Seuraa 

Sivut

Kommentit (38)

Kerroit että kädet väsyy kanniskeluun.. Niin täälläkin ennen, vaan ei enää. Elikkä lämpimästi suosittelen kantoliinaa!! Just nytkin meidän Minttu vetelee sikeitä liinassa. Äskön kun ei ollu liinassa oli levoton sylissä,uni ei tullut ja vähän väliä joku oli aina huonosti.. Mut välittömästi kun liinaan siirsin niin meni varmaan minuutti niin neiti oli unessa...

En mäkään olis uskonu että liina on näin hyvä ja vähän epäilytti ja pelottikin että tuleeko sitä sitten käytettyä mutta kyllä tämä eri hyvä juttu on.. Mieskin kehuu vaikkei vielä itse ole kokeillu mutta aikoo kyllä..

Kohta pitäis sapuskaakin ruveta väsäämään, niin hyvin onnistuu Minttu liinassa..

Kerro sitten jos liinan hommasit että mitä tykkäsit :)

Onko muut Helmikset löytäneet jo liinailun ilon?

NAPEROLLE vielä että treffaillaan vaan sitten kun jonkinmoista rytmiä rupee elämään löytymään. Vaikka yllättävää kyllä jonkinmoista rytmiä on jo havaittavissa.. Onko sulla muuten auto käytössäs päivisin? Mulla ei.. Että ihan koska vaan haluat niin pöräytä meille kylään :) Sama koskee siis myös M@NNAA! M@nna sullahan on kanssa isompi muksu myös, niin meidän Eeville olis sitte seuraakin tiedossa jos nähdään joskus :)

Larvanto ja Minttu 1kk ja 2pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja sain mä jotain fiksuakin tänään aikaiseksi: nimittäin varattua sen papin ristiäisiä varten. Meillä siis bileet 8.4.06.

Voi teitä yövalvojia, annan vähän erilaista näkökulmaa: Meillä nimittäin poika nukkuu nykyään klo 24-08, heräämättä kertaakaan!!! Ja, päinvastoin kuin luulis, se on ihan kamalaa! Tissit on ihan täynnä maitoa ja se teke kipeää - eikä poika suostu syömään vaikka oon häntä herätellytkin muutaman tunnin välein!? Ihan outoa, ja minä valvon kaiket yöt ja vahdin, että kaikki on ok... Meillä esikoinen oli yöhuutaja, kiljui henkensä edestä yöt läpeensä. Nyt onkin sitten ihan kummallista. Onneks huomenna on eka neuvola, voin vähän kysellä et onko tuo nyt sitten edes normaalia/suotavaa...

Jahas, nyt poika taas heräs (nää päiväunet on meillä tällaisia 5-30min. torkkuja, just noista pitkistä yöunista johtuen...), täytyy mennä!

M ja (vielä nimetön) poju 1kk + 3pv

Ihanaa, meillä poika on kolmena iltana peräkkäin nukahtanut ilman huutamista, eilen jopa itsekseen omaan sänkyynsä. Taisi meillä pahimmat huudot johtua d-vitamiinista, ensin käytimme Devitolia, mutta Jekovit tuntuu nyt sitten sopivan paremmin. Tai sitten huuto alkaa jonakin iltana uudelleen...

Enni: Ihana nimi tyttärelläsi. Minäkin olen kuullut, ettei kastevettä saisi heittää viemäriin, joten esikoisen kastevedellä kastelin kukat=)

Austen: Minä ostin Veetin syntymän jälkeen Istrusta lantionpohjalihaskuulat. Noissa on kaksi erikokoista kuulaa ja erikokoisia painoja, joita lisäillään niiden kuulien sisään sitä mukaa, kun lihasvoima paranee. Maksoivat muistaakseni jotain 40¿:a. Varmaan halvemmalla saa kyllä yhtä hyvät jostain muualta. Pitäisikin varmaan kaivella ne taas tuolta kaapista pölyttymästä ja ottaa käyttöön.

Onko teidän vauvelit kovia syömään tuttia? Meidän Aatu lutkuttelee tuttia melkein koko ajan hereillä ollessaan, sylkee sen sitten pois kun nukahtaa.

Nyt pikkuherra vaatii maitobaaria auki...

nonnu78 & Aatu 1kk 3 vrk

Larvanto: Joo, Hämeenlinnaan muutetaan, Visamäkeen Lumouksentielle ruvetaan rakentamaan. Miehen mielestä jouluksi, mun mielestä ens kevääksi, paperilla talo valmis, tontilla ei vielä tehty mitään, mies just nytkin parhaillaan Hmlssa taloneuvotteluissa.

Napero: Ymmärrän TÄYSIN, mistä puhut!!! Voitko kuvitella, mulla ikää kohta 35 ja kolme lasta, silti mun äiti on nytkin ollut täällä muutaman päivän (odotan et lähtee pian takas Hämeenlinnaan) ja neuvoo ihan koko ajan ja ihan kaikessa! Sillä on tapana tää viimeinen päivä aina minkä meillä viettää oikein evästää mua ohjeilla, että pärjään kato taas seuraavaan kertaan!! Tänäänkin se on moneen otteeseen näyttäny, et " vauva tykkää tällasesta asennosta ja leiki sit tyttöjen kans sitä ja tätä" . Huh!!! EN jaksa enää niin välittää, kestän sitä, kun noi isot tytöt niin nauttii sen läsnäolosta, mutta eka kerralla siis esikoisen syntymän jälkeen, oli ihan kamalaa! Itkin vähän väliä ja joka kerta kun nähtiin tuli riitaa vauvanhoidosta. Koita kestää, vasemmasta korvasta sisään, oikeasta ulos!

Ei muuta kuin hyviä vointeja äideille ja vauvoille, meillä eilen ja tänään " Alma" harrastanut iltakitinää, just kun kehuin et menee liiankin hyvin...

Adalmiina

Ahkerasti olen täällä käynyt muiden vauva arjesta lukemassa, mutta kirjoittelu on vähän jäänyt, Nyt siis korjaan hitusen asiaa. Meillä on lauantaina viiden viikon ikäinen poika, jolla ei vielä ole työnimeä kummoisempaa nimeä, paljon kylläkin nimivaihtoehtoja. Ristiäiset on 8.4, joten siihen mennessä on nimi päätettävä. Nimen valinta vaan tuntuu niin lopulliselta päätökseltä, joten haluaa olla ihan varma, että nimi on sitten oikea.

Vauva löysi viimeviikolla jo jonkinmoista rytmiä, mutta rytmi kyllä jo tällä viikolla onkin sitten vähän heittänyt. Vauva meni iltaisin aina puolilta öin nukkumaan (äiti kyllä olisi ollut petiin jo pikkuisen aiemmin valmis..), heräsi 3:lta ja 6:lta syömään ja 8:lta kokonaan ylös. No tällä viikolla onkin sitten heräilty hieman tiheämmin.

Tänään vauva otti 4 tunnin unet putkeen, joilta heräsi kuuden jälkeen ja kyllä nyt on tyytyväinen vauva;o)

Mutta täällä tuntuu olevan paljon kantoliina ihmisiä, joten mulla olisi muutama kysymys. Ostin ennen vauvan syntymää pikkuruu kantoliinan, mutta en ole oikein osannut käyttää sitä. Sitominen tuntuu tosi hankalalta ja vauva on sitten liinassa ihan mykkyrällä ja itsestä tuntuu, että vauvan asento on huono.

Mitä sidontoja käytätte liinassa? Ja onko jotain kikkaa, jolla vauvan saa hyvin liinan sisään? Meidän vauva kyllä vaikuttaa viihtyvän liinassa ja kyllä liina todellakin jättäisi kädet vapaiksi.

Toivottavasti kevät tulisi jo pian, olen ihan kypsänä tähän säähän. Tänääkin aamusta ja aamupäivästä paistoi aurinko, mut kun kahden jälkeen lähdettiin ulos, alkoikin satamaan lunta..

Mutta palataan taas ja toivottavasti saatte annettua mulla hyviä vinkkejä kantoliinailusta!

Ringae + vauva 4 vk 4 pv.

Oon aivan poikki. Eilen meillä oli sitten ristiäiset. Oli tosi mukavat ja ihana, kun oli läheisimmät ihmiset paikalla. Mutta vaavi oli koko päivän vähän sekaisin eikä saanut nukuttua paljoakaan. Ja viime yökin meni tavallista enemmän valvoessa. Kymmenen minuuttia sitten tyttö nukahti, mutta kun äsken kurkkasin makkariin, niin sielläpä hän köllöttelee silmät auki sängyssään. Toivottavasti nukahtaa itsekseen uudestaan. Sitä ei kyllä ole tapahtunut kuin pari kertaa aiemmin... Niin ja tytön nimeksi siis tuli Emma Sania!

Nyt kai pitäisi alkaa siivoilla juhlien jälkiä... Joku sanoi mulle eilen, että kastevettä ei saa kaataa viemäristä alas, vaan pitää heittää ulos. Onkos teillä tiedossa jotain tällaisia perinteitä?

Emma oli kasteen ajan tosi kiltisti ja itkemättä (harvinaisen pitkä aika...) ja hymyili valloittavasti kummitädilleen. Oon ihan kade, sillä ei oo ennen hymyillyt eli ekat hymyt tuliva kummille. Tosin onhan hän kerran hymyillyt suoraan minullekin, mutta oon pitänyt sitä vielä enemmänkin vahinkona kuin tarkoituksellisena hymynä. Mutta eilisestä ei voi kyllä erehtyä. Ja parhaat hymyt irtosivat, kun pappi laittoi vettä Emman päähän. Tämä tyttö rakastaa vettä!

Mukavaa viikkoa

Enni ja Emma

Aurinko paistaa ja linnut laulaa...tyttö lauloi koko illan 20.30 alkaen ja sen varmaan kuuli koko länsi-helsinki.

yöllä heräili joka toinen tunsi hirveellä huudolla, pieruja päästeli oikeen kunnolla eli mahavaivoista oli kyse, oli muuten karmeen hajuisia paukkuja!!!!Mä söin eilen kananmunaa..eli eipä sitten syödä sitä.

Otti oikeen päähän kun ukko vaan kuorsas eikä tajunnut mitään maailman menosta, sit viiden aikaan nostin tytön meidän sänkyyn ja tökkäsin ukkoo et siinä on tyttös ala hyssytellä..käänsin kylkee enkä avannut edes silmiä mielenosoituksellisesti.

Eli ollaan miehen kanssa hyvissä väleissä taas, suurimmat epäkohdat tais tuo tyttö korjata. Mies pitää oman kämppänsä,mut ei oo siellä nukkunut pitkään aikaan. Mut voi mennä sinne kavereittensa kanssa mölyämään jos siltä tuntuu. Ihan oiva ratkaisu.

Perhepetiä meilläkin harrastetaan,välillä tyttö kyllä nukkuu omassa sängyssä,mut on helpompi yöllä syötön jälkeen pistää tyttö kainaloon ja jatkaa unia.

Nuha alkaa helpottamaan,onneksi niin ei tarvii viritellä tyynyjä ja sanakirjoja sängyn jalkojen alle.

Joo,mä taidan rueta kotihommia tekemään kun kerran tökkäsin vaunut parvekkeelle.

Väsynyt kuumetta ja varmaan yhtä väsynyt tyttö

Ei saa kaataa kastevettä pois, meilläpäin se pitää säilyttää avonaisessa pullossa . Esikoisen kastevesi on haihtunu jo pois että silleen on meillä vedet hävitetty !!

Tai tämä on kai jokaisen uskomus / myytti tai mikä se nyt sitten onkaan :)

Lienenkö työntämässä tissiä liiankin ahkerasti pojalle suuhun, mutta tuntuu siltä että koko viime(kin) yö syötiin.

Viikonloppuna meni niin mukavasti, että kaks nuorinta nukkuivat yhtäaikaa vissiin kaks tuntia. Tänään kuvittelin, että homma sujuu yhtä mukavasti... että aiti saa pienet tirsat ja ehtii ehkä ompelemaankin jotakin (minä idiootti aloitin tekemään lastenhuoneeseen verhoa tilkuista... varmaan valmistuu pojan rippijuhliin!!!) Tosiaan tänään kävi sit niin, että kun tultiin eskarilaista viemästä, poitsu nukkui ja pikku likkakin nukahti kotimatkalla. Suunnittelin jo aamupäiväunia, onnessani. No kun kärryt pysähtyi pienempi heräsi siinä samassa. Otin siis sisälle... isompi heräsi puolen tunnin päästä. Että se siitä nukkumisesta tai ompelemisesta.

Kummallinen asia on että tyttö, tossa vieressä leikkii muovikulhoilla, jotka kaivoi keittiön kaapista, antaa mun olla koneella rauhassa.

Tämä muuten muutaman viikon takainen känkkäränkkä, raivopallo.. on palannut omaksi ihanaksi itsekseen pahin mustasukkaisuus vissiin piilotettu toistaiseksi.

Ehkäisy asiat mietityttää... kun oon normaalistikin maailman huonoin pillerin syöjä, ja nyt kun on aivot entistä enemmän lomalla muistanko niitä syödä. Lapsia meillä on kaikenkaikkiaan viis (omia ja yhteisiä) joten oon jopa miettiny sterilisointia... se vaan tuntuu niin lopulliselta ja sitähän se itseasiassa onkin. Kuparikierukka vissiin toinen mahdollinen imetyksen aikana... se vaan tuntuu jotenki aatamin aikaiselta systeemiltä. No ens viikolla mulla on jälkitarkastus, lääkäri kai osaa jotain ehdottaa ja suositella... Miten teillä muilla??? Niin kondomi tuntuu niin hiton hankalalta kun ei vuosiin oo tarvinnu sen kanssa pelailla..

Ristiäiset viikon päästä sunnuntaina, jotain pitäis vissiin suunnitella sinnekin. Pappi on tulossa huomenna kylään meille tänne kotiin... ainaki viimeks sillä oli aikalailla selvät sävelet miten hommat hoidetaan... sopii mulle ei tarvi niihin asioihin puuttua.

Kaivelin jo kaappien kätköistä viikonloppuna mekkoja tytöille (4 tyttöö) niitä pitäis kokeilla ja katella mitkä kellekin sopii, ja sukkiksia ja juhlakenkiä. Että puuhaa olis muutakin kun täällä netissä roikkumista :)

Mitä sitä laittais poitsulle päälle sinne ristiäisiin, kai siel kastepuvun alla pitäis jotain olla!!!!!! Nyt rupee muovikupit tyttelille riittää täytyy mennä!!!

Mukavaa kuulla muidenki arjesta!!

T: EviEsteri, Veli 6vko ja 1 pv ja isot siskot

Meillä lapset on päiväunilla. Mä olen saanut nyt aika hyvin sekä esikoisen että vauvan nukkumaan samaan aikaan. Siinä mielessä helppoa, kun tyttö nukkuu tähän aikaan ainakin 3 h (viime päivinä 4 h) ja esikoinen on nukkunut jo kauan päiväunensa myös tähän aikaan. Mä nukun sitten itse aina 30-60 min (laitan kellon soimaan) ja sen jälkeen on aikaa vielä hetki istua rauhassa koneella tai tehdä jotain muuta. Aamut on kyllä hieman hankalat, kun tyttö ei suostu olemaan muualla kuin sylissä, niin aka hankalaa siinä sitten hoitaa esikoisen aamutoimet ja laittaa+syödä aamupala. Sitterissä tyttö nukkuu silloin, jos pidän tuttia suussa ja hytkytän sitteriä. Hytkytystä ei kyllä tarvitse koko aikaa, mutta heti kun tutti tippuu suusta, tyttö herää ja alkaa itkemään. Ei kuitenkaan nukahda siihen ilman tuttia, vaikkei muuten juuri nukahda tutti suussa.

Me oltiin viikonloppu siellä anoppilassa (ovat oikein mukavia ihmisiä, onneksi) ja oli kyllä ihanaa, kun pojalla oli siellä leikkiseuraa mammasta ja papasta. Mä pumppailin la-iltana maitoa pulloon, jota mies yritti syöttää yöllä tytölle, kun mä olin eri huoneessa nukkumassa, mutta tyttö ei hitsi vieköön suostunut juomaan pullosta! 2 kertaa aiemmin on kyllä juonut pullosta illalla, joten en tiedä, johtuiko toi pullon vastustus ajakohdasta (yö), vai eikö pullo enää kelpaa tytölle. Täytyy alkaa antamaan tytölle pullosta rintamaitoa vaikka kerran viikossa, ettei ala sitä hylkimään.

Tyttö nukkui viime yönä yhden syöttövälin 4 h ja mäkin sain sen ajan nukuttua!!! Sen jälkeen valvoikin melkein tunnin, jonka aikana yritin tissillä tainnuttaa useita kertoja ja sitten nukkui 1 h + 1,5 h. Ja kahdet isot kakat teki taas yöllä. En tajua, miksei voi tehdä niitä päivällä??? Meillä tyttö nukkuu mun kainalossa. Yhtenä yönä yritin häntä nukuttaa omassa kehdossaan (joka on meillä lähinnä koriste, kun tyttö ei siinä juuri nuku), mutta se oli niin rasittavaa, että nukkukoon vieressä. Nukkuu lähes tulkoon tissi suussa ja pelkään, että sama juttu jatkuu vielä joskus vuoden ikäisenäkin... Siis että tyttö haluaa nukahtaa/nukkua vain tissi suussa.

Meillä myös pulautellaan aika paljon =( Ei kuitenkaan onneksi niin paljon kuin esikoinen aikoinaan. Mutta silti hirvittää, kun laittaa tytön syötön jälkeen nukkumaan (päivisin yleensä syö heti herättyään ja nukahtaa vasta myöhemmin), kun puklua riittää. Vielä tyttö pysyy onneksi kyljellään, kun tuetaan niin, mutta pelkään aina, että kierähtää selälleen. Rattaissakin nukutan kyljellään.

Meidän esikoisella on vesirokko! Onneksi vauvalla pitäisi olla 3 kk ikään asti joku suoja, ettei sen pitäisi häneen tarttua. Ärsyttävää vaan, kun ei päästä tällä viikolla elämään normaalia elämää, kun ei voida mennä tartuttamaan muita ihmisiä. Pojalla on vasta 6 näppyä, eikä kuumetta, joten tänään käytiin ulkoilemassa tossa omalla takapihalla (siis talonyhtiön). Toivottavasti tauti pysyis noin lievänä ja menis äkkiä ohi.

Ai niin, unohtui kertoa, että oltiin eilen miehen isovanhemmilla kylässä, missä oli myös miehen vanhemmat ja sisarukset. Tyttö käyttäytyi siellä niin mallikelpoisesti ja hymyili vaan, että oli tosi helpottunut olo. Esikoinen kun aikoinaan huusi päivät ja illat, oltiin sitten kotona tai kylässä. Ja niin ihanaa toi tytön hymyily =) Mun kaveri sai eilen muuten pojan. Heillä on ennestään meidän esikoista vähän nuorempi tyttö. Mulle ja miehelle iski heti kauhea haikea fiilis, kun alettiin muistelemaan sitä reilun kuukauden takaista aikaa, kun meillä oli pieni vastasyntynyt. Aika menee niin tajuttoman nopeasti!

AURINKOISTA VIIKON ALKUA KAIKILLE!

T:Fassiloora ja tyttö 4 vko + 4 pvä

Heips!

Josko sitä taasen muutaman rivin ehtisi kirjoitella, kun kaksi nuorimmaista poikaa nukkuu ja likka touhuilee tossa lelujensa keskellä!

Oon aikas poikki taasen, kun lapset aloitti sairastelun taas! Johan sitä just pääsin kehumasta, että ollaan jo muutama kuukausi pysytty ihan terveinä! Vuodenvaihteessaa kun sairasteli toi yksvuotias poikamme oikeen olan takaa! Oli ripulia ym ym ym. Sairaalassakin sitä käytiin jne.

No oltiin sunnuntaina sovittu mennä kylään tuttavaperheelle ja sanoin, että tullaan ellei olla kipeinä, ja tuskin ollaankaan kun jo vähän aikaa ollaan terveinä oltu, nii eikös sitten toi likka heti seuraavana päivänä tullut kuumeeseen! Nuhakuumetta sillä vain, mutta kuumetta oli välillä yli 40´astetta! No onneks ei kestänyt kun muutaman päivän ja tänään on ollut jo kuumeeton päivä, mutta poika tuli sitten eilen kuumeeseen ja nokka molemmilla ihan tukossa! Poika on aina kipeenä olessaan ihan mahdoton, kun haluis olla sylissä vaan kaiken aikaa! Mitään ei pysty tekeen! Toivottavasti toi vauva pysyis terveenä ja noi muutkin lapset tervehtyis pian, kun lauantaina 25.3 ois tarkoitus pitää ristiäisiä.. Mullaki toi nokka rupes vuotaan, kiva kiva!

Ristiäiset pidetään meitin porukoilla, niinkun kaks edellistäkin ja kastepukuna on mun siskon tekemä kastepuku, minkä teki kastelahjaksi likalle! Sain sen vaan vähän aikasemmin. Siihen on helmaan kirjailtu sitten kaikkien lasten nimet ja kastepäivä! Juuri annoin kirtjailtavaksi pojan nimen ja kastepäivän, että kerkiää, enneku tää kolmas kastetaan! Ei kellään sattuis oleen hyvää nimiehdotusta?! Mäkun niin odotin, että tyttö tulee ja tytölle ois nimikin ollut, mutta poika tuli, eikä ihan viittis tytönkään nimee laittaa ;) Meinaa vaan paniikki iskee, kun ei ristiäisiin oo enää montaakaan päivää ja nimest ei oo tietookaan!!!

Torstaina pitäis jaksaa mennä tampereelle katteleen, josko löytäs jotain päällepantavaa ristiäisiin! Kun eipä noi vaatteet vielä tähän kroppaan mahdu! Mulla siis on tästä raskaudesta jäljellä vain kauhee läskikasa tossa vattan seudulla ja 4kg ylimäärääistä lähtöpainoon nähden, mutta ton keskimmäisen raskauden jälkeen jäi 10kg ja esikoisen jälkeen jäi 3kg. Eli ois tässä parisenkymmentä kiloo pudotettavaa! Josko ees kymmenen sais! Sekin taitaa teettää aikas paljon tuskaa ja päänvaivaa, kun aivan tajuton makeenhimo päällä!! En siis käsitä tätä, raskauden aikana tai varsinkin lopuss makeeta ei tehnyt olleskaa mieli ja nyt tuntuu et mikään ei riitä! Suklaata pitäis saada koko ajan ja karkkia ja keksiä menee! Huvitti sunnuntainakin, kun ei sattunut oleen enää mitään karkkia jäljellä nii oli pakko napsia lihaa, mitä oli ollut ruokana! Ihan mahdotonta, onkohan mulla joku puutostila kenties?

Täs aikasemmin oli jälkivuodosta puhetta... Mä vuosin ekat kaks viikkoo kun seula! Sitten vuoto tyrehty niin, et tuli tippa sillon tippa tällön. Pakko oli silti pikkuhousunsuojia käyttää, ettei pöksyt sotku, vaikka se yleensä tuli pyyhkiessä. No nyt vuoto on taas alkanu runsastuun. Plääh, eikö tästä jo pääsis! Ei tuu onneks niin paljoo, että sidettä tarvis, pikkuhousunsuoja riittää, mutta täytyy vaihtaa useesti, kun sen verta kuiteski tulee. Anteeks tää selostus, mut hermo meinaa vaan mennä, kun ei meinaa millään loppua! Ekasta synnytyksestä tosin vuosin 6viikkoo ja tokasta 3viikkoo!

Vauvasta vielä... Oltiin tossa viimeviikon torstaina pojan kanssa neuvolassa ja paino oli pojalla laskusuunnassa. Pitää parin viikon päästä mennä uudestaan mittaukselle, niin näkee onko paino lähteny tarpeeks nouseen! Oli nyt 4100g ja syntymäpaino oli sen 3705g. Mun mielestä kyl maitookin tulee ihan hyvin, en syötä, kun aina vaa yhen tissin kerrallaan ja se on mielestä ihan hyvin piisannu. Ainaka poika ei oo vaatinu lisää! Ja vaatii kyllä aina ruokaa kunnolla, kun on nälkä ja ensatu ihan heti tilausta vastaanottaan! Eikä kyllä pulauttelekkaan melkein olleskaan! Alussa kylläkin, kun oli nuhanen, niin saatto pulauttaa kerralla ittensä ihan märäks. Pelkäsinkin jättää sitä vahtimatta, ettei tukehdu siihen limaan. Sekin siis oli lähinnä liman takia, miks pulautteli. Oli vaikee putsata niitä, kun oli limaa melkein suurin osa! Mutta nyt siis sekin rauhoittunut, joten en tiedä, miksei siis pojalla kunnolla paino ala nousta! Mene ja tiedä!

Yänsä nukkaa hyvin, 5-8h yöunet putkeen! Aamupäivisin syö p<arinkin tunnin välein, sitten yleensä 3-4h välein ja yöt 5-8h välein! Viimeyönäkin söi klo 22.30 ja sen jälkeen heräs aamulla klo 6. Tosin jatko viä uniaan ja seuraavan kerran syötin klo 10.30. Musta siis hyvä rytmi. Ei täydellinen, mutta hyvä kuitenkin! josko noi aikasin aamust syömisest pitäis tota maidontuotantoo yllä, kun molemmissa edellisissä lapset nukku koko yön putkeen ja maitookaan ai sitten riittänyt pitkään! Ois se vaan niin paljon helpompi, kun ei tarviis pullojen kanssa plärätä, mutta toisaalta taas pystyis muidenkin seurassa syöttään ja isä ollistuun syöttämiseen... Molemmissa on ne hyvät ja huonot puolet, mutta kyllä mä nyt haluaisin imettää enempi kun sen kuukauden täysimetyksellä ja lisämaidon kanssa seuraavan kuukauden! Esikoinen sai rintamaitoo 2,5kk ja toi toinen 3.5kk! Josko nyt sitten päästäis tohon 4.5kk! Ainakaan vielä ei oo tarvinnu antaa lisämaitoo!

Mutta kaippa mä lopetan jo tän romaanin ja tyhjäntoimittamisen... Joisko sais vähä levättyä, enneku pojat herää!

sinilila ja vielä nimetön pojanvesseli kohta 5vkoa

ps. hemoglobiini oli noussu 90:stä jo 115:sta, kun pyysin mittaan pojan neuvolassa. Rautaa siis vielä menee, mutta onneksi nousemaan päin :) Josko sitä senkin puoleen alkais tämä mamma pikkuhiljaa piristyyn...

Meillä TAAS yksi kamala yö takana... Poika nukahti klo 22.30 mutta aloitti klo 23.00 huudon, mikään ei kelvannut (tissi, syli, lisämaito, kyljellään olo, mahallaan olo, kaikki kokeiltiin...) Ja viimein taidettiin nukahtaa vasta klo 3.00 jälkeen, tai ainakin klo 3.10 katsoin vielä kelloa... Joten se siitä kun eilen pääsin kehumaan kuinka meillä nukuttiin hyvin, niin heti poika laittoi tämän mamman taasen ojennukseen! No, onneksi mies sentään sai nukuttua. Kysyinkin häneltä mennäänkö sohvalle nukkumaan, mutta mies ei antanut " lupaa" , joten oltiin sitten sängyssä... niin ja olin kyllä itse valmis nakkaamaan pojan jonnekin muualle, vaikka myyntiin, ei olis paljoa maksanut... Mutta sitten aamulla (klo 7.30) kun poika heräs, hän oli niiiiin hyvällä tuulella, että rupesin jo katumaan kaikkea mitä olin yöllä miettinyt, miten saisin pojan hiljaiseksi... Onneksi muuten asutaan omakotitalossa, niin ei naapurit häiriinny... Toista se olis ollu kahdessa aikaisemmassa asunnossamme, joissa seinät oli tehty paperista...

Käytiin tuossa aamupäiväkävelyllä, oli (tai on edelleen) ihana ilma, ainoastaan vaan kova tuuli pääsee vähän haittaamaan... Mutta ei haittaa...

Vitsi kun uskaltais mennä itsekin nukkumaan, mutta poika on pihalla joten taidan odotella koska mahtaa herätä... no, ehkä sitä itse saa nukkua sitten joskus hamassa tulevaisuudessa... Niin, ja kun ei noi neljän tunnin yöunet oikein taho riittää ainakaan tälle mammalle...

Napero ja poika 5vko+3pvä

Sähän olet ihan tuttu! Voi vitsit, kyllä maailma on tosiaan pieni! Mä olen säännöllisesti kuullut Elinalta sun kuulumisia odotusaikana, kun niin samoissa mentiin, vaikkei olla koskaan tavattukaan:) Meillähän Elinan kans isoilla tytöillä päivän ikäero ja pienemmillä 3 viikkoa, nyt mulla ei ollutkaan ketään kenen kanssa oisin odottanu yhtä aikaa, Elina kertoili sit aina sun kuulumisia! Millos teillä ristiäiset? Meillä vasta 22.4., olet varmaan kuullutkin meidän nimikuviot (ja minä teidän), Elina ainoa joka tietää oikean nimen. Kutsutaan joskus itsemme yhtäaikaa Tarhurintielle;), olis kiva nähdä Minttu, kun ikäeroakin vain päivä tai sit voisin yrittää ryysätä teidän hämislinnalaisten tapaamiseen joku kerta tässä keväällä. Ja kohtahan me jo muutetaankin sinnepäin...

Adalmiina ja " Alma"

Viikonloppu meni ihan kivasti, poikakin taas siirtynyt uuteen unirytmiin. Nyt menee nukkumaan 19-20 aikaan ja nukkuu 1-2 saakka. Sitten syöttö ja unta riittää 6-8 asti. Eli yhdellä syötöllä nyt menty, jes. Tänään herätty vähän yli kuusi joten nyt kun poika on unilla niin ajattelin itsekin kömpiä punkkaan...saa sit nähdä tuleeko uni ja pysyyko poika unessa...No, pitää yrittää.

Äiti toi eilen leipomisiaan ristiäisiin, piti sitten miehen kanssa maistella ennenkuin pistin ne pakastimeen...nam...

Mulla myös vaikeuksia pitää suuni kiinni pojan nimestä. Me kutsutaan myös poikaa tulevalla nimellään ja saa varoa ettei möläytä sitä...Mekään emme kerro nimeä, se selviää vasta ristiäisissä...Kyllä sitä on yritelty arvailla ja on kysytty että otetaanko sukurasitetta nimeen...pojalle tulee toiseksi nimeksi isänsä nimi, että sen verran rasitetta on otettu :)

Aurinko paistaa, pitää päivällä lähteä vaunuilemaan oikein kunnolla. Ihanaa kun tulee kevät ja sitten kesä, loppuu tämä villasukkien kanssa pelleily.

Ihanaa alkuviikkoa kaikille!

Sasuliini ja jäbä 1kk 20 pvää

Meillä on tuo tyttö niin kauhea sylivauva, että aina on kädet " täynnä" . Nyt sitten kävin viime torstaina ostamassa sellaisen fisher-Pricen kiikun missä tyttö nytkin nukkuu.Olihan se kallis (109¿) mutta saanpahan ainakin tehtyä jotakin kun mies on töissä. Kun on tuo poikakin tuossa mikä kaipaa syliä toisinaan.

Meillä on tyttö kipeä ja mies kipeä ja minä.. poika oli jo viime viikolla. Kauhea flunssa siis. Mies tuli aamulla kotiin töistä, oli saanu 2 pvää saikkuu.

Vähän käy sääliksi kun pikkuisen nenä on ihan tukkeessa ja suolaliuostipat on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei muuta kun sängynpääty ylhäällä ja höyryhengitystä. Kyllä tän taudin itse kestää mut noin pienn pitää jo tulla ihan kipeäksi.

Muutama viime yö on mennyt aika pipariksi flunssan takia mutta viime yö oli jo hiukan parempi ja tyttö jopa nukkui niin ettei herännyt kuin muutaman kerran. Normaalisti yöt menee 2-3 syötöllä. Maito riittää hienosti ja maidontulo on kivasti tasaantunut, eikä rinnat ole enää kokoajan maidosta pinkeät. Pumppua olen käyttänyt vain silloin jos olen lähtenyt jossain käymään niin että mies hoitaa vauvaa.

Mä olen nyt ollut viime torstaista asti painonvartijoiden " pistedietillä"

Nälkä ei ole kyllä tullut, kun pisteitä saa syödä 10 enemmän kun täysimettää, kuin normaalisti. Eli mulla pistemäärä on huimat 31, jos joku nyt kyseisen ohjelman tuntee niin tietää et se on aika paljon. Nyt on sitten kilon pudonnut paino neljässä päivässä. Oikeastan syön ihan normaalisti. 1-2 lämmintä ateriaa päivässä ja ilta/aamupalan + hedelmiä. Herkut ja pullat olen vain jättänyt pois. Painoa on edelleen 10kg enemmän kuin viime keväänä ja kaapillinen vaatteita mitkä ei sovi päälle. Mutta kai ne tässä pikkuhiljaa lähtee. Tavoitepaino kesään 2007 mennessä on 55kg (oon 156cm pitkä) Kun nyt vaaka näyttää 73.. HUI!

Pakko muuten kirjoittaa, että kyllä on ihana olla kun pääsee ihan " lähelle" miestä tulla peiton alla. Jollain ne halut katoaa lapsen saannin jälkeen, mulla ne on kyllä vaan lisääntyny.

Mäkin olen kuullut et kastevesi pitäs haihduttaa maljasta. Meillä kyllä taidettiin se heittää viemäristä alas heti esikoisen ristiäisten jälkeen.

Mutta nyt pitää lopettaa. Aurinkoista päivää kaikille ja viikkoa jos en kerkiä kirjottamaan..

Tyttö tuli muuten eilen jo kuukauden.. aika menee siivillä ja jo nyt huomaa miten kovasti tyttö on kasvanut. Ristiäiset 9.4 ja nimikin on valmiina!

-sitruuna ja tytteli 1kk-

Meillä on ristiäiset 8.4 ja tosiaan nimeksi tulee Minttu Pauliina..

Hei hyvä idea!! Kutsutaan itse itsemme joku päivä Elinalle. Siellähän meidän on hyvä tavata :)

Ai te olette tännepäin muuttamassa? Siis ihanko Hämeenlinnaan vai lähistölle?

Minttu nukkuu vaunuissa ja Eevi nukahti just joten oikasen itteni sohvalle.. Vaikkakin Minttu vedelly jo sellaset kolme tuntia ulkona niin tod.näk herää kun minä silmäni ummistan...

Jos kerkeis illemmalla lisää kuulumisia kirjuutella..

T:Larvanto + neidit Eevi 2v7kk ja Minttu 1kk 2pvä

No niin en ole minäkään kirjoitellut joten jos sitä sais jotaisn aikaiseksi ;)

Midzille -epäilen meidän pojalla samaa eli refluksia. Varasin yksityiselle lastenlääkärille ajan sillä huoli on suuri. Soitin kyllä neuvolaan ensin niin meidän täti oli sitä mieltä että vie vaan " oikealle" lääkärille kun nuista terveyskeskus lääkäreistä ei aina tiedä ! Meillä syötiin äsken sitten kitinää, röyhky perään ja yrjö lensi kaaressa, sitten kitinää masun vikistelyä ja röyhkyjä ja nieleskelyä ja kuplia suusta ja ..... no aikani kanniskeltua niin nukahti -nyt vetää vaatteet märkänä unta kaukalossa sillä sänkyyn ei suostu. Pitkälleen asento on ihna kamala -yöt on ihan helvettiä, pikku poikaa nukuttaa mutta kun meinaa tukehtua ja puklua tulee ja koko ajan pitää röyhtyyttää. Tutti kelpaa mut sekin lentää kaaressa kun tulee se nieleminen ja sen jälkeen tukehtuminen ja tämä mamma ei uskalla nukkua.

painoa tullu pojalle kuitnekin jo 1200 g syntymästä että ihan hyvä vauhti kasvamiseen, maito siis riittää juu ja lisää ei ole tarvinnu antaa. yöllä joudun usein käydä pumppaamassa suurimpia pois kun meinaa pakata !

Muitakin väsyttää niin myös täällä -mä en saa mitään oikeastaan aikaiseksi -Ristiäiset on kolmen viikon päästä ja nimikin sitten kai löytyi :) Pidetään ihan pienet, onneksi mun äiti tulee 800 km päästä mua auttaa !!! Otti ihan vapaata että pääsee. Mun siskot joo tekis mieli purnata p_rkle ja että V____tuttaa kun eivät voi auttaa. Asuvat samassa kaupungissa ja toinen on ihan kotona -luuraa kaiket päivät kampaajalla tyyliin jne . Ni kyllä ovat itsensä kutsuneet kakkua syömään mutta ei muuta, Tulevat varmaan kilpaa " klehumaan " mun kiloja että varmaan on oikein paska fiilis ! Joo ja justa sitä sisaruskateutta tai rakkautta !!

Onneksi me päästään kohta remontoituun kotiin muuttaa niin hiukan helpottaa tää elämä ja ei tarvii joka päivä olla ilman miestä !! Ukko tosiaan käy vaan kotona nukkumassa jep sekin vielä... Mutta kesä tulee ja linnut laulaa :)

Voi että pakko kai mennä läskistyy ja syömään kun on nälkä -mä en oo saanu kiloja vieläkään pois :(

Minkki kera oskun 3vko 6pv

Adalmiina: Meillä siis yhteinen tuttu Elina :) Eikun siitä tunnistin sut kun laitoin Elinalle omat vauva uutiset niin se sit vaan mainitsi että yks sen kaveriki jolla on jo kaks tyttöö sai kolmannen tytön ja laitto teidän vauvan mitat yms. ja sit luin täällä listalla viestejä ja silmiin vaan pompsahti taas samat mitat ja sit viel huomasin että kirjoittelit kahdesta siskosta niin siinäpä sitten hoksasin että sinustahan Elina puhui :) Hassua! Maailma on pieni...

Larvanto ja Minttu 1kk 1pvä

Austen nostin sulle siitä refluksista oman otsikon, käy lukemassa !!

Meillä vähän helpompi yö takana, siis poika nukkui melkein pystyssä eikä natissu/kitissy niin paljoa kuin yleensä... tosin eilisen oli pystyssä koko päivän ja illalla huuti sitten senkin edestä :) mietin että nälkäänsä mutta ei -yritin antaa pullosta maitoa mut ei kelvannu -tissiä veti taas raivona ja huuti sille ja meuhkas ... ja röyhtäili ja... mie vaan kannsikelin ja laulelin ja onneksi mies tuli kympin jälkeen kotiin -annoin pojan sille ja sanoin että nukuta, mie meen nukkuu ja tuo viereen kun on nälkä tai nukahtanu ! ei ollu menny ku 10 min niin jäbä oli unessa !! just ja mie en saanu poikaa nukkuu -tuoksun kai liikaa maidolle ja poika on oikea tissimaakari eli kun sitä on tarjolla niin kelpaa kyllä koko ajan !! ja tissi suussa pitäis saada nukuttua :) Taidetaan vaihtaa meidän perheessä nukuttajaa iltaisin !!

lantionpohjalihaksista oli puhe, mie niitä virittelen aina itsekseen pitkin päivää milloin missäkin eli sitä jumppaa -nyt vasta oon aloittanu kun paikat ei oo kestäny tehdä aikaisemmin !! Ne kyllä palautuu aikoinaan eikä vielä oo kiire ...

Tänää on meidän kaupungissa imetystukiryhmän kokoontuminen ja mie mietin menisinkö sinne ?? Mitä siellä on yms... ??

KÄYKÖ kukaan sellaisissa ?? se on varmaan hyvä vertaistuki ??

mutta nyt hetkeksi lepoon ... poika nukahti aamu unille ...

minkki ja osku 1kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat