Seuraa 

Onnittelut Tähtinovalle minunkin puolestani :)

Magnesiumista oli puhetta. Itse en ole käyttänyt mutta paljon sitä käytetään juuri suonenvetoon/ kramppeihin.

Nyt meilläkin on sitten nimet valmiina vauvalle. Eilen juteltiin rauhassa miehen kanssa ja niinpä löytyi molempia miellyttävät nimet niin tytölle kuin pojallekin :) käy varmaan niin kuin esikoisenkin kohdalla että heti otamme vauvan synnyttyä " oikean" nimen käyttöön emmekä pidä kaikkia jännityksessä kastepäivään saakka.

KYSYMYS teille joilla jo lapsia. Missä iässä teillä on päiväunet jäänneet pois? Ovatko jäänneet kerralla vai pikku hiljaa?

Meillä poika on muutamana päivänä kiukutellut unien kanssa. Ei ole nukahtanut 12-13 välillä kuten normaalisti vaan nukahtaminen on mennyt pelleilyksi. Uni saapuu joskus neljän maissa jolloin hän on nukkunut reilu puolituntia ja sen jälkeen olemme herättäneet pojan ylös ettei iltauni karkaa aivan mahdottoman kauaksi. Ikää pojalla on 1v7kk. Mahtaako kirkkaat päivät vaikuttaa myös uniin.

Nyt kuitenkin töiden pariin.

pubu ja Unski rv18+3

Sivut

Kommentit (29)

että mulle kiihkoraskautujalle voi käydä niin, että unohdan mikä rv on! Kai se 17+0 on, rupesin jo miettii että joko 18, vai oliko vasta 16?

Aika rientää ja vatsa paljasti itsensä tänään jopa kaupantädille=) Nyt se taitaa olla näkyvä, vaikka en itse pidä sitä isona.

Liikkeitä ei edelleenkään, vaikka kuinka makaisin paikallani ja odottaisin. Tylsää.

Ihana aurinko paistaa täällä edelleen ja nyt onkin pakko lähteä iltalenkille, meilläpäin jahdataan sutta! Vaikka ihan etelässä asutaan, täytynee kävellä tietä pitkin poikkeamatta metsään=)

Ollaan pohdittu nimiäkin mutta ei mitään ajatusta! Ajatella, että kun alettiin lasta toivomaan neljä vuotta sitten, oli nimet valmiina mutta kun aikaa on kulunut, nimetkin on unohtuneet jo ja " menneet vanhaksi" .

Kivaa loppuiltaa kaikille eloisille masuille, rupeen tässä lukemaan viikonlopun pinoa, kun en ole ehtinyt lukasemaan ollenkaan.

Lilli rv 17+0.

Minulla on kauhea matkakuume etelän lämpöön. Mies taas ei viihdy rantalomalla, vaan suunnittelee moottoripyöräreissua kesällä ulkomaille. Olen parina päivänä miettinyt, pärjäisinkö yksin kahden lapsen kanssa etelänmatkalla, koska näyttää siltä ettemme saisi ketään sukulaista tai tuttavaa matkalle mukaan. Pojat olisivat tuolloin 6v1kk ja 4v11kk, ja melko vilkkaita kun sille päälle sattuvat.

ONKO kenelläkään kokemuksia, miten matka onnistuisi yksin lasten kanssa? Tämä olisi viimeinen reissu jonka voin tehdä isompien kanssa ennen vauvan syntymää, siksikin tekisi kovasti mieli reissuun.. Vaikka voihan kesällä käydä pienempiä matkoja kotimaassakin.

Ehtona matkalle olisi suora lento paikkakunnaltamme sekä hyvä perhehotelli läheltä palveluita.

Olenko ihan hullu.. uskaltaisitteko lähteä?

RTiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yritän nyt kolmatta kertaa laittaa viestin pinoon, eilen yritin kerran ja tänään jo toista kertaa. Jostai syystä viestit hukkuvat kokonaan.

Nyt laitan lyhenneltynä versiona=)

KANTOLIINASTA, nyt se sitten on tilattu. Tilasin Bebesin trikoisen liinan, joka pitäisi tulla postissa alkuviikosta. Hinta oli aika huima nyt kun jälkiviisaana katselin netistä muita trikoisia liinoja, 85¿, jostain kun olisi saanut alle 60¿lläkin. Haluaisin myös oppia tuon liinassa imetyksen, mutta ilmeisesti tarvitsisi olla sellainen imetyspaitakin sitten?

KIVUISTA JA VAIVOISTA, alkoi eilen ihan kamalat iskias-kivut! Eilen en pystynyt laittamaan edes aamiaista käymättä välillä venyttelemässä. Tänään taas ei ole tuntunut mitään.

Eilen oli myös kovia kipuja ja vihlaisuja alapäässä ja alavatsassa, niin kuin joku taisi aiemmin mainita niin vihloi ikään kuin tuonne ylös kohdunsuulle päin. Välillä alavatsa meni kovaksi, ja tuntui pieniä (ei kivuliaita) supistuksia. Välillä sitten tuntui niin kovaa painetta, että sanoin miehelle, että kipu on ihan samanlaista kuin kuopuksen synnytyksessä, jolloin hän oli vähällä syntyä vessanpönttöön.

ONKO MUILLA OLLUT VASTAAVAA; MITÄ ANNETTU OHJEEKSI JA HOIDOKSI? Viikkoja minulla on vasta 16+5. Huomenna on pitkästä aikaa neuvola, niin täytyy varmaan mainita sielläkin. Mielestäni olen aika lailla rennosti ottanut viikonlopun, ja siitä huolimatta tuollaiset kivut alkoivat.

Ei hyvältä näytä tilanne meidän lomasuunnitelmien suhteen. Pojat olivat la-su yön mummolassa, ja sieltä tullessa isommalla oli kuumetta aika reippaasti. Viime yö istuttiin ikkunalla pakkasilmaa hengitellen, kun tuli kurkunpäätulehdus. Keskiviikkona olisi tarkoituts lähteä koko perheen voimin lomailemaan Rukalle, mutta varmaan tuo tauti tulee kuopuksellekin.

Palailen kohta uudelleen!

RTiina ja viuhti 16+5

Pumpuli: Meillä on volkkarin 7-paikkainen pikkubussi. Mies haaveilee sen vaihtamista nyt uudenpaan vakkei nykyinenkään ole kovin monta vuotta vanha. Siinä on loistavat tilat ja mukava varustetaso. Sitä on hyvä ajaa naisenkin ja saan se aika helpolla myös taskuparkkiin vaikka onkin jo isohko auto. Korkeutta sillä on kuitenkin sen verran,että kaikkiin parkkihalleihin sillä ei ole asiaa. Me harkitsimme ensin Chevyn tai Craislerin ostoa, mutta niissä tilat ovat näin suurelle porukalle aivan liian ahtaat, varsinkin kun matkaamme useamman kerran vuodessa Lappiin sen yli tuhat km yhteen suuntaan vaunut ja muut vehkeet mukana. Nyt tavaratilaan menee tuplavaunut sellaisenaan, ei tarvitse laittaa kasaan.

Opemamma

Kukahan se viikko sitten hehkutti, että kyllä tuntui kotiarki kevyeltä ihanan matkan jälkeen...tänään on ollut auringonpaisteesta huolimatta kaikkea muuta kuin kevyttä. Oma mieliala heittelee ihan hetkestä hetkeen. Yhtenä hetkenä sydän meinaa pakahtua onnesta, kun kattelee poikien yhteisiä touhuja ja kolmen sekunnin päästä olen aivan ryytynyt johonkin pienenpieneen hankaluuteen...

ONKO KELLÄÄN MUULLA ENÄÄ PAHOINVOINTIA? Mä en voi käsittää tätä pahoinvoinnin jatkumista edelleen, vaikka puoliväli on täynnä. Viikonloppunakin oksensin pe-aamuna, la-iltana ja eilen sekä aamulla että illalla. Ultraaja muuten kysyi rakenneultrassa, olenko voinut pahoin ja mua jäi todella vaivaan, mihin se sillä viittas...Pojistakin on ollut aiemmin kuvotusta ja pahoinvointiakin, mutta ei tässä mittaluokassa.

Alavatsaan koskee täälläkin. VArsinaista painontunnetta, jota esim. kuopuksen kanssa näillä viikoilla alko, ei ole ollut, mutta tossa karvanrajassa, mistä vatsa lähtee pyöristyyn, painaa julmetusti.

PIA, onko sulle joku lääkäri suositellu kohdunkaulan noin tiheää tarkastusta vai minkä takia käytte? Mulla todettiin esikoista odottaessa rv 30 jälkeen, että kaulaa on kadonnu ja panikoiduin. Vauva syntyi täysaikaisena. Kakkosen kanssa lyheni aiemmin, mutta tällä kertaa en panikoitunut. Sen sijaan kävin neuvolalääkärillä 2 vkon välein, koska kohdunsuu alkoi aukeamaan. Vauva syntyi 38+4. Eli muutoksia voi tulla todellakin varhain, mutta ei ne välttämättä johda mihinkään, varsinkaan jos supparisi ovat harjoitussupistuksen tasoisia.

LIMOISTA oli viikonlopuna puhetta. Lääkäriystäväni totesi taannoin, että kaikenmaailman limaneritys on yleistä raskauden aikana. Lapsivettä se näillä viikoilla tuskin kellään on, kuten joku mietiskeli viikonlopun aikana.

NIMISTÄkin oli puhetta. Kuten olen aiemmin kertonut, olen jonkinmoinen nimien harrastaja ja yllätysyllätys, meillä tai siis minulla on nimet molemmille sukupuolille valmiina. Pojalle koko nimi ja tytölle etunimi ja 2 eri jatkoa. Olemme pojille antaneet toisiksi nimiksi suvun vanhoja nimiä ja sellaiset olisi tytöllekin valmiina. Toisaalta tiedän, että mies haluaa tytöstä Emman, mitä en suostu antamaan yleisyytensä takia etunimeksi, niin toinen vaihtis on sitten antaa Emma tokaksi ja siihen sopiva vaihtoehto kolmanneksi nimeksi. Menipä selostukseksi...

PÄIKKÄREISTÄ: Meillä moelmmat pojat nukkuvat 3h päikkärit, vanhempi tulee tällä viikolla 2v6kk ja nuorempi 1v4kk. Ulkona nukkuvat tälläkin hetkellä. Jos mitenkään mahdollista niin pitäkää päikkäreistä kiinni, on ihan luxusta vauvankin synnyttyä, että on pieni breikki päivällä. Oliko se Pepperin poika, joka kiukuttelee unien vähyydestä? Meillä ihan sama juttu esikoisen kanssa. Pieni mies on kiukkuinen kuin kimalainen, jos ei saa rauhassa vetää kolmetuntistaan.

VIELÄ AUTOISTA. OPEMAMMA, millaisella autolla ajelette, kun teitä on monta? HIPSUHIIRI, munkin mies katteli sitä samanmerkkistä autoa, johon te päädyitte, mutta on nyt kallistunut kuitenkin Voyageriin tai Chevyyn? Meniköhän noi oikein?

USKALTAAKO KUKAAN K-HKS:ssä synnyttävä tarkemmin valottaa, millä paikkakunnalla asuvat? Olen itse tuolta alueelta kotoisin ja monesti teidän juttuja lukiessa mietin kotikylän juttuja.

Nyt lopetan, että muutkin " mahtuu" kirjoittamaan! Pepperille tsempit kertomiseen!

Pumpuli 20+5

Kerttukasperi: Samanikäiset ovat nuo meidän esikoiset tosiaan ja kirjoittelin silloin v. 2003 marrasmammoissa. Tuntuu kuin se olisi ollut ihan vasta.. hullua. Nyt sitten vuoden 2003 marraslapsosille sisaruksia :)!!!

Viikonloppu meni niin nopsasti töissä ollessa etten oo ehtiny koneelle ollenkaan. Pitää yrittää jossain välissä kurkistaa pino läpi. Tänäänkin työt kutsuu,mutta vielä on puoltoista tuntia aikaa.

Hanneli kirjotti,että liikunta jää vähälle kipeen alapään takia. Miulla on ihan sama juttu. Oon sitkeesti yrittäny kävellä työmatkoja,mutta sekii on välillä aika tuskaa. Suunnitteli kans sauvojen hankkimista,mutta ei taida kannattaa. Saattaa olla etten pitkään voi enää kävelylenkkejä harrastaa ja jatkossa on aina vaunut tai pulkka tms. matkassa. Tällä hetkellä sopivia liikuntamuotoja on uinti ja hiihto sekä luistelu,kun niissä ei tuu tärähtelyä. Toivottavasti lumet sulais pian ja pystyisin pyöräilemään. Miulla ei oo ennestään kokemuksia pyöräilystä ison mahan kanssa. Miten mahtanee onnistua? Vähän kyllä kipee alapääkin mietityttää..kärsiiköhän sitä satulalla ees istua?

Joku muukin laskeskeli jo jälellä olevia työviikkoja. Miekii ootan todella innolla tulevaa kesä- ja äitiyslomaa. Alkaa työmotivaatio olemaan aika vähissä. Ois mukavaa jo rauhottua järjestelemään kotia vauvan varalle. Töiden ohessa ei jaksa kotona tehdä oikein mitään muuta kuin pakolliset siivoukset,kokkaukset ja pyykinpesut. Olokin on usein etenkin ilasta tosi kömpelö kipeen alapään ja selän takia.

Tulipas valitus..on tää vauvanodotus kuitenkin pääsääntösesti ihanaa aikaa :0)!

Hipsuhiiri ja Pipana 20+1 (puoliväli ylitetty..JEE!)

AuroraM: no, ilmankos nikkisi tuntui tutulta. Mä olin itse asiassa tuolloin Petriina-nikillä, se tässä paljastettakoon :) Meitä on vielä nelisenkymmentä marrasmammaa palstailemassa yahoossa, tosi mukava pieni piiri. Ja voin kertoa, että TOSI monilla marrasmuksuilla on jo sisaruksia ja yhtä monet taitaa olla raskaana =)

Picapica: liikkeiden tuntemisesta. Mulla on istukka edessä ja kaikki liikkeet mitä tunnen ovat ihan tuolla nivustaipeessa. Nlan th sanoi myös, että tässä vaiheessa vauvat tykkäävät yleensä majailla melko alhaalla. Niin ja mulla saattaa hyvinkin mennä vuorokausi ilman, että tunnen mitään liikettä.

Pepper: Tsemppiä esimiehelle kertomiseen! En voi tosin käsittää, miten joku voi vielä peitellä raskauttaan, kun mulla työkaverit alkoivat juoruta mahankasvusta jo rv11. Nyt olenkin tosin pitänyt tiukkoja paitoja jo vaikka kuinka kauan, kun ei ole mitään salattavaa.

Sitten tuosta liikunnasta/juoksemisesta synnytyksen jälkeen: kannattaa aloittaa juokseminen tosi varovasti. Mä olen kuullut tapauksista, että seurauksena voi olla esim. kohdunlaskeuma, joka ei ole mikään kiva juttu. Itse pelaan salibandya ja mulle sanottiin, että kannattaa odottaa synnytyksen jälkeen puoli vuotta ennen kentälle menoa! Ja kyse ei enää ole edes kilpasalibandysta vaan puulaakipeleistä.

KK

Esikoisen päiväunista: meillä on tyttö 2v4kk ja hän nukkuu vielä päiväunet päivittäin. Jottei illat veny pitkiksi, on kuitenkin ohjeistettu hoitotätiäkin, että 1,5 tunnin unien jälkeen saa herättää. Välillä oli varsinkin viikonloppuisin vaikea saada typy unille, jolloin toimiva ratkaisu oli pistää tyttö ulos vaunuihin nukkumaan ja sinne nukahtikin hetkessä. Se varmasti vaikuttaa päiväuniin, onko lapsi hoidossa vai ei: kotihoidossa päikkärit saattaa jäädä aikaisemmin pois.

AuroraM: meillä onkin ihan samanikäiset esikoiset! Mahdoitko kirjoitella aikoinasi marrasmammoissa? Täällä oli joku toinenkin (Delfine?), jolla oli myös aika samanikäinen esikoinen.

Babybel: mä olen sivusta seurannut yhden meidän yhdistysläisen kaksosia (ovat nyt vajaa 2v). Hyvin on onnistunut niin liinailu, kestovaippailu kuin imetyskin :) Noiden hankintojen osalta taas muistelen, että hyvä kaverini hyödynsi paljon " monikkopiirejä" , eli vaunut ym. kamat on olleet kierrossa muilta kaksosten vanhemmilta. Muutoin kyllä olit oikeassa (sama tiedoksi Karmiinillekin), että Saksasta tilatut vaunut ovat varmasti edullisemmat, mutta kaikki huolto-, lisäosa-, tai peruutuspalvelut tuskin toimivat kuten Suomessa.

Nyt on kahvitauko vietetty ja Onnikin saatu hereille. En ollut taas vuorokauteen tuntenut yhtään liikettä, mutta kahvikuppi teki heti tehtävänsä. Torstain rakenneultraa odotellessa hyvää viikon alkua!

KK ja Onni rv17+6

Sorvin ääressä täällä jo reippaana... viime yö meni jotenkin harakoille, kun poika halusi ees taas omasta sängystä meidän sänkyyn ja toisinpäin. 140cm leveä sänky käy ahtaaksi, kun siellä yritetään kaikki pötkötellä ja extrana tietty tämä masu. Vauvakin tuntui hötköilevän lähes koko yön.. mahtaakohan se pikkunen jo kuulla meidän öiset hölinät ja herätä niihin? ...

LASTEN PÄIKKÄREISTÄ oli puhetta. Meillä poika 2v4kk nukkuu vielä hyvin sen pari tuntia päikkäreitä, joskus hieman vajaa, mutta nukkuu kuitenkin. Kotona se edellyttää tosin välillä sitten iskän ja äidinkin lepohetkeä, jotta poitsu rauhoittuu. Ja minähän sitten nukhadan samalla. Hoidossa nukkuu, kun muutkin lapset nukkuu. Kyllä meillä nukahdetaan myös illalla ihan mukavasti, vaikka päikkärit olisivatkin myöhästyneet iltapäivään. Ystävän tyttö päätti 2 v. että ei nuku enää päivällä ja eipä nukkunut vaikka mitä ois tehnyt. Mutta 3v. meni tarhaan ja aloitti taas päikkärit uudelleen.

Pitäisköhän alkaa jo laskeskelee jäljellä olevia työviikkoja... mä odottelen jo malttamattomana kesäkuuta ja lomaa :)

AuroraM 22+0

Olen taas ihan pihalla jutuistanne, sillä en ehtinyt viikonloppuna lainkaan koneelle. Sen verran vilkaisin, että viikonloppunakin on käyty ahkeraa keskustelua. Yritän lukea ne jutut vielä tänään myöhemmin.

Me olimme viikonloppuna Nokian Edenissä!! Kiva reissu, vaikka alkuun vähän harmitti, kun ystäväperhe oli joutunut perumaan oman tulonsa lapsen sairauden vuoksi. Vietettiiin sitten aikaa ihan oman perheen kesken! La-su välisenä yönä meidänkin esikoinen sairastui, joten sunnuntai meni kylpylän osalta ihan harakoille. Onneksi oltiin ehditty pulikoimaan ihan riittävästi lauantaina. Pari viime yötä on mennyt tosi levottomasti tuon pikkumiehen kuumeen vuoksi ja väsymys on aikamoinen, vaikka viikonlopun jälkeen yleensä pitäisi olla levännyt.

Viikonloppuna tuli herkuteltua niin paljon, että vaaka näytti tänään aivan hirvittäviä lukemia!! En jaksa uskoa, että ihan oikeasti olisin lihonut noin paljon. Täytyy varmaan muutama päivä vähän tarkkailla syömistä ja jättää kaikki herkut väliin. Keskiviikkona on neuvola ja saattaisi kyllä neuvolatädin suu loksahtaa auki, jos nämä painolukemat heittäisin kehiin. Edellisellä käynnillä kun oli vasta päässyt alkupainoon.

ESIKOISTEN PÄIVÄUNET. Meidän esikoinen on nyt 3 v 1 kk ja nukkuu edelleen päiväunia. Päivähoidossa hän menee oikein nätisti puolen päivän jälkeen nukkumaan ja yleensä hänet joudutaan kahden aikaan herättämään. Viikonloppuisin nukahtaminen on vähän vaikeampaa. Välillä on jouduttu luopumaan koko unista, kun ei meinaa uni tulla silmään. Mutta sitten kun nukahtaa, saattaa helposti vetää 2-3 tuntia yhteen menoon. Ja jos unet jäävät väliin, on meillä erittäin kiukkuinen pikkumies jo neljän viiden aikaan iltapäivällä. Eli selvästikin tarvitsee vielä unensa.

HANNELILLE kivaa ultraa!! Ja KÄVELYSAUVAT on kyllä oikein loistava hankinta. Minä ostin omani alkuraskaudessa, kun juokseminen oli pakko jättää vähemmälle. Ajattelin, että sauvoilla saisin kävelyyn vähän enemmän rytmiä ja vauhtia. Ja niihän siinä on käynyt. Meinaan kyllä jatkaa juoksemista heti synnytyksen jälkeen, mutta kyllä tuo sauvakävelykin varmasti säilyy siinä rinnalla. Sen verran kivaa se mielestäni on.

NIMISTÄ. Tein perjantaina listan niistä nimistä, joita voisin tyttärellemme harkita ja tarkoitus oli aloittaa miehen kanssa nimikeskustelu viikonloppuna. Mutta meillä olikin sitten paljon muutakin tekemistä, joten unohdin koko nimiasian. Jos vaikka ensi viikonloppuna niistä keskustelisimme.

Eipä tässä taas tule muuta mieleen. Kohta pitäisi lähteä lounaalle (masu jo murisee siihen malliin) ja tänään olin päättänyt kertoa esimiehelleni tästä raskaudesta. Täytyy iltapäivällä ottaa itseä niskavilloista kiinni.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

Pepper (20+4)

Olihan se paha paikka. Jännitin asiaan tosi paljon ja ihan suotta. Lähin esimieheni on ihan huipputyyppi (ihan toiselta planeetalta kuin ylempi esimieheni, joka ei vielä tiedä) ja häneltä odotinkin asiallista vastaanottoa. Nyt voinkin taas pukeutua juuri sellaisiin vaatteisiin kun haluan. Huomenna kerron työkavereilleni, sitten voinkin kävellä töissä ylpeästi " maha pystyssä" :).

pubu:

Lainaus:

Nyt olisi nukuttu ja illalla uudestaan töihin.

Pepper oliko paha rasti? Kuin pomo otti uutisen?

pubu ja Unski rv 18+3 (edelleen...)

Kuopus nukkuu vielä päiväunia ja isommat ovat ulkona niin rustailen muutaman rivin.

Pumpulille autoista vaikka en opemamma olekaan mutta tota perhettä on saman verran. Meillä oli vielä tammikuussa Gryslerin voyager rek.7 muuten ihan hyvä auto mutta bensasyöppö ja varaosat aikas tyyriitä. Varustetasoltaan ihan kiva automaatti mikä oli mun mieöeen. Oli kiva ajella isolla autolla. Tavaratila on aikas pieni mutta riitti meille kun harvoin vaunuja tarvittiin mukaan ja meijän tuplat menee kasaan niin että mahtuivat hyvin takaronkkiin. muuta sinne ei sitten mahtunutkaan.

Tammikuun lopussa vaihdettiin Mersun vitoon kun toi voyager olis jäänyt pieneksi. Nyt Mersu on ollut kyllä luksus koko luokkaa voyageriin verrattuna. Vaunut mahtuu kokonaisena. Myöskin tuplat ja jää paljon tilaa tavaroilla. Taitaa mahtua molemmatkin rattaat yhtäaikaa en ole kokeillut. Istumapaikat 9 hengelle. 3 edessä, 3 selkämenosuuntaa pikkuinen pöytä välissä ja 3 naamamenosuuntaan. Dieselillä kulkee ja halvempi ajaa mitä voyager.

Pumpuliko se oli joka myös kyseli K-HKS:ssä synnyttäviä. Mä asun nykyään ihan hämeenlinnassa mutta lapsuuteni asuin tossa vieressä parolassa.

Oma olo on ollut ihan hyvä. Mitä nyt pari yötä kuopus valvotellut kun on hirveessä yskässä. Väsyttää ihan kiitettävästi täytyy mennä illalla ajoissa vaan nukkumaan niin eiköhän se siitä.

Nyt heräs kuopus. Laitan välipalan niin lähdetään ulos isompien seuraksi.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 18+4

Moikka!

Viikonloppu meni sukuloidessa ja hiihdellessä - ihana olla valmiiden herkkuruokien äärellä. Mitään turvotuksia eikä päänsärkyjä ei ollut koko viikonloppuna, vaikka tuli syötyä koko ajan jotain mämmistä alkaen. Lomailu kannattaa!

Karmiinille valkovuodosta: Hommasin kankaisia pieniä kestositeitä valkovuotoon, ja ne ovat ihan luksusta. Ei mitään hiostamista ja alkkarit eivät ole koko ajan läpimärät. Käytettynä heitän ne vain muun pyykin sekaan, joten yhtään ylimääräistä vaivaa ei ole ollut pyykkäämisestä. Kestopikkuhousunsuojia löytyy vähän jokaisesta nettikaupasta, missä myydään kestovaippoja, hinta noin 5 e kpl. Näppärä tekee varmasti helposti itsekin.

Käytiin eilen ostamassa käytetty pinnasänky. Reunoissa on kauniit jyrsintäjäljet, joten pääsen askartelemaan maalien kanssa kesemmällä. Mies ei tajunnut, miksi se pitäisi kunnostaa - kun niitä jälkiä tulee sitten kuitenkin lisää. Mutta helkkari sentään, totta kai se nyt meidän esikoiselle pitää olla uudessa maalissa!

Liikkeistä en ole vieläkään varma. Kaikenlaista nippailua ja tuikkimista tuntuu mahassa kyllä olevan ylhäällä, alhaalla ja toisella sivulla säännöllisen epäsäännöllisesti. Istukan paikasta ei ole tietoa, joten ehkä se on tuossa edessä vaimentamassa liikkeitä?

Reippaana, vaikka toisaalta viikonlopin kuntoiluista väsyneenä,

Picapica ja Peukaloinen rv 18+5

Nyt olisi nukuttu ja illalla uudestaan töihin.

Pepper oliko paha rasti? Kuin pomo otti uutisen?

Kiitos kaikille vastauksista päiväuni-kyselyyn. Meillä pienimies vaatii myös unensa mutta se nukahtaminen onkin työn takana. Tänään päiväkodissa nukahtaminen onkin saattanut tapahtua helpommin kun muutkin lapset menevät maate ja onhan tarhapäivä raskaampi pienelle kuin kotipäivä äidin kanssa. Olen itsestäni huomannut, että helposti yritän nukuttaa aina samallatavalla. Pitäisi homma saada jotenkin joustavammaksi. Täytyy seuraavan kerran ottaa vaikka kirja mukaan jos poika rauhoittuisi sitä katselemaan. niin ja nyt ostoslistalla on pimennysverho!

Palaan illalla lueskelemaan pinoa. Nautitaan tästä ihanasta päivänpaisteesta :)

pubu ja Unski rv 18+3 (edelleen...)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat