Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä meille pino!

Sivut

Kommentit (33)

vaikka juuri nukuttiin lasten kanssa 2½ tunnin päikkärit. On se vaan niin huono, kun ei kotiäidit saa sairaslomaa!

meillä isommalle voin kyllä laittaa hyvällä omalla tunnolla videot päälle (tänään tosin itki, että haluaa isin tulevan kotiin kun ei äiti tee mitään), mutta ongelmana onkin lähinnä tää pienempi tapaus. Sinänsä hyväntuulinen, mutta silloin pitääkin koko ajan seurustella ja viihdyttää, enkä kipeenä jaksais tehdä sitä 24h. Meillä ei kuopus viihdy hetkeäkään yksinään (en tiedä olisiko se edes tarkoitus), kun taas esikoinen saattoi viihtyä " yksinään" todella kauan.

mäkin ajattelin juuri kysäistä teiltä lasten hoidosta, mutta minsku ehti ensin. Meillä on lapset olleet kerran hoidossa (silloin kyllä yönkin) pojan aikana. Esikoinen oli vauvana aika useinkin hoidossa, mutta jotenkin en nyt uskallakkaan antaa kuopusta kenellekkään hoitoon, vaikka haluaisin kovasti kyllä! olisi kiva mennä miehen kanssa kahdestaan johonkin, mutta toisaalta taas en voi jättää vauvaa.

Ai niin, olimmehan myös toisen kerran pari tuntia erossa vauvasta kun oltiin disneyn jääshowssa. sielläkin nieleskelin ikävänkyyneleitä koko ajan. Vielä kun meidän edessä piti juuri olla äiti vauvansa kanssa (tosin mun mielestä se ei ollut oikea paikka vauvalle, niin paljon meteliä jne.). Sanokaa nyt että olen ihan typerä?! vai onko tää normaalia?

meillä oli muuten toi pään ympärys sama kuin teillä minsku 4kk neuvolassa, pituuskin oli sama. ja n tiedä oliko siinä mitään häikkää heidän mielestään... ainakin sitä edellisellä kerralla ihmettelivät sitä ja se oli heidän mielestään jotenkin liian iso ja silloin se oli 41.8 ja vauvan pituus oli 65, ja Niklas oli silloin siis vanha 3 kk.

Minä muuten sekoitan koko ajan äityliinin tohon äippyliiniin, joka tuolla kyseli jotain tavallisen maidon antamisesta vauvoille, mietinkin pitkään, että meinaako äityliini jo antaa juholle " oikeaa" maitoa...

nyt täytyy mennä pelastamaan vauva isosiskon liian rajuilta hoitoyrityksiltä... jäivät köllöttelemään sänkyyn päiväunien jälkeen...

viivi

toivottavasti sujuvat synttärit mukavissa merkeissä! vai juhlitteko jo eilen?

meillä ollaan sitten vauvan voimin kipeitä... niklaksella nyt myös kuumetta, nuhaa ja limaa kurkussa. lääkäriinkin vein jo pojan, mutta kaikki ihan ok muuten. yö oli kyllä aika raskas ja välillä tuntui että tukehtuu limaan, nyt on vähän parempi. jaksaa kuitenkin hymyillä ja yleiskunto ihan ok, tosin aika paljon rauhallisempi ja väsyneempi.

minäkään en jaksanut uutta pinoa tehdä... joten jatkoin vain tähän. kyseliköhän joeela jotain... nyt en muista yhtään.

onko teillä muuten jollain 3-pyöräiset joggerit? jos on niin minkälaiset, mistä ja minkähintaiset oli? oon ihastunut niihin ja ajateltiin ostaa sellaiset, meillä kun ei poikaa kohta voi enää vaunukopassakaan pitää ja olen huomannut pari puutetta meidän rattaissa =)

viivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tänään pojat olivat sitten nukkuneet, tietty kun piti herätä ajoissa. Tänään meillä oli perhekerho ja kun olin vielä sopinut ystäväni kanssa että mennään niin pakko oli herätä herätyskelloon, vaikka olisi tehnyt mieli vaan sammuttaa se. Normaalisti pojat on herännyt ennen puoli kahdeksaa niin nyt herätin sitten heidät kahdeksan aikaan. Hyvä puoli oli tietenkin se että sain juoda aamukahvit ihan rauhassa ja selata päivänlehden. Oli ihanaa taas käydä perhekerhossa, jotenkin itse nautin ja tietty isompikin pojista nauttii ja ekana suuntaisi leikkimään ja vauvelikin oli kokoajan hereillä ja katseli muiden touhuja. Täytyy kyllä sanoa että luulen että meidän pojista tulee ylimmät ystävät. Nytkin isoveikka näyttää pikkuveikalle leluja ja makoilee veikan kanssa lattialla ja aamulla heti kysyy että onko vauva herännyt, vaikka nukkuvatkin samassa huoneessa niin eivät herää toistensa ähinöihin ym. Esikoinen meillä on aika hassu kun meidän nuorempi on vaan vauva ja kaikkia muita sitten sanoo nimellä, mutta kuitenkin osaa vastata jos kysyy että mikä vauvan nimi on.

Meillä paistaa ihanasti aurinko ja omassa pihassa alkaa jo oleskelutila olla sulanut lumesta, IHANAN keväistä =)

Kuinka monella on polkupyörän osto esikoiselle? Mistä saa halvalla vai kannattaako ostaa vähän parempi joka kestää sitten kakkosellekin? Tietty saa kertoa kokemuksia ne joilla on jo pyörä käytössä ollut?

Meillä sen ostaminen on edessä enkä oikein tiedä millasta sitä ostaisi. Ja ne joilla osataan jo polkea, minkä ikäsenä oppivat polkemaan? Ollaankohan liian hätäsiä kun ollaan ostamassa pojalle joka täytti helmikuussa 2-v. Poika on kyllä motorisesti hirmu kehittynyt ja on jossain ihan 3-v tasoa! Meillä se puhe on tullut vähän jälijunassa.

Tulihan pitkää teksti, täytyy mennä katsomaan nukahtiko esikoinen! Vauva onkin nukkunut 1½h vaunuissa!!!

Helmihippunen & pojat

ihanaa kuulla etten ole ainoa nuhjuisen olemuksen omaava! pari kertaa on täytynyt ihan meikatakkin huvikseen että tulisi vähän paremalle tuulelle.

painogalluppiin: täälläkin on jokunen kilo, ja tosiaan ärsyttää ettei mahdu vanhoihin vaatteisiinsa. verkkareita vetelen lähinnä kotona ja uloslähtöön onkin sitten vain tasan yhdet vanhat farkut mitkä menee päälle... sekin edesauttaa hieman tätä räjähtynyttä olotilaa!

Kölli: onko teillä koliikkia, vai mitä masuvaivaa vauvalla on? meillähän oli myös koliikkia ja muutakin masuvaivaa, ja ne loppuivat kuin seinään vauvan täyttäessä 3 kuukautta. vieläkin siis ei meillä vauvan masu kestä tavallista äidinmaidonkorviketta ja taitaa myös olla allerginen perunalle, mutta itkuinen vauva ei enää ole ja noita kahta ainettahan pystyy vielä loistavasti välttämäänkin. voimia! tiedän kuinka kamalaa se voi olla... kuunnella kun toinen itkee ja tietää että vauvalla on paha olo eikä voi auttaa. ja lopulta ei oikein edes jaksaisi, mutta pakkohan se on. itse selvisin täysjärkisenä miehen avulla ja sen että kaikki sanoivat sen loppuvan 3 kuukauden iässä (en tiedä olisinko seonnut jos ei olisikaan loppunut)! TSEMPPIÄ!

mäkin pyrin siihen 6 kk täysimetykseen, mistä helmihippunen mainitsi, mutta periaatteet saivat väistyä parempien yöunien toivossa... meillä otettiin siis siksi kiinteät käyttöön kun vauva heräili n. 2 tunnin välein öisin syömään ja mä en pystynyt enää nukkumaan kunnolla. sitä kun yrittää nukahtaa nopeasti kun tietää että toinen herää kohta jo uudestaan niin se nukahtaminen ei ainakaan onnistu!

kokeiltiin ensin velliä, mikä ei sopinut ja siksi aloitettiin sitten kiinteät. tänään muuten kokeiltiin ensi kerran porkkanaa. ensin ilme näytti vähän epäilevältä, mutta maistui sitten kuitenkin. nyt ollaan siis kokeiltu jo maissia ja perunaa. porkkanan jälkeen on vuorosa omena.

ehkä sitä pitäisi mennä päiväunille niklaksen seuraksi. tänään kun herättiin taas kuudelta ja nukkumaan meno eilen illalla viivästyi yliu puolen yön...

viivi

Hei taas pitkästä aikaa! Oon ollut taas niin kovin väsynyt, että en ole jakasanut juuri koneella olla. Kun tuntuu että silmät on muutenkin ristissä niin näyttöä joutuu vielä enemmän tihrustaan.

No, mutta nyt tuntuu taas niin energiseltä! Johtuukohan siitä, että on perjantai, aurinko paistaa ja lapset menossa huomenna mummolaan yökylään :) Saa itsekin sitten vähän vapaa aikaa!

Onko teillä muilla muuten lapset (pienempi) olleet yökylässä. Meillä siis kakkosen syntymän jälkeen pojat on olleet yöhoidossa jo kolme kertaa ja huomenna siis menevät taas. Välillä tuntuu, että olisi huono äiti, mutta mä ainakin tarvin välillä vapaa-aikaa ja miehen kanssakin kahdenkeskistä aikaa.

Helmihippunen: -Sun kirjoituksesi kuullostaa aika samalta kuin itse olen miettinyt! Meidänkin pojista luulisi tulevan hyviä ystäviä. Isoveli vie leluja pienemmälle ja näyttelee kirjasta kuvia:) Sillä kyllä tosin on ollut koko ajan kova " hoivavietti" pienempää kohtaan. Ja mäkin olen juuri pohtinut, että pitäisikö ostaa jo pyörä esikoiselle! Täällä kyllä vasta toukokuussa täytetään 2v. Mutta Anttilan kuvastossa ainakin oli sellainen kolmipyöräinen, jossa oli sellanen tanko takana pystyssä, josta saa pyörää työnnettyä. Olisi kätevä työntää rattaita ja pyörää yhtäaikaa! No, en kyllä tiedä kuinka hyvä menopeli muuten on..

Me ei olla täällä vielä kiinteitä aloitettu. Ja jos ruokavälit pysyykin tällaisina niin aloitellaan vasta lähempänä puolivuotiaana. Nyt siis meillä päivällä syödään 3-4 tunnin välein ja yöllä kaksi kertaa.

Ai niin, meillä oli neuvola+lääkäri keskiviikkona. Ikää oli silloin 4kk 1vko. Pituus 66,5cm, paino 7990g ja päänympärys 42,5cm. Päälakiaukile on ollut syntymästä asti pieni, ja nyt oli mennyt lähes umpeen. Terveydenhoitaja ei kuullostanut kauheen hätääntyneeltä, mutta sanoi että päänkasvua pitää seurata. Onko kellään kokemusta vastaavasta!!? Kyllähän kallon saumat vielä on auki ja joustaa. Mutta silti itsee vähän pelottaa ja arveluttaa ja mietityttää...

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!!

kiva kiva kun viivi_ palasi kehiin :)

samat on täällä fiilikset... siis niin nuhjuinen olo!

varsinkin tänään kun mies vei esikoisen tarhaan ja jäätiin vauvan kanssa kotiin, vieläkin yökkärit päällä :) tosin ollaan menty välillä vähän liikaakin, että tälläset köllöttely päivät on ihan tarpeen.

nyt pitäisi vähän tehdä kotihommia... ettei ihan menis päivä ohi!

neiti makailee maassa masullaan ja kirkuu -on löytänyt oman äänensä. nyt myös oppinut tarttumaan esineisiin, jotka siinä ihan edessä ja laittaa suuhun.

painogalluppia; paljon vielä kiloja jäljellä siihen mitä oli ennen raskautta?

mulla jäljellä n. 6kg... ja sekin masentaa kun yksissä ja samoissa farkuissa pitää koko ajan olla :(

t: tänään niin " positiivinen" j...

ps. lukiko kukaan sen kirosanoilla varustetun väsymysvuodatuksen...?

aika reipasta ja rumaa tekstiä, ihme ettei oltu poistettu, sillä onhan välillä tästä meidänkin pinosta poistettu viestejä!

mulla 7kg jäljellä painoon ennen raskautta ja 11kg painoon ennen lapsia että joopa joo,ostin hehtaarikokoiset farkut kun pakko olla ees kahdet käyttöhousut...omat kun ei mahdu,ei puhettakaan.

Ja tää mun kotilook on tosi hieno,yleensä verkkarit ja vanha farkkupaita kun sillä on hyvä...lypsää=)

Me saatiin ihan uusi lasten polkupyörä (jossa apupyörät) silloin kun esikoinen oli 1v 9kk. Istui mielellään satulassa kun vedettiin narulla perässä, mutta ei ollut kovin kiinnostunut pyöräilystä eikä sen opettelemisesta.

Mutta seuraavana keväänä kun oli 2v8kk kiinnostui pyöräilystä ihan valtavasti ja oppikin polkemaan ihan itse muutaman harjoituskerran jälkeen. Loppukesästä pyöräiltiin yhdessä minä omalla ja tyttö omalla pyörällä n.2-3km lenkkejä.

Fillari siis nyt kaksi vuotta vanha ja ollut kovassa käytössä ja edelleenkin kuin uusi. No joo meillä on tyttö, joka ajaa rauhallisesti, mutta ei ole kyllä kaatunutkaan kuin pari kertaa kun on vielä ne apupyörät. Varmasti käytettykin on ihan hyvä, tosin kun teidän pojilla vain kaksi vuotta ikäeroa niin jos itse ostatte uuden niin kyllä sillä varmaan käyttöä tulee ja kaksi kesää meni sama pyörä ihan hyvin, tänä kesänä edessä uuden osto :)

j

Meillä Niklas meni jo pikkasen eteenpäin! yritys oli niin kova, että tulostakin tapahtui jo! On kyllä aika nuori mun mielestä liikkumaan, meillä kun tyttö ryömi joskus 8 kk iässä muistaakseni... Mutta vauvathan on todistetusti erilaisia muutenkin!

viivi

heippa!

Eipä mulla mitään erityistä asiaa ole,Juho nukahti yliväsyneenä lyhyiden päiväunien takia eilen klo 20 ja 6:10 tarkalleen heräs syömään 210 ml maitoa.

Ma kirjoitinkin oman kirjoituksen että kait mä uskallan ton rintamaidon antaa Juholle kun unohdin 45.minuutiksi pöydälle maidon?*voi tätä mun pahvipäätä*

Jos olis monta tuntia ollut niin en antaisi.Yhtään en vaan muista kauanko se säilyy.

Vuorokauden jääkaapissa sen vaan tiedän.

PÖRISTELEEKÖ TEIDÄN VAUVAT ?

Meillä moinen aika uusi taito ja ihan hauskaa paitsi syödessä soseita,soseet vaan lentää kun Juho pöristelee ja..nauraa heh=)

aika kiva sotku on muutenkin syödessä soseita ja nyt vasta onkin...

äityliini ja tasan 16-viikkoinen Juho(kohta 4kk hui)

ja minä tulin kipeeksi! tosi ihanaa olla väsynyt ja tosi kipeä samaan aikaan... ei oikein jaksaisi edes ajatella sängystä nousua, mutta kun toinen päättää että nyt herätään ja noustaan, niin silloinhan niin myös tehdään!!

joeela: meillähän aloitettiin kiinteät juuri sen takia että nukkuisi paremmin. No ei enää heräile yhtä usein, mutta ei kyllä kovin pitkiä pätkiä silti nuku. tosin meilläkään ei kiinteät ole olleet käytössä vielä kauaa ja meillä oli niitä peruna-episodeja jne.

meilläkin mennään ihan pienillä määrillä sosetta ja muuten saa sitten vaan maitoa. ja meillähän poika sai kans ekan kerran perunaa heti kun olin 4 kk neuvolassa saanut " luvan" .

helmihippunen: meillä kanssa sinä keväänä kun tyttö täytti 2 vuotta hankittiin pyörä, josta tyttö ei ollutkaan niin kiinnostunut, viime kesänä kun täytti 3 oli pyöräkin paljon kiinnostavampi. ja luulisin että pyörät kyllä kestää toisellekkin sisarukselle (jos ei nyt jotain ihan " pili-pali" muovipyörää osta). tosin meilläkin on tyttö, että en tiedä romuttavatko pojat pyörät paremmin...

kiva kuulla että juhokin on oppinut jotain uutta! se on kivaa kun nää toukat alkaa liikkumaan, meillä niklas kääntyi masulleen n. 3 kk ja nyt on alkamassa tajuumaan että miten mennään eteenpäin. toistaiseksi pyörii vaan napansa ympäri ja menee pikkasen (vahingossa) eteenpäin, mutta yritys on kova meillä päin ainakin!

viivi (ja liian energinen niklas, ainakin sairasta äitiä ajatellen...)

mies kun ei kuuntele yhtään tänään... pelaa vaan pleikkaria!

ihan kamala olo, valmiiksi jo kauhistuttaa huominen kun kummatkin lapset on kotona. kamala kurkkukipu ja flunssa... nukkuakkaan ei pysty kun on niin kamala olo. Äsken tein sitten itselle ja tytölle mustikkapirtelöä, kun ajattelin sen auttavan kurkkua. No ne tulikin yllättäen kaikki ylös (ja mustikkaahan on kiva oksentaa...) ja nyt on vielä kaiken muun lisäksi jatkuva paha olo!

IHANAA...

miten muut selviä lasten kanssa kotona kun on oikein kipeä?

viivi

mä meinaan nukahtaa istualleen,en ymmärrä,Juhohan nukkuu yönsä hyvin...

mutta:Juho kääntyi kerran tänään mahalta selälleen=)

palaan pirteämpänä(jos sitä oon joskus)

äityliini ja Juho liki 4kk

en voi jättää kenellekkään muulle kuin isälle vauvaa, muuten jo pelkkä ajatuskin melkein itkettää!

meillä sen kerran kun vauva oli nyt yökylässä niin olin pumpannut maitoa mukaan... tosin omat tissit oli sitten niin täynnä ettei meinannut nukkumisesta tulla mitään ja aamulla ensimmäiseksi piti pumpata tissit tyhjäksi. ja meillä oli juuri silloin vauvalle sellainen kausi että heräsi vain kerran yössä (joskus 5 jälkeen) syömään, joten ei ollut niin kamalan rankkaa hoitajalle, mutta en kyllä jättäisi toista kertaa ihan vähään aikaan. Itse en saanut nukahdettua kun vauva ei ollutkaan kotona jne.

tiedän että taidan olla vähän " pöhkö" tässä asiassa, mutta minkäs teet?!

nyt lepäämään... Ja onneksi tosiaan alkoi viikonloppu!

viivi

Perhekerhossa on käyty, poika nukkuu ulkona ja tyttö yrittää nukahtaa omaan sänkyynsä...

Pitää ihan lisätä vähän eiliseen, kun siitä taitaa saada sen kuvan, että mä oon täällä aina niin laitettuna, ei todellakaan! Kotona mulla yleensä jotkut lököhousut ja joku trikoopaita, joka vaihtuu monta kertaa päivässä kun poika puklaa niin paljon...Ja siis YRITÄN päivittäin vähän laittaa itteeni, kun olen huomannut että oma mieli piristyy siitä eikä muka väsytäkään niin paljoa..mutta aina ei viitsi tai kerkeä...

Viivi kyseli meidän mahavaivoista. Kyllä meillä tais koliikkia olla, ainakin huutomäärät ja tavat siihen viittas (tytöllä oli myös, ja loppui siihen tasan 3kk). Mutta oli myös kakkavaivoja, siis kakan tekeminen oli todella vaikeaa, muutaman päivän välein itkun kanssa ja aina piti auttaa pumppaamalla, kuumemittaria peppuun ym. temppuja. Vyöhyketerapia auttoi tosi paljon, jo eka kerta auttoi tohon kakan tekoon huomattavasti, ja kolmen kerran jälkeen pahimmat itkut tuntuu olevan nyt takana! Toivottavasti! Se on tosi rankkaa, sitä ei oikeesti voi käsittää, ellei ole sitä itse kokenut - olen huomannut niiden ihmisten kommenteista, kenellä ei ole ollut koliikki- tai muuten itkuista vauvaa. Meillä tietysti tällanen tuuri, että kaksi koliikkivauvaa, ja tällä pojalla nyt vielä nää kakkaongelmat ja älytön puklailu, joten alan sittenkin olla sitä mieltä, että meidän lapset taitaa nyt olla tässä. Kyllä todellakin nyt toisen lapsen myötä kunnioitus suurperheiden äitejä kohtaan on kasvanut entisestään! En ymmärrä miten jotkut jaksavat olla jatkuvasti raskaana ja hoitaa vauvaa sekä tietysti isompia lapsia...Huh huh!

Että tämmösiä ajatuksia tänään. Pirteää mieltä kaikille! =)

Tulin vaan Katsomaan kuulumisia ja ajattelin Joeelalle vastata samalla tuosta imetyksestä ja vauvan yökylässä olosta.

Itse en yöllä pumppaa vauvan poissa ollessa, vaikka vielä pari yösyöttöä onkin. Mutta kyllä aamulla heti herättyään pitää alkaa pumppaamaan. Ja mäkin oon kyllä äitilleni (jolle siis lapset ovat menossa hoitoon) aina sanonut, että tuntuu ikävältä tuoda hoitoon, kun joutuvat vielä yölläkin heräämään syöttämään. Tähän äitini aina sanoo, että kyllähän he aina yhtenä yönä heräävät, kun kuitenkin muuten saavat aina nukkua ja kun minä sitten joudun aina muuten joka yö heräämään. Se on kyllä musta aika kivasti ajateltu.

Enkä kyllä minäkään ilman huonoa omaatuntoa vauvan luota lähde ja ikävä on koko ajan! Mutta yritän nauttia rauhaisasta ajasta ja miehen jakamattomasta seurasta:)

Mutta nyt täytyy mennä sitten pakkailemaan lasten tavaroita! Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Minsku

Eipä oo paljon tullu palstailtua, edelleenkään...

Meidän poika on 2kk tai oikeestaan 9 viikkoa! Mahavaivat onneksi helpottamaan päin, ja pikkuhiljaa alkaa jo rytmikin löytyä - tosin aina kun ehdin luulla, että näinhän tää menee, että esim. 10:ltä käy pisemmille unille, seuraavana päivänä asia muuttuukin... =)

Tytöllä on vihdoin alkanut uhma, ja päivät menee väitellessä. Jos tyttö ite pyytää esim. että mennään syömään ja sanon että mennään vaan, pitää väittää vastaan ihan väittämisen iloista, ei halua syömään, ei halua syömään....Tänään varsinkin ihan mahdoton päivä, kun oli heräillyt yöllä monta kertaa, nousi ylös ja 6:lta ja oli siis valmiiks väsynyt. Eikä aamupalaakaan voinut syödä, kun äiti kerran sanoi että syödään, niin piti haluta olla syömättä =) Nyt yritän saada tyttöä nukkumaan. Josko sitä itekin tänään sais ees vähän torkuttua...Poika herää sitten kuitenkin heti kun oikasen, niinhän se mene...

Raskauskiloista on jäljellä samoin täällä noin 6kg, ja masentaa...Alkuun tuntu, että lähtee nopeemmin kun viimeks, mutta jotenkin se on jämähtänyt paikalleen! Ärsyttää kun en viitti tän kokosia housuja ostaa, ehdin jo ostaa isompia kun aattelin että yhtä hitaasti lähtee kun viimekskin. Isommat on siis isoja ja " omiin" ei toivoakaan mahtua...Välillä on todella räjähtänyt olo, mutta tällä kertaa oon yrittänyt joka päivä laittaa ja pukea itteeni, niin olo on heti paljon pirteempi! Esikoisen kanssa kun sitä saatto olla monesti vielä iltapäivälläkin yöpuvussa ja aatella koko ajan että väsyttää, väsyttää, nukkuspa jo tyttö niin pääsis päiväunille...Nyt kun ei niin vaan pääse nukkumaan, niin olen huomannut että aamu alkaa paljon paremmin, kun laittaa ees vähän ripsaria ja jonkun huivin päähän, jos ei kummemmin ehdi meikata ja föönata.

Mites teillä, onko teidän miehillä paljon omia menoja tai pitkiä työpäiviä? miten te suhtaudutte asiaan? Mun mies käy pari kertaa viikossa töiden päälle treeneissä, joista kotiutuu vasta n. 7 aikaan illalla, ja ne päivät tuntuu TOSI pitkiltä...tänään on taas sellanen päivä. Tosin nyt mies onneks ottaa perheen paremmin huomioon, ja soittaa aina että mikä tilanne kotona, passaako mennä. Kun poika siis huutanut mahavaivojaan, niin jos on huono päivä, mies on jättänyt menemättä tosi usein, jos oon pyytänyt kotiin. Esikoisen kanssa piti treeneistään kiinni kynsin hampain, ja mä olin tosi väsynyt koliikkivauvan kanssa kotona...Myöhemmin vasta tajusin, että saatto olla masennustakin ja kun kerroin miehelle tuntemuksiani myöhemmin, miten ajattelin välillä eroa ym. niin nyt onneks joustaa tosi hyvin! Enpä mäkään täältä mihinkään pääse! Mies kun on töistä kotona 16.30 niin ei siinä kummemmin mihinkään kerkeä, kun ollaan huomattu, että 7 mennessä täytyy kummankin olla kotona, poika roikkuu tississä ja hieroo unta ja tytöllä on puurot ym. iltatouhut samaan aikaan. No, tätä tää taitaa olla tää kevät, kesäks treeneissä tuleekin taukoa, eiköhän syksyllä ole sitten jo eri meininki, ja itekin pääsee helpommin sitten menemään. En nimittäin usko, että imetän enää syksyllä - toki imetän jos se on sekä musta että vauvasta vielä mukavaa, mutta esikoinen ainakin ite lopetti imetyksen 7kk iässä joten oon varautunu, että niin käy nytkin.

Ööh unohin mitä te muut kirjottelitte...taidan mennä nyt nukkumaan, päiväunet on niin harvinaista herkkua kun noi lapset nukkuu yleensä eri aikaan..

Kölli, tyttö 2v 3kk ja poika 2kk

Mulla ei ole mitään kokemusta koliikista enkä voi edes kuvitella miltä se vanhemmista tuntuu. Meillä on mennyt tosi hyvin molempien tyttöjen kanssa ja aina välillä tajuan sitä arvostaa, että on suotu " helpot" lapset. Tosin yhtäään tän enempää en varmasti jaksaisikaan... alkaa olla univelka määrä kohta huipussaan!

Mutta kun ajattelen järjellä (aina välillä...) niin eihän kaikkea voi saada, jos lapsi on tyytyväinen, terve, iloinen, syö&kakkaa hyvin niin eikö siinä aihetta olla tyytyväinen. Eikä noi meidän yöt varmaan mitenkään epänormaalit vauvanyöt edes ole. Mutta kun sitä nukkumista rakastaa... ja mulla tuntuu että kaikki pyörii nukkumisen ympärillä, onneksi mies laittaa mut aina välillä järjestykseen :)

Ja kyllä minäkin ne ripsarit joka aamu silmiin laitan, tuntuu että sitten vasta herään. Pieni panostus omaan ulkonäköön on ihan ehdoton edellytys jaksamiselle!

Nyt nukkumaan!

j

Äityliini: käy kurkkaamassa babyidean imetyssivuja, siellä on hyvää tietoa äidinmaidon säilyvyydestä. Maito säilyy viikon jääkaapissa :)

Sikäli hauskaa, että esikoisen aikaan säilyi päivän nyt viikon...

Tosin mä pakastan aina pumpatut maidot ja sitten mies antaa niitä pakkasesta vanhimmasta päästä. Pakkasessa on ihan kivasti maitopusseja, että voin hyvin lähteä asioille niin ettei vauvan ruoka lopu.

Muuten kuuluu väsymysta, väsymystä ja väsymystä.

Vauva nukkuu max 2h putkeen, välillä jopa vähemmän ja silloin annan vain tuttia. Nukahtaa aina uudestaan, mutta silti... ei saa itse uudestaan unen päästä kiinni.

j ja tytöt 3,5v&3,5kk

Mies vähän " viritteli" meidän tietsikkaa ja saatiin netti auki uudestaan vasta nyt illalla, melkein tuli jo vieroitusoireita :)

Minsku: sait ton yökyläilyn kuulostamaan ihan mahdolliselta... tosin teidän vauva nukkuu meidän neitiä paremmin. Nyt pari viimeistä yötä mennyt vähän paremmin ja nukkunut jopa 4h pätkän :) Onneksi vauva syö hyvin myös pullosta. Ja jos tytöt menisi yökylään, paikka olisi mun vanhempien luona, joten kyllähän isovanhemmat aina yhden yön jaksaa! Nyt alankin suunnitella jonkun kivan illanvieton miehelleni ja itselleni... varmaan vaan nukuttais :)

GALLUPPI: vaikuttiko kellojen siirtäminen teidän lasten rytmiin?

- me ulkoiltiin tänään aika paljon eikä esikoinen nukkunut päikkäreitä joten mitään ongelmaa ei ollut nukkumaanmenon suhteen jo klo 20.30 ja vauvakin nukahti oikein hyvin jo klo 21 :)

j

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat