Seuraa 

huomenet kaikille!

Sivut

Kommentit (23)

KESTOVAIPOISTA: varattuna on seka harsoja, tayttovaippoja, AIO, kuoria, varmaan kaikkea mita voi vaan kuvitella. Niista loytaa varmaankin sitten sen mieluisimman. Olen ihan hurahtanut noihin vaippoihin.. :-)

Taalla olo ok, yolla pissattaa monta kertaa ja hiivatulehdusta tai jotakin vastaavaa pukkaa paalle. Ei kiva. Mutta silti nautin tasta kasvavasta vatsasta, on se vaan niin ihana.

Lullaby80 rv27+2

[color=red]Sitä olisi maanantai ja miehenkin talviloma oli ja meni :/ Nyt pitäisi sitten taas yksikseen keksiä kotona jotain pientä puuhasteltavaa... Paljon ei kyllä ole lupa tehdä, mutta jotain sentään...

Viime viikolla saatiin niin paljon täällä kotona hommia valmiiksi että on niin kiva mieli. Vihdoin oikeanlaiset tapetit olkkarissa, tytön huoneeseen mieleiset verhot, uusi kirjahylly etc. Kyllä täällä nyt kelpaa ollakin :)

Perjantaina mulla oli taas lääkäri noiden supistelujeni vuoksi ja sairasloma jatkuu. Taas kaksi viikkoa ja sitten uusi kontrolli. Lekuri sanoi suoraan ettei musta enään töihin ole, mutta silti kirjoittaa sairaslomaa kaksi viikkoa kerrallaan. On jotenkin henkisesti raskasta tälläinen... Kuitenkin olen tunnollinen työntekijä aina ollut ja nyt tuntuu kuin huijaisin työnantajaa kissa-hiiri meiningillä... tulee töihin, ei tule töihin. tulee... Vaikka kerroin pomolle mitä lääkäri sanoi ja hän käski olla huoletta ja yrittää nauttia raskaudesta. Silti sitä miettii että mitä muut sanoo jne.. En tiedä onko teillä muilla sairaslomalaisilla millaisia tunnelmia?

Viime yönä heräsin yllättäen aivan tautiseen kipuun. Vihloi ja veti niin vietävästi tuosta oikean nivusen kohdalta, vedet vain valui silmistä ja oli mieskin pakko herättää kun niin pelotti. Siinä sitten aikamme ihmeteltiin mitä se vois olla??? Helpotti kuitenkin ja sainkin taas nukutuksi, mutta jäi mietityttämään... Toivottavasti oli yksittäistapaus!

[b]Saar@[/b] kyseli siitä lapsivakuutuksesta, me ei olla otettu vielä, mutta taitaa olla viimeiset hetket käsillä jos sen meinaa hankkia. Tarkoitus oli viime viikolla hoitaa asia eteenpäin, mutta tää kodinremppa vei kaiken ajan ja muistin :)

Äitiyspakkauspaperit vein heti, kun ne neuvolasta sain, eli kk sitten. Otan rahana, en pakkauksena tällä kertaa. Vaan mitään päätöksiä en ole vielä saanut.... Hiukan hidasta täällä länsi-vantaalla :/

Ulkona näyttää ilma tosi kauniilta, vaikka taitaakin olla aika kylmä. Jospa sitä yrittäisi kuitenkin pienen kävelylenkin lähteä tekemään, hiukan mieli virkistyisi :)

Mukavaa päivää taas vain kaikille :)

Helmis ja Onsku 26+3[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=blue] joku jumituttaa mun konetta :(

tiedä sitten johtuuko vauvan sivuista vai onko viko omassa koneessa...

pyykin pesukonekin meni eilen tilttiin...pesin miehen työvaatteet ja taskussa oli iso kasa ruuveja :( nyt ei saa pestä pyykkiä ennen kuin mies on tsekannut .(höh)

olin siis la-su päivät tuolla kirppiksellä myymässä romuja, ja oli taas sen verran rankkaa että sieltä kun tulin kotiin ja hoidin päivän pulkkaan 21.00 asti. olin valmista tavaraa nukkumaan.

Eilen illalla jaksoin käydä lukemassa pari viestiä viikonlopun pinosta ja sit meinasin nukahtaa koneelle...eli en oo kerennyt sitäkään vielä lukemaan

tässä linkki siihen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6740229&p=3&tmode=1&smode=1

perjantai iltana kun kantelin noita laatikoita autoon alkokin sitten supistamaan ikävästi :( ja pelkäsin että autoa purettaessa kävis samalla tavalla...no onnex ei sitten (kun kannoin ne tooosi rauhallisesti)

asukki alkanut potkunyrkkeilyn nyt aina jos menen esim kontilleni lattialle...tai istumaan ns. jalkojen päälle...

nyt käyn lukemassa sen viikonlopunpinon ja tuun sit takas

krisse, tytöt ja Aurora/Allu rv27+2

Täällä etelässä aurinko paistaa niin lämpimästi. Mielikin nousee samaa tahtia lämpömittarin kanssa :) Vaikkei se niin ole matalalla ollutkaan.

Mulle selvisi tänään, että oleilen pääasiassa kotona sitten loppukevään. Kiva juttu, vaikka aluksi hirvittikin. Nyt alkaa tuntua mukavalta, kun masussa on jo kokoa ja kotona paaaljon hommailtavaa. Ihana ollakin kotosalla, kun on syksy mennyt ihan kokonaan harjoitteluissa. Osan olin muualla paikkakunnallakin, eikä se ole kovin kivaa. Nyt pääteemanani on kirjoitella tehtäviä koneella ja sitten toukokuun alussa käydä muutama päivä koulussa. Pari tenttiäkin on vielä, mutta ne onkin sitten koulutukseni vihoviimeiset! Eli nekään ei paina.. :)

Viikonloppu meni touhuiluissa. Järjestettiin paikkoja järkevimmiksi kotona noin kesää ajatellen. Käytiin ostoksilla noin sisustusmielessä ja sitten oltiin vaan. Ihana välillä niinkin, kun mies on aika paljon ollut viime aikoina ylitöissä. Touhuista jouhtuen (kai) mulle tuli pari ikävää supistustakin.. Lepäilin, eikä lisää tullut. Just lääkärineuvolassa pääsin sanomaan, ettei supistuksia oo ollu. Höh. No, toivottavasti ei ilmaannu isompia enää, saanhan mä tässä lähinnä kotona olla muutenkin.

Vakuutusgallupiin: Ei olla ajateltu ottaa vakuutusta ennen syntymää. Sitten kyllä kun piipero on jo sylissä. Kaikki vakuutukset on tällä hetkellä Tapiolasta ja sieltä sitten sekin, kun on ajankohtaista.

Äippäpakettia odottelen. Vein paprut 1.3. ja täällä tunnetusti kestää.. Tai ainakin oon kuullut joidenkin kommentoivan aiemmin, että Espoossa voi kestää jopa 8 viikkoa, kunnes pakkauksen saa noutaa..

Mulla olisi toiveissa 100x mielummin se 05 pakkaus. Taitaa tulla kuitenkin uusi noilla käsittelyajoilla..

Onko täällä kellään kokemusta, kuinka kauan on täällä kestänyt??

Mutta nyt täytyy alkaa touhuilla muutakin!

Iloista ja aurinkoista päivää kertuille kaikkialle,

toivoo Alide 25+3

Ensiksikin vakuutuksista. Me haettiin tälle kolmannelle Fenniasta. Meillä on 2 ekallekin on otettu joten toki tulevallekin. Itse en uskalla jättää mitään sattuman varaan ja täällä tuo kunnallinen puoli on niin heikoilla jäillä joten lapsilleni haluan vain parasta :)

Ä.pakkaushakemusken tai rahana laitan minäkin vasta 2 kk ennen la:aa. Ei ole jakanut olla kovin aktiivinen tän asian suhteen, hassua kyllä...

Omaa napaa: Me tultiin eilen miehen kanssa Roomasta. Oli aivan ihana loma ja todella ihanaa oli kuherrella kaksin mihin aikaan tahtoi. Ei tarvinnu miettiä pväuniaikaa tmv. Kummasti tuollainen 4 pvän irtiotto arjesta sai kyllä rakkauden taas kukoistamaan arjenkin keskelle ♥

Pallero potkii mennen tullen edelleen pitkin pvää ja nyt alkaa olee ihan alien tuntua vatsanulkopuolellakin kun ulkopuolisetkin saattaa huomata masun liikehdinnän ja alkavat hymyilemään hyväskyvästi ja ihastelevasti masuani ;DDD

Rooman matkan tuliaiseksi sitte sain kuumeen -> nyt 38,7 joten menen päikkäreille kuopuksen kanssa. Esikoinen menee pihalle kaverinsa kanssa leikkimään. Mutta pidemmittä löpinöittä siis nukkumaan ;)

Marieela kera Palleron 26+1

Vastaan ensin näihin kyselyihin, että muistan

- me päätettiin ottaa vakuutus vauvalle ja kilpialutettiin sitten noita yhtiöitä. Kun samalla sitten muutettiin kaikki vakuutukset muualle, niin Pohjolasta saatiin paras tarjous

- joku kyseli äitiyspakkauksesta, eli vielä en ole hakemusta laittanut, mutta ajattelin tällä viikolla hoitaa sen. Molemmissa pakkauksissa on omat hyvät ja huonot puolet, niin on sitten ihan sama kumpi paketti tulee.

- vaunujen ostosta. Ollaan päätetty ostaa uudet vaunut. Päädyttiin Brion Noviin. Ne oli tukevimmat ja menevät kovan kopan kanssa pienempään tilaan kuin esim Emmaljungat. ja muutenkin ne oli ominaisuuksiltaan sellaiset mitä me tarvitaan.

- sitten vielä neuvolan tädin kommenteista painon nousuun. Eli mulle on sattunut kiltti neuvolan täti, kuka ei stressaa niin kovin mistään. Eli ei ole niuho. itse aina kauhistelen tuota painon nousua (tähän mennessä tullut jo 10kg =( ), niin täti vain toetaa, että älä hätäile. Kun paino nousee koko ajan tasaseen tahtiin, niin silloin ei hätää. Tietysti se aina myös sanoo, että onhan se suurempi painomäärä aina vaikeampi ottaa pois, mutta ei kuitenkaan stressaa siitä.

Huvittaa muuten tuo painon nousu yleensä keskusteluissa. Ennen raskautta kaikki kertoi, että sitten raskauden aikana ei kannata tarkkailla painon nousu vaan nauttia vaan raskaudesta. Mutta nyt kun olen raskaana, niin johan tulee joka suunnasta kommenttia, että älä lihota itseäsi...

Onko teillä muilla tällaisia kavereita, sukulaisia ym ketkä osaavat kertoa teille, mikä teille on parasta ja miten juuri sinun tulee tehdä ja olla? Olen usein niin pinna tiukalla, kun muut " tietävät paremmin" mikä on minulle paras vaihtoehto. Varmaan tulee sitten kasvatusohjeetkin valmiina, ettei itse tarvitse miettiä mitään... Aaargh! Minulle kerrottiin myös mitkä vaunut on parhaimmat, mitä muita pitää/ei pidä missään nimessä ostaa ja sitten kun vielä päätin, etten ota alkoholia raskauden aikana (kun en siitä muutenkaan välitä) niin johan olen kummallinen

=(. Onko muilla samoja kokemuksia ja onko hyviä vinekkjä mitä näille " kaikki tietäville" voisi sanoa, kun en halua pahoitta kenenkään mieltä? Anteeksi tilitys, mutta kun aina joskus ärsyttää...

Mutta tässä juttua taas hetkeksi. =)

Nyyti - 78, rv 29+3

Aurinko paistaa taas ihanasti. Yöllä oli hiukan satnu lunta täällä lounaassa, sais sulaa pian pois että pääsis kevät kunnolla käyntiin!

Mulla senkun pisuvaivat jatkuu :( Viljelyssä ei löytyny mitään tulehdusta, leukkarit hiukan koholla...Eilen join karpalomehua paljon ja samaa oon koittanut tänään. Lisäksi sain vinkin että teen joukkoon kun laittaa 0,5tl soodaa ja ripauksen suolaa, auttaa virtsavaivoihin. Sitäkin tuli jo kokeiltua mut vielä ei oo tuloksia tullu. Inhottavaa vaan kun koko ajan tuntuu että ois pissahätä ja sit kirvelee. Oireetkin vaihtelee välillä niin et niitä ei ole ollenkaan ja taas päivän päästä ne palaa! Alkaa kyllä harmittamaan tää jo...

Huomenna on neuvolalääkäri ja mua jostain syystä pelottaa mennä sinne!! Jos kohdunsuulla on tapahtunu muutoksia tms. Mä en tajua miten ikinä sit selviäisin täällä kotona kun on toi reilu 1-vuotiaskin joka ei vielä kävele?! Ja kotitöitä tuntuu piisaavan. Sit on tytön nostelut yms. Oon huomannut et alkaa tuntuu aika raskaalta, helpottas kyllä ku lähtis ite kävelemään. Mies imuroi tänään ennen ku lähti töihin (sillä on iltavuoroa tää vko) ja mä ajattelin pestä lattiat kun saan neidin päikkäreille. Loppupäivän sit aattelin vaan laiskotella ja ottaa rennosti. Toivottavasti siellä alapäässä nyt ois kaikki ok ja sais jatkaa normaalia elämää. Mulla ei kyllä kauheesti ole supistuksia ollut, kivuttomia aina joskus välillä mut ne menee kyllä nopeesti ohi.

Joku puhui niistä nivusen yläpuolella olevista kivuista, mulla on ollu niitä myös. Tuntuu välillä kuin suonta vetäis mut ilmeisesti ne on vaan kohdunkannatinkipuja, tuntuu kyllä aika ilkeiltä mut johtuu kait siitä kun masu nyt kasvaa vauhdilla :)

nyt pitää mennä ton ipanan kanssa touhuamaan ennen kun täysin hermostuu!

Queen rv29+3 ja neiti 1v2kk

ykköseltä klo 19.05 kattoa Prisma-ohjelma elämästä ennen syntymää! Tänään tulee eka osa ja myöhemmin toinen. Musta se vaikuttaa ainakin mielenkiintoiselta.

Alide ja Tiiti 25+3

vastauksista.Taidanpa käydä tänään vakuutusmyyjän juttusilla...ajattelin myös vielä kanssa vähän aikaa odottaa ennenkuin vien se ä-pakkaus " tilauksen" , josko vaikka saisi sen uudemman version.Mulla on ollut kanssa noita kipuiluja yöllä, mutta kun pitää tyynyä tai peittoa jalan/mahan alla niin ettei se maha " roiku" kun kyljelleen nukkuu, niin se on vähentänyt huommattavasti kipuja.

Itse ostin emmaljungan vaunut ja totesin ne ainakin kaupassa kokeiltuna parhaaksi(saa sitten nähdä kuinka käy tosikäytössä) ovat kevyet, näpsäkät, tosin aika isot, eli ei mahdu meiän pieneen tavaratilaan toi koppaosio, mutta isoja taitaa olla ne muutkin kopat.Niitä emma ja bora vaunuja läksin hakemaan kun olivat paljon edullisemmat, mutta kun kerran kokeilin emmaljungia, niin olin myyty;)

Kestovaippalijoiksi aikovilta olisin vielä kysäissyt, että millä olette aikoneet pärjätä, eli aijotteko harsoilla,taskuvaipoilla, sisävaipoilla...?skaala on niin laaja, että olisi kiva saada vinkkejä mikä vastasyntyneellä kätevin.

Krisse79: mulla kans jumittaa kones juuri tällä vauvalehden sivuilla. On tosi ärsyttävää! Joten kait se johtuu näistä sivuista!

Lilli81 29+3 (viimeks lipsahti yks päivä liikaa)

saar@: olisin tehnyt pikagallupin:

kuinka moni on ottanut vakuutuksen lapselleen, ja mistä vakuutusyhtiöstä?

joko olette laittaneet ä-pakkauksen hakuun?

Me laitettiin kans vauvavakuutusvaraus hakuun silloin joskus tammikuulla. Viime viikolla tosiaan tuli sitten siitä vastaus,ettei me saada sitä kun mulla on liian suuri riski ennenaikaiseen synnytykseen ja täten liian suuriin sairaalakustannuksiin. Voidaan hakea vakuutusta uudestaan kun vauva täytää 2kk. Pitää sitten yrittää! Vakuutusyhtiö oli Tapiola.

Mä olen laittanut äp-paketin hakuun 5 viikkoo sitten. (tällä viikolla tulee 6 viikkoo) Viime viikon perjantaina ne oli lähettänyt tilauksen äp-paketista. Tulee kuulemma 2 viikon päästä siitä kun se tialus on laitettu. Eli mä saan sen sitten tän kuun lopussa joskus. Eli sit on menny jotain 7 viikkoo siitä kun postitin paprut.

Mariadee: Mekin käytiin lauantaina katselemassa vaaville menopeliä. Löydettiin mieluiset. Teutonian Prestige kombivaunut. Värinä sellainen vihreänsävy jossa on ohuet oranssit tereet. Vielä ei tilattu niitä kun ne kuulemma saa aika nopsaan. Kestää max 2viikkoo.Mutta voi myös saada 2 päivässä. Alla olevasta osoitteesta voi käydä kurkkaas.

http://www.teutonia.fi/koncept.htm

Samalla katsastettiin myös istuimia autoon. Sielä oli yks ihan ehdottomasti yli muiden. Mutta me ei vielä tiedetä riittääkö meidän auton turvavyöt vai pitääkö ne vaihdattaa. Ei viittis millään tinkiä turvallisuudesta aioastaan sen takia ettei vyöt riitä. Ollaan menossa joku päivä sovittaan sitä istuinta vielä autoon,että onko tosiaan niin ettei vyöt riitä. Sitten pitäis soitella merkkiliikkeeseen ja kysyä että paljonko maksaa turvavyön vaihtaminen. autoliitosta ne ainakin meinasi ettei se maksais mitään hirveitä.Alla olevasta osoitteesta saa tietoa siitä istuimesta mitä me mietittiin.(jos joku haluu katsastaa)

http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm

Tein muuten mielenkiintoisen huomion lauantaina. Sama istuin mikä oli lastentarvikeliikkeessa 135? maksoi Citymarketissa 159?. Olis luullu,että se on toisin päin,mutta eipäs ollutkaan.

Oma masu: vaavi on ollut koko viikonlopun tosi hiljainen. Mä ehdin jo hätääntyä kun ei mitään liikettä ollut tuntunut. Mutta kyllä se tänään aamulla vähän sielä liikkui. Mutta edelleen tosi vähän. Mutta kait se oli normaalia,että liikkeet vähenee näillä viikoilla.

Viikonloppu on mennyt niin nopeasti ettei ole edes kerennyt koneelle. Vaikka ei mitään erikoista ole tehnytkään. Lauantaina oltiin kaupungilla ostoksilla. Löysin tulokkaalle Snoopy-lierihatun alesta. Maksoi huikeet

0.50?, lähtöhinta oli 4.90?. Sitten ostin nallepuh puuvillaa vaaville lakanoihin 50% alella. Aivan ihanaa kangasta. Ostin myös samalla tyynyliinakangasta 1?/metri. Saa sitten urakalla ommella. Ihanaa. Appiukko muuten kans sanoi,että se vois tehdä meille hoitopöydäntason kun sillä on ylimääräistä aikaa. (eläkeläinen) no kyllä se meille sopii,kun tuntuu,että ne on ihan riistohintaisia.

Eilen sitten piipahdettiin kirpparilla pitkästä aikaa. SPR:ssä olis ollut vaikka kuinka paljon vaaville vaatteita ja toppahaalareita. Suurinosa oli ihan käyttämättömiä.Hintaa ei paljon mitään. En sitten kuitenkaan viittinyt ostaa,kun meillä on jo jonkin verran vaatteita. Ja haalareitakin on jo kaks kappaletta ja sitten tulee vielä se äp-paketinhaalari päälle. En ostanut sieltä sitten mitään. Seuraavalla kirpparilla oli sitten vaikka mitä. Ostin uutta lastenkangasta aivan sika halvalla. Aion tehdä siitä makkariin verhot tai sitten taas Ylläri,ylläri pussilakanat. Sitten ostin kaikkea ompeluun liittyvää materiaalia. Kuten rypytysnauhaa,kanttinauhaa,lankoja jne. olivat todella paljon halvempia kuin kaupassa. Niitä on aina hyvä olla kotona,kun ei ikinä tiedä milloin tulee inspis alkaa tekeen jotain. Ai niin ja sitten vielä ostin valmiiksi virkattuja lauppuja mistä saa vaaville pikkupeiton. niitä oli 80 kpl ja maksoi 2?. Mä en tolla hintaa viitti edes itse alkaa virkkaa,mitään ruutuja. Nyt pitää vaan virkata ne yhdeksi,että saa vaunupeiton.

Nyt lopetan tän romaanin,että joku jaksaa lukeakin.

Lilli81 29+4

olenkin ollut pitkän aikaa poissa koneelta enkä ole pääsyt moneen aikaan lukemaan viestejänne. olisin tehnyt pikagallupin:

kuinka moni on ottanut vakuutuksen lapselleen, ja mistä vakuutusyhtiöstä?

joko olette laittaneet ä-pakkauksen hakuun?

kiitos.

saar@ rv 26+5

Vihdoin tuli nukuttua kunnon yöunet! No, sen toteuttamiseksi mies nukkui vuodesohvalla ja minä tytön kanssa sängyssä. Jos tänään sitten palattaisiin normaaliin järjestykseen. Ehkä kunnon unien jälkeen jaksaa sitten taas sen rumban, jos on alkaakseen...

Ulkona tuntuu olevan mukava ilma, joten ulos ollaan kohta suuntaamassa. Odottelen vain kaverilta viestiä, josko osuttaisiin samaan aikaan ulos ja samaan paikkaan. Olisi tytölläkin seuraa. Kovasti ovat monet huolissaan siitä, että esikoinen / ainoa lapsi saa tavat muita samanikäisiä että olisi seuraa. No ulkona se nyt tuntuu olevan melkein se ja sama onko siellä muitakin lapsia. Meidän tyttö ainakin vielä toistaiseksi touhuaa omiaan. No, jos kesä sitten muuttaisi tilannetta. Ja tietysti kasvava pikkusisko (tai veli) : )

Vauvalle otettiin vakuutus Fenniasta, samoin kuin esikoisellekin. Kaikki vakuutukset on siellä. Vakuutusta ei ole vielä tarvittu, mutta jos jotain todella vakavaa sattuu, niin ei mene meidän talous sitten lopullisesti sekaisin.

Äitiyspakkaus tuli pari viikkoa sitten. Pienimmät vaatteet jo odottaa kaapissa, että jaksan ruveta ne pesemään. Laitoin pesemättöminä kaappiin, että jos jotain sattuu, niin on miehellä helppo homma vaatteet löytää. Ja jos jotain sattuu, niin ehtii se mieskin ne pesemään, ja varmaan itsekin ennenkuin niitä tarvitsee.

Liikuntana on tällä hetkellä ulkoilu esikoisen kanssa. Ennen raskautta pyöräilin silloin tällöin ja jos emme olisi vauvatilausta laittaneet menemään, luultavasti olisin aloittanut vanhan rakkaan harrastukseni, ratsastuksen.

Niin ja joskus ennenmuinoin kysyttiin ruokavaliosta. Tervettä maalaisjärkeä mukaellen olen syönyt samaa ruokaa kuin ennen raskautta, tosin diabeteksen vuoksi kevennettynä. On maistunut niin fetat, mozzarellat, briet kuin homejuustot ja tuorejuustot sun muut. En tosin ihan samoja määriä ole niitä syönyt, mutta kuitenkin. Kun tuo esikoinen on ihan normaali lapsi, niin jatkan samaa harkittua linjaa.

Esikoinen on kinunnut syliin, joten taitaa olla aika ruveta pukemishommiin ja ulkoilemaan.

Jamesiina ja MasuVauveli rv. 29+3

G: onko tullut uusia mielitekoja,mitä on ihan pakko saada? Jos on niin mitä? Onko mitään kummallista?

Mulla on viikonlopun aikana tullut sellainen ihan pakko saada mieliteko. Porkkanaraastetta,missä on ananasta ja omenaa,jos mahdollista niin hedelmäkoktail. Eikä mitenkään vähää sitä ole syönyt. Yhteen annokseen menee puolikiloa porkkanoita, 2purkkia ananasta, 1 iso omena, ja se mahdollinen hedelmäkoktailpurkki. Mies eilen kysyi,että aionko sen kaiken syödä. No arvatkaa vaan. Kaikki meni yhdessä hujauksessa. Niin sanottuna jälkkärinä, oltiin just syöty.

Ihmeellinen tämä raskaana olevan mieli :)

Lilli81 taas

Vastailenpa noihin gallupeihin. VAKUUTUS: käytiin tammikuussa Tapiolassa tekemässä vauvavakuutusvaraus kun muutenkin siirrettiin kaikki vakuutukset sinne. Mitään ei ole vielä kuulunut ja soitinkin pari viikkoa sitten siitä ja sanoivat, että nyt on niin paljon vauvoja tulossa, että heillä on ruuhkaa, mutta kyllä se sieltä sitten tulee. Toivottavasti ei hylsynä! Muuten jo ollu kauheaa vaivaa vakuutusten siirtämisen kanssa kun vanha yhtiö (If) lähettelee kaikennäköisiä uhkailuja, että laittavat ulosottoon maksut vaikka kaikki vakuutukset on irtisanottu jo aikaa sitten.

VAUNUT: tilattiin HobbyHallista ABC:n vaunut, kun täytyy miettiä hieman tuota budjettia ja sieltä kun sai halvalla ja osamaksulla. Siellä ne on kotona kanakopissa peitettynä ettei kenellekään tuu haluja murtautua sinne.

Ä-PAKKAUS: Kelan paperit on osittain täytetty, mutta täytyy odottaa ensi viikonloppuun niin voin katsoa palkkakuiteista tuloja. Mutta pian ne haluaisin postittaa. Tarviiko Kelaan muuten laittaa kopioita palkkakuiteista, kun oon ollu sekä työtön että tehnyt sijaisuuksia? Oletteko tietoisia että omaa käsittelyä pystyy seuraamaan netissä jos on jonkun pankin nettitunnukset joilla voi itsensä tunnistaa siellä. Eli etusivulta linkkiin Asiointi ja sieltä varmaan kaikki löytää itse eteenpäin. Sieltä näkee koska paperit on menny perille ja onko asia käsittelyssä vai kenties saanut jo jonkinlaisen päätöksen. Myös tulevat maksupäivät näkee sieltä.

VAATTEET: muutama body ollaan ostettu itse ja kaverilta pitäisi saada kassillinen vaatteita. Kunhan nyt saadaan kotiin Epun kaappi jota ollaan äidin kanssa entisöity ja huomenna se saadaan kasattua ja tuotua kotiin. Sitten onkin pinnasängyn vuoro... Eilen yhdessä äidin kanssa väsättiin tilkkutäkkiä Epulle. Eipä ole äiti tainnut ennen näin paljoa hössöttää, kun aiemmat lapsenlapset ovat veljien lapsia. Nyt kun oma tytär on raskaana niin se on vauhdissa. Onneksi vielä on hermot kestäneet.

Nyt täytyy mennä syömään kun Eppu kovasti muksii ja nälkä kurnii!

Venla82 ja Eppu 25+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat