Seuraa 

Maha on korvissa asti, vatsalaukku kurkussa, ja keuhkot jossain siinä päällä. Happamia röyhtäyksiä tulee kokoajan, ja oksennus nousee suuhun. Onko tähän mitään mikä auttaisi?

Kokeilin Rennietä ja maidon juomista, mutta aika kehnoin tuloksin.

Astman takia hengittäminen on muutenkin vaikeaa, ja nyt nuo happamat röyhtäykset. Enpä ole odotusaikana elämäni kunnossa.

Red_Cat & Möykky 30+2

Kommentit (6)

... neuvolan lääkäri voi määrätä lääkettä, esim Ranimexia. Nämä on happosalpaajia, jotka eivät sisällä alumiinia. Useimpia apteekin närästyslääkkeitähän ei saa käyttää juuri sen alumiinin takia. Itse sain reseptin kun mikään muu ei tehonnut. Eivät nämäkään lääkkeet ole täydellisiä, mutta huomattavasti tehokkaampia kuin Rennie ja Gaviscon, jotka eivät auttaneet mun todella pahoihin oireisiin juuri lainkaan. Valmarinista oli kyllä hiukan enemmän apua. Ja ruokavalion olin tietysti jo muuttanut.

Lääkäri sanoi että näitä lääkkeitä voi käyttää ilman että sikiölle tulee haittaa. Kyllä mua silti epäilyttää käyttää lääkettä raskauden aikana, mutta mulla ainakin närästyskivut oli niin pahoja ettei ole vaihtoehtoa. Ja hoitamattomana ei muutenkaan kannata pitää oikein pahaa närästystä, koska jatkuvasta hapon nousemisesta ylöspäin voi seurata ruokatorven tulehdus!

Tsemppiä!

Itse sain apua kyseisestä tuotteesta ja luin täällä joidenkin muidenkin saaneen kun sitä täällä joskus olen suositellut.

Eli se on kivennäisliuos, jota sekoitetaan ruokalusikallinen veteen ja otetaan ruokailun yhteydessä (2-4 kertaa päivässä).

Käytin purkin neuvolassa ja sen tutki niin kätilö kuin lääkärikin ja hyväksi havaitsivat. Saattaa auttaa myös jos jalat kramppaa, koska sis. magnesiumia. Muutenkin turvallinen tuote, koska on enemmänkin luontaistuotteen kaltainen eikä niinkään lääke, kuten noi närästyslääkkeet. Ainoa tietenkin on, että toi ei auta välittömästi vaan pitää käyttää säännöllisesti.

Pullo on luontaistuotekaupoissa kylmähyllyssä ja hinta alle kympin.

Lisätietoja löytyy varmaan jos heittää hakusanaksi Valmarin... Sillä on nimittäin muitakin hyviä puolia, mm. auttaa aineenvaihduntaan, ruuan imeytymiseen jne.

Suosittelen lämpimästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla pahana päivänä auttaa rennie mutta sinulle jos se ei auta niin itse ainakin pyrin välttämään sellaisten ruokien syömistä jotka auheuttavat närästystä.

Äkkiä ne osaa poistaa ruokavaliostaan jottei aina olisi huono olo.

Siis neuvo:elä syö mitä mieli tekee vaan vain sellaista joista jää hyvä olo!!!

Mä olen alkuraskaudessa ja nyttemin taas loppuraskaudessa käyttänyt Gavisconia närästykseen.

Mulla Renniet ei auta yhtään mitään, mutta tuo Gaviscon on siita hyvä, että se auttaa heti.

Sitä on saatavana sekä tabletteina että liuoksena, ja tuo liuos on paljon mukavampi ottaa. Se ei todellakaan ole mitään hyvää, mutta sitä kun reilun ruokalusikallisen ottaa ja juo vähän vettä päälle, niin sen kyllä kestää. Se tabletti kestää kauemmin sulaa suussa, ja maku on kyllä niin paha, että mitä nopeammin saat sen alas kurkusta, niin sen parempi.

Härkäsimppu rv 33

Närästyslääkkeen puutteessa anoppi tarjosi minulle vanhaa hyvää keinoa eli ruokasoodaa, jota sekotettiin lämpimään veteen (vissiin mies sekoitti noin 1tl:n puoleen desiin). 3-4 kulausta riitti ja närästys katosi sen siliän tien.

Jospa siitä olisi loppuraskauden närästykseenkin apua?

Maku oli lähinnä suolainen, ei muuten erityisen paha mutta ei tietysti mikään hyväkään. Mulle tuo toimi niin hyvin, että en kyllä mitään närästyslääkkeitä enää aio ostaakaan...

Coe rv 9+0 (ja yksi loppuraskauden närästys takana, tyttö 03/05)

Pitänee kokeilla tuota ruokasoodaa ja ostaa apteekista sitä litkua. :)

Tuli vielä mieleen, että oiskohan samariinista mitään apua? Jos sitä kokeilisi.

Red_Cat & Möykky 30+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat