Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=green]huomenta, täällä on alkanut sitten tapahtua..! eilinen siivous ja kunnon kävelylenkki taisivat tepsiä. illalla kymmenen jälkeen alkoi kipeät supparit, jatkuivat koko yön jotain 14 min. välein. eli suht huonosti nukuttu yö takana..

limatulppa alkoi irrota kuuden paikkeilla kun kävin veskissä ja nyt supistelee suht säännöllisesti useammin jo. äh ja minä kun jo mietin oliskohan limatulppa irronnut huomaamatta aiemmin, no, kylä sen ainakin täällä huomasi..

pakkailen tässä laukkua lähtökuntoon, pitäisi vissiin jo kohta soitella naikkarille ja kysellä tulosta:)

toivottavasti supparit tästä yltyy eikä latistu - neuvola olisi ip, voisi varmaan perua.. tsemiä kaikille, palan linjoille vielä (jos ehdin;)

mites muilla mennyt yö?

Caddie, rv 40+6[/color]

Sivut

Kommentit (53)

Olipa se uneni edes siltä kohdin oikeassa, että Monkey sai pojan! Seuraavaksi on sitten vissiin Pinjan vuoro, eiköstä niin?

Täällä on alkanut unikärvistely kun epämääräinen lonkkakipu valvottaa. Kyljellään ei voi nukkua kun käy särkemään, ja selällään kun makaa niin maha painaa... Sitten tulee kuuma, ja lopulta lähtee vessaan ihan jo vaikka sen takia että pääsisi hetkeksi johonkin muuhun asentoon. Ja aamuisin sitten väsyttää ja kiukuttaa. Eilen jouduin kiukunpuuskassani siivoamaankin ihan sitä myöden että siirsin sohvan ja konttasin imurin kanssa kaikki kolot, raahasinpa mattojakin edes takaisin - ja mitä siitä hyödyin? Ei yhden yhtä kipeää supistusta! Arvatkaa kiukuttiko sekin sitten... ;)

Eipä täällä sitten sen kummempia. Kissa on toipunut operaatiostaan hyvin, mutta vielä en ole ihan varma tuliko se " terveeksi" . Silmät nääs rähmivät edelleen, mutta eivät ihan niin paljoa kuin ennen. Kuulemma pitää viikko seurata tilannetta, joten annetaan lopullinen tuomio vasta sitten.

Viime yönä näin unta, että jonottelin naikkarilla synnyttämään. Kovat oli jonot, ja jostain syystä synnytyshuoneet jaettiin niille, jotka voittivat jännittävässä suklaansyöntikisassa. " Söin" siis puoli yötä suklaata, ja nyt vähän ällöttää... ;)

Suhni (rv 38+4)

Täällä ei olla noinkaan pitkällä. Ensimmäistä kertaa raskauden aikana sain oikein säännöllisiä harjoitussuppareita, 15 min välein mutta ei koskenut ollenkaan. Viikko vielä laskettuun aikaan, oon aika varma että huhtikuun puolelle tämä menee...

Onko teille tullut raskausarpia? Mulla ei mahassa, mutta huomasin tässä yksi päivä, kun nostin löpötissejäni ylemmäs: rintojen alle on tullut punaisia viiruja. Ihanaa kun nuo pussukat vielä entisestään venyvät, vaikka eivät missään vaiheessa ole tuntuneet kunnolla piukeilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsellä ei mitään oireita/viitteitä lähestyvästä synnytyksestä. Lohduttavaa on toki se, ettei ollut kyllä eskoisestakaan...

Kutkuttavaa lukea toisten jännittämistä aivan lähtökuopissa. Täällä eletään siis hengessä mukana, paljon tsemppiä! Eritysesti jaksamista yliaikaisille!

Itse jännitän, että jos tämä synnytys alkaakin supistuksilla eikä veden menolla kuten eka. Kuinka sitä sitten osaa oikeaan aikaan lähteä... No, eiköhän sekin sitten selviä ;)

Näinköhän me ollaan Jossaran kanssa sitten samaan aikaan sairaalassa?

Nonna 39+5

Ihan ensiksi taasen ISOT ONNITTELUT UUSILLE JAKAUTUNEILLE!! Ja tsemppihalit varsinkin Caddielle ja Monkeylle, joilla toivottavasti lähtö pian lähellä! Muille isot jaksut masujen kanssa! :)

Viikonloppu meni nopeasti. Ihanaa, kun mieskin oli koko viikonlopun kotona. Riittää, että tekee viikolla 10-14 tunnin päiviä..

Tytölle on tullut ihan selkeästi jonkinlaista rytmiä. Aamulla heräillään tuossa ennen 8 ja silloin tehdään aamutoimet ja syöpötellään. Yleensä syö myös tuossa 10 aikaan ja siitä valvoo vielä melkein puolille päivin. Sitten taas syödään ja mennään ulos nukkumaan. Nukkuu 3-4 tuntia ulkona ja sitten taas syödään ja valvotaan tuonne 19 asti. Sitten taas syödään ja mennään lyhyille unille. Tyttö herää yleensä 20:30 niiltä unilta ja taas pitää tankata. Sitten viimeistään 22 mennään yöunille. Kerran yössä syödään ja se on yleensä puoli 2 ja 3 välillä joskus. Siitä tyttö sitten vetelee aamuun asti.

Helpottaa kummasti meidän elämää, kun vähän tietää, miten tyttö on ja elää. :) Helpompi suunnitella menoja ja elämää muutenkin.

Edelleen tyttö on todella rauhallinen tapaus, eikä juurikaan itke. Jos on oikein nälkäinen, niin ei millään malttaisi odottaa vaipanvaihdon ajan maitoa ja tietysti, jos vatsaa oikein vääntää, niin sitten vähän tihrustetaan itkua. Hieronta ja Cuplaton ovat olleet meidän arjen pelastus. Suosittelen kyllä kaikkia opettelemaan tuota hierontaa! Vaikka ei vatsavaivoja helpottaisikaan, niin melko suurella varmuudella vauva siitä kuitenkin tykkää. Meillä ainakin tyttö rauhoittuu ja rentoutuu heti. Meillä tietysti plussaa on vielä se, että masukivut helpottuvat pienellä hierontasessiolla.

Tyttö tykkää kovasti katsella maailmaa ja ihmisiä. Formuloita katsottiin eilen ja tyttökin seurasi ihmetellen ja kun meno oli oikein jännää, niin piti pienet pulautuksetkin tehdä isin olkapäälle. :)

Imetän tässä samalla tyttöä, joten kirjoittaminen on vähän vaikeaa, mutta taisi kaikki oleellinen jo tullakin kirjoitettua. Mennään pienelle lenkille tytön kanssa kun unien aika tulee. Saan minäkin raitista ilmaa. Yleensä me käydäänkin tytön kanssa joka päivä lenkillä, mikäli ei mitään akuuttia ole just tytön unien aikaan hoidettavana.

Ai niin.. Keskiviikkona on taas neuvola, joten sitten uusia mittoja luvassa. :)

Mukavaa ja supistelurikasta päivää kaikille! :)

Lily & tyytyväinen tyttö melkein 5 vkoa

Onnittelu monkeylle !!!!

PINJA näin unta että olit lähteny synnyttämään ;)

Lueskelen pinot melkein päivittäin joten olen ajantasalla, mutta en ehdi paljon kirjotella.

Poika oli eilen tosi kärttyinen ja tuntu ettei mikään auta sen huutoon. Toivottavasti tänään on parempi päivä. Ihmetyttää kun vauva ei suostu nukkumaan kun yhdet kunnon päiväunet, vaikka luulis että noin pieni tarttee unta paljon enemmän.... no tissitorkkuja ottaa tietty pitkin päivää !!!! Muuten kaikki menny ihan mukavasti, jännittää jo valmiiksi kun mies menee ens viikolla töihin, että mites sitten menee kun jään yksin vauvan kanssa... no vauva kärryyn ja menoksi...

Pariin itkukohtaukseen on kyllä löytyny välitön apu kantoliinasta, johon vauva on kummallakin kerralla nukahtanut melkein heti =O]

Vauvahierontaakin koitettiin eilen, ei kovasti kyllä ollu apua... no jospa ens kerralla on.

pitää taas mennä

fiona77 + poika 2vko ja 1 pvä

Olin ihan varma, että Monkeyllä olisi jo vauva tässä vaiheessa sen viime viikkoisen sairaalavierailun jälkeen.Saattaa olla sitten, että ollaan jopa Hyvinkäällä samaan aikaa, kun itse taas vierailen siellä keskiviikkona ja toivottavasti jään sisään. Sairaalakassin otan ainakin mukaan varmuuden vuoksi.

Minkähän verran pitää olla kohdunsuu auki, että voidaan tehdä käynnistys puhkaisemalla kalvot? Mulla on varmaan enemmän, kun viimeeksi (oli sentin), mutta saa nähdä riittääkö.

Alkaa käydä todella pitkäksi aika. Päiväohjelmaan kuuluu netisssä surffailua, Voicen katselua, kirjen lukemista ja herkkujen syömistä (sen verran mitä närästykseltä pystyy). On ruvennut myös väsyttämään sen verran päivällä, että otan aina torkut iltapäivällä, kun unen saaminen yöllä tuntuu aika vaivalloiselta, mahassa on meno päällä ja " sintti" punkee voimalla alaspäin jostain syystä eniten juuri makuuasennossa.

oskarinoma ja sintti 38+6

Elikkäs eilen äippäpolilla oltiin taas... vauva " kutistunut" , eli edellisellä kerralla luultavasti lääkäri teki väärän painoarvion (3x melkein sama tulos) tai sitten nyt :-) katotaan kuka osuu lähemmäs. Nyt siis veikkaus 3,8-4,0kg. Ja mangneettikuvista selvisi että mahtuu syntymään alakautta. Kohdunsuulla tapahtunut edistystä, eli nyt vaan sitten jatketaan odottelua milloin se itsepäinen oinas tulee sieltä.

Napnap kyseli siitä sukunimi jutskasta. Noh, meillä ei ole ihan varmaa (tai minä olen varma, mutta tuo siippa vähän pistää hanttiin... vain vähän...) mutta äidinsukunimelle olis tulossa. Ei olla menossa naimisiin, vaikka eihän sitä tiedä jos joskus vanhoillapäivillä innostuu :-)

Sitten onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja eritoten heille joilla ei ole ollut " omaa pinoa" . Ja voipi olla että joku " pinollinenkin" on päässyt silmien ohi livahtaan.

Joo, täällä toivon jonkinlaisia synnytykseen viittaavia oireita itselleni. Mutta EI TUNNU MISSÄÄN! :-) Eilen oli kohdunsuulla ilkeitä tuntemuksia, mutta se tietty johtui siitä " lääkärin kokeilusta" . Odottelin että se olis saanut limatulpan irtoomaan, mutta taidan olla tulpaton tapaus. Isukki tulee kohta töistä ja sitten mennään saunaan. Josko se tällä kertaa tepsisi... pitäskö ottaa tosi ankarat löylyt, olen sellainen alalauteilla istuskelia :-) jos se toittaminen on ollukkin tyylistä kiinni? Jep, saunan jälkeen sit komediaa. Pokka pitää on nauhalla... kivaa!

Paukku rv.39+3

... aloitinkin siitä vahingossa uuden threadin, ja vasta en jälkeen tajusin, että tänne se piti kirjoittaaa... Rouva siis pyysi teille asiasta ilmoittamaan

Meillä oli tänään sitten neuvola, poika on nyt kaksi viikkoa ja päivän. Kaikki oli hyvin, painoakin oli tälle suursyömärille tullut 370 g viikossa, niin että nyt ollaan jo tosi reippaasti yli syntymäpainon. Poikanen on kyllä ihana vauva, ainakin toistaiseksi on ollut mielestäni aika helppo tapaus, sellainen perustyytyväinen. Mahavaivatkaan eivät ole hirveästi huudattaneet, vain kaksi kertaa ensimmäisen viikon aikana hän oikein kunnolla huusi ilmavaivojaan. Nyt on sitten oppinut pulauttelun ja piereksimisen jalon taidon, niin että pahemmalta huudolta on vältytty.

VAUVAHIERONNASTA. Esikoisen synnytin Tammisaaressa ja tämän tosikoisen Jorvissa, ja kummassakin sairaalassa opetettiin vauvahierontaa ja niistä sai myös ohjeet mukaan. Niistä Lilyn laittaman linkin liikkeistä olen silloin tällöin tehnyt vauvalle siipiratasta sekä aurinkoa ja kuuta. Sairaalan antamat ohjeet on lyhennelty Vauvahieronnan käsikirjasta (tekijät muistaakseni Lidbeck, Rydin ja Uddman).

Sain tänään nähdä synnytyskertomuksenikin, joka oli vihdoin tullut sairaalasta neuvolaan. Kiinnostavinta minusta oli nähdä, mitä laittoivat synnytyksen kestoksi, kun omasta mielestäni synnytin kolme vuorokautta mutta eihän sitä synnytystä kai koskaan niin pitkäksi papereihin merkitä. Nyt oli kestoksi laitettu 15 tuntia 49 minuuttia (esikoisen kohdalla 13 tuntia mutta häntä myös kolme vuorokautta yritin saada ulos). Kivunlievityksenä oli amme. Verta oli näköjään vuotanut 300 ml, mikä minusta kuulostaa aika vähältä. Tosin mies jälkikäteen sanoi ihmetelleensä, miten saatoin ylipäänsä jäädä henkiin kun verta oli kaikkialla ja hirveä määrä epämääräistä roinaa tuli ulos (oiskohan kalvot ja istukka? tuskin sieltä vauvan lisäksi sen kummempaa tuli vaikka ne asiaan perehtymättömästä joltain sisäelimiltä näyttäisikin!). Tärkeintä kuitenkin että tuli terve kympin lapsi!

Taidanpa minäkin mennä nukkumaan, poika on nukkunut jo monta tuntia.

Pidän peukut pystyssä, että huomenna saadaan taas kuulla uusista vauvoista!

Olipa lohduttavaa lukea, että meitä " kärsimättömiä supistelijoita" on jo useampi. Itsellä meni taas viime yö harakoille, kun yhden aikaan alkoi supistelut ja kahdeksan aikaan aamulla sitten loppuivat TAAS! (tuon taas sanan voisi alleviivata) Mikä kumma siinä on että menee useampi päivä synnärille lähtöön?! Supparit kipeitä ja tulee suht säännöllisesti ja sitten kuitenkin loppuvat ihan yks kaks. Olo on kamalan väsy, kun yöt saa kukkua ja olo tukala. Ei paljon naurata siinä sitten hoitaa esikoista (1v5kk). Onneksi mies jäi nyt 2 viikon lomalle.. Kiitos luojalle siitä..

Sitä tässä pohdin, että kuinka kauan tällainen alkaa synnytys-ei ala synnytys voi kestää? Tai annetaan kestää? Esim Monkeyllahan oli paikat jo hyvää vauhtia auki, niin mietin, että missä vaiheessa antavat vähän vauhtia (tipalla tai kalvot puhkasemalla), jos pitempään jatkuu eikä mitään tapahdu? Mutta syvästi toivon, että Monkey olet jo synnärillä!!

Taidan lähteä kiusaamaan itseäni löylyihin. Ja jos ei suppareihin anna vauhtia, niin toivottavasti rentouttaisi ens yön unet.

Toivossa on hyvä elää...

AIHA rv 39+2

Siis tosi itkuinen olo, kun sf mitta jo 40 cm. Mihin asti tää mahakin voi kasvaa. Neuvolaan ei enää tarvii mennä ja Jorviin pitäis varata yliaikaiskontrolliin aika. Mä varmaan rukoilen siellä polvillani, ett käynnistäisivät heti, kun maha on niin kipee kokoajan. Vauvan sykkeet oli 170, joten sillä menee lujaa;=(

Ahdinko syvenee, kun niin monella supistuksia ym. tuntemuksia! Kiitos Lautasalo mun muistamisesta.

Pinja rv 40+6

[color=purple]Joko [b]caddie[/b] pääsi lähtemään synnärille? Tsemppiä!

Mä otin tuossa pienet unet ja sillä välin supistuksia tuli n. puolen tunnin välein. Vatsa ollut sen verran sekasin, että koko ajan saa rampata vessassa, mutta sitten ei kuitenkaan joka kerta ees tuu mitään. Neuvolastakin pitäs varaa tänään uusi aika, kun sen perjantaisen ajan peruin sen meijän Hyvinkään sairaala sight seeing takia. Tulis nyt vaan näitä supistuksia, niin ei tarttis tuonne neuvolaankaan enää raahautua... *BLÄÄH*

Voimia kaikille!

-Monkey-

[color=purple]mutta sitten supistukset taas loppuivat :(. Neljästä asti oon valvonu, kun särki selkää tunnin verran ihan hirveesti. Viiden jälkeen alkoi supistukset, joita tulikin sitten kymmenen minuutin välein aina tuonne vähän yli seiskaan. Oltiin miehen kanssa sovittu, että kasiin asti ootellaan ja katsellaan. No, mies lähti nyt töihin ja mä jäin tänne ilman supistuksia *harmittaa*. Selkää särkee edelleen, mutta supistukset tipotiessään. Olin jo niin varma, että nyt päästäis lähtee... Katsellaan, nyt kuinka tää tästä edistyy...

-Monkey ja mosse rv. 39+5-

Tänään siis päästiin kotiin. Vauva on aivan ihana ja helppo. Esikoinen on vaan vähän mustis. Heti kun alan imettää vauvaa haluaa neiti leipää tai jotain muuta mikä vaatis äidin huomion. Kissakin vaati heti osansa huomiosta kaatamalla kukkamaljakon subbarin päälle.

Laitanpa vähän synnytyskertomusta. Eli siis silloin lauantaina alkoi supistella lupaavaasti ja meinasin vielä että menen kuitenkin nukkumaan. Yöllä heräsin kahdelta vessaan ja kirosin jo kun ei supistellut ollenkaan. Reilun tunnin vielä nukuin ja sitten tulikin niin kova supistus että oli pakko nousta. Vessassa meni sitten vedet ja supistukset tuli niin kovina että soitin sairaalaan. Kotoolta lähdettiin vartin vaille 4. Matkalla supisteli tosi kipeästi ja kaksi kertaa piti pysäyttää auto kun mun oli pakko oksentaa. Esikoinen jätettiin matkalla hoitoon ja sairaalassa oltiin puoli 5. Kätilö meinas laittaa käyrälle mut onneks teki sisätutkimuksen ensin, olin jo 6cm auki. Salissa oltiin viideltä ja 05:34 oli tyttö syntynyt. Ponnistusvaihe kesti 3 minuuttia ja toisella ponnistuksella oli koko tyttö ulkona. Eli aikas nopeeta touhua oli sitten kun alkoi tapahtua.

Pikkuinen oli siis 49cm ja 3290g, pipo 35cm. Nyt sitten taas totutellaan vauva-arkeen.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja ihan mielettömästi jaksamisia vielä yhdessä koossa oleville.

Kati ja tytöt 2vrk ja 3v

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat