Seuraa 

Tässäpä siis luvattu viikkolista.Tuo edellinen kävikin jo aika pitkäksi...

= )

Sivut

Kommentit (32)

Joo samaan aikaan aloitettiin. Vaan eipä haitanne mitään. = )

Mulla menee hermot kun en saa neuvolan tätiä kiinni! Täällä Helsingissä ainakin on kaikille katuosoitteen mukaan nimetty neuvolatäti, jolle on ajanvarausta varten soittoaika. No, tämä meidän hoitaja ei ikinä ole paikalla soittoaikansa aikana! Hermostuttaa, kun haluaisin jo kovasti saada sen neuvola-ajan...

Mä luulen että tossa neuvolassa ei ole ultralaitteita eikä muitakaan,vaan ne hommat hoidetaan sit vasta lääkärikäynneillä.

Rankat oireet jatkuu - koko päivän etoo ja koskee päähän, maha on turvoksissa ja koko ajan nälkä ja jano. Huh, raskasta on.

Kevätpäivä ei voi tästä enää kaunistua, mutta silti meitä kaikkia (?) tuntuu väsyttävän. Onneksi siihen on maailman ihanin syy. Tuo Mondlichtin väsyoirekuvaus oli hyvä! Yleensä mulle tulee lisävirtaa hurjasti kun ensimmäiset kauniit kevätpäivät tulevat, mutta tänä vuonna on kaikki toisin. On se kumma kun ei tv:stäkään tule enää mitään niin mielenkiintoista, että pysyis iltaisin hereillä. Mun piti tänään pysähtyä tien sivuun nukkumaan puoleksi tunniksi matkalla kokouksesta kotiin, vaikka kotiin olis ollut enää n. 30 min matka. Toivottavasti kukaan tuttu ei nähnyt¿ Olo on pilvissä ja siihen syynä on ultrakäynti, jossa pienen otuksen keskellä näkyi ja kuului suunnilleen sataakolmeakymppiä pompottava sydän!

Susa-Juulialle ja Tittaralle paljon onnea ja tervetuloa, meitä onkin täällä jo tosi mukava ja mukavan kokoinen poppoo koossa. Möröttimelle mukavaa viikonloppua ihanien uutisten ja äidin valmiiden ruokapatojen parissa!

ultraonnellinen Annimaari ja 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on tuo kipuilu ollut ajoittain sellaista pientä nipistelyä ja vihlontaa kohdun sivuilla. Kerran viikossa on nyt kuitenkin joka viikko ollut sellainen päivä, jolloin tuntuu hetkittäin menkkamaista jomotusta ja noina päivinä turvotus on aivan mahdotonta. Varmaan se turvotuskin vielä lisää sitä tukalaa oloa vatsassa. Tuollaisina päivinä kyllä kovasti pelottaa se keskenmeno, mutta huvittavaa kyllä niinä päivinä jolloin ei ole niin paljon tuntemuksia alavatsassa niin sekin huolettaa ;)

Työpäivästä tuli selvittyä hengissä hyvillä eväillä. Ostin eilen sellaisia suolatikkuja ja niitä kun sopivasti napostelee niin ei tule niin kurja olo. Liharuoka ei kyllä tee kauppaansa, tänäänkin jäi osa lihapyöryköistä syömättä. Ajattelin katsoa nyt illalla sen prisman dokumentin sikiön kehityksestä ja sitten vaan lepäillä.

Onnittelut muuten uusille marrasmuksujen odottajille!

Mörötin rv7+5 edelleen ;)

Huomenia!

Tänään sitä sitten vaihtuukin viikot ja taas ollaan vähän pidemmällä. Kovasti jo odotan viikonloppua, kun lähdetään käymään minun kotona ja aion kertoa vauva-uutisesta äidilleni ja sisaruksille :) Mahtaa äidiltä jäädä suu auki ;) Hän on tiennyt meidän hoidoista ja paljon ollaan viime päivinä soiteltukin, mutta en ole halunnut kertoa vauvasta puhelimessa. Viikonloppua kyllä jo odottaa muutenkin kovasti tämän väsymyksen ja huonovointisuuden takia, että saa levätä rauhassa ja syödä mitä haluaa milloin haluaa. Tähän alkuraskauteen pitäisi saada sellainen parin viikon loma, että saisi rauhassa olla raskaana ;) Nyt kuitenkin työt taas kutsuu, joten menoksi!

Mörötin ja " OnniIlona" rv8+0 JEE!

Heippa kaikki!

Pakko jo kirjoittaa tänne, vaikka ensimmäinen neuvolakin on vasta edessäpäin. Plussattu on ja oireet ovat olleet tervetulleita. Toivotaan parasta kuten teille kaikille!

Tittara rv 6+0

Tästä se nyt taas sitten lähtee uusi viikko käyntiin ja täällä Keski-Suomessa ainakin auringon paistaessa :)

Mondlicht: Ihan samat aatokset kuin sulla tuon ultraamisen suhteen. Täällä meillä kaupunki tarjoaa yhden ultran rv10-12, jossa vain tarkastetaan, että raskaus on normaalisti edennyt ja annetaan laskettuaika. Todella toivon, että saisin tuon ajan rv10, koska sinne 12 raskausviikolle en tosiaankaan jaksa odottaa, vaikka oireita on kyllä riittämiin. Minä en vaan aina luota näihin oireisiin ja helpottaisi kovasti kun tietäisi pienokaisen kasvavan kuten pitää ja samalla tarkentuisi ne raskausviikot. Minä en tiedä uskaltaisinko minä edes pyytää sydänääniä neuvolassa kuunneltavaksi, koska ne eivät vielä sillä viikolla välttämättä kuulu (rv8+5) ja sitten mulla vasta olisikin paniikki. Normaalisitihan ne sydänäänet kuuluvat doplerilla vasta rv12-->, mutta joillakin ne kyllä kuuluu aikaisemminkin. Eli ajattelin mennä sitten vaikka yksityiselle, kunhan pääsen tuossa 10rvviikolla ultraan. Johan noihin hoitoihin tuli mentyä sen verran rahaa, että pari ultrausta sinne tai tänne ei tunnu missään, vähennetään se vaikka sitten siitä " turhat vauvatavarat" -budjetista ;)

Ja vielä oireista, niin eilen oli kyllä aika rankka päivä, kun oli jatkuva pahaolo päällä. Se oikeastaan hellitti vasta illalla seitsemän jälkeen. Tänään pitää kyetä töihin, joten todella toivon, ettei ihan samankaltaista oloa tulisi tälle päivälle. Rinnat kipuili myös tosi pajon varsinkin eilen illalla ja nyt ne minusta näyttää vähän erilaisilta. Mahankasvusta en tiedä muuta kuin että housut puristaa ja illasta ei mahdu kuin verkkarit jalkaan, mutta se on sitten sitä turvotusta. Neuvola meillä vasta ensi viikolla, joten sitä odotellessa :)

Mörötin rv7+5

Eli todellakin viime viikolla saimme tiedon että ensimmäinen ICSImme näyttää hyvältä plussalta! Viikkoja on nyt huimat 4+6 jos nyt lasken oikein. Oireiden puuttumista kanssa ihmettelen, mutta ehkä nälkä ja jatkuva palelu sitten lasketaan, kun ne eivät yleensä allekirjoittanutta vaivaa.

Mullakin eka ultra on 6.4, sitten nähdään. Ja sain heti eka yrityksellä yhteyden neuvolantätiini täällä Helsingissä ja ajankin varattua! Ajattelin että se varmaan sanoo että mitä sä tänne vielä soittelet mutta ei, sehän oli oikein kiltti.

Noista mahan vihlaisuista, mulla on niitä kyllä monta kertaa päivässä. Menevät yhtä nopeasti ohi kuin tulevatkin. Toivottavasti eivät ole mitään vaarallista...

Eli turhaan taas hermoilin. Tuossa juuri kopioin omalle koneelle aikaisemmin kirjoittamiani viestejä ja niistäkin näki miten ne oireet ovat tosiaan vaihdelleet päivästä ja viikosta toiseen. Äsken oli kyllä oksentaminenkin lähellä ja vielä äitin kanssa piti puhua vkl ruuista ;) Ollaan tosiaan menossa tänään viikonlopuksi minun kotiini ja saamme vihdoin kertoa pikkuisestamme äidille ja sisaruksille :) On tullut venytettyä sitä kertomista näin pitkään siksi, että ensin halusi varmistua, ettö siellä todella on elämää ja sitten ajatteli, että on mukavampi kertoa näin suuri uutinen ihan kasvotusten. Äiti vähän ihmetteli kun sanoin, että osta sitten kaupalta paljon viiliä ja hedelmiä ;)

Kohta lähden käymään kampaajalle niin saadaan tämä ulkoinenkin olemus vähän siistimpään kuntoon. En ole kyllä jaksanut viime viikkoina panostaa yhtään ulkonäön hoitoon hyvä jos suihkussa on jaksanut käydä. Mukavaa yllättää mieskin vähän eri näköisellä vaimolla ;)

Vapaapäiväänsä vietellen,

Mörötin

Olen viettänyt palstan suhteen hiljaiseloa reissaamisen takia, mutta tänään täällä ja on kerrankin jotain kerrottavaakin!!

Tulin juuri ekasta ultrasta (8+1), jota olin siirrellyt kertaalleen jo eteenpäinkin esteiden takia. no, mahasta löydettiin yksi (1) kpl lapsenalkuja, joka liikkui jo ja sydämensykkeenkin näki selvästi!! Mittaa oli 17,4 mm eli juuri sopivasti. En ole ultraan menoa näin paljon ennen kai jännittänytkään kuin tänään, vaikka meillä on jo yksi hoidoista alkunsa saanut lapsi. Hcg-arvoni nimittäin viittasi että kaksoset saattaa olla tulossa ja se jos joku kuulosti hurjalta. Täytyy myöntää että tämä tulossa oleva " yksönen" tuntuu mielettömältä helpotukselta ja ilolta, vaikka kaksosiin yritin olla jo valmistautunut! Ja elinvoimainenkin eli hyvin kasvanut tuo oli, toisin kuin syksyllä kävi meille passien kanssa (km viikolla 8).

Korkeaa hcg-arvoa lääkäri selitti että alkio varmaankin kiinnittynyt hyvin pian siirron jälkeen. Arvo oli siis 917 pp14.

Ultraonnea muillekin ja terkut annolle ja Mondlichtille!! laskettu aika oli mulle kai 29.10!

Täällä kärsitään iskiaskivusta....liitoskivuista...alaselän kivuista...:)) Rinnat ovat kipeät ja turvonneet, muuttuvat päivittäin " ihmeellisemmiksi" ..heh;) Ja tuo masu on kyllä jo kivan pyöreä!! Sitä sitten tuleekin tuijoteltua tuon tuosta ja alkaa farkut painamaan ikävästi alamasua, mutta sitkeesti niitä olen vielä pitänyt töissä. Kotona olen heti vetänyt lökäpöksyt jalkaan. Pahaa oloa ei ole ollut eikä väsymystäkään sen kummemmin. Pissillä sitten kyllä saa hyppiä tuon tuosta, koko aika on vähän hätä. Viime yönä ei tarvinnut käydä kertaakaan, edellisenä taas kaksi kertaa.

Kohdun venymiskipuja on myöskin ihan päivittäin..eli just niitä vihlasuja, mutta tuntuvat enempi ihan sivulla ja tuolla vähän nivusista ylöspäin, ei niinkään kohdun keskellä.

Että semmosta tänne. Np-ultraan on enää VIIKKO, jippiiiii :)) Ens viikolla aion kertoa tästä töissä..ainakin vielä olen saanut peitettyä masuni (kiitos työtakin!!) mutta asiakkailta olen saanut vilkaisuja pyöristyneeseen vatsanseutuuni.

On tää vaan niin ihanaa kaikkine kipuineen ja vihlaisuineen, sen arvoista kaikki!!!

Oikein mukavaa odotusta kaikille muillekin :)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 11+1

Mondlicht: Kärsin puolisen vuotta extra-pitkistä kierroista, joihin sain Terot, söin niitä puolisen vuotta. Sitten kävin ultrassa, jossa todettiin etten ovuloi, sain 4 kk clomi-kuurin, ei tärpänny vieläkään. Saatiin lähete sinne jatkotutkimuksiin ja se aika olis ollut huhtikuun alussa.. Miehen spermatestin tuloskaan ei ollut kummoinen, liikkuvia vain 15 %..

Mutta sitten ihmeen kautta tärppäsikin toisella luomukierrolla clomien jälkeen ;) Joten voit uskoa että olen Super-onnellinen tästä ihmeestämme xD ja siitä ettei tarvinnut lähteä rankempiin hoitohin.

Susa-Juulia rv. 5+5

Eli kirjoitin megaviestin, jossa jokaiselle jotain, mutta hävisi herjojen saattelemana kun lähetä nappia painoin.

Tervetuloa uusille !

Nyt painaa uni, eli omaa napaa nyt vaan...

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 5.4. Kysyivät, missä aion synnyttää. 12 vko ultra tehdään jo valitussa sairaalassa. No eihän siihen toki nyt tarvinnut vastata, mutta nyt tuli vasta sellainen häivähdyksenomainen tunne, että tässähän saattaa tulla äidiksi. Olen keskittynyt niin kovasti keskenmenon pelkäämiseen, etten ole asiaa oikeen sisäistänyt millään tasolla. No, kohtahan mä voin siirtyä pelkäämään sitä synnytystä ;) Hulluksihan tässä tulee...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille !

Anno rv 7+5

Hei vaan!

Mulla ei onneksi ollut pahoinvointia lainkaan. Muutamalla viikolla vain pientä kuvotusta, mutta nyt on pari viikkoa vaivannut sitäkin hirvittävämpi väsymys. Onko muilla ja onko ideoita mitä tälle voi tehdä?

Hemppari oli neuvolassa vain 120 ja pari päivää sen jälkeen tämä väsymys alkoi. Kävin sitten ostamassa verilettuja ja jotakin floravital-yrttijuomaa, missä on myös rautaa. Niillä olen jotenkuten pärjännyt, mutta päivittäin pitäisi verilettuja syödä jos aikoo vähänkään jaksaa. Veriletut tuntuvat tehokkaammilta kuin tuo juoma.

Onko teillä muilla vastaavaa ja johtuuko tämä nimenomaan hempparista vai voiko syynä olla jotain muutakin? Nukun nyt jotain 9 tuntia ja tuntuu, että sekään ei riitä. Aamulla ja päivällä olen tosin suht virkeä, mutta illat on hirveitä. Koirankin kanssa on mentävä lenkille heti töiden jälkeen, myöhemmin en kertakaikkiaan jaksa lähteä.

Onko tietoa meneeköhän tämä väsymys joskus ohi vai pitäisiköhän mun suosiolla siirtyä rautalääkkeisiin jo nyt?

Mites teillä maistuu uni? Minä olen ihmetellyt sitä, että heräilen nykyisin aamuyöstä, kun normaalisti olen nukkunut kuin tukki aamuun asti. Pissillä käyn yleensä kerran yöllä, mutta herätyksiä voi olla 2-4/yö. Ei kai tätä jatku koko raskausaika? Onko muilla vastaavaa? Onkohan mulla hormoonitoiminta jotenkin sekaisin?

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja pahoinvointinne hellittää pian!

Terkuin

Kamu 11+3

Alan ajatella, että rintakipukin johtuu vain hormoneista joita ahdan itseeni. Pelkään että se on lopettanut kasvamisen ja tulee ulos ehkä vasta parin viikon päästä :( Toisessa hetkessä ajattelen, että kyllä se elää, tietysti! 95% todennäköisyydellä. Ihmiselämä on sinnikäs. Pienestä asti. Kun kohdussa tuntuu vihlaisu, olen onneni kukkuloilla. Siellä se sinnittelee! Ja kohta taas tulee pelko ja ahdistus siitä, selviänkö ikinä jos nyt vauvaa ei tulekaan.

On tämä vaan piinallista aikaa. Sekin tuntuu väärältä. Epäoikeudenmukaista kaikkia heitä kohtaan, jotka ovat yhä hoidoissa ilman plussaa ja antaisivat mitä vaan että saisivat olla mun housuissani. Ja minä kehtaankin olla nauttimatta tästä täysin rinnoin.

En ole enää paijaillut masuakaan kuten ihan alussa. Pelkään rakastua tähän tilaan, jos joudunkin tästä luopumaan. Voi kauhistus. Kuluisi jo nuo viikot! Kävin vedet silmissä vauvanvaateosastolla, mutta en uskaltanut ostaa mitään.

Onnitteluni Annimaarille ultrasta, ihanaa :)

Leiska7, kovasti onnea sinullekin ultran johdosta :)

Susa-Juulialle, Myyrylle, Silveriinalle ja Tittaralle lämpöiset tervetulotoivotukset ja onnittelut!

Niinanii, sun mietteet on niin tuttuja. Toivotan mukavaa neuvolakäyntiä. Toivotaan, että sillä oli viimeksi vaan huono päivä ja ensimmäinen käyntisi on mukava.

Mondlicht, tiedätkö paljonko se Femedan ultrakäynti maksaisi? Mä olen myös pk-seudulta. Enpä usko että ne Fertinovalla pitää sua kovinkaan outona jos haluat uuden ultran, eiköhän se ole meikäläisten keskuudessa melko suosittua, kuten tämäkin ketju osoittaa :)

sandee, kyllä keskenmeno voi tapahtua niinkin, että alkio kuolee eikä tule heti ulos. Jos joku tietää onko se kuinka yleistä, niin kertokoon. Tavallisemmin kai keskenmeno alkaa kovana alavatsa- tai selkäkipuna ja sitten vuotaa. Sellaisessa käsityksessä mä elän.

Mörötin, taidetaan tosiaan kaikki olla yhtä hermostuneita. Olemme huolesta soikeana jos oireita ei ole ja jos niitä on, kyttääminen on ihan samaa luokkaa, jos ne eivät tunnu koko ajan yhtä paljon. Ei kai meitä mikään muu auta, kuin se että nuo viikot kuluisivat pian sinne turvallisemmalle puolelle!

Minullakin on rytmi muuttunut. Illalla nukkumaan kahdeksan aikaan ja kuudelta pirteänä ylös. Ennenkuulumatonta :)

Teille kaikille tsemppiä ja uskoa toivottaen,

karelia

tsemppiä ultraan, Annimaaari! Tulethan heti sitten kertomaan kuulumiset!:)

Täälläkin väsymys on aika voimakas, iltapäivisin ja iltaisin varsinkin. Muita oireita ei juurikaan ole (edelleenkään). Yöllä joudun nousta kaksi kertaa vessaan, ja kerran syömään, jos en ole tankannut hurjasti iltapalalla. Eli jatkuvaa ramppaamista. Aamuisin herään kuitenkin aika aikaisin, ennen kahdeksaa, vaikka nukkua saisi pitempäänkin. Iltapäivisin meinaa nukahtaa väkisin, ja olenkin ottanut tirsoja erilaisissa paikoissa;)

Vatsa on iltaisin tosi pyöreä, ja sen muutkin jo huomaavat. Aamuisin taas melkein normi litteä (jos se nyt ikinä niiiin litteä on ollutkaan;-))

Koko ajan mietin sitä toiseen ultraan menoa. Kyllä niin kovasti jännittää mahamatkustajan puolesta. Varsinkin kun tällainen oireeton tapaus olen.

Eka neuvola jo takana, eipä sielä mitään ihmeempiä, kovin mukava oli neuvolantäti ja muutenkin miellyttävä kokemus. Aika sydänäänten kuunteluun varattiin jo, mutta se on vasta kuukauden päästä, kun on kasassa 12+1. Kuinka sitä jaksaa sinne asti odottaa...?

t. kärsimätön Mondis 8+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat