Seuraa 

Siis tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tälle palstalle, mutta täällä näitä PCO:laisia kerran on, niin kysynpäs teiltä. Mulla siis PCO ja olen onnistunut saamaan pojat (-02) hoidoilla ja toisen heti perään luomuna (-03). Nyt olen sitten käyttänyt ehkäisynä Diane Novaa, koska aknen vuoksi ei muutakaan ilmeisesti ole mahdollista käyttää. Ja minä olen siinä käsityksessä, että PCO:laisella ei ole paljon vaihtoehtoja; siis joko haluat lasta ja olet " hoidoissa mukana" tai et halua ja syöt Diane Novaa. Kuukautisia mulla ei tule ilman DN:aa ja sehän on sit osteoporoosiriski, tulee tavallaan vaihdevuositila. Oikaiskaa mua ihmeessä jos olen saanut ihan väärää tietoa täältä tuppukylän ainoalta gyneltä asiasta. Ja siis ongelmani on nuo pillerit nyt. En haluaisi niitä syödä ikuisuuksia. Onko muita mahdollisuuksia ehkäisylle? Kortsuille yms. sanon ei kiitos, ja hullun tuuriinkaan en tuon luomupojan vuoksi uskalla luottaa. Ja vauva ei ole tällä hetkellä hyvä idea, jos enää koskaan. SIIS, syönkö minä vaihdevuosi-ikään asti tuota Diane Novaa vai mitä tässä yleensä tehdään? Sterilisaatio on liian lopullinen vielä. Olen aika hukassa asian kanssa. Kiitos jos joku tietoinen viitsii vastata, vaikka ei nyt ihan teidän juttujen kanssa mene samaa linjaa. Muualta en ole vastauksia saanut koskaan...

Kommentit (5)

Tosin mulle on sanottu että 3kk:n välein pitäisi saada menkat aikaiseksi. Eli teroja ja primoilla olen ne aina käynnistänyt. Eli kyllä ne menkat sieltä pitää saada aikaiseksi. Oletin ihan luonnostaan että jos käytät jotain muuta kuin pillereitä niin tottakai käynnistät menkat sitten aina keltarauhashormoonilla. (minulle pcolaisena itsestäänselvyys)

Niin ei sitten terolut (+ vaahto ehkäisyyn) ole varteenotettava vaihtoehto?

kyllähän sitä muuten vois kokeilla mitä vaan kierukoita, kapseleita, vaahtoja yms. mutta kun ongelma on se, että kuukautisia ei tule ilman apuja ja ilman kuukautisiahan ei saisi tosiaan kauaa olla (mulle sanottiin että 6kk on jo riski). Tuntuu vaan ihan älyttömältä ajatus että söisin vaihdevuosiin asti diane novaa, siis sellaiset 25-30v!!!! ONko mitään järkeä koko hommassa??!!?? Ei tajua ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nuo Terot ja vaahto tai joku muu sit ehkäsyyn. Kysyn nyt, että miten usein sie käytät noita teroja? siis vain kolmen kuukauden väleinkö, jotta saat sen pakollisen tyhjennysvuodon aikaseksi? Tietysti jos menkat tulis sattumoisin ilman niitä enne kuin tuo 3kk täyttyy niin sehän ois vaan plussaa. Alkaiskohan joku lekuri mulle noita teroja noin paljon kirjottaan? Tämä vaihtoehto tuntuu paremmalta kuin jatkuva diane nova lääkitys.

Mullakaan ei oo mitään tietoa asiasta, mutta oon miettinyt samaa. Eihän se sitä tarkoita että jos nyt onnistuu samaan lapsen, niin ne olisivat tervetulleita loppuelämän ajan koska tahansa.. Miten tavallinen kierukka? Jotenkin olen nykyään vastaan kokonaan e-pillereitä ja hormoni-ehkäisyä, koska e-pillerien jälkeen mulla ei ole tullut itellään lainkaan menkkoja(puoleen vuoteen). PCO-todettiin vähän aikaa sitten ja nyt yritän tulla raskaaksi, mutta kun huomaa kuinka vaikeaa on tasata kiertoa noiden hemmetin pillereiden jälkeen, en haluaisi niitä enää koskaan aloittaa. Tosin onhan se aika pieni todennäköisyys että tulisin raskaaksi ihan luomusti ja ilman erityistä yritystä...

Niin, tilanne on tietysti eri jos menkat tulee vähintään 3kk välein, sen enempäähän ne ei saisi olla poissa. Tota en ollut ajatellutkaan, ettei kierukka sitten ratkaisekaan asiaa jos menkat on kauemmin poissa. Hmmm, aika p***a tilanne.

Ei tästä nyt ollut mitään hyötyä, mutta olis kyllä kiva jos joku osaisi kertoa ratkaisun!

eli tosiaan ne Diane Novat on juuri niitä oikeita e-pillreitä pcolaiselle. katsoppa mikä siinä on vaikuttaana aineena ja pyydä lääkäriä etsimään onko jotain muita pillereitä joissa olis ihan samat vaikuttavat aineet. Mun mielestä mun gyne puhui aikoinaan että joko Diane Novat tai Jasmin ovat mulle ainoat vaihtoehdot. En tiedä onko tullut uusia pillereitä sitten tässä välillä. itse kun olen niitä viimeksi syönyt v.2002 ;)

Oletko harkinnut niitä apteekista saatavia kapseleita joita laitetaan emättimeen. En muist animeä. Semmoisiapuikkoja ne on ja niistä tulee semmoinen vaahto emättimeen. 99,jotain % varmuusluokkaa olivat. Ihan käsikauppatavaraa. Mä niitä kerkesin paketillisen ostaa pillereiden jälkeen mutta ei käytetty kuin kerran ennenkuin aloitettiin yritys.

Ehkäpä tuokin ongelma tulee meille joskus eteen. tosin 3v. yrittämisen ja IVFllä raskautumisen jälkeen en ihan heti saata uskoa että toinen plussa meille luomusti tärähtäisi. Sen verran pahassa jamassa nuo mun munikset nimittäin on...

PCO-plikkojen Piippuli 20+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat