Seuraa 

HUOMENTA KAIKILLE MAHAKKAILLE!

Sivut

Kommentit (56)

Kyllä väsyttää, vaikka heräsin jo seittemältä ennen esikoista. Eihän sitä enää pysty samalla tavalla pitkään nukkumaan, kun aamuaurinko paistaa suoraan silmään:( Vois tietty hankkia pimennysverhot, mutten millään viitsi sellasia ostaa, kun eivät kuitenkaan sovi sitten seuraavaan asuntoon.

Oon nukkunut nyt viikon ajan tosi hyvin, mut sitte ku herään, niin joka paikkaa särkee ihan mielettömästi ja kädetkin on niin puutuneet, ettei tunne mitään. Tänä aamuna joukossa on taas uusi vaiva; nivuskipu. Tohon issiakseen kai tuokin liittyy:(

Typy, meillä kanssa miehellä on toukokuulle vähemmän töitä ja kesälomankin pitäis hällä alkaa jo toukokuun lopusta. Itsekin näin toivoin, kun nyt jo välillä tuntuu tosi raskaalta olla tytön kanssa päivät kahestaan. Ainakin hermot on niin kireellä koko ajan, että itteäki inhottaa!

Mut nyt täytyy lähteä aamupalalle!

pricilla 29! (jee viikot vaihtuu, vaikka perästä tullaankin:)

Johan oli taas tuskainen yö...Alavatsa oli taas niin kipeä että kääntyminen oli tosi hankalaa. Ja sit kun aamulla koetan lähtee kävelemään niin menee ties kuinka kauan ennenkuin pääsen keittiöön saakka =D

Illalla supistelikin taas ihan kiitettävästi kun menin nukkumaan. Välillä kävi ihan kipeääkin, tuli kylmät väreet....

Ja siltikin tänään näköjään pitäis siistiä paikkoja, lattiat on täynnä leluja ja tytön huone on kuin pommin jäljiltä, ja imuroidakin pitäis. Ei siis levosta tietoakaan =/ =/

valivalivali......Mieskin eilen illalla sanoi että " vois se vauva jo syntyä kun sulla on noin hankala olo koko ajan" . Apua, miten ihmeessä sitä jaksaa toukokuun puoleenväliin ( siis jos menee taas yli la:n).

Pitää lähteä pukeutumaan, taas vähän venähtänyt tää meidän aamu =)

Kristiina rv 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuosta istumisesta.. Ei mua oikeestaan häntäluuhun satu, vaan pikemminkin häpyluuhun. Alkaa tässäkin tietskarilla istuessa ( kun on kova baarijakkara alla), jomottelemaan. Välillä oikein vihloo ja pistelee inhottavasti =/ Kestettävä on!

Kävin siis tänään Bruno Cacciatoren vastaanotolla tämän perätilan ja vauvan kasvun takia. Vauva edelleen väärinpäin ja Bruno totesi että on alle 10 %:n todennäköisyys että sieltä enää mihinkään kääntyy. Keskusteltiin siinä samalla eri toimenpiteiden riskeistä (ulkokäännös, perätilasynnytys ja sektio) ja minulla vahvistui entisestään tunne että sektioon mennään jos ei nyt jostain ihmesyystä vauva vielä itsestään käänny. Bruno oli omaan suorasukaiseen tapaansa mainio kun sanoi oman mielipiteensä asiaan: " Sanotaan nyt vaikka näin että jos olisi kyseessä oma lapseni, valitsisin ehdottomasti suunnitellun sektion" .

Lisäksi todettiin että mulla on istukka alkanut jo kalkkeutua ja vauvan koko on hieman keskikäyrän alapuolella n.2300 gr. Tämä ei tietysti mikään hyvä juttu ja tämä on toinen asia jota sitten saavat siellä naistenklinikalla kontrolloida. Jos istukan kalkkeutuminen jatkuu ja vauvan kasvu hidastuu / loppuu, tarkoittaa se sitä että se otetaan pois hieman aikaisemmin. Toivotaan ettei näin kuitenkaan tarvitsisi tehdä.

Soitin jo neuvolaan että siirretään ensi viikon aikaa vähän aikaisemmaksi, että laittavat sen lähetteen naikkarille niin pääsen siihen kontrolliin parin viikon sisällä kuten suositeltiin.

Eli ei niin valoisa päivä meillä. Pahoittelen että nyt tuli vaan omaa napaa mutta on nyt sellainen olo ettei jaksa oikein mitään muuta ajatella kuin omaa pikkuista...

Pitäkäähän siis peukkuja ja lähettäkää lämpimiä ajatuksia minun pikkuiselle että saisi kasvaa äidin masussa vielä hetkisen.

Emmi ja prinsessa 34+3

käy lukemassa aihe vapaa-palstalla. siellä ne ovat keskustelleet siitä kuolleesta vauvasta jo muutama päivä. siis 7 kk:n ikäinen vauva lähetettiin kotiin tk:sta vaikka oli nestehukka ja oli tosi huonossa kunnossa. vauva menehtyi seuraavana päivänä. =(

tosi ikävä tapahtuma.

my_selene ja neiti rv 30+1

aattelin uuden pinon pistää kehiin vaikkei toi vklopun pino iso ollukkaan. mut nythän on taas uus viikko. apua, meikäläiselkin taas viikot vaihtuu. 33+0! ei enää montaa viikkoa jäljellä!

heräsin tänään jo puol kuus... ei kivaa! ukol on tapana ennen töihin lähtöö antaa muisku ja nyt en sitten saanu sen jälkeen enää nukuttua. yleensä kyl nukahdan hetken päästä. ehkä se vaikuttaa ettei ukol ole ollu aamuvuoroo viiteen viikkoon ni saa itekin taas totutella tähän rytmiin.

onko kellään muulla ilmenny sellasta vaivaa et ruoka pukkaa tosi herkästi suuhun takasin kun kerran on jo syöny? tuntuu et saa vähän väliä nieleskellä oksennusta... :(

närästystä ei ole mut ei tääkään kivalta tunnu.

muistakaa katsoo prisma-doku tänään!!!

toivottavasti ahava? saatte asuntoasiat kuntoon ajoissa. ite en kyl kykenis enää muuttaan. tsemppiä!

ja kaikille unettomille lähetän unihiekkaa tarpeen tullen. ite kyl nukun suht hyvin. herkemmin herään mut muuten ok!

nyt aurinko paistaa niin pahasti ruutuun etten näe enää mitään...

meppe81 ja ruoto34rv

Heipskukkuu toukoiset! Monella on äitiysloma jo ihan ovella, mulla olisi vielä kolme viikkoa töitä jäljellä. Toisaalta ois kiva olla jo kotona, toisaalta töissäkin on ihan mukavaa, kun nuo vilkkaat muksut saa mut ajattelmaan muutakin kuiin pelkkää raskautta, synnytystä ja vauvaa. Töissä täytyy keskittyä oppilaisiin ihan täysillä, ei ehdi miettiä omaa napaa. Onneksi olen jaksanutkin ihan hyvin, ainoa ongelma mullakin on tuo nukkuminen. Käännän jatkuvasti kylkeä eikä hyvää asentoa tahdo löytyä, vessassa täytyy käydä vähintään pari kertaa yössä. Sen vuoksi välillä väsyttää, mutta onneksi voi mennä päikkäreille tarvittaessa töiden jälkeen.

Sain sen äitiyspakkauksenkin nyt vihdoin ja viimein, se on vuoden 2005 mallia ja mun mielestä aivan ihana. Värit sopii yhtä hyvin tytölle ja pojalle ja vaatteita oli tosi paljon. Mahtavaa kun jotain saa ilmaiseksi! Äitiyspäivärahapäätöskin tuli, ihan mukavan päivärahan saan, ja ekat 72 päivää onkin palkkaa. Olenpas tänään positiivisella tuulella, johtuneeko siitä että aurinko paistaa... Kunhan mies kotiutuu, lähdetään lenkille.

Kävin neuvolassakin tänään, tässä kuulumisia:

* painoa tullut 440g/viikko, yhteensä 7 kg 300 g alkulukemista

* Rr 140/60

* pissa puhdas

* Sf-mitta 28 cm eli keskikäyrällä

* Hb 128

* vauva on raivotarjonnassa ja kuulemma jo niin alhaalla, että ei varmaankaan enää kääntyile. Potkut tuntuvat mojovina kylkiluissa...

* Vauvan syke 150

Kaikki oli siis mallillaan, tästä on hyvä jatkaa.

Minttuli79 31+5

Ja taas on tulossa negatiivista tekstiä tältä suunnalta. :(

Oli tosi törkeä tuo kuluttajaneuvoja puhelimessa. Siis se antoi vaan suoraan ymmärtää että ollaan helvetin tyhmiä kun oltiin varattu viimeiseen koneeseen paikat (vaihtoaika 1h 30 min). Palvelu oli todella törkeää. Totesi kyllä että 500 euron lisälasku on iso summa, mutta se nyt vaan on voi voi kun ollaan oltu niin tyhmiä. :I

Kysyi että eikö sieltä tullut halpoja blueone lentoja, no tulihan sieltä mutta mehän ei päästy sille lennolle kun kone oli ylibuukattu.

Sitten mainitsi että olisihan sieltä tullut yöllä express bussi, just joo, minähän se raskaana lähden 7 tunnin lennon päälle vielä 9 tuntia istumaan bussiin.

Sanoi vaan että kyllä lomalennoilla pitää tällaisiin varautua. Totesin siihen että olen matkustanut todella paljon työmatkoja ja lomalentoja ja ensimmäisen kerran kävi näin. Hän totesi vaan siihen että " voi kuule, kyllä hänelle on käynyt monta kertaa" . Sanoin sille että kait mulla on vaan sitten ollut helvetin hyvä tuuri aina muulloin.

Kihisen kiukusta täällä. Matkatoimistosta kun soittivat olivat sentään erittäin ystävällisiä mutta näköjään kuluttajaneuvojat jotka ajaa meidän asioita saa olla täysiä kusipäitä.

Ottaa päähän niin että taidan katsella sen kuningaskuluttajan yhteistietoja. :(

Red_Cat & Möykky 30+3

meppe, mä oon kanssa huomannut että ruoka-annoksia on tarvinnut pienentää tosi radikaalisti tai muuten tuppaa ruoka pyrkimään ylös takaisin¿ Eikä muutenkaan tunnu lämmin ruoka enää oikein kunnolla maistuvan. Pitää syödä vaan kevyitä ruokia. Ja mä oon kyllä huomannu, että johtuu siitä kun vauva on niin ylhäällä jo, että vatsalaukulla ei paljon tilaa oo¿

red_cat, voi kurja ettette saaneet mitään korvauksia siitä matkasta =/

Laura, mä luulin kanssa että vauva on perätilassa tai jotenkin muuten kun kaikki ¿potkut¿ tuntuu alavatsalla ja sitten jonkun verran ylempänä, mutta niin se vaan siellä sitten onkin oikein päin ja ne mitä oon potkuiksi luullut onkin nyrkit jotka hakkaa.

Pricilla, mulla on häntäluu ollut ihan tuskaisen kipee jo varmaan jostain 16 viikolta asti¿ yöllä kun pissalle lähtee niin saa mennä ihan seiniä pitkin kun sattuu niin paljon.

Tulinkin sitten tänään vasta tuomaan auton äipälle. Oli eilen jotenkin kamalan väsynyt päivä. Tänään on vähän virkeämpi, vaikka oon herännyt jo kasin aikaan n. kuuden tunnin unien jälkeen. Ja siinäkin ajassa tietysti oli pari vessareissua¿ Aamusta tänään huimaili, mutta se meni lepäilemällä ohi.

Vauva tunkee entiseen malliin pyllyään kylkiluiden alle¿ auts. Olo alkaa olla melkoisen tukala, mutta paljon helpompi olla nyt kun mies on taas kotona. =)

Palailen näillä näkymin torstaina linjoille. Joten hyvää alkuviikkoa toukomasukkaat!

[color=red]pikku-milli & paco 34+3[/color]

Red_Cat: Tosi, tosi ikävää tuollaiset mitäs-läksit-neuvojat! Olisikohan hänellä syytä vaihtaa ammattia. Mikäs lentoyhtiö teidät muuten lennätti Suomeen? Oletteko sieltä kyselleet korvauksista?

Kevis

Aurinko paistaa niin kauniisti että kohta on pakko lähteä vähän ulkoilemaan. Viikonloppu meni rauhallisissa merkeissä. Katottiin miehen kanssa leffoja ja syötiin hyvin.

Meppe ja muut: Kyllä se oksennuksen tunne on sitä närästystä. Mulla ihan sama juttu ja olenkin välillä laittanut rennien suuhun ruokailun jälkeen. Se on auttanut mulla.

Hesan tapaamisesta: Mä olen merkinnyt sen ensi tiistain kalenteriini. Ensin oli puhetta huomisesta mutta kun suurimalle osalle ei se sopinut, siirrettiin viikolla eteenpäin.

Mä jo luulin viime yönä että alkaako se mun synnytys kun heräsin vessaan ja sen jälkeen tuli muutama melko kipeä supistus. Maha oli kivikova ja kipu sellaista menkkamaista. Onneksi selvisin kuitenkin säikähdyksellä!

Mulla huomenna ultra kun tää meidän prinsessa vaan asustelee tässä pienessä yksiössään väärin päin. Ei ole siis vieläkään kääntynyt. Nyt rv 35 menossa... Jos vielä ensi viikolla sama tilanne, lähtee lähete äippäpolille. Toivoa siis kääntymiseen vielä on mutta itseä on kyllä alkanut vähän hirvittämään. En nimittäin halua mihinkään ulkokäännöksiin lähteä enkä missään nimessä synnyttäisi perätilavauvaa alakautta.

Meppe kyselit siitä ukokäännöksestä: Ensin tarkistavat vauvan asennon ja päättävät kannattaako yrittää kääntää. Käännökseen mentävä syömättä ja juomatta koska toimenpiteen aikana on hätäsektiovalmius käännöksen riskien takia (istukan repeäminen, synnytytksen käynnistyminen, sikiön sydänäänten lasku). Antavat jotain supistuksen estolääkettä ennen toimenpidettä. Lääkäri sitten yrittää painelemalla saada vauvan kääntymään ultraten koko ajan. Toimenpiteen jälkeen otetaan vielä vauvan sydänkäyrää parin tunnin ajan. Näin ainakin NKL:lla muista paikoista en tiedä. Onnistumisprosentti on noin 30-50 %.

Olen vähän selvitellyt tätä asia koska mulle sitä tod. näk. yritetään ehdottaa jos vauva ei suostu kääntymään. Itse en siihen ajatellut suostua sillä en missään nimessä haluaisi joutua hätäsektioon vaan suunniteltu sektio on näistä huonoista vaihtoehdoista minulle paras. Toivon tietysti että pikkuinen ymmärtäisi vielä itse kääntyä!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Emmi ja prinsessa 34+2

Tääl on taas yks raato koneen ääressä. Viikonloppu oli ihan kamala, kun esikoinen ei suostunut nukkumaan päikkäreitä, ei syömään ruokaa kolmea lusikkaa enempää ja oli muutenki villi ku mikä! Sit oltiin kaikenlisäksi koko viikonloppu kyläilemässä ja jouduin ravaamaan koko ajan neidin perässä, ettei ois hajottanu mitään lasiesineitä ym! Onneks nyt tuntuu tytöltäkin olevan veto pois joten toivoa on, että tää päivä menis rauhallisissa merkeissä:)

Meppe mulla on kanssa toi ärsyttävä röyhtäilyvaiva. Joskus auttaa renniet, mutta ei mulla ainakaan maitotuotteet helpota. Sen oon huomannu, että kaikki rasvanen, hedelmät ja mehut pahentaa mulla tota vaivaa.

Red_cat muakin suututtaa sun puolesta! Kyllä voi olla epäreiluja tollaset tilanteet. Yhdyn kuitenkin edellisiin, että kannattaa vamaan vielä yrittää nostaa meteliä asiasta!

Masussakin on ollu paljon hiljasempaa viikonlopun aikana. Varmaan vauva yrittää olla mahollisimman hiljaa, ettei vaan äiti ärsyyntyis enempää:)

Äh, kauppaan pitäs lähteä. Toivottavasti sen jälkeen pääsen päikkäreille, kun en muuten taida tätä päivää loppuun jaksaa..

pricilla rv28+6

piti kommentoida jonkun viestiin tuolt vklopun pinosta. ja täs hötäkäs se unohtu.

eli siitä vatsan kovettumisesta. välillä mullakin mahaa menee ihan kivikovaks (ei satu) ja tuntuu et vauva on ihan siin ihon alla. vaikee selittää, tuntuu oudolta mut ei tosiaan satu eikä mitään. kait nekin jotain supistusten tynkää on? kertokaa tietäväiset!

meppe taas!

pistää kyl sapettaan tollanen, mut ihan tosissaan muista se kuningaskuluttaja!

täs koneelle paistaa arska niin kovin et hiki lentää! ihanaa, vaiks taitaa siel olla viel pakkasta jonkinverran.

mulla oli taas miljoona juttua johon piti kommentoida mutta...:(

kiitos ulkokäännösinfosta. saa nähä mitä meitin beibi tekee, kääntyykö ite vai?

noista liitoskivuista. mulle terkka sano et kivut jotka on nivusis ja häpyluun seudul on just niitä. eli ei kaikki mene iskiaksen piikkiin. mulla kipuilee just noi nivuset ja tippa linssis hammasta purren täälkin välillä liikutaan, häpyluu vaan joskus vihloo.

vihdosta viimein alotin vauvan vaatteiden pesu urakan. kun täytyy se joka tapaukses tehä. kiukuttaa vaan kun ei ole kuivaustilaa. murr.

kyl tää aika on ainaski viel menny tosi nopeesti. sanoin ukollekkin et parin viikon päästä viimestään haluun et on kaikki suht valmista, kun ei sitä koskaan tiedä koska lähtö tulee. nyt ei siis vielä mitään valmiina!

masus voidaan hyvin vaikkakin poikittain :) ja muuta vaivaa ei tosiaan ole kun noi liitoskivut ja mitä nyt se ruoka pukkaa ylös välillä.

eli aikas hyvin on asiat. toivottavasti menee kaikki hyvin loppuun asti.

isyyslomasta. meillä mies alottaa sen sit kun tullaan laitokselta. esikoinen kun on niin ei tarvi hoitajista ym. huolehtia. voi olla et ei kuitenkaan ole töissä sillon kun ollaan sairaalassa, jos sais vaik pekkasia tai jotain pitää. mut toivottavasti syntys perjantaina ja ma viimestään pois. olis aika hyvä juttu :)

nyt täytyy mennä haukkaan jotain pientä.

meppe81 ja ruoto34rv

Viikonloppu vierähti ja tänään olisi neuvolassa synnytysvalmennusta.

Viikonloppuna olimme häissä, juhlat sujuivat hyvin ja koska jatkot olivat hotellilla menin syönnin jälkeen vähäksi aikaa huoneeseen lepäileen. Palasin sitten juhliin takaisin ja yhdeksän aikaan olin valmis nukkumaan. Touko ei kuitenkaan ollut, vaan juhli masussa klo 2 saakka. Yritin siinä sitten torkkua bilettäjän kanssa.

Viime yö kotona meni sitten jo paremmin vaikka illalla vatsatanssija ei meinannut millään asettua. Soittelin sitten soittorasiaa vatsan päällä ja ilmeisesti auttoi koska sain itsekkin unen ja nukuttiin aamuun saakka ilman herätyksiä.

Aurinko paistaa mukavasti ja ajattelin lähteä ulkohommiin kunhan vähän pakkanen laskee. Pyykkiä olisin pessyt mutta koska sitä ei ollut tarpeeksi en viitsinyt pyörittää vajaata konetta.

Laitan Oulun tapaamisesta otsikon jos saataisi muitakin kahville mukaan.

t. Nasu ja Touko-masu 31+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat