Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

jatkan kohta mutta tässä meille pinoa...

Kommentit (13)

Vieläpä ennätän maanantaipinoon.. Kovasti pitäisi jo mennä nukkumaan mutta ei vaan oikeen nukuta.

Joni just nukahti,meni hiukan eri rytmillä tämä päivä, tai siis pieni mies nukkui melkeen koko päivän, tahallaan hiukan valvotin, että jaksaisi nyt vielä yönkin nukkua. Oli meillä vieraitakin niin sekin hiukan sotki iltakuvioita.

Jonilla on aikasta säännöllistä elo, yöunille laittaa puolikymmenen-kymmenen aikaan, 3-4 aikaan syö, sitten kuudelta taas laitan tissin suuhun ja nukuttais varmaan ainaskin kahdeksaan jolllei kauemminkin mutta isoveli tulee herättään seittemän korvissa. Sitten aina jutellaan Jonin kanssa ja herraa naurattaa kovasti hyvin nukutun yön jälkeen. Vaipat vaihdetaan, laitetaan päivävatteet, yhdeksän korvilla pienet tirsat, sitten seurustelua ja puolilta päivin alkaa nukkuun, toisina päivinä muutaman tunnin, toisinaan neljäkin tuntia joko sisällä vaunuissa tai ulkona vaunuissa. Illalla ottaa yhdet tai kahdet minitirsat ennen yöunia.

Ilmakylvyt on aina päivän parhaita hetkiä pienen mielestä. Mutta kuka sitä nyt rätti haaroissa tykkää aina olla!!

Joni on oikea hymypoika, nytkin vieraat ihmetteli kuinka onkaan hyväntuulinen poika! Ei turhia kitise, vähän huono siinämielessä kun jos on muutaman kerran ollut itkusempi niin pelkään heti että on sairas ja kipee, meillä kun on tuota historiaa lastenosastolla takana.

Kovasti pieni jo tarttuu leluihin, jotain jos näyttää niin het pieni käsi ojentuu ja ottaa kiinni. Isosisko laittaa Jonille aina käteen sellasen sukkahelistimen ja johan jytää! Ihan varmaan älyää ja heiluttaa kättään tosissaan.

Kovin aikasin on Quarran Kiialle tullut hammas!! Meillä kun esikoiselle tuli vasta reilu kymmenkuisena eka, sitten tulivatkin kyllä vauhdilla. Tytölle tuli puolivuotiaana. Saas nähdä alkaako niiltä samaan aikaan hampaat tippuun, kun sitähän sanotaan, että kun myöhään tulee niin myöhään lähtee. Pojan eskarikaverit on kaikki harvahampaita mutta meiän ukolla on joka hammas vielä lujasti kii.

Vaan ihan huomaamata on hampaat meiän lapsille tullut, ei ole itketty eikä kuumeiltu tms. Edes poskihampaita.

Huomena, ihan kohta on Joni-boy 3kk! Ja ihan pianhan herra on vuoden vanhakin jos lasketaan ihan elon alkumetreiltä.. Meillä on sunnuntaina ukon kanssa kymmenenvuotis taiteilijajuhla ja Jonihan on yhdeksänvuotispäivän hedelmä......... Aatella, kymmenen vuotta oon tuota samaa mörökölliä katellut, välillä ei niin mielellään, välillä taas jaksanut pareten. Miten sitä olikaan nuori ja nätti, tai ainakin nuori..

Tikrulle tsemit sulkasatoon!! Esikoisen jälkeen ei lähtenyt hiuksia mutta tytön saannin jälkeen kyllä. Oikeastaan en huomannut millon ennestäänkin ohut pehko harveni, sitten vasta kun alko kasvaa takasin kun varsinkin otsalta huomas kun siiliä pukkasi.

Jospa nyt kun tämäkin lapsi on poika, ei lähtisi. Tiedä sitten onko vauvan sukupuolella mitään tekemistä asian kanssa.

Meikä ei enää kerkee tietsikalla paljoo olemaan kun loppui tuo äippälomakin, koitan navetalla puuhastella Jonin nukkuma-ajat ja kun tätä askaretta piisaa niin ei hirveesti ole ollut vierotuspoireitakaan. Ihan kamalasti ainakaan..Kyllä mä joka päivä luen mitä te muut olette kirjotelleet, pysyy kärryillä.

Kovasti meiän lapsoset kasvaa, Joni on jo niin painava, torstaina onkin neuvola, varmaan paino on 7,5 kilon hujakoilla ja kyllä sellanen jässikkä on jo aika painava sylissä pidettävä. Leukojakin on kaksinkappalein.

Juu, nyt nukkumaan ja palaillaan!!

Lahja ja Joni 3kk

Ihana ilma todellakin ja täällä sitä istutaan sisällä!!! Neiti nukkuu toki partsilla, mutta itse en jaksa liikahtaakaan... Vielä painaa väsymys nimiäisten vuoksi ja taas tänä aamuna herättiin kuudelta! Hiukan liian aikaisin, jos minulta kysytään. Nukkuis edes puoli seiskaan... En tiiä sitten että johtuuko nuo aikaistuneet aamuherätykset aikaistuneesta nukkumaanmenoajasta. Eli nyt on jo useampana iltana neiti nukahtanut klo 21 entisen klo 22 sijaan. Tuo siirtymä on tapahtunut ihan itsestään eli Milja jätti viimeiset lyhyet päikkärit pois päiväohjelmastaan... Tällä hetkellä yösyömisiä on kaksi, klo 2 ja 5. Sen suhteen en valita, neiti syö 5-10 minuuttia ja nukahtaa hyvin pian sen jälkeen uudelleen. Aamut on menneet hieman kiukkuamiseksi varmaan tuon aikaisen herätyksen vuoksi. Milja varmaan havahtuu tuolloin kuuden aikaan hieman kesken unien, mutta ei osaa nukahtaa enää uudelleen. Sitten jaksaa valvoa tunnin verran ja syötyään uudelleen nukahtaa helpohkosti sänkyynsä, mutta nukkuu vain reilu puoli tuntia. Jaksaa valvoa sen jälkeen hyvin puolitoista tuntia, mutta väsähtää niin että ei meinaa jaksaa alkaa syömään ja pitää jonkin aikaa houkutella ennen kuin neiti lopettaa tissille huutamisen ja syö. Sitten unille ulos. Eli meillä on menny nyt useampi päivä ihan samassa rytmissä: Herätys 6-7, puolen tunnin unet 7-8 välillä, vaunupäikkärit 10-14, seurustelua 14-16, toiset vaunupäikkärit 16-18/18.30, iltatouhut ja useampi syöntikerta 18/18.30-20.30 ja viimeinen syönti ja nukahtaminen itsekseen omaan sänkyyn klo 21. Tuo on minusta oikein kiva. Olen itse sellainen luonne, että tykkään siitä, että asiat tapahtuu samalla lailla ja että on rytmi. Mutta vauvan ollessa kyseessä koko ajan tapahtuu muutosta ja ikäänkuin koko ajan haetaan uutta rytmiä. Mutta niinhän sen kuuluu mennäkin...

Meillä ei päristellä vielä. Neiti tyytyy edelleen lähinnä juttelemaan melko hillityllä ja matalalla äänellä. Välillä testaa kyllä korkeampia ääniä, mutta ei ole vielä tajunnut, kuinka tehokkasti saisi huomiota jos kiljuisi enemmänkin ;D Ääneen Milja nauroi eka kertaa viime torstaina, mutta se ei ole toistunut. Hymyä silti piisaa... Kyllä se on aivan uskomattoman suloinen ja ihana pakkaus!!! Aivan lovena... =)

Mulla ei nyt kyllä liiku mitään päässä. Aivot taitaa olla ihan jäässä. Hah hah, runosuoni sentään sykkii :DD Jatketaan juttua sitten kun on jotain asiaa... Viettäkäähän kiva päivä!

Äippä ja Milja 11vko2pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja tervetuloa riinulle vaan joukkoon tummaan.

Päivällä vilkaisin vauvat osastoa, ja muuan otsikko pisti silmään.. Joku oli aika finaalissa unenpuutteen vuoksi.. Tuttua kauraa..

Meillä on ihan kädestä koko rytmi, eilen herra teki silleen että rupes nukkumaan siinä klo 22, heräs jo kahdeltatoista syömään, vaikka mä luulin että se nukkuu nyt sinne kahteen saakka. Sitten kolmelta uudestaan ja viideltä kans. Viideltä mä kieräytin hänet masulleen, kun heräs vaan höpöttämään. Masullaan nukkuu paremmin sen aamuyön. Mutta kyllä väsyttää...

Muuten ei ihmeitä, toivutaan esikoisen 5v synttäreistä edelleen..

Painoprojekti on kans hallussa, nyt 3,5 pudonnut.. Hitosti on vaan vielä jäljellä.. Iloista viikkoa, kirjuutellaan!

rocka ja Mika 10viikkoa

Eipä mulla mitään erityistä asiaa ole,Juho nukahti yliväsyneenä lyhyiden päiväunien takia eilen klo 20 ja 6:10 tarkalleen heräs syömään 210 ml maitoa.

Ma kirjoitinkin oman kirjoituksen että kait mä uskallan ton rintamaidon antaa Juholle kun unohdin 45.minuutiksi pöydälle maidon?*voi tätä mun pahvipäätä*

Jos olis monta tuntia ollut niin en antaisi.Yhtään en vaan muista kauanko se säilyy.

Vuorokauden jääkaapissa sen vaan tiedän.

PÖRISTELEEKÖ TEIDÄN VAUVAT ?

Meillä moinen aika uusi taito ja ihan hauskaa paitsi syödessä soseita,soseet vaan lentää kun Juho pöristelee ja..nauraa heh=)

aika kiva sotku on muutenkin syödessä soseita ja nyt vasta onkin...

äityliini ja tasan 16-viikkoinen Juho(kohta 4kk hui)

Minäkin kerrankin ihan aamusta olen kirjoittelemassa. Äitiliinille vastaan ihan tässä pinossa, että minä olen antanut maitoa, joka on ollut huoneen lämmössä tunnin sisällä lämmityksestä tai jos olen lypsänyt niin tunnin sisällä olen sen antanut Eetulle. Sen ohjeen olen saanut maidon säilyvyydestä.

Noista ulkovaatteista on ollut puhetta. Mullakin on ollut iso ongelma niiden kanssa, sillä olen aina ollut ylipukija lasten vaatteiden suhteen. Nyt olen kuitenkin nollakekeillä " uskaltanut" jättää välihaalarin toppahaalarin alta pois ja Eetu on nukkunut sisävaatteet+toppahaalari+makuupussi yhdistelmällä. Jos on tuullut, makuupussi on ollut kiinni ja jos on ollut oikein suojaista, olen aukaissut makuupussia yläpäästä. Vaunuissa on ollut aina tuulensuojapussi myös päällä. Meillä on toiminut näin hyvin, eikä poika kovin hikisenä ainakaan ole herännyt. Ja kait muutenkin on sitten ollut sopiva, koska on nukkunut 4 tunnin päikkäreitä. Mutta tässäkin asiassa lapset on yksilöllisiä, meillä lapset ovat aika " viluisia" (meikäläiseen tullut, suunnilleen saunassakin palelee :) ja jotkut lapset ovat aina hikipäässä ja tarvitsevat siten paljon vähemmän vaatteita.

Meillä nukuttiin tosi mukavasti viime yönä, poika nukahti jo puoli kasilta ja luulin sen nukkuvan iltatorkkujansa niin eiköhän se uni vain jatkunut ja jatkunut ja ysiltä mun oli pakko herättää se ja tehdä iltapesut. No, sitten Eetu söi ja nukahti uudestaan, söi yöllä kerran 3.30 ja nukkui 7, söi, höpötteli vähän aikaan ja nukahti sitten vielä 9 asti. TÄLLAISIA ÖITÄ LISÄÄ! Nyt se kuulostaa tuolla nauravan esikoisen kanssa. On se niin mukava, kun tuosta esikoisesta on jo " viihdyttäjäksi" , saa tehtyä sellaisia pikkuhommia, kun lapset " juttelevat" keskenään.

Meillä esikoisesta on tullut iskän tyttö ja pojan hoito jää aikalailla mun vastuulle. Iskä kyllä hoitaa, jos on tarvis, mutta musta on luonnollista, että minä hoidan tuon vauvelin. Jotenkin sitä niin tietää sen tavat, tottumukset ja rytmit, että homma sujuu jotenkin kivuttomammin, kun minä hoidan homman. Jos mies alkaa iltahommia hoitamaan, huomaan, että poika on paljon levottomampi ja nukahtaa huonommin iltaunilleen. Iskä ei jotenkin " tajua" , että nyt pitäis alkaa rauhoittumaan, vaan saattaa alkaa pojalle höpöttelemään ja leikittämään just kun nimenomaan pitäis olla hiljaa, että rauhoittuu unilleen.

Mutta nyt lopetellaan!

Meimi79+Eetu3kk6pv

mä olen joku aika sitten nähnyt unta palstakamuista(niin koukussa olen) ja juttelin puhelimessa TÄHTI sun kanssa=) ja Tikrun kanssa olin vaateostoksilla,mielenkiintoista=)

piti vaan toi kertoa ja mä etsin esikoisen 70 cm vaatteita viikonloppuna ja kelpuutin Juholle muovipussillisen peräti kun keltaiset kelpuutin,vaaleanpunaiset jäi vaan sivuun!

täällä taas, on ollu kaikenlaisia kone ongelmia ja aika ongelmia ja sit viel on väsyttäny ihan hirveesti.

meillä ei vielä päristä, mutta soseet on silti pitkin ja poikin asuntoa, masuun ei todellakaan päädy kuin ihan vahän. No pikkuhiljaa hyvää tulee... Oltiin neuvolassa viime keskiviikkona ja nyt on paino noussu, mun ja vauvan tankkaukset on siis tuottanu tulosta: 5,3kg ja 62,5cm eli siis 600g/2vko. JES!

meillä tartutaan äidin ja isin sormiin kovasti ja joskus koitetaan viedä niitä omaan suuhun, vaatteita on välillä hankala riisua, kun tyttö on napannu niin tiukasti jostain kiinni. lelu voi hetkisen pysyä kädessä, ja sillä huiskitaan usein naamaan. ja istumaan tarttis päästä! kun hän on tarpeekseen saanu tissistä ni heti ylös vaan, ihan väkisin ja sit usein tulee puklu. sitä tulee kyllä muutenkin ihan tarpeeks, nytkin on jo toinen vaatekerta käytössä...

vaatteiden valinta ulos on kyllä tosi hankalaa, vaunuissa on usein sisäväätteet ja kevyt sammaripuku sitte makuupussiin ja ulos...

jos viedään kaukalossa autoon, ni on sellanen puku mistä tuuli ei mee heti läpi.

mun tarttis vaatteita ruveta taas hankkimaan 68senttiset bodyt on nyt mun mielestä parhaan kokosia vähän suuria, niin ei kiristä mistään, joistain saa hihoja vähän rullata. tietty niissäkin on eroja ja jotkut 62 ja 60 on vielä ihan hyviä.

mut nyt neiti hermostuu (on mun kanssa tässä kertomassa kuulumisia) joten me siirrytään leikkimään! heipsan!

Oltiin tänään tytsyn kanssa aamulla jo vaunuilemassa ja neiti nukkuu vielä ulkona. Ihana auringonpaiste, mutta täälläpäin ainakin tosi kylmä viima ja eilisen lumisateen jäljiltä tiet osin lumessa. Viimasta huolimatta tuli siis lämmin vaunuja työnnellessä.

Tänään laitoin vihdoin mun kaikki äitiysvaattee myyntiin tonne huuto.nettiin. Mutta turha niitä kai nurkissa on säilöä, joten pois pois vaan.

Mulla oli Tikru sulkasato pari vuotta sitten ja se oli ihan kamalaa, nytkin tukkaa lähtee ihan kiitettävästi, mut ei onneks kovin paljoa. Ärsyttää vaan, kun niitä hiuksia on ihan joka paikassa, vaikka kuinka imuroi. Mä suunnittelin kampaajalle menoa, jos laittas väriä ja leikkauttais vähän lyhyemmäksi. Piristyis vähän uudesta lookista näin kevään kynnyksellä, kun noi viimeiset kilotkaan ei ota lähteäkseen.

Tänään sain aamulla nukkua seiskaan asti, vaikka kuudelta meinasi neiti jo herätä. Nukahti onneks uudelleen kun laitoin tutin suuhun. Meillä Jaada on alkanut sellasen jännän hymisemisen. Siis juttelee koko ajan, mutta suu pysyy kiinni. Hauskan kuuloista ja näköistä. Meilläkin syödessä aina välillä päristellään ja sitä ruokaa on kyl ihan joka paikassa. Jaada tunkee aina välillä nyrkkejä suuhun kesken ruokailun ja sit huitoo niillä käsillään. Syötättekö muuten sylissä vai sitterissä vai miten? Mä oon syöttäny soseet pitäen Jaadaa sylissä. Koitettiin sitteriä, mut Jaada sähelsi siinä niin paljon, et sylissä syöttäminen tuntuu helpommalta.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

nyt sitten rohkaistuna liityn joukkoon =)

Meillä tulee pikkumies nyt sitten viikon lopulla 3 kk, ehdittiin vielä joulukuun puolelle (vaikka 10 pv meni yli la:n). Kiinnostuneena seurataan äidin päristystä kulmat kurtussa mutta vielä ei oikein päästä juoneen mukaan.. D-vitamiinitipat on keksitty sylkeä pois:ensin kielellä lykätään niin pitkälle kun kaiken kuolakuplat+vitamiinit saa ja sitten lopuksi sellainen *pthui*...parempi siis pitää oma naama kaukana..

Saatiin tosiaan tämä netti tänne metsän perille (laajakaista, vau) ja nyt olen sitten kaksi päivää viettänyt kaikki mahdolliset ajat netissä - alkaa olemaan hieman huolestuttavaa..

Pitänee lopetella ennen kuin mies ehtii töistä kotiin...jos näkee koneella niin kysyy kumminkin olenko koko päivän ollut....

Hyvää viikon alkua kaikille joulumammoille+pikkupirpanoille!

T:Riina+Niko

Meille on ilmaantunut salakavalasti hammas! :D Tänään neiti riemukkaasti kilju ja jutteli vieressä aamulla ja hokasin että hetkinen jotain valkoista vilkkuu alaikenessä... Mitä hittoa, onks sulle tullut hammas?!! *virn* En mä vaan oo huomannut. Siis onhan tätä monesti epäilty ja kateltu et näkyykö, mut nyt se oli salaa sinne tupsahtanut. Terävä pieni naskali alhaalla. :)

Mullakin on sulkasato.. Kahdesti jo tukkinut vessan lavuaarin kun siinä aina hiukset harjaan ja tippuu hiuksia ihan sikana.. *viaton* Mies sitä aukasi kun ei taas vetänyt ja kauheeee saarna että kun " jonkun" pitkiä hiuksia täällä näyttäis olevan.. *mitä? EI mun ainakaan...* Minkäs minä sille voin että ne päättää tippua sinne lavuaariin ne riivatun hiukset. *nih!*

Meillä nukahdettiin eilen autoon kun tultiin kyläpaikasta illalla vähän jälkeen 9. Sai kantaa sänkyyn ja uni jatkui puoli 8 asti aamulla. :)) Sain ihtekin taas nukkua rauhassa. Tosin mulla oli joku ihmeen valvomishetki yöllä.. 8-/ Heräsin kahdesti enkä millään tuumannut saada enää unta.. Pyörein sängyssä ihan pöhkönä. Tosin tiedän kyllä siihen syynkin. Näin karseita painajaisia.. :S Näin unta että veljeni kuoli auto-onnettomuudessa yllättäen (autokuski hommia tekee hän) ja veljen avokki jäi siis yksin pienten kaksostensa kanssa.. Se tuntui NIIN todelta se uni. Voin vaikka vannoa että itkin vielä herätessänikin. Ei kyllä tohdi veljen avokille mennä paljastaan mitään, ihtestäkin rupes tuntuu että ei hitto onko tää joku enneuni.. :S Toivotaan ettei!

Mitäs muuta.. äänialoista. Tikruuuu, kohtalontoveri! Täälläkin naristaan! :D Varsinkin kun alkaa uni tuleen ja lullaa rattaissa, se ottaa oikein matalta ja hartaasti narinaaaaaaaaaaaaa.. Mitä lie unilaulua. Mut tosi naurettavan kuulosta. 8-) Ja pyrräys, tuttua tuttua. Mun päälle pyrrättiin kuolaiset puklut. *tosi kivaa*

Juu ja soseista tuli mieleen. Eilen napero sai taas aprikoosisosetta. On saanut koko viikon samaa, ja tällä kertaa se oikein YÖKKÄS ja värisi kun annoin... :DD Kyllä mä nauroin niiiiin vääränä! Oli tosi hupasen näköstä kun ilme oli että äiti, sä myrkytät mut!!! :D

Mutta mä siirryn hoitaan tuota hammaskeijua. *virn* :D Kun se kitajaa että vois vaikka herätäkin ekoilta unilta.

Quarra ja hammaskeiju 3kk2vko

Meitä on näköjään täällä kolmea " sukupolvea" , on sellaisia, jotka ovat pinoillleet plussaamisesta alkaen, tällaisia vähän aikaa pinoilleita kuten minä (lurkin ensin passiivisena hetken ja aloin kirjoittaa, kun Karppa oli n. 2kk) ja sitten ihan uusia.

Quarra, vai nyt jo hammas! Mäkin hetken luulin että meidän Karpallekin, kun sillä oli viime viikolla selittämättömiä itkukohtausksia (meidän mininies ei nykyään juuri itke, siis melkein ollenkaan). Mutta ne menivät ohi. Mitä oireita teillä oli aiemmin?

Tyttö9910, tuo nukkumaanmenon aikaistus on tosi hyvä ihan vuodenaikaakin ajatellen: pian tulpee kesäaika! Pitääkin kysyä kokeneemmilta vinkkejä vuorokausirytmiin.

Meidän päivärytmi on hämmästyttävän säännölline ottaen huomioon sen, että kovasti unentarpeessa on vaihtelua. Nukkumaan mennään useimmiten klo 21, joskin huomaan Karessa aikaistustaipumuksia, luen ne useimmiten vain iltanokosiksi. Yöllä on edelleen neljä syöttöä, mutta ne hoituvat puoliunessa (molemmilta). Ellei mahanpuruja tule (ne tulevat jostain syystä aina klo 6), heräämme klo 7.30. Jos herätään kuudelta, rytmi on erilainen, mutta muutoin näin: 7.30.-9 hereillä, n.9.-n. 9.30 nokoset tai suoraan pitemmille unille, jotka kestävät n. yhteen, toiset yleensä lyhyemmät, 1-1,5 h päikkärit noin viiteen ja illalla vielä nokoset seitsemän aikaan.

Päiväunien rytmi kyllä vaihtelee ainakin kahdella eri variaatiolla tai sitten poikeeuksena tai poikkeuksen poikkeutena, mutta puoli kasilta meillä yleensä herätään, mentiin nukkumaankin milloin vaan. Ja vatsavaivojen (tai hammakutinan?) vaivatessa heräyt on kello kuudelta. Hassua.

Nora ja Kulttuuriministeri Karppala aurinko 14,5 vkoa

Nyt on tällä maatuskalla sen sortin sulkasato että HIUKSET POIS!!! :((

AAaaaaargh!! Lähtee ihan mielettömästi hiuksia.Kamalaa!! Musta tulee kalju *byäääää* Lähtis mieluummin mistä tahansa muualta noita karvoja mutta EI päänupista.Mulla on vakava suhde mun hiusten kanssa,en tohtisi niistä luopua :P En missään nimessä..Ne on ainoita asioita minussa mistä olen ylpeä *niisk* tajuattehan (?) Mikä fiasko jos joudun ne esim lyhyiksi leikkaamaan.. :( Eieiei apua..

Jouluisissa on näemmä monta Juhoa ja myös monta Neaa!! :DD Se siis kertoo siitä että mikä onkaan kaunis nimi,häh.. ;)) *winky winky*

Meidän Nebis tuossa äsken piti kauheeta mekkalaa.Höpötti ja kilju lelukaaren leluille mutta sitten,yhtäkkiä, ihan kuin napista olisi painanu, tuli hiljaisuus... :O Vilkasin taakseni ja siihen se tyttö nukahti xD Tais olla rankka sessio sammakon kanssa joka ei koskaan vastaa takaisin vaikka kuinka hyvän jutun toinen kertoo *epäkohtelias lelu* :/ Ryökäle!

Joo viime aikoina on tosiaan tullu hurja repertuaari erilaisia äänialoja ja voimakkuus senkun lisääntyy :) Välillä kiljutaan korkeassa falsetissa ja toisinaan vaan NARISTAAN (kuulostaa oikeasti vanhan oven narisevalta saranalta ;))

Ja sitten se pöristely/päristely :O Viime viikolla laps sylkäs isäänsä naamaan xD Keräs kunnolla sylkeä suuhun ja smäk*..Mutta eihän toiselle voi suuttua moisesta kun vasta opettelee uusia juttuja ja tajuaa oman suunsa.. :) Voin vaan kuvitella minkä näköinen ympäristö syntyis jos kiinteitä jo syötäis ja mukelo sylkäsis soseet seinille :O Parempi siis odottaa hetken jotta opitun taidon uutuudenviehätys katoaa ;)

Kohta on mentävä ulos :) Siellä on taas niiiiin helmi auringonpaiste ettei pysty sisällä tylsistyy.Ja pitäis varmaan alkaa pakkailee reissua varten..tai ainaki tehä lista mitä pitää ottaa mukaan..

heikun keikun!!

-Tiggr&Nasu *301105

kyllä te ootte niin kivoja, että ikävä ihan tulee jos joutuu pois olemaan! Äityliini kiva kun " juteltiin" : D juttua varmaan riitti...vatteista vielä sen verran että olis mun mielestä tosi kiva löytää jotain keltaisia tai vihreitä vaatteita. Kauppaan kun menee niin siel on tasan kaks hyllyä vaaleenpunanen ja vaaleensininen. Jos meille tulee vielä joskus toinen vaavi ja se on poika, ni mulla ei oo varastossa ku tyttöjen vaatetta...

mut nyt pitää taas mennä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat