Seuraa 

Tässäpä meidän pinomme.

Sivut

Kommentit (39)

Huomenta vaan täältäkin. Pikkaisen näyttäisi ilma paremmalta kuin eilen mutta yön aikana on tullut lunta aivan älyttömästi. Näyttää taas kuin olisi keskitalvea vaikka niin keväiseltä jo näytti viime viikolla.

Minäkin katselin viikonloppuna jo hameita mutta en minäkään vielä sortunut ostamaan. Ainaki alkuun ajattelin ostaa ihan tavallisen malliston hameita, koska nyt muodissa olevat hameet ovat siitä kivan mallisia että sopivat ainakin alkuun vauvamasullekin. Ne salsa-hameet ovat aivat ihania. :) Ja osassa kun on vyötärön kohta tehty sopivasti trikoosta, niin varmasti on ok alkuun kasvavalle masullekin. Ostaa vaan hieman normaalia kokoa suuremman.

Tänä aamuna kun heräsin, niin pitkästä aikaa oli sellainen etova olo. Pari lasillista tuoremehua ja kummasti jo olo helpottui. Ja väsymys on vaivana edelleen. Toivottavasti pian menisi ohi, kun mullakin sitä saamattomuutta on havaittavissa välillä aivan liikaa.

Mutta nyt työn askareisiin. Mukavaa alkanutta viikkoa!

T: Anmari rv 13+2

Stenvallille kovasti paljon voimia ja positiivista mieltä!!!! Tuollainen jatkuvassa epätietoisuudessa eläminen on kyllä varmasti todella raskasta ja kuluttavaa, toivotaan että kaikki kääntyisi parhain päin mahd. pian ja saisit kunnolla nauttia raskaudestasi. Vauveli kuitenkin on jaksanut kasvaa - hyvä juttu!!

Skorpionille paljon onnitteluja!! =)

Joku mainitsi nuo mammasukkikset, ite olen sellaiset jo ostanut kun alkoi tuo vatsa kasvaa ja tavalliset sukkikset tuntui ahdistavan. En sitten tiedä ovatko nämä sen ihmeellisemmät, jossain kohtaa tuntuvat ihan hyviltä ja jos valuvat tms. niin ahdistavat :/ No, toivotaan, että kevät tulee nopeasti ja voi heittää sukkikset nurkkaan kokonaan :)

Aika monella tuntuu olevan ultra tällä viikolla, ylihuomenna olisi meidän vuoro - jännää! Tietääkö muuten joku tuntuvatko liikkeet aikaisemmin kun on kyse kaksosista?? Itse en ole vielä mitään huomanut, mutta olenkin ensisynnyttäjä eli en kauheasti ole edes niitä vielä yrittänyt bongaillakaan.

Jaaha, täytyy varmaan mennä herättelemään ukkoa päiväuniltaan imurointihommiin, kun vieraita tulossa jonkin ajan päästä :)

Mukavaa viikonalkua kaikille keijuille!!

:) elaine + papu ja ässä rv 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poitsu päikkäreillä, ruoka uunissa, pyykit koneessa ja nyt aikaa kirjoitella.

Alushousuista on ollut juttua. Viime raskaudessa käytin samoja alushousuja kuin ennen raskauttakin. En osaa tavallisia alushousuja käyttää, ainoastaan string mallisia. Saas nähdä pärjäänkö sellaisilla koko raskaus ajan. Mahan yli tulevia alushousuja en voi edes kuvitella laittavani päälle.

Äitiysvaatteista. Oon kaksi mammapaitaa ostanut ja muuten käytän samoja paitoja kuin ennen raskautta. Mulla on vaan yhdet mammahousut (omat menee onneks vielä jalkaan), mutta niitä pitäis lisää ostaa. En vaan oo kivoja löytänyt. Mulle ei se mahan yli tuleva malli istu yhtään, niissä tulee tosi ahdistunut olo. Ostin poitsua odottaessa mammahaalarit ja käytin niitä tasan kerran, eivät olleet mun makuun. Mahaa ei vielä huomaa juurikaan.

Supistuksista: mulla on niitä myös ilmaantunut. Mietin tossa juuri että ei kai ne vaan ole vakavia. Ovat kyllä täysin kivuttomia. Poitsun kanssa ei ollut minkään näköisiä supistuksia vasta kun viikko ennen syntymää.

Jotain muutakin piti kirjoittaa mutta en muista mitä.

Nyt meen hetkeks lepäämään.

Öttis, poitsu & masutoukka rv 16+5

olette kertakaikkiaan ihania.. Kyllä se niin on, että mielen purkaminen auttaa, kun siihen saa vielä niin ihanan lämpöisiä vastauksi kuin teiltä saa.. Kiitos syyskeijujen äidit :)

Seirana; hyvä vinkki se veden juominen. Teen niin, mullakin on joskus nuorempana ollut pissatulehduksia ja sillon muistankin, että vedenjuontia suositeltiin. Ja se tosiaan huuhtelee rakkoa, joten ainkaan sinnepäin ei menisi pöpöt ja sieltä karkaisi vielä pahemmille reiteille. Kiitos vinkistä!

Neronja; ai, sieltä tekaysta voi kysellä, sinne siis heti täältä.. On vielä aikaa muotoilla kysymystä ennen csi:n leffaa. Hyvä vinkki, katsotaan minkä tuomion ne antaa. Ja homeopatia ajatus laitettu hatun alle hautumaan, tutustunpa heti siihenkin asiaan.

Nyt jo vähän paremmalla mielellä, mutta kyynel edelleen silmissä oleva Stenval 14+6

Ensinnäkin Skorpionille onnittelut avioitumisen johdosta!

Stenvallille kovasti tsemppiä ja jaksamista!!! Toivottavasti kaikki menisi riskeistä huolimatta hyvin!!!! Onneksi vauvelilla on ainakin tällä hetkellä kaikki kunnossa ja hyvin on kasvanut. Olikos siihen joku selitys, mistä se veri on kohtuun tullut? Aika monillakin on hematooma, mutta onko tämä sinun juttusi eri kuin se?

Itse kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, kun usko meinaa aina loppua, kun ei niitä liikkeitä ole tuntunut varmaan pariin viikkoon. Hienostihan ne sydänäänet kuului. Syke vaihteli välillä 157-170 ja välillä vauveli meni doppleria karkuun. Nyt nuo äänet kuului jo tosi ylhäältä, ihan navan alapuolelta kuului kaikista selvimmin. Jospa tässä taas viikon pärjäis. Ensi viikon tiistaina onkin taas jo neuvola-aika ja sekin varattiin oikeastaan vaan sen takia, että saa taas kuunnella sydänäänet. Voi minua epäuskoista... No, onneksi liikkeet kohta jo varmasti tuntuu säännöllisesti, niin saa sitten aina mielenrauhan.

Mut nyt lapsia ruokkimaan. Ja täytyy nyt lähitunteina itekin tankata, kun joudun sen sokerirasituksen takia paastoamaan 12 h.

neronja rv16+1

Skorpioni 76: Onnittelut tuoreelle rouvalle! Vielä ei masu ollut tiellä häissä, vai kuinka? Miten jaksoit hääpäivän? Toivottavasti kaikki meni hyvin.

inkuli

Hei!

Ja onnea Skorpionille avioitumisesta!

Kuulostelin eilen illalla ja uudestaan tänä aamuna, taitaa tuntua jo vauvelin liikkeet. Ei ainakaan ollut ilmavaivoja saman aikaisesti, joten kaipa se vaavin verryttelyä. Ihanaa, jos voisi olla varma siitä, niin tietäisi sitten mitä pikkuiselle kuuluu.

Minulle on vahvistunut poikafiilis, nimikin putkahti loppuviikosta mieleen ihan kirkkaana. Sitäpaitsi huomaa että toinen kolmannes on alkanut koska tukka kiiltää ja iho on virheetön alun karmean aknen jälkeen, eikös nämä merkit myös tue poikaa?

Töissä on hirveä tappotahti meneillään, tekisi mieli jäädä saikulle lepäämään. Ensi viikolla on sairaalassa käynti ultrassa, jospa siellä keskustelisi asiasta. Tuntuu niin turhalta väsyttää itsensä ja kohta alkaa kärsiä supistuksista. Rautaa olen aloittanut nappailemaan että saisi hb:tä ylöspäin.

Mammavaatteita pitäis ehtiä ostamaan, housuista menee just ja just nappi kiinni, onneksi tänne keski-suomeen on tullut monta uutta liikettä jotka myy äippävaatteita.

Terkkuja kaikille,

Ruusunen ja pikku ruu 14+3.

[color=DarkOrange1]Sovittelin viikonloppuna kaikki mahdolliset äitiysfarkut mitä liikkeistä löysin mutta todella huonolta tuntui valikoima. Kaikki jotenkin hassun mallisia. Mutta sitten laitoin ihan vitsillä ne haalarit jalkaan ja ne yllättäen istui mulle tosi hyvin. En siis ostanut niitä sen takia että ne haalarit vaan sen takia että ne oli hyvännäköiset ja mukavat päällä! Suosittelen sovittaan.

Aion kävellä ylpeästi mammahaalareissani:)

Se vaan että niissä takapuolen vyölenkit hassun korkealla ja aion laskea niitä reilusti alaspäin¿minkähän takia kaikki äitiyshousut jotka jää maha alle on kuitenkin selästä tosi korkeat¿näyttää hassulta pitää vyötä kun edestä matalalla ja takaa nousee niin paljon.

Kerttu¿

No, onneksi tätä maanantaita piristi neuvolassa käynti. Oli uusi neuvolatäti, vähän jäykähkö, mutta asiallisen tuntuinen. Sydänäänet löytyivät, vaikka ensin vähän ehdin jo huolestua, kun niin ylhäältä etsiskeli.

Olen ihmetellyt, kun kukaan ei töissä huomaa masua, mutta eilen, kun kriittisesti kotona vatsaa katselin, niin eihän se nyt hyvänen aika vielä niin iso ole. On lähes hoikka olo ;-) Taitaa turvotus olla helpottamaan päin.

Vaatteista: Ylimahan mammahousut on minulla käytössä. Sovitin " mahanalusmallejakin" , mutta niissä oli jotenkin alaston olo. En tiedä, miltä ylimahan housut tuntuvat kesällä, kun olen aikaisemmin aina odottanut talvella. Ostin jo housuja kesäksikin, kun mukavat sattuivat kohdalle. Tuntuu, että tässä raskaudessa kukkaron nyörit eivät ole niin tiukalla. Johtunee varmaan mahdollisesta viimeisestä raskaudesta, vaikka mistäpä sitä tietää... Odotan vain, että vauvelin sukupuoli selviäisi vk 20 rakenneultrassa, jotta pääsisi ostelemaan sopivan värisiä vauvan vaatteita - ihan kuin niitä ei olisi ennestään tarpeeksi. Melkein kaikki pikkuvaatteet ovat vielä tallella, kun tämä vauva on ollut niin pitkään haaveissa.

fullmoon 15+0 - yesss!

Pitikin vielä kysäistä onko teillä muilla supisteluja ollenkaan ja jos on niin miten paljon ja minkälaisia?

Itselläni on sellaisia " kiristyssupistuksia" melkein joka päivä, ne eivät siis satu mutta huomaa että vatsa/kohdun seutu kiristyy. Muistan tuon tuntemuksen edellisestä raskaudesta mutta vasta joskus rv 25 jälkeen. Vauva syntyikin silloin 4 vko etuajassa, esikoisen ajoilta en tuollaista muista.

Me odotetaan kovasti keskiviikon ultraa. Toivottavasti sukupuoli näkyisi jo..

Pieni vinkki niille, joilla on migreeniä/päänsärkyä ja jotka ei vielä ole tästä kuulleet: Kannattaa kokeilla espressoa, johon on sekoitettu sitruunaa joukkoon. Maistuu aivan kamalalle, mutta auttaa päänsärkyyn. Toinen keino päästä migreenistä ilman tabletteja on hieroa piparminttuöljyä otsaan. Tähän käy myös tiikeribalsami, siinä kun on piparminttuöljyä. Mulla on silloin tällöin todella voimakkaita migreenejä, joihin pitää sitten ottaa useita buranoita, että auttaa. En olisi ikinä uskonut, että sen saa pois ilman lääkkeitä, mutta niin vain nämä vinkit lauantaina auttoi kun paha migreenikohtaus tuli.

Nyt kun kevät tuli, niin kissat ovat innostuneet metsästämään hiiriä. Eilen toivat taas sellaisen olohuoneeseen ja minä juoksin pitkin asuntoa desinfiointipullon kanssa. Ei kiva. Ja nyt huomasin, että tuolla pihalla lojuu kuollut hiiri kissan oven edessä. Viime kesänä ei ollut tällästä ongelmaa, jotenkiin kissat ovat nyt niin innostuneet pitkän talven jälkeen, että tuovat kaikki saaliit näytille. Inhottavaa.

Minä en ole tuntenut vielä yhtään liikkeitä, vaikka kovasti yritän niitä löytää. Varmaan se istukka on edessä, keskiviikkona selviää sekin.

Nyt pitäisi minun äkkiä päättää mitä teen tämän särkyisän hampaan kanssa.. Siis joko pitää yrittää saada aika hampaan poistoon vielä tälle viikolle tai sitten joudun tekemään suomenreissun tämän hampaan kanssa, tuli sitten millaset säryt. Enkä yhtään kyllä haluis sinne hammaslääkäriin mennä...

Seirana 15 +3

Minä olen mennyt siitä mistä aita on matalin eli ostanut mooonta numeroa liian isoja sloggeja, jotka menee reilusti mahan yli. Näin alkuraskaudesta passaa vielä hyvin lantiomallisetkin, mutta viimeksi alkoi jossain vaiheessa ahistaa kaikki kuminauhat mahan alueella, eli ainoa vaihtoehto oli alkkarit, jotka todella peitti koko kummun. Siihen vielä tukivyö päälle, niin a vot. Järin seksikäs olo ei ehkä ollut, mutta vastapainoksi pidin sitten ja pidän nytkin hyviä ja hyvännäköisiä liivejä!

Sukkahousuja joudun joka tapauksessa ostamaan pituuteni takia isoimpia mitä tavan kaupoista löytyy, ja niistä riittää sitten mahan päällekin kunnon kaistale. Ja onneksi tällä ajoituksella loppuraskaus meneekin aika kevyellä vaatetuksella (noh, riippuu Pohjolan kesäsäistä).

[color=PaleVioletRed1]Viikonlopun pinossa on puhuttu vaatteista¿

Minä kävin lauantaina tampereella shoppaileen ja löysin parit housut ja paitoja. Vihaan niin paljon sitä ahtaissa sovituskopeissa pyöriskelyä että päätin että nyt ostan ne vaatteet mitä tartten ja ennen kesää en lähde vaatekauppoihin. Nyt saan siis pärjätä näillä:) Muutenkin se vaatteiden ostelu niin hankalaa kun täällä missä asun ei ole yhtään äitiysvaatekauppaa¿

Minua on aina ihmetyttänyt että miksi raskaana olevat naiset käyttää niitä typerän näköisiä farkkuhaaalareita. No nyt tietenkin ostin itsellenikin sellaiset. Hennesiltä löytyi sellaset täydellisesti minulle sopivat. Tosin vielä en viiti laittaa niitä jalkaan kun ne korostaa mahaa niin että raskaus näyttää olevan paljon pitemmällä kuin onkaan.

Periaatteessa minä voisin kyllä käyttää koko raskauden ajan normaaleja farkkujani. Kun käytän niin matalia että ne jää mahan alle. Ja sama juttu pikkuhousuissa. Mutta olen lihonut muutenkin kun mahasta nyt alkuraskauden aikana ja entiset housut puristaa lantiolta.

Uudet isommat rintsikat piti ostaa mutta en ostanut kun yhdet kun ajattelin että mistä sitä tietää miten nämä tissit vielä muuttuu¿.

Mulla on pahoinvointi vähän helpottanut. Onhan sitä vieläkin aamut ja illat mutta päivällä on jo vähän helpompaa. Töissä on kyllä vieläkin hankalaa mutta olen päättänyt että pärjään:)

[b]Millonkahan nämä alkuraskauden vaivat helpottaa...[/b] ois niin kiva pitkästä aikaa elää normaali päivä ja illalla oikeasti tehdä ja harrastaa jotain ja kattoa myöhään telkkaria ennen kun menee nukkumaan. Mä en kohta enää muista että sellastakin vois olla. Nyt on pakko mennä töiden jälkeen melkeen suoraan sänkyyn¿siinä seittemän aikaan viimestään minä olen sängyssä. Ärsyttävää.

Minulla ens viikolla neuvola¿ihana päästä kuuntelemaan sydänääniä. Jos ne nyt kuuluisi kun viimeksi ei¿.

Liikkeistä..minä olen aika varma että oon tuntenut niitä nyt kohta viikon ajan¿.niitä on tuntunut nyt joka päivä¿en usko että minun mielikuvitus pystyis kehitteleen niitä näin säännöllisesti:) Eli eiköhän se ole möykky joka jumppailee.

Kerttu rv 13+ [color=Pink][size=6]♥[/size]

Mulla oli ekaa odottaessa hiivatulehduskierre ja tätä kolmatta odottaessa on ollut jo kolme, joten tässä vinkkiä sen tulehduksen välttämiseen :) Juominen auttaa siihenkin vähän, jos nyt oikein muistan, puolukkamehu taisi olla ykkösvaihtoehto. Lisäksi alushousut puuvillaa ja ilmakylpyjä olisi hyvä ottaa välillä. Ja tietysti huolehtia puhtaudesta eli suihkuttelua iltaisin.

Nuo nyt ainakin tulivat ekana mieleen, toivottavasti niistä on jotain apua!

Porenn ja se pikkuinen Pimpula rv 16

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat