Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ovatko nämä siis nyt niitä synnytyssupistuksia?!

Oireina ovat olleet tänä iltana puoli 7:lta alkanut hillitön alaselkävihlonta, joka säteilee takareisiinkin!

Alamaha on koko ajan oikeastaan kova, välillä vatsaankin vähän sattuu.

Alaselässä siis tuo suurin kipu ollut, helpottaa tilannetta, jos selkää hieroo tai pyöritän lanteita.

Kipu yltyy vain jos kävelen.

Nyt vkoja kertynyt 36+3.

Olen ensisynnyttäjä, enkä ole ennemmin supistuksia tunnistanut, vaikka niitä on ollutkin jo vkolta 25 lähtien.

Kohdunsuu on ollut auki poikkeuksellisen paljon jo noilta vkoilta lähtien; 2,5cm väljästi ja kohdunkaulalla pituutta on vain 2,5cm.

Mietinkin, että koskahan sitä pitää lähteä sairaalaa kohti, kun en näistä kivuista mene sanomaan?!

Sairaalaan en vielä viitsi soittaa....pian kyllä, jos kivut eivät lakkaa.

Kommentit (17)

Tosin ensisynnyttäjällä taitaa olla harvinaista, ettei kipushokki olisi lähellä.

Voi siinä käydä niinkin, että heräät " kakkahätään" ja vauva onkin tulossa. Tuli muuten kamala kiire. Onneks sairaala ei ole kaukana...

Tsemppiä, jos synnytys on käynnissä. Täältä tullaan perästä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä lähdin esikoisen kanssa sairaalaan vasta, kun kohdunsuulta alkoi tulemaan verta. Olin 7 cm auki, kun pääsimme 20 min ajomatkan jälkeen sinne.

Kakkosen kanssa menin sairaalaan pelkästään kellosta katsomalla. Kun kivut tulivat, niin olin 8 cm auki.

Kolmatta jos ikinä haluan, niin lääkäreiden mukaan joudun olemaan sairaalassa asumassa viimeisen kuukauden.

Vasta kun kohdunsuu oli 8cm auki, pyysin epiduraalia! En tietenkään sitä sitten huolinutkaan, vaan synnytin vauvan!

Jos ei olisi käsketty heti lapsivesien menon jälkeen lähtemään sairaalaan (vauva ei ollut kiinnittynyt) olisin varmaan symmyttänyt kotiin!

Eli soitapa vaan sinne sairaalaan;)

Ja onnea uudelle vauvallenne!

Niin unohtui kirjoittaa, että vatsa on toiminut vikkelästi!

Kaksi kertaa olen ollut jo varpusia päästämässä vessaan!=/

Vuotoja ei ole muuten ollut.

aloittaja

Se alkaa, vatsa kovenee samoin kipu yltyy koko ajan, kipu saavuttaa huipun jonka jälkeen supistus alkaa mennä ohi ja kipu laantuu. Synnytyssupistus kestää yleensä yli puoli minuuttia. Hiljalleen supistukset tulevat yhä säännöllisemmin ja useammin ja muuttuvat yhä kovemmiksi. Kun näin on, voi olla jo aika varma että synnytys on käynnissä. Mielestäni sinun kuvailemasi kipu ei kuulosta vielä siltä että synnytys olisi käynnissä, itselläni ainakin tuli loppuviikoilla kipeitäkin supistuksia ja muita kipuja, jotka eivät vielä merkinneet synnytystä.

Mutta jos kivut kovenevat tai alkaa ihan säännöllisiä supistuksia tulla, soita synnärille.

Synnytyssupistuksia ne olivatkin. Eivät mitään hirveän kipeitä mutta jus menkkamaista jomotusta ja sellaisia niin kuin olis vatsa sekaisin just isommalle hädälle menossa. Eli tuo vatsan toimiminen voi kyllä enteillä myös että synnytyksesi on käynnistynyt.

Esim. mun kaveri heräsi aamulla kello kuusi siihen, että on vähän omituinen olo. Oli edellisenä yönä leiponut kolmeen saakka, ja silloin ei siis ollut ollut mitään tuntemuksia.. Kävi suihkussa ja lähti sairaalaan " varmuuden vuoksi" . Lapsi syntyi noin puolen tunnin kuluttua sairaalaan saapumisesta. Supistukset olivat olleet lopussa hiukan kivuliaita, kysessää ensisynnyttäjä.

Onko totta, että kun synnytys alkamassa, niin vauva lakkaa liikkumasta, ja on vain rauhassa? Jostain kuulin tälläistä...

Edelleenkin vihloo, mutta kun en saa edes laskettua mistä alkaa ja mihin loppuu....

No vois kuvailla tämän hetken oloa, että kipu vihloo niin selässä, kuin olisi kamala ripuli, jota pidättelee...(jos kenelläkään tuosta kokemusta)...Itsellä tämä alkaa nyt vaikuttaa hyvinkin jo samalta kuin kuukautiskipuilunikin...

-aloittaja-

Mulla nimittäin synnytyssupistukset olivat lähes kivuttomia, eikä edes kätilöt tajunneet että oli tosi kyseessä ennenkuin menin näytille.

eli esim pari edellistä päivää ja voi olla synnytyksen aikanakin, mutta voi olla että loppuun asti liikkuu ihan kuten ennenkin. Monesti äidit soittavat sairaalaan kun vauva ei liiku että mitäs nyt ja kun sitten menevät näytille niin supparikäyrä näyttää säännölliset supparit joita äiti ei ehkä ole vielä huomannut lainkaan ja vauva voi ihan hyvin. Kokeile nyt sitä suihkua. Voit itseasiassa itse kokeilla puhtain käsin kohdunsuun tilannetta. Tuskin yletät sinne mutta kokeilemalla ainakin tiedät ettei vauva nyt ihan heti ala käsiin syntymässä. Tuo pidättämisen tunne kun voi merkata sitäkin että vauvan pää painaa jo ihan alhaalla, jos niin on niin sen kyllä tunnet heti kokeilemalla. Siinä tapauksessa vauhdilla sairaalaan. Jos olo ei suihkulla ja levolla helpota niin voit halutessasi soittaa sairaalaan ja sanoa että haluaisit tulla näytille. T: 4=10

ja lepo ovat sellaisia jotka lopettavat nuo tuntemukset jos ovat loppuakseen. Jos eivät lopu niin sitten sä synnytät. =) Ei sun nyt mikään hoppu ole mihinkään soitella, omien tuntemuksien mukaan voit olla. Entä miten on vauva liikkunut nyt?

Ihan vain siksi että mun hysteerinen mies " pakotti" mut menemään käymään siellä. Mulla supistukset ei olleet kivuliaita, kuukautiskivut mulla on kovempia. Vauva syntyi vajaa tunit sairaalaan saapumisesta

Kakkosen supistukset ei tuntuneet juuri lainkaan masun puolella, vain selässä! Muistutti hyvin paljon kuukautiskipua.

Myöskin vauva liikkui lähes kokoajan, ja vieläpä kohdunsuulta POIS päin!

Tuntui kuin olisi pyrkinyt kylkiluiden alle. Kätilökin nauroi, että nyt on väärä suunta!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat