Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis tuohan on täys vale! Islamissa miehen tehtävä on huolehtia perheensä elannosta, ei naisen. Nainen voi siis tuhlata palkkansa vaikka shoppailuun. Emmäkään äippärahaani käytä vuokraan tai laskuihin. Ostan joskus ruokaa ja lähinnä vaatteita. Tietysti sillon ku mieheni oli työtön, käytin äippärahani elämiseen. Sekään ei ole kiellettyä, Jumala on antanut meille jären, jota käyttää.

Ja on totta, että muslimimies ei saa koskea toista naista, esim. tervehtiminen, mutta koraanissa sanotaan myös, ettei saa olla pahennukseksi, joten kyllä mun äijäni kättelee naista, jos nainen itse ojentaa kätensä. Sehän on vain kohteliasta.

Täytyy tehä ero kulttuurin, tapojen ja uskonnon väliin.

Eihän kr. uskokaan kehota alistamaan naista, vaikka raamatussa (myös koraanissa) sanotaan, että nainen on miehen alamainen.

Miestä myös kehotetaan rakastamaan vaimoaan kuin itseään.

Avioerokaan ei ole islaminuskossa kiellettyä, jos avioeroon vain on perusteet. Ja myös nainen saa mennä uusiin naimisiin eron tai miehensä kuoleman jälkeen. Näin myös raamatussa.

Mutta tietty jokaisella oikeus omaan mielipiteeseensä, jees

Kommentit (7)

vaikutti siltä et sulla on palanu pinna, kun aina väärin käsitetään asiat. mä oon suomalainen muslimi ja naimisissa marokkolaisen muslimin kanssa. meillä ihan kummatkin elätetään perhettä. se maksaa jolla rahaa on. mulla näin suomalaisena naisena on jotenki vaikeeta antaa miehen maksaa kaikkea itse. joinakin kuukausina sitä kyllä on tullu manailtua, miten ois helpompaa jos ukkeli ois kaiken maksanu...ois vaik ite päässy vähän shoppailemaan :) meillä kans islam on osa elämää, ja mieheni on sen verran eurooppalaistunut ettei tosta kättely asiasta esim. kieltäydy myöskään. hyvät illan jatkot sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo, välillä tuntuu, että vaikka ihmiset ymmärtäiskin asian oikean laidan, niin halutaan vaan uskoa ja panetellla.

Hauskaa illan jatkoa sullekin, ja muistahan myös vähän shoppailla

:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat