILAINEN synnytyslaakari. Jonka annoin jopa tehda sektionkin itselleni!! Kaikki sujui paremmin kuin olisin voinut uneksia ja paljon paremmin kuin edellinen Suomessa tehty sektio.

lääkäreillä on jonkin verran vanhahtavat opit. Yks gyne (puolalainen) kielsi veden juomisen tai yleensä juomisen kun on verenpainetta. Ja sama lääkäri kielsi kaiken sokerin lievässä raskausdiapetksessä. Muitakin aika jänniä oppeja tuntu olevan johon myös kätilöt tuumasi, että toimitaan kuitenkin yliopistollisen sairaalan ohjeiden mukaan... Muuten tosi mukava lääkäri ja todella ystävällinen. Puhuu tosin hoonosoomi, mutta kyllä siitä jotain tolkkua saa. Venäläiset lääkärit tuntuu olevan pahimpia kun ovat niiiiin tietäviä ja auta armias jos suomalainen naislääkäri erehtuu neuvomaan venäläistä mieslääkäriä. Siinä paukkuu ovet ja ikkunat niin ettei potilaallekkaan jää epäselväksi kuka otti nokkiinsa...

Vierailija:

Lainaus:

Miksei näitä ulkomailta tulleita kouluteta jollain tasolla uudestaan, jotta tietäisivät Suomen standardit.

3) Tutkinnon tunnustaminen/ rinnastaminen julkista virtaan varten:

Eräissä ammateissa kuten lääkärit, psykologit, opettajat, asianajajat, tilintarkastajat, on tutkinnon rinnastaminen ja ammatinharjoitusoikeus välttämätöntä hakea.

Kävimme aikoinaan silloin 6 kk:n ikäisen lapsemme kanssa Espoon lastenlääkäriasemalla Tapiolassa tytön juomattomuuden takia. Ei kelvannut tytölle rinta, ei pullo, ei mikään.. Pelkäsin kuollakseni, että tyttö kuivuu. Tämä lääkäri hoki vaan meille, että ihan selvää vilja-allergiaa ja halusi määrätä allergiatestit. Höpön pöppöä, sanoin minä. Lapselleni ei kelvannut maito. Miten helkkarissa joku idiootti voi yhdistää sen vilja-allergiaan?! Sen jälkeen emme ole käyneet koko lääkäriasemalla, emmekä mene. Meni luottamus koko lafkaan, vaikka hämminkiä ei aiheuttanutkaan kuin tämä yksi tietty lääkäri.

egyptiläinen, eikä tunnu ymmärtävän mitään, mitä hänelle sanoo. Mies onkin sairastanut vakavan flunssan ja saanut sydämen rytmihäiriöitä, mutta hoitoa haetaan yksityiseltä, kun työpaikkalääkäri vaan määrää särkylääkettä kaikkeen.

En myöskään koskaan halua ulkomaalaisen " lääkärin" puoskaroitavaksi.

aikuisiän diabeteksestä jne. Painoa oli tullut 8 kg n. viikolla 27 ja hirveää toppuuttelua oli koko ajan, että enää ei saa paino nousta. Tippui sitten seuraavaan kontrollikäyntiin mennessä 7 kiloon ja lääkäri kommentoi, että nyt on hyvä suunta. Kokonaispainonnousu oli loppujen lopuksi 8 kg. Eikä se paastoarvokaan ylittynyt kuin 0,1:llä. Kaiken lisäksi joudun 7 kertaa käymään Jorvissa ultrassa ja verikokeessa viikon tai kahden välein loppuraskaudesta. Oli siis todella rasittavaa olla syömättä ja juomatta melkein puoli vuorokautta ja heti aamusta mennä verikokeeseen ja sitten vielä odottaa sairaalassa 1-3 tuntia, että pääsen lääkärille ultraan. Ja kaikki tuon 0,1 takia.

Menin alkuvuodesta lääkäriin (arvauskeksus) ja sattui päivystykseen ulkolainen mies. Syyni käynnille oli kovat alavatsakivut. Kerroin olenani viikolla 9+3 raskaana. Hän laittoi lähetteen kättärille. Menin sitten sinne ja meinasin pyörtyä kun täti sanoi, että " jaaha, sulla olikin sitten abortti tehtävänä" .

Se siitä kielitaidosta ja ymmärryksestä! Lääkäri ei edes kysynyt mitään minulta, laittoi vaan suoraan lähetteen (jolla ei kuulemma olisi edes sitä aborttia saanut).

Mulla on sieltä karmaiseva kokemus, enkä suosittele KENELLEKÄÄN sinne menemistä. On lisäksi HIRVEÄN kallis paikka. Kauhea kokemus oli kaiken kaikkiaan.

Vierailija:

Lainaus:

Hakeuduin päivystykseen ja egyptiläinen (mies)hammaslääkäri sanoi että juu, ei tälle mitään voida tehdä, hän vetää sen hampaan pois. .

Terveyskeskuksessa. Teki hutiloiden työtä ja jouduin saman irronneen ison paikan takia käymään hoidettavana neljä kertaa. Ensin oli väliaikainen paikka eli käytännössä väliaikainen uusi hammas. Sitten pysyvä - joka irtosi. Sitten taas pika-aika ja pikapaikka. Ja sitten lopulta se oikea paikka, joka nyt on pysynyt. Eli lähes 2/3 hampaasta oli tehtävä paikka-aineesta ja lääkäri kovin ihmetteli kun tämä eka " pysyvä" ei pysynytkään...

Nyt mun varmaan pitäisi sit pysyä erossa suomalaisista hammaslääkäreistä, koska ne tekee huonoa jälkeä, vai?

minä asun ihan siellä ulkomailla ja olisin enemmän kuin onnellinen jos joskus saisin lääkärilleni puhua SUOMEA tai edes englantia...

Mutta muuten minusta hoito täällä on paljon parempaa kuin mitä olen koskaan saanut Suomessa!

Mulla on sieltä karmaiseva kokemus, enkä suosittele KENELLEKÄÄN sinne menemistä. On lisäksi HIRVEÄN kallis paikka. Kauhea kokemus oli kaiken kaikkiaan.

Vierailija:

Lainaus:

Hakeuduin päivystykseen ja egyptiläinen (mies)hammaslääkäri sanoi että juu, ei tälle mitään voida tehdä, hän vetää sen hampaan pois. .

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat