Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kukaan tietoinen lasten (minulla 1,5 vuotias) pyörien turvaistuimista (siis aikuisen pyörän tarakalle kiinnitettävä)? Onko jossain turvallisuusvertailua? Jos on niin tietääkö kukaan testivoittajaa?

Mitä pitäisi huomioida istuinta ostaessa? Onko suosituksia? Mitäköhän sellaiset maksaa?

!!!!<*~Kiitos paljon~*>!!!!

Kommentit (4)

En ole koskaan nähnyt mitään turvallisuustestiä noista. Meillä on Hamax, jota myydään ihan Citymarketissa, Prismassa jne. Normaalihinta on muistaakseni n. 50¿, me ostettiin tarjouksesta pari vuotta sitten n. 30¿.

Mun mielestä tuo on ainakin kestävämpi ja tukevampi kuin Lastentarvikkeen myymä kalliimpi istuin, olisiko OK Baby (?), joka on tuttavilla. Se koostuu monesta osasta ja vaikuttaa jotenkin rimpulalta. Hamaxissa on koko runko samaa osaa, plus siinä sisässä sitten säädettävät jalkatuet.

Tuo Hamax kiinnitetään pyörän runkoon, ei tartte tavaratelinettä. Turvavyö tulee jalkojen väliin, lapsi ei pääse valumaan vöiden ali. Jalkatuissa ihan hyvät säädöt. Kaiken kaikkiaan ollaan oltu ihan tyytyväisiä.

Meillä on siis perusversio. Hamax Sleepyä saa kallistettua, mutta kuulemma ei tarpeeksi, etteikö nukkuva lapsi retkottaisi siinäkin.

Meillä on Hamax Kiss, joka taitaa olla se perusmalli. Mulla oli hieman vaikeuksia saada se maastopyörän runkoon, kannattaa tarkistaa, että runkoputki ei ole liian paksu tai muotoiltu. Tavaratelinettä ei tarvitse olla, mutta mulla jäi tyhmästi telineen ja istuimen väliin parin sentin rako ja nyt istuin rämisee. Myös kiinnitysosa runkoputkessa on aika iso ja maastopyörässä se osuu jalkoihin. Meillä käyttö on jäänyt aika vähiin. Suurin syy taitaa olla, että polkeminen on epämukavaa ja 1-vuotiaskin painaa jo aika paljon ja tekee maastopyörällä ajon hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toinen Hamax Kiss Sleepy, jossa kallistussäätö.

Toinen Hamax Kiss perusmalli, jossa ei siis säätöä, ja tuo istuin kyllä vaatii tavaratelineen, toisin kuin Sleepy malli ei vaadi.

Sleepy taisi maksaa n. 80 ¿, ja tuo perusmalli oli liki puolet halvempi.

Itselläni tavallinen (kotimainen) peruspyörä, miehelläni maastopyörä, ja kummassakin tavaratelineen päälle asetettuna istuimet, turvallisuussyistä (vaikka mainostavatkin, että Sleepyssä ei tarvitse tavaratelinettä)

Kallistus toiminto Sleepyssä ihan hyvä +, mutta ei se kyllä kamalan paljoa kallista istuinta.

Mitä itse mietin istuinta hankkiessamme oli se, että on korkea selkänojainen (sillä on niitä mataliakin), että on pitkäikäinen istuin.

Hamaxeissa ainakin sekin +, että selkänojassa on pään kohdalla " syvennys" , jotta lapsi pystyy kypärä päässään paremmin istumaan siinä.

Hyvät ja napakat vyötkin, eikä valittamista :)

Meillä pojat (3 v 8 kk ja 2 v 1 kk) viihtyvät hyvin pyöräillessä kyydissä, välillä niinkin hyvin, että nukahtavat istuimiinsa ;D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat